Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 8 januari 2015, 07:36   #741
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Gisteren in TerZake: "We moeten een afweging maken tussen vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienstbeleving."

Helemaal niet. Vrijheid van godsdienstbeleving impliceert niet dat een religie niet beledigd mag worden.

En ik krijg het schijt van het woord 'islamofobie'. Men noemde anti-communisten toch ook geen communofoben, of verzetsstrijders in WO II fascistofoben? Een zekere afkeer / angst voor de islam is geen irrationele angst, maar een gegronde.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 8 januari 2015, 07:55   #742
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik denk het niet. Islam gaat niet verboden worden en de niet-moslims gaan gewoon angstig geen kritiek meer uiten.
Angst is ongezond
de vuile muilekoek is offline  
Oud 8 januari 2015, 07:58   #743
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Gisteren in TerZake:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"We moeten een afweging maken tussen vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienstbeleving."
Helemaal niet. Vrijheid van godsdienstbeleving impliceert niet dat een religie niet beledigd mag worden.

En ik krijg het schijt van het woord 'islamofobie'. Men noemde anti-communisten toch ook geen communofoben, of verzetsstrijders in WO II fascistofoben? Een zekere afkeer / angst voor de islam is geen irrationele angst, maar een gegronde.
Moeten is dwang en schijten is afgang !!! MOETEN BESTAAT NIET -WILLEN BESTAAT WEL.
Oud 8 januari 2015, 08:04   #744
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad denk ik dat dat de goede reactie zou zijn. Mochten alle (westerse?) kranten en magazines die cartoons nu eens drukken. Dan zouden we die gasten pakken waar het hen het meeste zeer doet: met hun gebaarde profeet-terrorist goed lachen.

Maar dat gaat niet gebeuren. De bange blanke man is te bang en gaat waarschijnlijk plooien onder de dreiging om tevergeefs het geweld trachten af te wenden, en erger, ik ben er bijna zeker van dat er censuur komt.

Citaat:
De bange blanke man begrijpt niet dat wie vrijheid opgeeft voor vermeende veiligheid, de twee kwijt zal zijn.
We zijn VEEL TE BRAAF !
Oud 8 januari 2015, 08:20   #745
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Volgens laatste berichten zijn er 3 Franse staatsburgers verdacht waarvan ééntje zich al aangegeven heeft bij de politie.

De twee anderen zouden eigenlijk figuren met een verleden,in Syrie,zijn......

Het is dus zover.

In Belgie kunnen we "lachen met clown Jejoen"......maar ondertussen een ietwat wrang lachje?
Die kerel die zich aangegeven heeft zat op school op het moment van de feiten, vandaar dat hij zich gemeld heeft toen hij zijn naam zag verschijnen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 8 januari 2015, 08:29   #746
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Reyers laat van 07/01:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...mas/reyerslaat

Almaci krijgt zwaar om haar oren van De Wever. Zij is samen met de linkerzijde verantwoordelijk voor de softe aanpak van moslimextremisten waardoor dit soort aanslagen kunnen worden gepleegd.
Hypochonder is offline  
Oud 8 januari 2015, 08:51   #747
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Ik zat zopas op de tram en een Moslima is naast mij komen zitten, met baby en hoofddoek en al. Ze heeft mij niet eens spontaan gezegd dat ze de aanslag afkeurde, en gezien zij Moslima is, ben ik er zelfs zeker van dat zij dat goedkeurt.

Ik heb ze dan ook het ziekenhuis in geslagen en de baby meegenomen om het het kanaal in te gooien. En het ergste is, geen een van mijn eigen blank, christelijk volk heeft mij geholpen, terwijl ik die vrouw met vrees voor mijn eigen leven in het gezicht aan het stampen was. Schandalig!
Bende linkse lafaards.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 8 januari 2015 om 08:51.
Bad Attila is offline  
Oud 8 januari 2015, 08:55   #748
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
En dan willen ze die clown nog per se hier houden ook.
Welke clown?
HRobin is offline  
Oud 8 januari 2015, 08:57   #749
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik zat zopas op de tram en een Moslima is naast mij komen zitten, met baby en hoofddoek en al. Ze heeft mij niet eens spontaan gezegd dat ze de aanslag afkeurde, en gezien zij Moslima is, ben ik er zelfs zeker van dat zij dat goedkeurt.

Ik heb ze dan ook het ziekenhuis in geslagen en de baby meegenomen om het het kanaal in te gooien. En het ergste is, geen een van mijn eigen blank, christelijk volk heeft mij geholpen, terwijl ik die vrouw met vrees voor mijn eigen leven in het gezicht aan het stampen was. Schandalig!
Bende linkse lafaards.
Het ziekenhuis in geslagen? Hoe vredelievend, had je ze niet beter gewoon op de grond laten liggen creperen?
HRobin is offline  
Oud 8 januari 2015, 09:02   #750
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Bende linkse lafaards.
't Is toch weeral in naam van hare god en profeet dat er doden zijn gevallen...Weeral...
Hoe kan zo iemand nu zo'n figuren blijven aanbidden? Zien ze dan echt niet in dat ze lid zijn van een moordlustige groepering?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 8 januari 2015, 09:05   #751
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Het ziekenhuis in geslagen? Hoe vredelievend, had je ze niet beter gewoon op de grond laten liggen creperen?
Eigenlijk wel ja, maar omdat ik naar het kanaal moest om er de baby in te smijten, hoopte ik dat ik hard en lang genoeg geslagen had. Blijkbaar niet, ze heeft het overleefd totdat de ziekenwagen is toegekomen. Ik vraag mij trouwens welke volksverrader gebeld heeft, als ik dienen dhimmi te pakken krijg, gaat hij nogal iets meemaken!

Afijn, morgen beter, ik zal een 3-jarige Moslimjongen eens goed aanpakken, en deze keer zal ik niet stoppen. Ik weet dat ik nog moet trainen vooraleer ik het echte werk aankan, nl de 12-jarige Moslima's.

Genoeg is genoeg!
Oud 8 januari 2015, 09:06   #752
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
't Is toch weeral in naam van hare god en profeet dat er doden zijn gevallen...Weeral...
Hoe kan zo iemand nu zo'n figuren blijven aanbidden? Zien ze dan echt niet in dat ze lid zijn van een moordlustige groepering?
Weer twee politieagenten neergeschoten in Parijs hoor ik nu net .
Het hek is van de dam.
Pericles is offline  
Oud 8 januari 2015, 09:08   #753
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het hek is van de dam.
Citaat:
Volgens de politie is er op dit moment geen directe link met de aanslag van gisteren.
Duh...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 8 januari 2015, 09:10   #754
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Het is bitter dat het Front National hier wellicht garen uit zou spinnen. Charlie Hebdo is een tijdschrift dat staat voor vanalles waar het FN niet voor staat. En bewijst net dat je links kan zijn én onomwonden kritisch tegenover de islam.
dalibor is offline  
Oud 8 januari 2015, 09:11   #755
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik kan u niet antwoorden omdat ik niet binair kan nadenken.
Sorry.
Oud 8 januari 2015, 09:17   #756
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het is bitter dat het Front National hier wellicht garen uit zou spinnen. Charlie Hebdo is een tijdschrift dat staat voor vanalles waar het FN niet voor staat. En bewijst net dat je links kan zijn én onomwonden kritisch tegenover de islam.
Vanaf het moment dat je kritiek uit op de islam ben je een nazi.
Zeg nu, vanaf welk moment moeten we volgens jou ons zorgen gaan beginnen maken over het "denken" van de gemiddelde moslim. Vanaf één aanslag per week , vanaf eentje per dag, vanaf eentje om de 10 minuten of nooit ?
Of zullen volgens jou een aantal kumbajaa's gevolgd door een paar vrolijke, vrolijke vrienden blijven volstaan ?

Laatst gewijzigd door Pericles : 8 januari 2015 om 09:28.
Pericles is offline  
Oud 8 januari 2015, 09:27   #757
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Het hek is van de dam.
Meerdere incidenten zelfs ? Sprake van Malakoff en porte de chatillon...

Veel onduidelijkheid nog.

Een zekerheid echter : het zullen wel weer Finnen zijn...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 8 januari 2015, 09:28   #758
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg nu, vanaf welk moment moeten we volgens jou ons zorgen gaan beginnen maken over het "denken" van de gemiddelde moslim. Vanaf één aanslag per week , vanaf eentje per dag, vanaf eentje om de 10 minuten of nooit ?
Of zullen volgens jou een aantal kumbajaa's gevolgd door een paar vrolijke, vrolijke vrienden blijven volstaan ?
Vanaf terreurniveau 3 mag in Belgie het leger ingezet worden voor bewakingsopdrachten.
We staan NU op niveau 2.
Boduo is offline  
Oud 8 januari 2015, 09:29   #759
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Meerdere incidenten zelfs ? Sprake van Malakoff en porte de chatillon...

Veel onduidelijkheid nog.

Een zekerheid echter : het zullen wel weer Finnen zijn...
We zullen maar beginnen met een aantal kambajaa's , dat helpt naar het schijnt.
De islam is namelijk vrede en een "verrijking".

Laatst gewijzigd door Pericles : 8 januari 2015 om 09:31.
Pericles is offline  
Oud 8 januari 2015, 09:30   #760
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maakte me voor die aanslag al zorgen. Wat ons scheidt is onze houding ten aanzien van moslims die zich wel kunnen vinden in de kernwaarden van de vrije samenleving. Volgens u is dat een onmogelijkheid. volgens mij niet.

En uw sarcastische toon bevalt me allerminst. Ik lees in uw berichten eigenlijk ook geen bezorgdheid. U juichte.
dalibor is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be