![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U neemt ook het historisch bestaan van Mohammed aan, net zoals HO dat ogenschijnlijk doet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar... U maakt weer de fout waarvoor Omar zo vreesde. Namelijk dat men de uitleggingen hoger zou schatten dan , of verwarren met de koran! U geeft hier een duidelijk bewijs dat dit wel degelijk het geval kan zijn. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 januari 2015 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Staat Sinterklaas hoger dan zwarte piet? Ik leg niets voor aan moslims. Omdat ik aan kinderen tussen 4 en 7 ook niet voorleg of Sinterklaas boven zwarte piet staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat "zijn entourage" betreft, klopt het ook al niet wat u daar bij aanstipt. In alle hadiths van Boekhari staat juist dat de aanwezigen onder elkaar begonnen te discussiëren over Omars weigering. Omar weet echter zijn wil door te drukken tegenover een stervende Mohammed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U kunt het toch echt niet laten, nietwaar?! Het heeft niets persoonlijk, hoor. Ik geef u de hadiths van Boekhari weer: Mohammed vraagt te schrijven. Er ontstaat discussie omdat Omar weigert hierop in te gaan. Uiteindelijk weet Omar zijn wil op te leggen aan een Mohammed die op zijn sterfbed ligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
|
![]() Citaat:
denkt u dat we nu niet meer onder de knoet zitten van religies en ideologieën? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, ik zit onder geen enkele knoet, ik kan en mag de kerk belachelijk maken en heb 't recht om NIET te geloven in sprookjes, mijn leven is daardoor niet in gevaar. Zo wil ik dat graag houden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
|
![]() Neen, ik ga dat niet doen, zoals ik ook niets aan de moslims ga uitleggen. U hebt steeds de neiging opdrachten te geven, ipv argumenten.
Ik zal het u nogmaals uitleggen. Let goed op: UW bewering dat de hadith zijn oorsprong heeft reeds tijdens het leven van Mohammed is fout. Meer bepaald dit: Abi Ḥathmaa was de eerste biograaf en heeft Mohammed tijdens zijn leven gekend. Alhoewel zijn werk niet in zijn integraliteit tot ons is gekomen, vinden we het wel terug in werken van andere biografen. Dan is er ook nog Abbas die ook een leerling van Mohammed was. Zijn geschriften vinden we terug in de hadith. Flauwe kul in pakskes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen het is duidelijk: Omar voorzag of vreesde dat er op de duur een soort tweede koran zou ontstaan door al die commentaren. Een valse koran dus. En hij kreeg achteraf eigenlijk gelijk. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 januari 2015 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of u ooit mensen op hun sterfbed hebt zien liggen... Schijnbaar niet, als u immers aanneemt dat mensen in zo'n situatie nog de kracht zouden hebben. Maar goed, u gaat ervan uit dat Mohammed geen sleutelrol heeft in de islam en dat desnoods Omar hoger kan gesteld worden dan Mohammed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
|
![]() Citaat:
Maar niet relevant in de discussie. want gij vindt dat de atheisten in de moslimwereld hun plan maar moeten trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
|
![]() Lees dit van uw hand:
bi Ḥathmaa was de eerste biograaf en heeft Mohammed tijdens zijn leven gekend. Alhoewel zijn werk niet in zijn integraliteit tot ons is gekomen, vinden we het wel terug in werken van andere biografen. Dan is er ook nog Abbas die ook een leerling van Mohammed was. Zijn geschriften vinden we terug in de hadith. |
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
handen uit de mouwen steken en ervoor vechten, zèlf. Hard 'gevecht' èh, In Monte Cassino misschien?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
|
![]() Citaat:
UW bewering dat de hadith zijn oorsprong heeft reeds tijdens het leven van Mohammed is fout. En dat is exact wat u beweert. Maar nog eens: allemaal flauwe kul waarvoor u geen enkel bewijs heeft. Gij zijt toch echt ne glibberige mens die alles probeert om toch maar niet te moeten toegeven dat hij fout is. Ik ben trouwens de enigste niet die u dat al heeft verweten. Laatst gewijzigd door geertvdb : 25 januari 2015 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#620 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat staat ook nergens.
![]() |
![]() |