![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik begrijp ze wel, als ze heel uw leven gelijk wat blijven herhalen ga je het op de duur wel geloven.
|
![]() |
![]() |
#322 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wie eerlijk is met zichzelf en zich voor een bepaalde ideologische kar wil spannen, doet er goed aan eerst de hoeken en kanten ervan eens wat nader te belichten, om te zien of die voldoen aan de ethisch/morele waarden die hier en nu in onze maatschappij bij grondwet vastliggen, dat is het uitgangspunt (al is de grondwet uiteraard nog steeds voor verbetering vatbaar, dat spreekt). Kortom, alles wat daar ethisch-moreel vanaf wijkt in de negatieve zin, dient dan beleidsmatig ook als zodanig beschouwd en behandeld te worden, als non grata dus. Doorgetrokken conclusie: afgaande op de inhoud van de koran en de expliciet vastgelegde ideologische doelstelling ervan, hoort deze veroveringsideologie niet thuis in het Avondland, vroeger niet, nu niet, nooit, net zomin als al degenen die de koranische doelstelling (mee) wil voltrekken, inschallah. Zo, nu nog wachten op de eerste oikofoob, die de islamitische waarden en moraal hoger stelt dan de westerse. ![]() |
||
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Briljant gewoon. Een miljoen keer dikke 2 !
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#326 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden wij iets moeten aanvaarden voor ene groep, terwijl wij voor de rest veroordelen? Omdat ook wij twee maten en gewichten hanteren? Ik pas dezelfde redenering toe op een Christene, een Vlaams-nationalist, een Moslim, een Nazi of zelfs een communist: geen caricaturen, geen oogkleppen , geen vooroordelen. En ik beoordeel iedereen volgens zijn eigen kwaliteiten en gebreken, en niet volgens het beeld dat men van iemand opdraagt. Citaat:
Ik zie daar geen discrepantie in, hoor... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar als ik zie dat die tekst doorheen tijden en plaatsen op andere, soms tegenstrijdige manieren, wordt gelezen en toegepast, dan kan ik enkel concluderen dat er verschillende interpretaties bestaan en dan moet ik elke interpretatie apart beoordelen. De tekst is dan niet noodzakelijk een probleem dan wel de interpretatie ervan. Dit gezegd zijnde, dit geldt eveneens voor "positieve" teksten, hé. Een boek hoeft niet noodzakelijk een probleem te zijn, alles hangt af van de interpretatie en de toepassing ervan. Weer eens is dat dan ook de reden waarom het absoluut noodzakelijk is voor bepaalde gedwchtegoeden om de verscheidenheid binnen de Islam te verwerpen. Citaat:
Onze vriend Mohammed zou het uiteraard wel lastig gekregen hebben omdat de wereld van vandaag er heel anders uitziet dan 1400 jaar geleden. Wie weet, hij zou misschien Adam Smith, Moon of Ron Hubbard heten. Of Adolf Hitler of Jozef Stalin, wie weet. Maar bon, Jezus zou misschien Gandhi heten, en van christianisme zou geen sprake zijn. Dus je ziet, tijd is wel degelijk een factor. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 20 januari 2015 om 09:11. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
#327 |
|
![]() my brother the terrorist was gisteren op 8
ik vraag me af hoeveel er hier op het forum em gezien hebben
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na drie generaties zijn moslims nog geen meerderheid en ja, open samenlevingen met democratie zijn kwetsbaar voor iedere vorm van totalitaire ideologie met grote groepen aanhangers. Dat ga ik zeker niet ontkennen, maar we moeten dus een manier vinden om een open en democratische samenleving daartegen te beschermen. |
|
![]() |
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De volheid van die zuilen gaan over de basis, waarom zou je niet kunnen geloven dat er maar één god is die Allah heet maar tegelijkertijd inzien dat een boek vol leefregels gebaseerd op inzichten van een warlord uit de zevende eeuw wel enige aanpassing vraagt wanneer je de keuze maakt in het Westen te wonen in het jaar 2015. Katholieken maakten die oefening noodgedwongen ook, anders zater we nu nog met de inquisitie. Het kan dus wel, maar het probleem is de organisatie van de islam zonder centraal gezag. Dat onderscheid het van andere grote religieuze stromingen. |
|
![]() |
![]() |
#332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan hebt u mijn bericht over de volheid van de sjahada niet begrepen, iets wat u ik ook niet kwalijk kan nemen. Waarschijnlijk bent u op de hoogte van de islamitische invulling van de sjahada, die veel meer is dan het louter uitspreken van een geloofsregel.
|
![]() |
![]() |
#333 | |
|
![]() Citaat:
Simpele vragen, duidelijk beantwoord door uw vriendelijke 'gematigde' moslimburen https://www.youtube.com/watch?v=Ae5CvIihtxc
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 20 januari 2015 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#335 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alice : 20 januari 2015 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
#337 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#338 |
|
![]() Moslims gaan natuurlijk kwaad worden. Daar moet gepast op worden gereageerd. Een dubbelpaspoortige die serieus buiten de schreef gaat en bvb iemand met de dood bedreigd geeft je al een reden die de Belgische af te nemen en die naar het land te sturen dat op zijn buitenlands paspoort staat. Softe aanpak gaat niet werken.
Hirsi Ali waarschuwt het Westen voor een te softe aanpak http://p-magazine.be/nieuws/voorwoor...e-struisvogels
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 20 januari 2015 om 23:18. |
![]() |
![]() |
#339 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed verwoord Diego.
Ik had in 2011 ook al is een draadje gestart met de rollen omgedraaid... Geschift. "- Strijdt tegen hen tot de Islam niet meer bestaat en de religie geheel aan de ongelovigen behoort - O ongelovigen, houdt geduldig vol en biedt geduldig weerstand en rust u uit voor de strijd - Als zij (andere ongelovigen) zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt. - Ik zal terreur zaaien in het hart van de moslims. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen. - Doodt de moslims waar ge hen maar vindt, neemt hen gevangen en belegert hen en bereidt hun alle soorten hinderlaag. - Strijdt tegen de moslims in uw omgeving, en laat hen hardheid in u vinden. - Luistert niet naar de moslims en bestrijdt hen met grote ijver. - Etc etc etc..." http://ns29032.ovh.net/showthread.php?t=158080 Oh ja, dat is de Koran. Wordt geaccepteerd omdat er een opperwezen aan te pas komt. Laatst gewijzigd door Snerror : 21 januari 2015 om 00:59. |
![]() |