![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hazo...
Interpreteren de "ratten" en de "normale moslims" hun bijbel dan anders waar het gaat over vrouwen, ongelovigen, homo's, alcohol, seksuele zeden, enz...? Ik had in Limburg een tijdlang een Turkse vrouw te vriend en was zelfs aanwezig bij de geboorte van haar vierde zoon. Haar eerste zoon heette Kemal, naar Ataturk, die de vrouw vereerde. Ze keek neer op vrouwen die een hoofddoek droegen. Dat was achterlijk volk uit de bergen, sneerde ze. Zij was modern en droeg geen hoofddoek. Hoe modern ze was bleek toen ik haar na een tijdje vroeg of haar zonen met een niet-Turkse zouden mogen thuiskomen. "In geen geval" was het zelfverzekerde antwoord. Toen ik bleef aandringen mocht het dan toch, maar onder welbepaalde voorwaarden: de vrouw die de voorkeur genoot van zoonlief moest moslim worden en hun cultuur overnemen. Toen ik haar eraan herinnerde dat zij in ons land woonde maar wij niet in dat van haar, luidde het antwoord: "Als ze geen moslim wil worden en zich niet aan onze cultuur aanpast moet ze geen Turk nemen". Wisten jullie waarom er bij de moslims geen aids voorkomt? Volgens mijn Turkse vrienden is dat omdat vrouwen maagd moeten zijn als ze trouwen..... Maar toen ik vroeg waarom mannen alles behalve maagd moeten zijn als ze trouwen was het eenvoudige antwoord: "dat is gewoon zo bij moslims". Toch wilde ze scheiden van haar overspelige echtgenoot. Wat volgens Kemal, haar oudste zoon dus, niet kon want dan was ze een hoer. Als ze hen durfde te verlaten zou hij haar kapot maken indien zijn vader het niet deed. Ik vraag me tot op vandaag af wie die kinderen zo leert denken, terwijl het toch in hoofdzaak hun moeder is die hen grootbrengt....
#1082 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken moslims en christenen die geen enkel probleem hebben met homo,s, en nu? |
|
![]() |
![]() |
#1083 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het handelen van een mens is niet altijd volkomen rationeel. Ook irationele daden zijn soms verschoonbaar. Laatst gewijzigd door Pericles : 8 januari 2015 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
#1084 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is natuurlijk onzin. Als de Koran het woord van een goddelijkheid is, dan zou het een algemene en universele gelding moeten hebben. Een god wordt namelijk geacht het algemene en universeel goede op te leggen aan de mens. Ofwel neem je de Koran dus als heilig boek, en ga je niet sleutelen aan de interpretatie (want anders zou de mens zichzelf goddelijke machten toekennen), ofwel hecht je geen goddelijke waarde aan dat boek. In het laatste geval ben je echter geen moslim meer. Er is geen tussenweg. |
|
![]() |
![]() |
#1086 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1087 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees de laatste zin nog eens, en je begrijpt héél misschien wat ik bedoel.
#1089 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#1090 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de koran het woord van God is, wil nog niet zeggen dat mensen het niet kunnen interpreteren. Het is niet alsof God in de oortjes van moslims fluistert hoe ze de koran moeten lezen. Zo heeft God (allah in dit geval) de mens ook een vrije wil gegeven. Alleen dit is nogal een theologische discussie, misschien een apart topic voor aanmaken? |
|
![]() |
![]() |
#1091 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1093 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hoe moet ik dat precies interpreteren? |
|
![]() |
![]() |
#1094 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je het natuurlijk voorbereidt , efkes het geweer gaat halen enz... , dan natuurlijk niet. |
|
![]() |
![]() |
#1095 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ook tijdje geleden in Nederland, die juweliersvrouw die een inbreker had doodgeschoten. Opwelling? uiteraard, maar ze had dat wapen niet mogen hebben. Nu heeft die juweliersvrouw geen straf gekregen, maar er is veel onenigheid over. Glashelder zijn dit soort wetten niet, alles behalve eigenlijk. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 8 januari 2015 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
#1096 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#1097 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1098 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1099 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met een badge, speldje, lintje, hoofddeksel, ... rondlopen kost nochtans niet zo héél veel moeite.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#1100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |