![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zei het al, ik ben niet achtergesteld...het is de voorkeur van de vrouwen die hebben bepaald dat de man harig is of niet...niet dat ik heb bepaald dat ik harig blijf tot er een vrouw is die harige mannen weet te waarderen of zelfs apprecieert, het heeft grotendeels te maken met de functie van haar op het lichaam, anderzijds vrouwen zijn in het geheel ook niet helemaal onbehaard...lullig he !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#404 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe mutaties te werk gaan en ze nergens te bespeuren zijn zoals de leerstof ons toont. Dat komt door selectie en factoren die belange niet uit de lucht komen gevallen zoals de leer ons wil wijsmaken. En wanneer rassen/soorten geïsoleerd geraken te kampen krijgen met genetische drift. Bekijk de film eens, die man onderwijst het vak in universiteiten! En ja het is een creationist, maar ik heb hem nog nergens kunnen betrappen op een voorkeur. Hij neemt de observaties zoals ze zijn en stalt ze uit. De transitionals die er zijn, maken een vis geen tiktaalik of hebben we er gemist? Integendeel, de transitionals vanaf onze gemeenschappelijke voorouder (die nooit gevonden is) beginnen hoe verder terug een hele andere richting uit te evolueren dan ALLE gevonden voorbeelden in de praktijk. Uw verklaring? De natuur is natuurlijk blind, de blinde klokkenmaker van Dawkins... Heeft U het eerste hoofdstuk gelezen en gezien hoe hij de dingen observeert? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Haeckel.... Geven ze dat echt nog op school? Citaat:
Laatst gewijzigd door Peche : 3 januari 2015 om 11:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeilijk dan om te weten of er nooit zo'n muis geboren werd zonder menselijk toedoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niet zo eenvoudig maar zeer aanbevelenswaard. Ik denk dat ongeveer elke bibliotheek in ons land wel een kopie heeft. In één van de eerste hoofdstukken legt hij ook uit dat het huidige inzicht in de evolutie geen fossielen nodig heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Komt bij andere dieren ook spontaan voor, zoals bij katten, als gevolg van een mutatie: ken je de Manx kat? http://nl.wikipedia.org/wiki/Manx_%28kattenras%29 Het feit dat wij geen staart meer hebben, net zoals alle mensapen, van gibbons tot chimpansees, heeft er wellicht mee te maken dat ooit, lang geleden, verre voorouders van ons er voordeel bij hadden waardoor die mutatie algemeen werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n boom geeft alleen gelijkenissen aan tussen soorten, ze verklaart niets over evolutie.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een 4-tal jaar terug was er dat bericht dat Nasa een ander type van leven had gevonden in Mono-lake, maar dat is ondertussen herroepen : de phylogenetische boom, die een feit is; is gegroeid uit een gemeenschappelijk organisme (hoewel er vele bomen kunnen geweest zijn die het niet gehaald hebben). http://phys.org/news/2012-07-scienti...fe-untrue.html Laatst gewijzigd door parcifal : 3 januari 2015 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
|
![]() Het zou mij verbazen als we nu precies alle aspecten van evolutie zouden kennen. Er is meer in de evolutie van vis tot mens dan wij in onze stoutste dromen kunnen vermoeden.
Om uw vraag te kunnen beantwoorden moet men goed thuis zijn in de dermatologie en de algemene genetica en dat ben ik niet, dus wat ik daarover denk doet er niet toe. Toevallig is nu juist in het nieuws dat de Neanderthalergenen die de blanke mens heeft geërfd programmeren voor een blanke huid. Als dat onderzoek nog wat wordt voortgezet om verschillen tussen de Indo-Germaanse volken te bepalen dan zal er misschien nog meer verklaard kunnen worden. Ik begrijp uit de berichten dat negers geen specifieke Neanderthalergenen bezitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Minister
|
![]() Huidskleur is typisch een kenmerk dat van nature heel veel variatie vertoont onder mensen.
Onder zwarte Afrikanen vind je alle varianten tussen albino, lichtbruin en diep zwart. Bovendien kent de huid een mechanisme dat het melanine-gehalte aanpast aan de hoeveelheid zonlicht (bruin worden in de zomer). Zo een kenmerk kan zich onder druk van omstandigheden heel snel evolutionair aanpassen. Zoals denk ik algemeen bekend, beschermt een donkere huid beter tegen het UV van fel zonlicht maar is het een nadeel wanneer er maar weinig zonlicht beschikbaar is omdat er dan te weinig vitamine D wordt aangemaakt, en al zeker wanneer het lichaam met kleding of in grotten beschermd wordt tegen de koude. Meer is er niet nodig om ervoor te zorgen dat oorspronkelijk donkere mensen in noordelijke streken met een lange koude en donkere winter generatie na generatie blanker geworden zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil hierbij met respect uiten voor Piero, Parcifal en microwezen.
Zo gedaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Peche : 3 januari 2015 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Gouverneur
|
![]() Evolutietheorie is heel simpel: enkel de aan de omgeving aangepaste organismen (dieren, planten, mensen, bacteriën, enz.) overleven, de rest sterft. Wie overleeft in een bepaalde omgeving (omdat zijn genen dat toelaten) kan voor nakomelingen zorgen. Zo overleven soorten. Nieuwe soorten ontstaan door toevallige mutaties in de genen.
Zo simpel is de theorie. Maar blijkbaar heel moeilijk te vatten voor sommigen. Laatst gewijzigd door Tomas : 3 januari 2015 om 23:59. |
![]() |
![]() |