![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En geloof me, ik heb de vier evangelies gelezen. Nu is mijn vraag : Wat was Jezus' blijde boodschap !!! En met de uitspraken van uw profeten wordt dit al evenmin duidelijk. Zelfs de eventuele Hottentotse uitgave mag je in je reet steken. Geen enkele uitspraak van Jezus is ooit genoteerd en komt enkel uit de pen van de N.T. auteurs. Wat was dus die boodschap van Jezus die O ZO verschilde met de joodse. Kom maar op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik probeer maar steeds terug on topic te geraken, ik dacht dat het hier over de koran ging.
Ongeveer elke Marokkaan of gelovige turk gaat 's zaterdags naar de koranschool ipv naar de bijlessen Nederlands, maar de liberale "Wij hebben geen Syriestrijders(*)" Mechelaar, heeft nu het licht gezien: Citaat:
Een : een Koran-leerschool. begot! Dat we daar nu nooit vroeger aan gedacht hebben. hé?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, maar Hitler stond, in tegenstelling tot Jezus, aan het hoofd van een regime dat geweld verheerlijkte en uitvoerde.
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Desalniettemin is het geen rechtstreekse oproep tot geweld.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 januari 2015 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus gaan ze in de Mechelse koranschool leren dat als er staat "hak hun hoofd af" dat dit wil zeggen: keer hun uw rechterwang toe en aai even over hun bolletje?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog steeds rond de hete brei aan het draaien he jochie? Wat was die " Boodschap " nu weer? Is me nog steeds niet duidelijk gemaakt. Te veel werk met in de hete pap te blazen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn verschillende mogelijkheden. Maar tekstueel zie ik geen oproep tot geweld. U wilt vooral van Jezus een revolutionair maken die in opstand kwam tegen de Romeinen. Dat is niet uit te sluiten, maar een rechtstreekse oproep tot geweld is nergens vinden in de teksten van het NT. En zeker niet in de teksten die u aanhaalde. Dat zijn maar zeer magere beestjes op dit vlak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De boodschap die de leerlingen meekregen, was dat het Rijk Gods nabij is.
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kun je discuteren zonder ad hominems en hautain taalgebruik?
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een andere discussie. Ik ben niet dat soort christen.
Belangrijk te noteren nog is dat het eerste dat de leerlingen moesten doen, was om een vredegroet uit te spreken.
Laatst gewijzigd door lombas : 24 januari 2015 om 17:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar ja, dat kan ook een joods gebruik zijn geweest van de Oude Joden. Zelfs de ' nieuwe ' joden zeggen nu nog altijd "shalom".
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 januari 2015 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In ieder geval stond daar heel wat in dat bewees wat Jezus in werkelijkheid zei en handelde, wat de Romeinen in die tijd ook lieten noteren...mijn vraag aan u is wat is het verband met het feit dat er een passage stond waarbij Pilatus voor bepaalde orthodonkse kerkleiders stond en de keuze liet aan diezelfde leiders om Jezus of Barabas de geweldenaar,crimineel vrij te laten...Pilatus zelf kon niets meer doen dan ondubbelzinnig te zijn in die dialoog en subtiel zijn handen in een teil waste, ten teken dat hij beoordeelde dat Jezus niets van geweld toepaste of opriep tot geweld...dus liet hij de keuze inwilligen van deze kerkleiders om Barabas de geweldenaar, crimineel vrij te laten en Jezus gevangen te houden, daarom de uitspraak van Jezus tijdens zijn (zogenaamde) kruisiging, "Vergeef hen, want ze "weten" niet wat ze doen" ligt er dik op, dat geweld iets is wat mag en mocht toegepast worden ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 24 januari 2015 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |