![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het zou me verwonderen dat hij zich zou bekeren van een bewust atheïstisch standpunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien kunnen we ook alle deelnames van kinderen aan godsdienstige rituelen verbieden tot hun 18de, alhoewel het eigenlijk wat ouder zou moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar het is een individuele vrijheid. Ik heb zonder dat mij een strobreed in de weg gelegd is gewoon het geloof waar ik in opgegroeid ben verlaten. Dat kan je hier zonder meer.
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Helemaal niet. Godsdienst bestaat er nog en de ouders bepalen wat er moet gevolgd worden.
Welke vrijheid? Is het kind vrij als het zijn eerste communie doet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burger
|
![]() Citaat:
We leven gelukkig in een vrij land en mogen vrij denken en geloven wat we zelf willen. Al geruime tijd kon ik niet meer geloven in de godsdienst waarmee ik was grootgebracht en werd ik gewoon een atheïst samen met mijn volwassen kinderen. Wat niet wil zeggen dat ik zogezegde gelovigen wil afbreken. Ik respecteer ieders mening maar laat mij geen mening of leer van anderen meer opdringen. Toch heb ik ook bij het lezen van boeken van vrijdenkers en filosofen, een andere visie gekregen over 'het mens-zijn', maar dat is een persoonlijk inzicht waar je enkel met gelijkstemden over kunt redeneren. Maar een almachtige god, neen die bestaat voor mij niet meer! Wat houdt dat eigenlijk in: een atheïst zijn? In aanvang dacht ik dat alles per toeval was ontstaan, de aarde, het leven, de mens, en dat alles uit het niets was ontstaan en tot het niets terugkeerde en gedaan. Daar denk ik nu wel anders over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() jajaaja maar het staat al in de wet, zie onder, artikel 6 uit grondwet, letterlijk, staan smileys bij. dus mannen misbruik het en verkracht dit artikel naar hartelust.
------------------ WEBpublication BOOK WART0213 / EPAGE 91 of 125 Koran: verbieden of Herschrijven? De gids voor geweldloze deïslamisering 59. Appendix A - K B1. Appendix B . Juridische pro en contra koran wetsteksten B3. Pro-koran wetsteksten Offeraar Dewanand Offercode WART0213 Offerdatum 16 juni 2006 Go to previous Epage ... Go to next Epage Go to Inhoudsopgave: 'Koran: verbieden of Herschrijven?' Uit de Nederlandse Grondwet: Artikel 1, 6, 7 en 23. Overzicht wetsteksten die een verbod van de koran onmogelijk maken. Artikelen uit de Nederlandse Grondwet Artikel 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. Artikel 6 . - 1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel ![]() ![]() ![]() of in gemeenschap met anderen, ![]() ![]() ![]() vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. - 2. De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden. Artikel 7 . - 1. Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. - 2. De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisie-uitzending. - 3. Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden. - 4. De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame. bron: Kritisch Podium Dewanand, in online gepubliceerd boek over islam. http://www.dewanand.com/koran091.htm Laatst gewijzigd door dewanand : 12 januari 2015 om 00:28. Reden: mijn eigen wetenschappelijk onderzoek delen met gelijk gestemden en data zoeken |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burger
|
![]() Goed artikel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zonder opvoeding van kinderen zou onze maatschappij niet kunnen blijven bestaan, en opvoeden van kinderen is hen ook op een bepaalde manier conditioneren, waardes meegeven van wat goed en slecht is onze maatschappelijke context. Maar deze zaken zijn noodzakelijk vanuit maatschappelijk standpunt en godsdienst is dit niet. Dit is een wens van de ouders en de omgeving van de ouders. De vergelijking van een hoby was nog zo slecht niet. Ouders zouden hun kinderen bvb kunnen conditioneren om te supporteren voor één of andere voetbalclub, en ik ben er zeker van dat dit ook gebeurt. Maar de impact op de anderen is kleiner dan in het geval van godsdienst. Niemand zal mij proberen rechten te ontnemen waar ik aanspraak op maak omdat ik niet supporteer voor deze of gene club. Vandaar deze uitzondering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrijheid van geloof is een individueel recht (vanaf een bepaalde leeftijd).
|
![]() |
![]() |