![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eenzelfde mondelinge belediging kan heel anders overkomen naargelang de omstandigheden. Sommige mensen, vb. politiekers, moeten volgens onze cultuur meer kunnen verdragen dan anderen. Daarenboven, beledigingen, naast soortgelijke beperkingen van de vrije meningsuiting (laster, eerroof, en nog andere ...), blijven een strafbaar feit. Je kan altijd klacht neerleggen naar de strafrechter toe, en daarnaast kan jealtijd trachten schadevergoeding te bekomen voor de burgerlijke rechtbank. Beledigen is geen hoogstaande activiteit, maar een cultuur waar tolerant en omzichtig omgegaan wordt met beledigingen in het kader van de vrije meningsuiting, is wel degelijk een hoogstaande cultuur. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Garry, ik vind zelfs dat je een onnozelaar "onnozelaar" mag noemen. Bij deze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Schoofzak, ik heb op geen enkele manier het tegendeel beweerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat gans deze discussie erg warrig aan het worden is. Wie is hier nu eigenlijk beledigd? Mag je jezelf eigenlijk nog als "beledigd" beschouwen, ja of neen? Zullen we het woord "belediging" dan maar uit onze woordenschat schrappen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Toch nog effe definieren waar het over gaat: Citaat:
Laatst gewijzigd door Bert de wafel : 14 januari 2015 om 10:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik geloof niet dat er toen al rechters bestonden die u niet zouden beledigen wanneer ge met een dergelijke klacht zou afkomen," Meneer de rechter, hij heeft mij beledigt, hij heeft mij een kloot genoemd". Die zouden er nogal eens mee gelachen hebben denk ik. Laatst gewijzigd door Garry : 14 januari 2015 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Wever is beledigd, of hij dat echt zo voelt, weten we niet, maar hij vindt het wel kunnen dat hij beledigd wordt. ik weet nu wel niet of dit overeenstemt met zijn conservatieve ideeën, ma goed.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NVA is liberaal ,toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ahja, conservatisme en vrijheid van meningsuiting hoeven elkaar niet in de weg te zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier is Arco
en daar is Notioneel Ze bestelen ieder die hen vraagt en niets is hen teveel Want die Arco en ook die Notioneel Ze staken beiden evengraag en ieder vangt zijn deel
![]() |
#57 |
|
![]() Hier is Arco
en daar is Notioneel Ze bestelen ieder die hen vraagt en niets is hen teveel Want die Arco en ook die Notioneel Ze staken beiden evengraag en ieder vangt zijn deel
![]() |
#58 |
|
![]() Gespeelde verontwaardiging?
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() De wijze woorden van Everytime in gedachten, iets met kaas?