![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 |
|
Minister-President
|
Ik denk dat er maar één juiste reactie kan zijn? Dat is Islamic State met alle militaire middelen met de grond gelijk maken ... En daarna Al-Qaeda, en daarna .... Alleen militair machtsvertoon kan extremisme het zwijgen opleggen.
|
|
|
|
|
#502 |
|
Minister-President
|
Ik denk dat er maar één juiste reactie kan zijn? Dat is Islamic State met alle militaire middelen met de grond gelijk maken ... En daarna Al-Qaeda, en daarna .... Alleen militair machtsvertoon kan extremisme het zwijgen opleggen.
|
|
|
|
|
#503 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#504 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#505 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet vergeten wie er actief aan de polarisering meewerkte, NOOIT vergeten! Milquet : De waarheid rond de nieuwe Belgische terroristen mag het daglicht niet zien Heden: De Wever pleit voor inzetten leger bij verhoogde dreiging: "Tot hier en niet verder" Ik zeg: "Dit vuile politieke (globalistische) spel tot hier en niet verder"! Ter herinnering: Citaat:
Het slotje mag er nu af: Laatst gewijzigd door zonbron : 7 januari 2015 om 20:32. |
||
|
|
|
|
#506 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Angst is exact wat deze ratten willen creëren. |
|
|
|
|
|
#507 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hopelijk breidt de Pegida beweging zich nu uit over heel Europa.
Merkel die Pegida nog sterk veroordeelde krijgt nu wel het deksel op de neus. |
|
|
|
|
#508 |
|
Banneling
|
Here we go again...
We weten nu dat het resultaat van zulke cartoons failproof is. Wat doen we dan in de toekomst? |
|
|
|
|
#509 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Denk jij nu écht dat er minder extremisten zullen zijn wanneer je nog wat meer cartoons worden gemaakt? Iedere openlijke kritische opstelling tegenover de islam zorgt voor wereldwijde gewelddadige protesten met vernielingen en doden als gevolg, meer woede en meer fundamentalisten, elk filmpje van IS-wreedheden zorgt voor meer Syriëgangers, en jij gaat pleiten voor wat meer provocatie en wat minder aandacht voor die neanderthalers?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
#510 |
|
Minister-President
|
Angst geeft ook aan dat er dreiging is; het is altijd goed om weten dat er dreiging is.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
#511 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#512 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#513 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Net nu moet er hard geprotesteerd worden tegen alle haat. In eerste instantie uiteraard tegen deze afschuwelijke aanslag maar ook tegen Pediga en consoorten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
#514 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#515 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik wil de meest ranzige en dubieuze cartoons zien met mohammed als hoofdrol. |
|
|
|
|
|
#516 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Die gasten verlangen juist niks van Maori, je gunt hen teveel eer. Ze wilden diegenen omleggen die hun profeet beledigde. Je theorietjes over Maori en hun intenties kunnen hen gegarandeerd gestolen worden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
#517 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#518 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Europa moet mensen die naar jihad willen spelen in het Midden-Oosten vrij laten om erheen te gaan, wanneer ze terug komen paspoort afpakken en weer terug sturen. Maar wat Europa vooral moet doen is zich niet de mond laten snoeren . Vrijheid van meningsuiting is datgene wat ons ons maakt. In mijn ogen kun je niet spreken van een "Europees volk", maar er zijn wel bepaalde waarden die wij delen. En die moeten we koesteren . |
|
|
|
|
|
#519 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat zal in de toekomst niet anders zijn. Iedere cartoon zorgt voor nieuwe radicalen. Dat lijk jij nu eens niet te snappen. We hebben een andere taal nodig: die van de keiharde aanpak. Dat ze maar eens beginnen om de no go zones in steden overal in Europa terug te veroveren op het gajes dat er ongestoord zijn gang gaat. Om maar één ding te noemen.
|
|
|
|
|
#520 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar eens buiten, nooit meer binnen. En we zullen hen de gezinshereniging zonder voorwaarden aanbieden. Opgeruimd staat netjes.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|