![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ken je de nieuwe serie waarin immigranten-haters gevraagd wordt om eens naar een vluchtelingenkamp te trekken? De kijker ziet hoe de visie van die mensen gradueel verandert. Op het einde van het traject ontstaat er zowaar empathie. Maar wie is in de eerste plaats immigranten-hater? Inderdaad, de laaggeschoolde werkloze, de nooit onderwezen huisvrouw uit een marginaal gezin, de tot op het bot gemarginaliseerde prostituée, de truckchauffeur, etc... Onderwijs is inderdaad enorm belangrijk om mensen een zeker niveau te geven. Zonder onderwijs ben je zo kneedbaar en weerloos (zoals perfect uit die serie blijkt: in't begin allemaal tégen alles wat een bruin huidskleurtje heeft, na het traject de grootste verdediger van die mensen....) Ik ben fundamenteel tegen een democratie gebaseerd op stemrecht, akkoord, omdat dit toelaat dat men de laaggeschoolden en zwakkeren door populistische propaganda kan laten stemmen tégen hun eigen belang (zoals gebeurde tijdens de laatste verkiezingen). Maar da's een andere discussie.
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom heeft Kama dan indertijd zo'n schokkende cartoons gemaakt in de tijd van de Dutroux-zaak? Cartoons die door Nederlandse redacties zelfs werden geweigerd.
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan moeten moslims ook eens aanvaarden dat hun voorschriften niet de onze zijn. Geen probleem dat zij de Mo niet willen afbeelden. Maar voor de meerderheid van de wereldbevolking geldt dat verbod niet. |
|
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het duidelijke antwoord is: de slachtoffers van Dutroux + hun familieleden zijn niet opgegroeid in een cultuur waar een belediging wordt vergeld met een kalasjnikov.
|
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat ik nog even wil toevoegen: hoe kan je in hemelsnaam zo slecht in je schoenen staan dat je zo "gechoqueerd" wordt door wat totale vreemden duizenden kilometers ver over je zeggen?
Er is niets maar dan ook niets dat een vreemde kan zeggen of uitbeelden over mijn overtuigingen waarbij ik gewelddadig zou willen reageren. En ik denk dat dat geldt voor de meesten onder ons. |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat ik nog even wil toevoegen: hoe kan je in hemelsnaam zo slecht in je schoenen staan dat je zo "gechoqueerd" wordt door wat totale vreemden duizenden kilometers ver over je zeggen?
Er is niets maar dan ook niets dat een vreemde kan zeggen of uitbeelden over mijn overtuigingen waarbij ik gewelddadig zou willen reageren. En ik denk dat dat geldt voor de meesten onder ons. |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is de redenering "we moeten die mensen niet jennen" slechts een rookgordijn.
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Wapper : 22 januari 2015 om 21:23. |
![]() |
![]() |
#94 | |||
|
![]() Citaat:
Wanneer iemand op school zich gepest voelt, dan ga je na hoe dat komt. Misschien zijn de redenen voor zijn perceptie flauw of onbenullig want hij moet maar "sterker" zijn en "niet janken". Fout, op de eerste plaats toon je sympathie en empathie voor degene die lijdt. Daarna pak je de oorzaken aan: ofwel pest je niet meer, ofwel maak je de gepeste weerbaarder. Net zo in dit debat. De moslims geven al jaren aan dat ze open staan voor dialoog. Maar néé, we moeten ze eerst wat pesten. In plaats van eens een serieus gesprek aan te gaan. Citaat:
Dus laten we toch ook af en toe een beetje psychisch gezond blijven. Of voel jij dat Ahmed bij u in de straat u per sé wil bekeren?
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
![]() Citaat:
De democratie via stemming is een aristocratische uitvinding gedaan ten tijde van de franse revolutie.
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stop eens met die belachelijke veralgemeningen als "de" moslims en "we" die zouden pesten...
|
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#98 | |||
|
![]() Citaat:
Pas op, ik heb daar als atheïst een groot probleem mee. Maar ik kan wel me wel verplaatsen in wat religieuze mensen denken en voelen. Citaat:
U bent geen goede referentie om te oordelen over de gevoeligheden van mensen die nog geen slaaf zijn van dat systeem, die nog een beetje een authentiek bestaan hebben. ![]()
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorspronkelijke democratie is die van de "ekklèsia", niet de "boulè". |
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN