Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2015, 22:37   #1
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard Netanyahu tot joden in Frankrijk: ‘Israël is jullie thuis’

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft de joden in Frankrijk verzekerd dat Israël ‘hun thuis’ is. Hij deed dat tijdens een televisie-uitzending naar aanleiding van de dodelijke gijzeling in de joodse supermarkt in Parijs.

Netanyahu herinnerde hen eraan dat Israël meer is dan een plek om te bidden. ‘Aan alle joden in Frankrijk, in Europa zeg ik: Israël is niet enkel de plek waar jullie naartoe komen om te bidden, de staat Israël is jullie thuis.’ Bij de gijzeling in de joodse supermarkt kwamen vrijdag vier joden om het leven. Netanyahu riep ook op om een staat van verhoogde waakzaamheid te behouden rond joodse instellingen in Parijs.

Vorig jaar emigreerden 6.600 Franse joden naar Israël, waarmee Frankrijk koploper was. In 2013 waren er nog maar 3.400 Franse emigranten. Er zouden tussen de 500.000 en 600.000 joden leven in Frankrijk, de grootste joodse gemeenschap in Europa en de derde grootste ter wereld na Israël en de VS. De meesten verhuizen uit religieuze overweging, al emigreren meer en meer mensen door een onveiligheidsgevoel.

De komende weken zullen de Israëlische ministers bekijken hoe ze de joden in Frankrijk en de rest van Europa kunnen overtuigen om te emigreren naar Israël. Want als de internationale gemeenschap geen lessen trekt, dan zullen er nog aanslagen volgen, waarschuwt de Israëlische premier.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150110_01467221

geert, ik denk dat je jouw theorie over eens met Netanyahu moet delen
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2015, 18:36   #2
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht

[b]De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft de joden in Frankrijk verzekerd dat Israël ‘hun thuis’ is.
Bs'd

En zo is dat.

En niet anders.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2015, 19:14   #3
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Welke theorie? Het staat gewoon vast door DNA onderzoek dat de Joden in Frankrijk niet afstammen van de Joden die Jeruzalem hebben gebouwd, of het OT hebben geschreven.
Dat is niet verwonderlijk. De Christenen in Europa stammen ook niet af van Jezus of van zijn apostelen.
En dat DNA onderzoek is door Joden uitgevoerd. Ik wil dat er wel altijd bij vermelden. Netanyahu is daar ongetwijfeld van op de hoogte maar 'verkiest' dat te vergeten.

Als u de links wil, geen probleem. Dixie vraagt die ook altijd. Die is dan een paar weken stil.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2015, 19:30   #4
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Welke theorie? Het staat gewoon vast door DNA onderzoek dat de Joden in Frankrijk niet afstammen van de Joden die Jeruzalem hebben gebouwd, of het OT hebben geschreven.
Dat is niet verwonderlijk. De Christenen in Europa stammen ook niet af van Jezus of van zijn apostelen.
En dat DNA onderzoek is door Joden uitgevoerd. Ik wil dat er wel altijd bij vermelden. Netanyahu is daar ongetwijfeld van op de hoogte maar 'verkiest' dat te vergeten.

Als u de links wil, geen probleem. Dixie vraagt die ook altijd. Die is dan een paar weken stil.
Bs'd

Het is bewezen door DNA onderzoek dat alle joodse mannen die een traditie hebben dat ze een Cohen zijn, een priester, dat die afstammen van 1 enkele familie, de broer van Mozes.

DNA onderzoek heeft dus uitgewezen dat de bijbel en de joden toch gelijk hebben.

Zoals gewoonlijk.

Citaat:
Interessant is dat bij een recent (1997) DNA onderzoek bij Joden met de naam Cohen een opmerkelijke overeenkomst in bepaalde 'merktekens' op het Y-chromosoom is gevonden. Dit wijst erop dat ze allemaal een gemeenschappelijke mannelijke voorouder hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cohen
Oud 11 januari 2015, 20:13   #5
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Het is bewezen door DNA onderzoek dat alle joodse mannen die een traditie hebben dat ze een Cohen zijn, een priester, dat die afstammen van 1 enkele familie, de broer van Mozes.

DNA onderzoek heeft dus uitgewezen dat de bijbel en de joden toch gelijk hebben.

Zoals gewoonlijk.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cohen
Dat kan niet, gewoon omdat Mozes nooit bestaan heeft. En zelfs als die man ooit bestaan heeft, hoe kunnen ze dat weten? Hebben ze zijn DNA gevonden? Is er een graf? Is er een skelet?

En ... hoeveel DNA hebt gij eigenlijk van Mozes in uw genen?

Moet ik de link nog een doorsturen van het Joods DNA onderzoek? Ik denk dat het tijd is, Eli, om de waarheid te ondergaan.
Oud 11 januari 2015, 20:57   #6
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Want 46% is alle?
Citaat:
[The research found "that 46.1% of Kohanim carry Y chromosomes belonging to a single paternal lineage (J-P58*)
Weer zeer selectief feiten verdraaien, zoals we van u gewoon zijn.

Laatst gewijzigd door IanVD : 11 januari 2015 om 20:57.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2015, 21:26   #7
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan niet, gewoon omdat Mozes nooit bestaan heeft.
Bs'd

Je zwamt weer in de ruimte zonder enige onderbouwing.

Citaat:
En zelfs als die man ooit bestaan heeft, hoe kunnen ze dat weten? Hebben ze zijn DNA gevonden?
Het DNA van zijn broer zit in het genoom van de cohaniem, zoals door onderzoek is aangetoond.

Maar nu de resultaten van DNA onderzoek jouw gezwam onderuit halen, nu geloof je zeker niet meer in DNA onderzoek? Nou kan het opeens niet? En dat vanwege totaal onbewezen totaal ongefundeerde woeste uitspraken van jouw??

Citaat:
Ik denk dat het tijd is, Eli, om de waarheid te ondergaan.
Het is altijd die tijd, maar jij hebt er een hoop moeite mee.

Als je met de waarheid geconfronteerd wordt dan kan het ineens niet, dan zijn DNA onderzoeken niet mogelijk.

Wake up and smell the coffee.
Oud 12 januari 2015, 13:12   #8
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Het DNA van zijn broer zit in het genoom van de cohaniem, zoals door onderzoek is aangetoond.
Hoe in hemelsnaam weet u dat het DNA van zijn broer is? Het onderzoek zegt enkel iets over een gemeenschappelijke voorouder.
Oud 12 januari 2015, 13:28   #9
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Iedere man is terug te brengen tot een "Y chromosomale Adam"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Y-chromosomale_Adam

Sorry Eliyahu, maar zonder dat je het beseft, ben je beetje verwant met die lieve jongens van Hamas en Hezbollah
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 18:50   #10
geertvdb

Standaard

Citaat:
Bs'd

Je zwamt weer in de ruimte zonder enige onderbouwing.

Maar nu de resultaten van DNA onderzoek jouw gezwam onderuit halen, nu geloof je zeker niet meer in DNA onderzoek? Nou kan het opeens niet? En dat vanwege totaal onbewezen totaal ongefundeerde woeste uitspraken van jouw??

Het is altijd die tijd, maar jij hebt er een hoop moeite mee.

Als je met de waarheid geconfronteerd wordt dan kan het ineens niet, dan zijn DNA onderzoeken niet mogelijk.

Wake up and smell the coffee.
Mijn woeste uitspraken zijn niet van mij, maar van Joden.
Het DNA onderzoek waaruit blijkt dat Europese Joden geen verwantschap hebben met de Joden die Jeruzalem hebben gebouwd is uitgevoerd door Joden.
Uw 'bewijs' dat Cohen afkomstig is van de broer van Moses is absurd.

Er bestaan trouwens maar 3 echt Joodse namen: Cohen, Levi en Israëli.
Al de andere zogezegd Joodse namen zijn van Europese afkomst.
Van wie stammen die af? Ook van Moses?
Of van Karel de Grote?
Stamt gij af van Moses, of van Willem de Zwijger? Wat doet gij in Israel met uw Hollandse genen? Op basis van wat hebt gij recht op grond daar?
Oud 12 januari 2015, 19:21   #11
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Stamt gij af van Moses, of van Willem de Zwijger? Wat doet gij in Israel met uw Hollandse genen? Op basis van wat hebt gij recht op grond daar?
Bs'd

Op basis van de belofte van God.

En natuurlijk op basis van mijn Israelische ID kaart.
Oud 12 januari 2015, 19:39   #12
geertvdb

Standaard

Citaat:
Bs'd

Op basis van de belofte van God.

En natuurlijk op basis van mijn Israelische ID kaart.
Da's gemakkelijk. Ik ga morgen de tuin van mijn buurman inpalmen en zeggen dat het een belofte van God is.
Zo gaat dat in de 21e eeuw.

Is dat niet in tegenspraak met het OT waarin duidelijk gezegd wordt dat het beloofde land enkel voorbehouden is aan afstammelingen?

Als dat waar is, gaat God heel kwaad op u zijn als ge voor de hemelpoort staat. Ik denk niet dat ge binnen zult mogen.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 12 januari 2015 om 19:41.
Oud 12 januari 2015, 20:05   #13
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Da's gemakkelijk. Ik ga morgen de tuin van mijn buurman inpalmen en zeggen dat het een belofte van God is.
Zo gaat dat in de 21e eeuw.

Is dat niet in tegenspraak met het OT waarin duidelijk gezegd wordt dat het beloofde land enkel voorbehouden is aan afstammelingen?

Als dat waar is, gaat God heel kwaad op u zijn als ge voor de hemelpoort staat. Ik denk niet dat ge binnen zult mogen.
geertvdb Israël laat ook bekeerde joden toe in hun land... wie zijn wij om dat niet te aanvaarden
Oud 12 januari 2015, 20:14   #14
geertvdb

Standaard

Citaat:
geertvdb Israël laat ook bekeerde joden toe in hun land... wie zijn wij om dat niet te aanvaarden
Ik heb het niet over Israel, ik heb het over God.

Dat is toch niet hetzelfde? of wel?

God is toch de baas? Is Hij het niet die beslist wie er in het beloofde land binnen mag?

Nooit afgevraagd waarom het niet regent in Israel? Misschien is hij heel kwaad dat er Hollanders binnen mogen!
Als ik van God zou zijn, ik zou pissed off zijn. Waarom denkt ge dat Holland al 3 WK finales heeft verloren? Hollanders zijn NIET zijn favoriete volk!
Oud 12 januari 2015, 20:40   #15
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De komende weken zullen de Israëlische ministers bekijken hoe ze de joden in Frankrijk en de rest van Europa kunnen overtuigen om te emigreren naar Israël. Want als de internationale gemeenschap geen lessen trekt, dan zullen er nog aanslagen volgen, waarschuwt de Israëlische premier.
Blijven is de boodschap! Niet toegeven aan de haatbaarden! Het Westen is aan het ontwaken en samen met Israël zal men het varkentje wel wassen.
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 20:48   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met uw DNA-verhaal vertrekt u van een visie dat Joden een soort "ras" zijn. Dat is volstrekt verkeerd. Joden zijn veeleer een gemeenschap waarvan de samenhang zowel op historisch-sociologische als op religieuze componenten steunt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2015, 21:14   #17
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over Israel, ik heb het over God.

Dat is toch niet hetzelfde? of wel?

God is toch de baas? Is Hij het niet die beslist wie er in het beloofde land binnen mag?

Nooit afgevraagd waarom het niet regent in Israel? Misschien is hij heel kwaad dat er Hollanders binnen mogen!
Als ik van God zou zijn, ik zou pissed off zijn. Waarom denkt ge dat Holland al 3 WK finales heeft verloren? Hollanders zijn NIET zijn favoriete volk!
Israël is God's land maar het is de Israëlische bevolking die via het parlement beslist wie al dan niet binnen mag. Dat is intern beleid.

Ik ben Belg hé
Oud 12 januari 2015, 21:23   #18
geertvdb

Standaard

Citaat:
Israël is God's land maar het is de Israëlische bevolking die via het parlement beslist wie al dan niet binnen mag. Dat is intern beleid.

Ik ben Belg hé
Eli is een Hollander en zit in Israel. Allez, dat zegt hij toch...
Oud 12 januari 2015, 21:26   #19
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Met uw DNA-verhaal vertrekt u van een visie dat Joden een soort "ras" zijn. Dat is volstrekt verkeerd.
Ik zeg net het tegenovergestelde! Het zijn bepaalde Israelis zelf die geloven dat ze van 1 voorvader afstammen.
Gelukkig zijn er ook die door hebben dat al die mythes flauwe kul zijn.

En trouwens, DNA onderzoek kan veel vertellen over verwantschap zonder dat daar aparte rassen mee bedoeld worden.
Oud 13 januari 2015, 03:03   #20
microwezen
Parlementsvoorzitter

microwezen's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Het Westen is aan het ontwaken en samen met Israël zal men het varkentje wel wassen.
Toch wel een koosjer varkentje?
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be