![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Een vaak terugkerend dooddoenertje die door de prohibitionisten gebruikt wordt om het cannabisverbod te verdedigen, is dat cannabis vergif zou zijn.
Nu ben ik de eerste om toe te geven dat de definitie van "vergif" voor interpretatie vatbaar is. Altijd leuk voor een discussie, zaken die voor interpretatie vatbaar zijn. Dus had ik graag eens van al degenen die dit zinnetje graag bezigen gehoord op welke basis zij cannabis als vergif beschouwen. Faites vos jeux, messieurs... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een paar linkjes met info:
http://plazilla.com/page/4294983518/...k-van-cannabis http://www.cannabishulp.be/sociale-risicos http://verslaving.jouwinformatie.nl/...blowen.42.html Wat mij veelal opvalt dat de gebruikers meestal mekaar opzoeken !! In die cafe's kom ik simpelweg niet (meer) !! Hier in het gebouw waar ik woon , woonde er ene , had vele "vriendjes" , elk weekend zondermeer nachtlawaai , keihard op trappen lopen , o.a. j-kes op de grond , roepen , enkele zelfs zeiken in de hal !! Vernielde fietsen die stonden geparkeerd in de hal !! Geen politie gezien , maar .... Zijn pa heeft er komaf meegemaakt , had al lang genoeg geduld !! Ofwel bij pa in't bedrijf , en ONMIDDELLIJK breken met z'n maatjes , of hij kon er uit !! Wat denk je ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog wat info opgespoord:
https://www.google.be/search?q=canna...ta=&gws_rd=ssl http://www.demorgen.be/lifestyle/vro...iging-a1785107
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Vooral ernstig nemen, die verhalen. Voor de bestwil van onze jeugd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 januari 2015 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cannabis is zeker geen vergif maar het is indien het wordt gerookt lichamelijk en in sommige gevallen ook geestelijk ongezond...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar goed, we hebben een suggestie in wat jij als vergif ziet: je gaat ervan dood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Geestelijk maakt het ongezond, kun je meer details geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In sommige gevallen kunnen mensen door gebruik van cannabis psychoses ontwikkelen. Minderjarigen hebben sowieso geen deugd van gebruik van cannabis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cannabis roken is zeker de minst gezonde manier om te gebruiken sowieso zit er teer in en dat is niet bepaald goed voor de longen.....vaporisers zouden een goed alternatief bieden ....en of oraal gebruiken....De meeste mensen die niet roken en cannabis gebruiken voor medische redenen maken Wietthee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Schepen
|
![]() Leuk om te zien dat sommige mensen nog altijd opkomen voor waar ze in geloven!
Ik doe het zelf niet, maar vind dat elke mens voor zichzelf mag beslissen wat ie met z'n lichaam doet. Als men vandaag de wet letterlijk zou toepassen, dan moeten zowat 1 miljoen belgen direct de gevangenis in! (->vanaf een wet compleet haaks op de realiteit staat, zou die wet aangepast moeten worden vind ik) werkpuntje : je hoeft niet altijd te reageren op dezelfde personen die clichés en onzin gooien in uw thread. Dat zorgt ervoor dat je je aandacht verspilt aan mensen die hun gedacht al hebben opgemaakt, en dat zeker niet gaan veranderen omwille van zinvolle argumenten. Laatst gewijzigd door boeha : 15 januari 2015 om 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Dat is een 'werkpuntje'! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach zolang het allemaal niet overdreven wordt zie ik er geen problemen mee ...Je moet je af en toe eens goe laten gaan zei Felice.....en gelijk had hij....hij is al gegaan forever ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik ga hier een tegel van maken en aan de muur in mijn wc hangen. ...aan mensen die hun gedacht al hebben opgemaakt .... Is dat niet een letterlijke vertaling van 'made up their minds'? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |