Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
3 januari 2015, 19:00 | #81 |
Banneling
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
|
Mocht meneer zélf eerst een keer beginnen met een normale discussie, zou ik ook niet zo reageren. Wat meneer doet is willens nillens flagrante leugens verspreiden. Iemand die dat doet, noem ik een idioot. Zo simpel is het.
|
3 januari 2015, 19:02 | #82 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
|
Helpt een discussie echt niet vooruit hoor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024 |
3 januari 2015, 19:06 | #83 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
|
Citaat:
Jij sprak over gemiddeld 1000 kg, terwijl het gemiddelde gewicht van een auto op de Belgische wegen waarschijnlijk 1250 tot 1300 kg zal bedragen. Dat is een verschil van 25 tot 30%. Als ze mij deze maand een loonsverhoging van die grootteorde gaan geven, zal ik dat wel merken denk ik zo... |
|
3 januari 2015, 19:08 | #84 |
Banneling
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
|
|
3 januari 2015, 19:14 | #85 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
|
Citaat:
Bij zijn berekening ging hij ervan uit dat de trein volgeladen was, hij kwam dan uit op 0,7 tot 1 ton per passagier, ongeveer hetzelfde als bij een auto beweerde hij. Een auto heeft 5 zitplaatsen, 5 x 700 = 3500 (bij 0,7 ton / passagier) of 5 x 1000 = 5000 (bij 1 ton / passagier). Citaat: Citaat:
Citaat:
__________________
N-VA voor een welvarend 2024 |
|||
3 januari 2015, 21:09 | #86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
Treinen zijn ook modulair.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
3 januari 2015, 22:16 | #87 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
|
Citaat:
Dat is niet zo ver van een e-Golf die in de praktijk gemiddeld rond 18kWh per 100 km zit (bron: Autogids nr 913) wat neerkomt op ongeveer 13kWh per 100 passagierskm met een gemiddelde bezetting van 1.4 per km. Let er in jouw vergelijking ook op dat een trein secundaire energie verbruikt terwijl dieselmotoren primaire energie verbruiken. De omzetting van primaire energie naar secundaire energie gaat gepaard met een energieverlies van een 60-70%. En hou er ook rekening mee dat een trein op eigen bedding rijdt niet gehinderd door enige andere vorm van transport. |
|
3 januari 2015, 22:24 | #88 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
|
Het blijkt toch moeilijk om mensen ervan te overtuigen dat remafstand niets te maken heeft met massa maar alles met de dynamische wrijvingscoëfficiënt van de wielen met hun ondergrond en een deftig ABS systeem.
|
4 januari 2015, 00:55 | #89 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
|
ja, maar ze rijden meestal met een overaanbod aan wagons
Ik denk niet dat het traject oostende luik bijvoorbeeld, als ze daar beginnen in oostende met 2 wagons, dan 5 bijkoppelen in Gent, dan 1 bijkoppelen in Brussel, dan 2 loskoppelen in zuid, dan 2 loskoppelen in Leuven, etc.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/ https://antidisinfo.net/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 4 januari 2015 om 01:16. |
4 januari 2015, 01:02 | #90 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
|
Citaat:
|
|
4 januari 2015, 01:04 | #91 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
|
??? t'is niet omdat ik sommige punten fout zit, dat je er moet van uitgaan dat ik hier moedwillig fouten wil verspreiden.
|
4 januari 2015, 01:09 | #92 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
|
Citaat:
Doe je die Golfjes aan elkaar hangen als een pendeltrein dynamisch modulair treintje rijden op de openbare weg naargelang de transportvraag verbruiken ze nog minder |
|
4 januari 2015, 01:13 | #93 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
|
Laten we de wiki eens gebruiken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Remweg De maximale remkracht voor voertuigen op de weg wordt bepaald door de wrijving tussen wieloppervlak en wegdek. Voor personenauto's met goede rubberbanden en een antiblokkeersysteem (ABS) op een schoon, vlak en ruw wegdek ligt de maximale remvertraging rond 10 m/s². Voor treinen wordt de maximale remvertraging van rond de 1 m/s² deels bepaald door de geringere wrijving tussen metalen oppervlakken (wielen, rails en remblokken) en deels door de hogere massa. Bij een zelfde aanvangssnelheid is de remweg van een trein ongeveer een factor tien langer dan die van een auto. Dus zoals ik stelde, als je modulair elektrische auto's als shutteles zou laten rijden in een spoorbedding met googlecar techniek, zou je zonder bestuurder, sneller en efficineter openbaar vervoer kunnen organiseren.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/ https://antidisinfo.net/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 4 januari 2015 om 01:18. |
4 januari 2015, 08:01 | #94 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
|
Citaat:
In zwitserland gebruiken ze tandlat - tandwiel om bergtreinen te laten klimmen. Dezelfde technologie en je kan overal zeer snel afremmen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024 |
|
4 januari 2015, 11:33 | #95 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
|
tzal leuk zijn dat ratelend geluid
|
4 januari 2015, 12:25 | #96 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
|
Citaat:
|
|
4 januari 2015, 12:33 | #97 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
|
Moet niet constant ingeschakeld zijn hé.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024 |
4 januari 2015, 13:12 | #98 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
|
wel ja als je er langs woont, zal iedere trein wel daar op die plaats zitten remmen. Moest je er nog zo'n dikke veer mee opspannen of een KERS systeem mee aandrijven, kun je een soor regeneratief braking mee doen.
|
5 januari 2015, 11:27 | #99 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
Citaat:
Nu is het gewicht hier niet doorslaggevend. Bij mijn schatting van het energieverbruik per Pkm heb ik bijvoobeeld wel rekening gehouden met het feit dat de treinen niet vol zitten. En dat ondanks het hogere gewicht. En dat hogere gewicht levert ook wat op: Meer ruimte per passagier, faciliteiten aan boord, hogere veiligheid etc... De NMBS kan wat dit betreft nog veel leren van andere maatschappijen. Bij de SBB zitten er nog restauratiewagens in de ICs. Daar op weg naar huis op vrijdagavond met wat collega's een pintje pakken is best populair hier...
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
6 januari 2015, 14:57 | #100 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
|
Misschien zijn er wel mensen die naast een spoorweg gaan wonen en wel beseffen dat er ook op treinen op rijden. En dat treinen geluid maken.
|