![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als voorbeelden van een geslaagd drugsbeleid zou ik eerder refereren naar Uruguay of Amerikaanse staten als Colorado en Washington. Daar gebeurt nu alles 'open en bloot', van de productie tot het particuliere gebruik. We moeten wel nog enkele jaartjes wachten om definitieve conclusies te trekken, tegen dan zien we welke gevolgen zulk totaal 'open' beleid met zich meebrengt. Maar ik heb daar alvast een goed oog in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Omdat de fysieke gewenning en ontwenning razendsnel gaan. Iemand die dagelijks gebruikt zal daar hooguit wat relaxed van worden, wacht je een aantal dagen en je gaat ver hallucineren bij gelijkwaardig gebruik.
Dat is bij geen enkele andere drug het geval. Niet gebruikers stellen gebruik dan ook wat opgeblazen voor en gebruikers onderschatten de snelle gewenning vaak waardoor gebruik makkelijk toeneemt. Laatst gewijzigd door Loki : 13 januari 2015 om 07:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Europees Commissaris
|
![]() Je beantwoordt je eigen vraag:
Citaat:
Ik heb en hou mijn gebruik onder controle, zonder probleem. Trouwens, blowen verruimt je geest, dus als je down bent, blijf je down (in tegenstelling tot alcohol). Natuurlijk bestaat cannabisverslaving, maar verslaving heeft meer te maken met jouw achtergrond dan met het product in dit geval. Interessant artikel hierover: http://theconversation.com/many-peop...-addicts-35504 Laatst gewijzigd door Het Verzet : 13 januari 2015 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van cannabis ga je evenmin hallucineren, of ik moet altijd al verkeerd spul hebben gesmoord. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 13 januari 2015 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daartegenover, de maten met wie ik na schooltijd of in't weekend ging blowen (ook weer niet dagelijks), zijn stuk voor stuk goed terecht gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zit zelden zonder ja, maar soms zit daar maanden tussen. En ik gebruik nooit dagelijks, zit zo goed als altijd minimum 1 week tussen. Ik heb nog een leven ook hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De regio's die het meest geteisterd werden waren Maastricht en Roosendaal, je kan gerust googelen op "overlast" "drugstoerisme" en 1 van die namen en je vindt tientallen krantenartikelen die over de overlast van het drugstoerisme daar getuigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter ken ik er ettelijke die nog steeds zwaar drinken en of tabak roken.....of niet meer zonder hun slaapilletjes kunnen....Dat sommigen vroegtijdig zijn gestorven was dan ook in veel gevallen te wijten aan de legale (zeer verslavende)producten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu heb je wel een punt dat cannabis oraal gebruiken anders is dan roken.....maar meestal zit hem het verschil dat mensen die niet vertrouwt zijn veel te veel gaan eten juist opdat het effect lang op zich laat wachten Nu die hallucinaties zijn dan ook meestal niet dramatisch hoor en zeker niet vergelijkbaar met LSD......meestal volstaat het om een frisse cola te drinken of een zoet gebakje te eten en het ergste is geleden....Trouwens op spoed krijgen mensen die eigenlijk beginnen panikeren zijn nadat ze de eerste keer cannabis gebruikten (aten) gewoon een kalmeerpilletje dat is alles....De paniek is in omzeggens alle gevallen veel groter dan het effect zelf. Toen ik op mijn twaalfde stiekem samen met mijn neef aan onze eerste gejatte sigaar gingen lurken waren we er ook niet goed van ....paniek....wc op en wc af ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Loki : 13 januari 2015 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |