Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2015, 06:39   #21
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Omdat een overheid niet de rol van drugsdealer op zich moet nemen misschien? We kunnen ook heroïne legaliseren en winkels openen en reclame op tv aanbieden over de voordelen van heroïne en zo jaarlijks miljarden extra inkomsten hebben door de staatsverkoop van heroïne. Of dat wenselijk is is een andere materie.
De overheid is de consensus van de meerderheid, goed voor algemene zaken, een horror als het gaat over de privésfeer. Ze zouden beter wat opletten wat ze als hun taak gaan beschouwen. Nog even een men gaat decreteren hoe vaak je van onderbroek moet wisselen.

Volksgezondheid is hun taak, persoonlijke gezondheid een gevaarlijk hellend vlak.

Laatst gewijzigd door Loki : 12 januari 2015 om 06:40.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 06:42   #22
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat een overheid niet de rol van drugsdealer op zich moet nemen misschien? We kunnen ook heroïne legaliseren en winkels openen en reclame op tv aanbieden over de voordelen van heroïne en zo jaarlijks miljarden extra inkomsten hebben door de staatsverkoop van heroïne. Of dat wenselijk is is een andere materie.
De overheid is reeds een drugdealer hoor. De loodgieter heeft er zelfs in de raad van bestuur gezeten.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 07:51   #23
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik heb helemaal geen drank of ander roesmiddel nodig om mij te amuseren, als je niet zonder kan en per se alcohol nodig hebt dan is dat bijzonder triest.
Het gaat niet om "nodig hebben", het gaat om "genieten van". Maar bij de prohibitionisten kan dit blijkbaar enkel met legale drugs. Wie een joint aanraakt, is een verslaafde.
Oud 12 januari 2015, 08:23   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vier jij maar nieuwjaar met je glaasje chocomelk, ik houd het liever bij iets straffer. Het zou maar een saaie nieuwjaarsreceptie zijn geweest zonder de nodige voorzieningen.
Liepen er dan ook dwergen rond met een schaaltje Coke ? In NYC is dat naar het schijnt een hype.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 januari 2015 om 08:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 09:23   #25
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
De vraag is of het ook ethisch verantwoord is, gezien de schade die het doet aan mensen.
Die schade wordt nu, ondanks een verbod, ook al aangericht. Bovendien zou een legalisatie het mogelijk maken om die schade drastisch te beperken.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 09:34   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Die schade wordt nu, ondanks een verbod, ook al aangericht. Bovendien zou een legalisatie het mogelijk maken om die schade drastisch te beperken.
De schade is nu veel groter.Toen Alcohol illegaal was kostte het gebruik aan zowat 35000 mensen het leven enkel en alleen door het feit dat het illegaal werd gestookt.
Oud 12 januari 2015, 09:56   #27
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Tuurlijk, mensen hebben zelfbeschikkingsrecht. Wie zich kapot wil roken, snuiven, zuipen, spuiten, ... heeft daar dan ook alle recht toe ! Verkleutering en bij het handje houden daar heeft niemand wat aan. Wel moeten we hulp aanbieden voor mensen die van hun verslaving of problematisch gebruik vanaf willen geraken. Maar dat kunnen we beter doen door zulk middelenmisbruik te aanvaarden dan door het te criminaliseren.
Dat vind ik dus hypocriet en egoïstisch. Iedereen heeft zelfsbeschikkingsrecht (is dat absoluut volgens u?) en mag doen wat hij wil. Maar als die persoon in de problemen komt moeten 'we' (de belastingbetaler dus) wel afdokken.

Ik zou denken dat dit meer logisch is: als iedereen mag spuiten wat hij wil, moet iedereen ook maar voor zichzelf zorgen als hij in de problemen komt. DAT zou ik consequent vinden.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 10:20   #28
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik zou denken dat dit meer logisch is: als iedereen mag spuiten wat hij wil, moet iedereen ook maar voor zichzelf zorgen als hij in de problemen komt. DAT zou ik consequent vinden.
In dat geval best op de tetten spuiten.
Oud 12 januari 2015, 10:31   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vind ik dus hypocriet en egoïstisch. Iedereen heeft zelfsbeschikkingsrecht (is dat absoluut volgens u?) en mag doen wat hij wil. Maar als die persoon in de problemen komt moeten 'we' (de belastingbetaler dus) wel afdokken.

Oei direct die snoepafdelingen weghalen .....voor mij geen probleem dat ze maar suikers en lollies vreten zoveel ze willen maar dat ze dan maar zelf voor hun tanden zorgen als die rot zijn....DAT zou ik consequent vinden.
Oud 12 januari 2015, 10:59   #30
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als de dingen legaal zijn kan je taxen heffen die de zorg opvangen, nu betaalt inderdaad de belastingbetaler! Dus hoe dwaas is jouw standpunt. Bovendien kan je gerichter aan preventie doen.

Legaliseren is niet iets goedkeuren he, roken is ook legaal, maar maatschappelijk wordt er eerder negatief naar gekeken. Het is ook duidelijk dat preventie werkt, als je kijkt naar roken.

Naar drugs Toe is de preventie zeer bedroevend. Ik heb kinderen en heb liever dat die dingen legaal zijn, met een duidelijk maatschappelijk negatieve connotatie en veel preventie. Nu verlies je ze in criminaliteit...wat is het beste denk je.
Oud 12 januari 2015, 11:04   #31
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Oei direct die snoepafdelingen weghalen .....voor mij geen probleem dat ze maar suikers en lollies vreten zoveel ze willen maar dat ze dan maar zelf voor hun tanden zorgen als die rot zijn....DAT zou ik consequent vinden.
Dat is helemaal niet inconsequent. Elke maatschappij beslist democratisch welke produkten verboden moeten worden. Weinig producten zijn helemaal onschadelijk. Het is dus altijd wikken en wegen tussen preventie en een verbod instellen. Bij cannabis is het duidelijk. Het is democratisch beslist dat het te gevaarlijk is.
Voor alle duidelijkheid, ik heb niemand gedwongen om op BDW te stemmen. Ik denk dat er een heleboel blowers zijn bij die 33% kiezers.
Als het u niet aanstaat wat er in dit land werd beslist, gelieve te verhuizen naar een land waar het wel toegestaan is, ipv zo te jammeren.

Wat betreft de grond van de zaak (die u ontwijkt zoals gewoonlijk): Hier wordt duidelijk het zelfbeschikkingsrecht ingeroepen. Wel , dan moet ge de consequenties maar dragen.
Als mijn hond kaka doet op straat kuis ik het ook zelf op.
Oud 12 januari 2015, 11:10   #32
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Als de dingen legaal zijn kan je taxen heffen die de zorg opvangen, nu betaalt inderdaad de belastingbetaler! Dus hoe dwaas is jouw standpunt. Bovendien kan je gerichter aan preventie doen.
Dat is uw standpunt. Maar als de overheid een ander standpunt heeft is dat haar goed recht. Want het is de overheid die moet betalen. En wie betaalt beslist, zo simpel is het.

Citaat:
Legaliseren is niet iets goedkeuren he, roken is ook legaal, maar maatschappelijk wordt er eerder negatief naar gekeken. Het is ook duidelijk dat preventie werkt, als je kijkt naar roken.
Wat een dikke flauwe kul! Preventie werkt?? Al sinds de jaren '30 van de vorige eeuw zijn er preventie campagnes tegen het roken. Heeft het geholpen? NUL komma NUL. Pas na invoering van repressie is er resultaat geboekt, en dan nog met veel weerstand.

Citaat:
Naar drugs Toe is de preventie zeer bedroevend. Ik heb kinderen en heb liever dat die dingen legaal zijn, met een duidelijk maatschappelijk negatieve connotatie en veel preventie. Nu verlies je ze in criminaliteit...wat is het beste denk je.
Ik heb kinderen en ik heb liever dat de boodschap duidelijk is. Drugs is boecht, en beter er van afblijven. Als ge er toch mee begint, kom niet jammeren. Een gewaarschuwd man is er 2 waard.
Oud 12 januari 2015, 11:18   #33
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is uw standpunt. Maar als de overheid een ander standpunt heeft is dat haar goed recht. Want het is de overheid die moet betalen. En wie betaalt beslist, zo simpel is het.
.
Wat moet de overheid dan betalen voor wiet? Buiten de overdreven kosten die ze doen voor de controles waar ze dan nog massas geld verspillen?
Of doelt u op de mensen in de gevangenis die er zitten voor een beetje cannabis? Die kosten idd pakken geld, en als extraatje leren er dan nog een hoop hoe ze extremistische moslim moeten worden. Goe bezig...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 11:18   #34
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een dikke flauwe kul! Preventie werkt?? Al sinds de jaren '30 van de vorige eeuw zijn er preventie campagnes tegen het roken. Heeft het geholpen? NUL komma NUL. Pas na invoering van repressie is er resultaat geboekt, en dan nog met veel weerstand.

Ik heb kinderen en ik heb liever dat de boodschap duidelijk is. Drugs is boecht, en beter er van afblijven. Als ge er toch mee begint, kom niet jammeren. Een gewaarschuwd man is er 2 waard.
Die boodschap is blijkbaar veel "vervolg"-leed waard voor u. Vooral de boodschap naar de jeugd dat het aanvaardbaarder is te drinken dan cannabis te gebruiken, is erg geloofwaardig. Nu maar hopen dat mediaberichten IVM cannabis lekker overdreven word, voor de bestwil van de jeugd...
Met zulke mentaliteit komen we er...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 12 januari 2015 om 11:22.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 11:24   #35
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Verbod in openbare plaatsen is geen repressie he, is gewoon een kwestie van redelijk zijn.

Als ge dat tegen pubers zegt zullen ze nogal luisteren. waarom hou je vast aan een standpuntdat niet werkt, dat is gewoon onnozel.Nogmaals gebruikers moeten opdraaien voor de kosten en dat kan alleen via een tax.

Laatst gewijzigd door Loki : 12 januari 2015 om 11:26.
Oud 12 januari 2015, 11:26   #36
Bhairav

Standaard

"Opdraaien voor de kosten" klinkt wel erg alsof er 'n hoop miserie uit voorkomt.
Oud 12 januari 2015, 11:30   #37
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
"Opdraaien voor de kosten" klinkt wel erg alsof er 'n hoop miserie uit voorkomt.
Ik heb het over de legaliseren van alle drugs, aangezien het probleem met designerdrugs via verbod onmogelijk is en de situatie zeer problematisch wordt.

Laatst gewijzigd door Loki : 12 januari 2015 om 11:31.
Oud 12 januari 2015, 11:33   #38
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ik heb het over de legaliseren van alle drugs, aangezien het probleem met designerdrugs via verbod onmogelijk is.
Elke verpakking moet de actieve bestanddelen vermelden, en hoe sterk. Ook enige verwijzingen naar het effect (per hoeveelheid) zou aangenaam zijn. Er mag van mij zelfs 'n bijsluitertje bijzitten, alleen moet het daarvoor niet "enkel via de apotheek" te verkrijgen zijn. Mensen voelen zich heel slim als ze dat 'vinden', maar die snappen het punt niet van legaliseren volgens mij...
Oud 12 januari 2015, 11:42   #39
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als het u niet aanstaat wat er in dit land werd beslist, gelieve te verhuizen naar een land waar het wel toegestaan is, ipv zo te jammeren.
Boehoehoe. http://youtu.be/L397TWLwrUU

Ik blijf het triestig vinden dat de overheid in het economische kosten/baten plaatje van cannabisgebruik enkel de de kosten wil dragen en niet de baten wil innen, maar voor mijn persoonlijk gebruik zal het mij eigenlijk worst wezen wat men ervan denkt.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 12 januari 2015 om 11:50.
Oud 12 januari 2015, 11:57   #40
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Elke verpakking moet de actieve bestanddelen vermelden, en hoe sterk. Ook enige verwijzingen naar het effect (per hoeveelheid) zou aangenaam zijn. Er mag van mij zelfs 'n bijsluitertje bijzitten, alleen moet het daarvoor niet "enkel via de apotheek" te verkrijgen zijn. Mensen voelen zich heel slim als ze dat 'vinden', maar die snappen het punt niet van legaliseren volgens mij...
De aankoop moet anoniem zijn, anders heeft het geen zin. Maar de verkoop strikt gereglementeerd, verkoper gediplomeerd farmacie en hulpverlener die zijn klanten wijst op de gevaren en zijn producten afraad. Duidelijke bijsluiter met alle info en info geeft over hulpverlening allerhande. Dus inderdaad niet gewoon in de apotheek, maar in een speciaalzaak met vergunning.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be