![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het grappige is dat zelfs deze vezelhennep in feite verboden is, je moet aan erg strikte meldingen doen eer je er mag zetten. En ze in je tuin zetten als sierplant zal je zeker een telefoontje naar de politie opleveren. En toch 100% drugsvrij (afin, 99,8% of zo). Oostenrijk heeft een veel logischer visie op wat er nu feitelijk als drugs kan beschouwd worden: als de plant met de juiste genetica aan het bloeien slaat (uiteraard tot groot jolijt van allerlei stekkenkwekers die hiervan profiteren). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En wat dat blowen betreft: dit weekend ga ik op tweedaagse bijscholing in Nederland. Ik denk dat ik het toch eens ga proberen. Maar no way dat ik dat ooit bij zo'n onnozel straatdealertje ga kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook niet (meer) Onlangs bracht ik Marlboro mee vanuit Dubai (Luchthaven) voor een vriend en die moet ze niet meer..volgens hem smaken ze niet hetzelfde en dit terwijl het toch volledig legale sigaretten zijn....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
'Ze gaan onder de marktprijs verkopen'! Dat kan niet hé. Als men onder de marktprijs gaat, wordt dat toch de nieuwe marktprijs. En dan gaat de maffia daar terug onder. Het hoofdargument tegen legalisatie is hier in het begin van de thread geleverd: drugs is ongezond en het is beter dat een overheid geen drugsdealer wordt. En dat is democratisch beslist. Jullie gejammer ten spijt. Maar begin een politieke partij die pleit voor legalisatie. Ik hou u niet tegen. maar dan zult ge wel uit uw zetel moeten komen en uit uw roes. Hier op dit forum klagen zal BDW niet van gedacht doen veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
|
![]() Het ging over prostitutie en dat was een antwoord op de stelling dat in Duitsland de legalisatie van prostitutie een succes was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Suiker is ook ongezond en roken nog meer. De maffia houdt zich alleen bezig met zaken die opbrengen, nogmaals wie het te duur vindt zal het eerder zelf kweken dan de moeite te doen van een dealer te zoeken. De meerderheid doet dit nu al een het is nog niet eens toegelaten.
![]() |
![]() |
#235 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat de eigen kweek betreft: dit lijkt me een mooie tussenoplossing om toch rechtszekerheid te verschaffen aan wie echt wil of moet gebruiken (medisch bv). De overheid loopt wel zo massa's geld mis, geld die we in deze tijden erg goed kunnen gebruiken. Het zou immoreel zijn tegenover de belastingbetaler in de personenbelasting om deze inkomsten te laten liggen bij de verbruiker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |||
|
![]() Citaat:
We zien nu al wat de legalisatiegolf in de US doet met bvb het illegale telerscircuit in Mexico: Citaat:
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
We kunnen ook de overheid wapens laten maken en verkopen, dat zou toch ook 'moreel zijn tegenover de belastingbetaler'. Cannabis is vergif! Een overheid moet niet alleen denken aan centen, maar ook aan de volksgezondheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]() Citaat:
Richt een eigen partij op en probeer de publieke opinie te veranderen. Let wel, dan moet ge wel een inspanning leveren en daar wordt ge moe van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus waarom zou ik mijn mening opdringen aan een ander?
![]() |