![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Op een walgelijke manier probeert de policor media de Nederlandse geschiedenis te vervalsen, d.m.v. de film "Michiel de Ruyter". De film wordt gebruikt om Nederlanders een schaamtegevoel aan te praten m.b.t. de slavernij, evenals de aanval te openen op de nationalistische partij PVV.
http://curiales.nl/2015/01/27/film-m...e-linkse-kerk/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat nooit lukken. ![]() Dankzij De Ruyter bestaat Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Films zijn geen documentaires. Maar dat is aan PVV-medium Curiales niet besteed. Maak zonodig zelf een film in plaats van te wenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet dat het een Hollandse admiraal uit de Gouden Eeuw was. Meer ook niet. Maar ik maak uit dat artikel op dat de mensen van curiales alleen met een onversneden heroïsch nationalistische film genoegen hadden genomen. Moet kunnen, maar de maker bepaalt de inhoud en toon van de film, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder De Ruyter bestond Nederland niet . Laatst gewijzigd door Pericles : 27 januari 2015 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Belgische PM te paard?
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ik hoor gisteren op de radio dat heel het vuile slavenhandelgebeuren net niet in de film zit?
http://www.ad.nl/ad/nl/33820/Michiel...eeindigd.dhtml Dus wat is het nu Jan? Is er ruimte geschept voor zijn slavendrijverswerk of niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Hebben jullie het artikel wel gelezen? Het (blauwe) woord "booschap" bevat een hyperlink met interviews met de cast en regisseur. Daarin spreken zij zich openlijk uit tegen de Nederlandse geschiedenis evenals de PVV.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gaat het over de 3 verloren WK finales? Zo niet, ben ik weinig geinteresseerd . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() De film ga ik nog zien en al die verzuurde Calvinisten ,die alles in verband brengen met de slavernij, kunnen beter in de spiegel kijken naar de zonden in hun eigen leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hij pleit er blijkbaar voor om slavernij nooit meer te vermelden in elke context waaruit men zou kunnen verstaan dat de heren van weleer iets verkeerds gedaan hebben: Onze helden zijn helden. Punt aan de lijn en vingers in de oren. Beweren dat degenen die de zwarte bladzijden niet uit de geschiedenisboeken willen scheuren aan geschiedvervalsing doen... De ware aard van de PVV'er komt weer eens boven. Sta me toe daar eens goed mee te lachen. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
De opstand en oorlog van de Nederlandse Republiek tegen Spanje, had natuurlijk ook helden en slachtoffers. Alle koloniale landen maakte gebruik van slaven en de mensen handelaren in die Afrikaanse landen maakten ook slachtoffers. Dat betekent niet dat je geen oorlogsfilm kunt maken ,zonder alle facetten uit die tijd te belichten. Laatst gewijzigd door cato : 29 januari 2015 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Blijkbaar niet, want aks je dat de slavenhandel eruit laat krijg je blijklaar de internetsoldaten van de PVV over je heen...
Als er morgen een film gemaakt wordt over de heldendaden van Leopold 1, en daar wordt geen woord gerept over Congo, zou het dan ook niet te verwachten zijn dat er dan mensen dit geschiedvervalsing zouden noemen? Het proberen goedpraten van slavenhandel mogen we blijkbaar niet in vraag stellen ![]() |
![]() |
![]() |