Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2015, 11:56   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.416
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij wordt niet leeggezogen, jij zuigt mee leeg.
Probeer het geheel te zien.

Of kan je dat werkelijk niet?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 11:58   #22
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Probeer het geheel te zien.

Of kan je dat werkelijk niet?
Het probleem is net dat er te veel zuigers zijn die een geheel vormen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 12:00   #23
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, maar in NL zie je vaker lagere brutolonen omdat men veel meer netto overhoudt van dat bruto loon. In princiepe is dat ook een loonlastenverlaging want uiteindelijkt telt het netto loon.
De loonkost gaat over meer dan enkel het netto-of brutoloon.

Voor een werknemer telt voor zijn uitgaven inderdaad enkel het nettoloon. Indien de fiscus geen rekening zou houden met verschillende factoren zoals gezinssituatie, beroepskosten, ... dan kon men inderdaad spreken over enkel een totale loonkost en nettoloon

Een particulier draagt in principe enkel via zijn nettoloon bij aan de kas. Rechtstreeks via de BTW en accijnzen en onrechtstreeks via de belastinginkomsten die verrekend worden in de consumptie van goederen en diensten.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 12:35   #24
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Demonen, gij hebt blijkbaar de hervormingen van Di Rupo (laatste 10 jaar ipv 5 jaar) en Michel (diplomabonaficatie, etc...etc...) gemist ?

Die ambtenarenpensioenen gaan legislatuur na legislatuur worden afgebouwd om uiteindelijk op hetzelfde niveau te komen als de prive. Men kan dat niet ineens doen want dan ligt het apparaat plat dat ze nodig hebben...
De laatste 10 jaar ipv 5 jaar : een half miljoen statutairen blijft genieten van dit voordeel!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 12:41   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De laatste 10 jaar ipv 5 jaar : een half miljoen statutairen blijft genieten van dit voordeel!
Heb ergens gelezen dat Rome en Parijs op 1 dag gebouwd zijn.
Na grondig onderzoek, bleek dit nooit mogelijk te zijn geweest, men heeft daar tijd voor nodig gehad.
Er kwamen namelijk nogal wat technische en structurele problemen bij kijken om het in 1 dag te verwezenlijken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 12:43   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De federale regering voert versneld het zogenaamde cliquetsysteem in. Daarbij vloeit een deel van de prijsdaling van benzine en diesel naar de overheid door hogere accijnzen. Dat heeft het kernkabinet maandag beslist, schrijft De Tijd.
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...ijzen-af.dhtml

Hoelang gaat de regering van grote veranderingen nog vasthouden aan de onbetaalbare dubbele ambtenarenpensioenen?
Wat hebben die pensioenen hiermee te maken ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 12:47   #27
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Neen, dat is niet positief. Maar je moet ook niet op alles en nog wat kritiek hebben, hé?
De situatie is nu eenmaal zo dat er moet bespaard worden en dat er ook geld in het laadje moet komen. Als je nog meer belast wilt worden, de loonkost doen stijgen, BTW hoger zetten, doe maar.
Ik heb liever dat wanneer de olieprijzen dalen en onze prijs aan de pomp ook daalt, dat dit laatste een iets trager gebeurt. Zo komt er geld binnen zonder dat je het echt voelt.
Ja dat klopt inderdaad. Maar toch blijft het een verhoogde belasting. Liever zag ik verdere besparingen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 12:51   #28
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, al jaren leveren de Nederlanders, Fransen en zelfs Duitsers dankzij onze goedkopere brandstofprijzen een bijdragen aan onze belastingen.
Kom juist terug uit Nederland, waar de benzine 95 nog steeds 1.45 € kost en de Nederlanders dus massaal in België doet komen tanken voor 1.20€ per liter.
Als wij, hier aan de grens geen uur willen aanschuiven om te kunnen tanken, moeten we 's nachts gaan tanken.
Om zaterdag en zondag, staan de geel/zwarte nummerplaten hier zelfs met tientallen achter elkaar aan te schuiven om te tanken.
Ook de diesel kost in Nederland een pak meer dan hier. Als ik goed gekeken heb, kost die daar zelfs meer dan benzine 98 in België.
En terwijl die Nederlanders hier komen tanken, gaan ze ook nog langst de Belgische winkels en eten ze een Belgisch pak frit en drinken ze Belgisch bier.
ik weet niet hoe de situatie vandaag is maar vroeger zag men een gelijkaardig verschijnsel tussen België en het Groot Hertogdom.
Anderzijds kopen veel Belgen die langs de grens met Frankrijk wonen sommige voedingszaken in Frankrijk omdat dank zij een lager BTW tarief daar de prijzen voor ons lager liggen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 13:02   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
ik weet niet hoe de situatie vandaag is maar vroeger zag men een gelijkaardig verschijnsel tussen België en het Groot Hertogdom.
Anderzijds kopen veel Belgen die langs de grens met Frankrijk wonen sommige voedingszaken in Frankrijk omdat dank zij een lager BTW tarief daar de prijzen voor ons lager liggen.
Voor zover ik weet is in Frankrijk de btw op drinkwater 0 % ! ! !
Ook veel Belgen langs de Nederlandse grens kopen "een & ander" in de grensstadjes.

Laatst gewijzigd door Boduo : 20 januari 2015 om 13:03.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 14:09   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ja dat klopt inderdaad. Maar toch blijft het een verhoogde belasting. Liever zag ik verdere besparingen.
Ik ook. Trouwens zonder verdere besparingen is geen belastingvermindering mogelijk. Hoogstens kan men pogen van een ander de belastingen te laten betalen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 14:12   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wat hebben die pensioenen hiermee te maken ???
De uitgaven van de overheid swingen nu eenmaal de pan uit. En de pensioenen van de statutaire ambtenaren maken daar een steeds groter deel van uit...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 22:59   #32
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het is niet aangenaam, maar wel een goede beslissing. De prijzen zijn aan de pomp reeds een serieus stuk gedaald, en nu even niet meer, waarmee de staat geld kan binnenhalen zonder dat we het echt voelen. Iets op tegen?
En wat gaat men doen als straks de prijs van brandstof weer gaat stijgen?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 23:00   #33
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, we worden alle dagen een stukje meer leeggezogen, dat is positief.


^^
En niet om de put van vandaag maar die van gisteren te vullen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 23:07   #34
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Neen, dat is niet positief. Maar je moet ook niet op alles en nog wat kritiek hebben, hé?
De situatie is nu eenmaal zo dat er moet bespaard worden en dat er ook geld in het laadje moet komen. Als je nog meer belast wilt worden, de loonkost doen stijgen, BTW hoger zetten, doe maar.
Ik heb liever dat wanneer de olieprijzen dalen en onze prijs aan de pomp ook daalt, dat dit laatste een iets trager gebeurt. Zo komt er geld binnen zonder dat je het echt voelt.
Nee, want dat deden ze al, afslagen aan de pomp niet volledig doorvoeren.

De accijnzen die we weleer betaalden als een percentage op de kostprijs wordt nu al enige tijd gerekend op het aantal liter zodat afslagen van de brandstofprijzen geen invloed meer hebben op de aangerekende accijnzen. Nu nog eens gebruik gaan maken van de prijsdaling om de accijnzen te verhogen zal zich zeker wel laten voelen wanneer de prijzen van de brandstof weer de hoogte in gaan.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 januari 2015 om 23:10.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 23:15   #35
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De federale regering voert versneld het zogenaamde cliquetsysteem in. Daarbij vloeit een deel van de prijsdaling van benzine en diesel naar de overheid door hogere accijnzen. Dat heeft het kernkabinet maandag beslist, schrijft De Tijd.
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...ijzen-af.dhtml

Hoelang gaat de regering van grote veranderingen nog vasthouden aan de onbetaalbare dubbele ambtenarenpensioenen?
De bedrijfswagens worden voor 4 miljard euro gesubsidieerd. Een oneigenlijk en oneerlijk gebruik van belastingsgeld (wegens ongelijkheid tussen burgers).
Die 4 miljard euro kan zo bespaard worden en zal het autogebruik afremmen ten voordele van het openbaar vervoer. Minder files en goed voor het milieu.

Laatst gewijzigd door bartelx : 20 januari 2015 om 23:16.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 23:22   #36
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Ik hoor regering na regering prediken dat in eerste instantie ze werk gaan maken van meer werkgelegenheid, alleen zie ik regering na regering de werkgelegenheid afnemen.

Natuurlijk beloven politici, eender de welke, ons de sterren uit de hemel maar uiteindelijk komt er allemaal niets van terecht. Hoe lang gaan ze zich nog verder gaan behelpen met de automobilist als melkkoe te gebruiken om de echte oorzaak van hun belastingsdeficit, het weglopen van bedrijven, te maskeren ?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 23:44   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
De bedrijfswagens worden voor 4 miljard euro gesubsidieerd. Een oneigenlijk en oneerlijk gebruik van belastingsgeld (wegens ongelijkheid tussen burgers).
Die 4 miljard euro kan zo bespaard worden en zal het autogebruik afremmen ten voordele van het openbaar vervoer. Minder files en goed voor het milieu.
Niets, maar dan ook niets, zal het openbaar vervoer ten goede komen. Het succes van openbaar vervoer is een natte droom van een stel groenganzers.

De enige die wel varen bij openbaar vervoer zijn schoollopers en oude wijven die met hun vriendin ergens een koffie gaan nuttige.

Wie werkt bij bedrijven zoals Degussa en BASF kunnen dat getuigen.

Basf beschikt over twee grote parkings en het kaderpersoneel parkeert de wagen binnen het bedrijf, die maken dus geen gebruik van die parkings. Ondanks dat, en ondanks dat het personeel gratis wordt opgehaald met autobussen, staan dagelijks beide parkings over vol en staat bovendien de Scheldelaan, wegens te kort aan parkeerplaats op de parkings, ook nog over een hele afstand vol geparkeerde wagens.

Busstroken, die zouden moeten door vlot op de bestemming te geraken, het busvervoer aanmoedigen, dat is nog zo een natte droom.

Km busrijstroken waar in het beste geval om het half uur, maar heel dikwijls slechts om het uur of zelf op sommige plaatsen om de twee uur, een bus rijd met daarin meestal drie man en een paardekop.

Geloven ze nu echt dat ze zo het openbaar vervoer gaan promoten. Ik zeg het, schooljong en oude wijven, dat is het publiek dat met die bus rijd. Geen enkele vertegenwoordiger zal gebruik maken van die bus, geen enkele zorgverstrekker, geen enkele huisarts, geen moeders die de kinderen naar school brengen, geen gezin dat inkopen gaat doen, geen..... alleen koffie madammen.

Dat is heel belangrijk hé dat die koffiemadammen op tijd arriveren aan de bistro waar ze hun vriendin gaan ontmoeten. Dat leveranciers, vertegenwoordigers werklui, aannemers vrachtverkeer enz, in de file staan daardoor, dat is van geen belang, als de kakmadam maar op tijd ter plaatse geraakt.

Misschien kunnen ze met die bussen, in de plaats van met vrachtwagens, bouwmaterialen tot aan de bouwwerven brengen?!?!?!?!?

Sommige zijn zo anti auto dat ze vergeten dat de auto de motor is van onze huidige economie. Zonder de auto stond gij nu waarschijnlijk nog op 't veld patatten te rooi met een riek.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 januari 2015 om 00:02.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 00:26   #38
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Niets, maar dan ook niets, zal het openbaar vervoer ten goede komen. Het succes van openbaar vervoer is een natte droom van een stel groenganzers.

De enige die wel varen bij openbaar vervoer zijn schoollopers en oude wijven die met hun vriendin ergens een koffie gaan nuttige.

Wie werkt bij bedrijven zoals Degussa en BASF kunnen dat getuigen.

Basf beschikt over twee grote parkings en het kaderpersoneel parkeert de wagen binnen het bedrijf, die maken dus geen gebruik van die parkings. Ondanks dat, en ondanks dat het personeel gratis wordt opgehaald met autobussen, staan dagelijks beide parkings over vol en staat bovendien de Scheldelaan, wegens te kort aan parkeerplaats op de parkings, ook nog over een hele afstand vol geparkeerde wagens.

Busstroken, die zouden moeten door vlot op de bestemming te geraken, het busvervoer aanmoedigen, dat is nog zo een natte droom.

Km busrijstroken waar in het beste geval om het half uur, maar heel dikwijls slechts om het uur of zelf op sommige plaatsen om de twee uur, een bus rijd met daarin meestal drie man en een paardekop.

Geloven ze nu echt dat ze zo het openbaar vervoer gaan promoten. Ik zeg het, schooljong en oude wijven, dat is het publiek dat met die bus rijd. Geen enkele vertegenwoordiger zal gebruik maken van die bus, geen enkele zorgverstrekker, geen enkele huisarts, geen moeders die de kinderen naar school brengen, geen gezin dat inkopen gaat doen, geen..... alleen koffie madammen.

Dat is heel belangrijk hé dat die koffiemadammen op tijd arriveren aan de bistro waar ze hun vriendin gaan ontmoeten. Dat leveranciers, vertegenwoordigers werklui, aannemers vrachtverkeer enz, in de file staan daardoor, dat is van geen belang, als de kakmadam maar op tijd ter plaatse geraakt.

Misschien kunnen ze met die bussen, in de plaats van met vrachtwagens, bouwmaterialen tot aan de bouwwerven brengen?!?!?!?!?

Sommige zijn zo anti auto dat ze vergeten dat de auto de motor is van onze huidige economie. Zonder de auto stond gij nu waarschijnlijk nog op 't veld patatten te rooi met een riek.
Een transfer van 4 miljard van bedrijfswagens naar personenbelasting zou echter wel een grote impact hebben: netto lonen stijgen en de files gaan dalen omdat mensen intelligenter over hun vervoer gaan nadenken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 06:15   #39
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

De federale en Vlaamse regering in de clinch over hun begrotingen
Verandering mijn gat.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2015, 07:41   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De federale regering voert versneld het zogenaamde cliquetsysteem in. Daarbij vloeit een deel van de prijsdaling van benzine en diesel naar de overheid door hogere accijnzen. Dat heeft het kernkabinet maandag beslist, schrijft De Tijd.
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...ijzen-af.dhtml

Hoelang gaat de regering van grote veranderingen nog vasthouden aan de onbetaalbare dubbele ambtenarenpensioenen?
Ze gaan eerst de SWTers terug aan het werk zetten. Dat zijn de echte profiteurs.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be