![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Huisdieren zijn proefdieren van de consumptiemaatschappij.
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het paard wordt ook meer en meer als vee beschouwd nu de trek- en transportfunctie grotendeels zijn weggevallen. In de 19de eeuw en vroege 20ste eeuw vormden ze, na jaren van arbeid, het hoofdaandeel van de vleesconsumptie van de minder welgestelde bevolking. Geiten zijn vooral in de dorre streken van het Midden-Oosten geliefd. De ogen hier en de ranzige vetkrakelingen daar worden er erg op prijs gesteld. Om deze redenen kunnen de betrokken vleesproducenten niet hebben dat deze dieren mishandeld worden en zorgen er dan ook voor dat die vet en gezond de slacht bereiken. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ja%C3%AFnisme
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je hoeft geen sadistische trekken te vertonen om dieren voor consumptie te kweken. Je kan ze consumeren en toch, de tijd die ze hebben, met respect behandelen. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kip wordt gekortwiekt en dan in een veel te klein kot vetgemest. Zeer respectvol, dat wel.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als iemand accepteert een huisdier te hebben, moet die persoon voor zijn huisdier zorgen. Dat is toch de logica zelf! En ook tonen dat u echt van die dieren houdt!
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan is die "mens" een onmens volgens mij!
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Burger
|
Vraag me af hoelang het gaat duren vooraleer men zulke zaken wat serieuzer gaat behandelen in een rechtsysteem. Stilaan worden zulke bevoegdheden ook losgekoppeld van landbouw, een minste uiting van respect tegenover een levend wezen is niet meer dan normaal.
Langs de andere kant: Elke dag komen zulke verhalen voor maar dan met mensen (babies), ook in België. Daar heeft men het vaak minder moeilijk mee. De mens is een vreemde diersoort. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mag ik u dan opsluiten in een donker hol en vetmesten totdat ik honger krijg en u opeten samen met mijn kannibalistische familie ? U zou nog dankbaar moeten zijn ook dat ik u zo respectvol behandel. Want ik geef u geen slaag, je kan alleen elke willekeurig moment opgegeten worden.
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Burger
|
Citaat:
Zolang men een levend wezen maar respectvol behandelt. Men heeft imho niet het recht om zomaar te doen met een beest wat men maar wil. |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De tijd dat dieren leven voor er "vlees" van wordt gemaakt moeten ze met respect behandeld worden. Zelfs hen slachten moet op de meest respectvolle manier gebeuren. Man kan van Gaia zeggen wat men wil, maar die mensen hébben eerbied voor dieren.
|
|
|
|
#57 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Een hok van 3,5 x 2,5, ceder aan de buitenzijde, grenen vloerplanken aan de binnenzijde met isolatie ertussen, dubbele beglazing, blauw gesmoorde Pottelberg-pannen op het dak, dagelijks een rantsoen graan en bieten. Verder mogen ze leven tot ze doodvallen.
|
|
|
|
#58 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 6 januari 2015 om 15:00. |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Deze draad gaat echter over een hondje dat gedurende lange tijd werd uitgehongerd, tot het nog vel over been was, en daarna met de vuilkar meegegeven. Crapuul dat zoiets doet mogen ze van mij op dezelfde manier behandelen. Een half jaar net genoeg eten om niet te creperen, en daarna de vuilkar in. Al was het maar voor even.
|
|