![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#1181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
#1184 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 januari 2015 om 22:52. |
||
![]() |
![]() |
#1185 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Pleit je nu tegen het jodendom?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
#1186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien weerleg je daarmee mijn stelling niet. Ik ben voorstander van vrije meningsuiting en godsdienstvrijheid. Uitgezonderd voor godsdiensten die tegen vrije meningsuiting en godsdienstvrijheid zijn. Bovendien is het geen mening. Maar een leer. Een godsdienstige leer. Een godsdienstige leer van een ander die mij eens gaat zeggen waarmee ik mag lachen en waarmee niet? Zo'n leer moet men verbieden. Geloof wat je wel, maar laat dat ook voor een ander zo zijn. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#1188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik het inderdaad mee eens, al heb ik meer dan eens al gepleit voor een zekere kiesheid. Op dat vlak vind ik de Amerikanen verstandiger: wat is immers het doel of het nut je vrijheid te gebruiken als je weet dat belediging het enige is wat je ermee bereikt.
|
![]() |
![]() |
#1189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand mag dus ook van mening zijn dat je niet de spot mag drijven met de islam. Zolang hij/zij dat alleen denkt en zegt, is het een mening. Is geen hogere wiskunde hoor. |
|
![]() |
![]() |
#1190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Nietzsche : 8 januari 2015 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
#1192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is aan het roven , moorden , verkrachten en plunderen en dan komen er stemmen van Allah himself die zegt dat het goed is. ![]() Verder nog wat pedofilie en gedwongen huwedlijken en hier en daar wat kelen oversnijden enz.... En we zouden daar niet mee mogen lachen ? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat hij zich eerder de vraag stelt of men kan dulden dat een ideologie de vrijheid gebruikt om die vrijheid volledig aan banden te leggen.
|
![]() |
![]() |
#1194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat echter niet mag is als levensvisie verkopen dat je niet de spot mag drijven met Mohammed op straffe des doods. En dat is weldegelijk de leer van de islam. En d�*t kan niet. Een mening die geen andere meningen toelaat, kan zichzelf niet verkopen onder het mom van vrijemeningsuiting. Ook geen hogere wiskunde. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#1195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is misbruik maken van de vrijheid, die de vrijheid van meningsuiting in zich draagt. En dat kan niet. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#1196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij vindt dat een godsdienst die anderen de vrije meningsuiting belet door middel van geweld geen recht heeft op de vrijheid van meningsuiting.
![]() |
#1199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is geen tegenspraak, maar een schijnbare tegenspraak. Een paradox zoals Jan eerder al opmerkte. Het is zoals in een democratie, dictatoriale partijen niet toe te laten, precies om de democratie te waarborgen. Vrijheid van meningsuiting, kun je niet waarborgen voor iedereen, als je ook de mening moet respecteren, die andere meningen verbiedt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 januari 2015 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
#1200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |