Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2015, 08:11   #41
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ook ineens de luxewagens uit de sociowijken ziften aub.
Een luxewagen kan iedereen kopen als hij dat wil.
Voor die mensen is dat de meest effectieve manier om een beeld van welvaart naar de buitenwereld toe op te hangen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2015, 08:20   #42
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Misschien een wat te simpele vraag, maar heeft Mevrouw Homans niet beters te doen dan mensen pesten ?
ja, ze heeft heel veel werk, daarom dat ze de mensen niet pest.

Wie hier pesten in ziet, is van slechte wil of moet zelf veel verbergen dat het daglicht niet mag zien.
Oud 4 februari 2015, 08:22   #43
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Alle N wegen op 70 km/u brengen is te stompzinnig voor woorden. Zoiets ontspruit normaal gezien enkel uit het brein van een groen ! types en mensen die denken dat verkeersbeleid bestaat uit automobilistje-pesten.
Hij heeft een departement gekregen op niveau van zijn capaciteiten, zwak dus. Maar zelfs daar slaagt hij er niet in om een deuk in een pakje boter te slaan.
Hij k�*n het gewoon niet, het zit er niet in. Een grijze ondervoorzitter die zijn enige moment de gloire (congres over confederalisme) door de Leider zag op de zolder gezet worden om toch maar te mogen meedoen in de federale. Gedoodverfde opvolger, om dan de Leider te laten beslissen om er toch maar een extra tour bij te doen, sinds zijn konijnenpolonaise wisten ze dat hij meer kwaad dan goed doet als hij zijn mond open doet.
De oplossing : maak hem minister. Geef de echte functies aan Homans, bourgeois, muyters en Jambon en kijk wat er is blijven liggen in de voederbak en geef dat aan Ben.

Ik wacht vol spanning op de volgende ongetwijfeld unieke trouvaille die onze Ben gaat brengen ter bevrijding van de foie gras en ter verknechting van die lastige automobilisten.

Ben gaat ooit nog in zijn boeregat een standbeeld krijgen : "hij leerde zijn volk als bompapa rijden en de ganzen bevrijden"
zijn er dan nog N-wegen waar je 90 mag? ik kan er in feite geen meer in onze buurt. Zelf op sommige N-wegen met een fysieke scheiding zie je meer en meer beperkingen tot 70 km/u, dat is dan nog meestal optimistisch, op de meeste uren van de dag haal je dat nooit.
Oud 4 februari 2015, 08:51   #44
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Bij sociale fraude ligt er hier en daar een rotte appel in de mand. Bij fiscale fraude is de halve mand rot. Bij sociale fraude blijkt dan nog eens dat er veel appels naast de mand liggen wat bij fiscale fraude niet het geval is ttz 40% van de mensen de recht hebben op hulp beseffen het zelf niet en vragen en krijgen dus niet waar ze wettelijk recht op hebben. De fiscale fraude slaagt dus veel grotere gaten in de staatskas dan de sociale fraude. De eerste wordt echter voor de zoveelste keer gepardonneerd, tegen de tweede eist men een heksenjacht, een inquisitie.

http://docs.vlaamsparlement.be/docs/..._voorlopig.pdf
bij fiskale fraude worden vooral de burgers die al 70% belast worden nog eens verdacht en alle administratieve fouten die ze vinden worden in hun strot geramd. Terwijl een kudde sociaal vee niet geviseerd wordt, omdat ze onder de umbrella van de zwakken vallen.

Ik zou het simpelweg zo stellen: wie sociale steun wilt, moet bewijzen met zijn rekeningen en vermogensstatus van de bank dat hij die steun nodig heeft. Dat principe is echter nog nooit toegepast.

Anderzijds vind ik dat mensen allemaal recht hebben op arbeid. Dus wie werkloos is, moet defacto gaan werken bij de gemeente of overheidsdienst binnen een straal van 10km.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2015, 09:08   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Onverdoofde castratie.
VanTemsche heeft wel toegegeven daarin hé ... de BB is akkoord gegaan met verdoofde castratie!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2015, 09:14   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb er geen probleem mee dat volgens de wettelijke procedures controle is. Integendeel zelfs. Die procedures zijn er als ik mag afgaan op de link die ik eerder plaatste: http://ccff02.minfin.fgov.be/KMWeb/d...indHighlighted

Er is dus geen kadasterprivacy voor mensen die een sociale woning vragen.

Ik heb er wel een probleem mee dat bediendes rechtstreeks in de kadastrale gegevensbank kunnen snuisteren. Want dat opent de mogelijkheid vermogens te controleren van mensen die helemaal geen vraag naar een sociale woning ingediend hebben.

Ik heb er wel een probleem mee dat mijn privacy op straat gegooid wordt omdat een administratie hun wettelijk opdracht "te omslachtig' vindt. Beter gezegd omdat ze te lui zijn om hun werk naar behoren te doen, en dus de belastingbetaler op te hoge kosten jaagt.

Ik heb er wel problemen mee dat politici in krantenartikels laten uitschijnen dat zij goed werk leveren, terwijl zij niks anders gedaan hebben dan gezegd dat ze een initiatief zullen gaan nemen.
als er nu één ding absoluut traceerbaar is, dan is het wel elke login van elke user in die databanken.
en als ik mij niet vergis gaat het over een stadsadministratie, dus dat zijn allemaal ambtenaren.

gewoon een controlesysteem installeren dat bijhoudt wie welke dossiers verwerkt, en elke login buiten eigen dossier een vlaggetje.

hoe denk je dat ze die domme politieagenten vonden, die in t dossier neusden van Yasmine na haar zelfdoding ?? ... als men wil, is dat een heel waterdicht systeem.
Oud 4 februari 2015, 09:16   #47
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel ja, maar alle queries worden gelogd als het kadaster goed geschreven is.
En als burge rkun je via uw eID zien wie uw dossier even aangeraakt heeft... Wat op zichzelf ook nog leuk is

Nu daarmee weten ze nog niet hoeveel geld op uw rekenign staat. Ook daar kan een 'embarrassing' truth bestaan
Je kan zowaar full time belegger zijn, geen enkele vorm van arbeids inkomen hebben, en holalla recht hebben op uw maandelijks supplement van 1000euro.
dan ga je dat beleggen toch niet al te succesvol mogen doen hoor.
Oud 4 februari 2015, 09:20   #48
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Sociale woningen zijn overbodig. Daar bestaat een private huurmarkt voor. Wie dit niet kan betalen bewijst enkel en alleen dat hij een achterlijke sukkel is.
Sociale huurwoningen zijn nodig.
Permanent voor zij die het echt nodig hebben. Tijdelijk voor zij die in goede gezondheid verkeren en al dan niet gekoppeld aan een traject naar werk.

Maar sociale koopwoningen, neen die zijn niet nodig.
Oud 4 februari 2015, 09:26   #49
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle N wegen op 70 km/u brengen is te stompzinnig voor woorden. Zoiets ontspruit normaal gezien enkel uit het brein van een groen ! types en mensen die denken dat verkeersbeleid bestaat uit automobilistje-pesten.
Moet de rant als tegenkanting dienen voor uw blunder?

Er zijn meer borden 70 NU dan dat er zouden komen wanneer de algemene regel 70 zou zijn.
Op die plaatsen waar 90 kan op een gewone steenweg hoeft dan inderdaad een bord te komen. Op de 2x2 wegen zelfs helemaal niet.
Oud 4 februari 2015, 09:30   #50
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
VanTemsche heeft wel toegegeven daarin hé ... de BB is akkoord gegaan met verdoofde castratie!
Nuja, Ben zou daar toch niet mee akkoord zijn gegaan als minister van dierenwelzijn.
Onder verdoving dan maar. Maar rollen zullen ze.
Oud 4 februari 2015, 09:56   #51
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als er nu één ding absoluut traceerbaar is, dan is het wel elke login van elke user in die databanken.
en als ik mij niet vergis gaat het over een stadsadministratie, dus dat zijn allemaal ambtenaren.
U vergist zich danig. Het gaat over sociale huisvestingmaatschappijen.
Citaat:
De sociale huisvestingsmaatschappijen zijn ontstaan uit gemeentelijke initiatieven (één of meer gemeentebesturen) en hebben de vorm van handelsvennootschappen.De maatschappelijke aandelen worden voornamelijk onderschreven door het (de) initiatiefnemende gemeentebestu(u)r(en), het (de) lokale OCMW(‘s) (welzijnsorganismen), het Vlaamse Gewest, de provincie en eventueel door particulieren en/of private bedrijven.
Ik denk niet dat bij een handelsvennootschap ook maar één ambtenaar werkt.

Citaat:
gewoon een controlesysteem installeren dat bijhoudt wie welke dossiers verwerkt, en elke login buiten eigen dossier een vlaggetje.

hoe denk je dat ze die domme politieagenten vonden, die in t dossier neusden van Yasmine na haar zelfdoding ?? ... als men wil, is dat een heel waterdicht systeem.
Er is nu een controlesysteem. En alle gegevens zijn beschikbaar na simpele vraag bij de bevoegde diensten, zijnde de administratie van het kadaster.

Maar Homans wil rechtstreeks toegang geven tot de databank. Waarschijnlijk omdat ze niet bekwaam is om de huisvestingsmaatschappijen, die onder haar bevoegdheid vallen, naar behoren te doen werken. Daarom kiest ze voor een gemakkleijkheidsoplossing. Dat de provacy van de Vlaming daardoor in het gedrang komt kan haar blijkbaar geen reet schelen.

Ik herhaal trouwens: ik merk dat de gegevens van ons gezin in die databank niet correct zijn. Iemand van het kadaster zal dus beter geplaatst zijn om de juiste gegevens door te spelen dan de eerste de beste bediende van een handelsvennootschap die rechtstreeks toegang heeft tot die databank. Indien de belastingdiensten ons op basis van deze databank gaan belasten (grondbelasting is op basis van toestand op 1 jan van het jaar) gaan wij weer een hoop miserie hebben om te bewijzen dat zij fout zijn. Ook wie niks te verbergen heeft heeft dus wél iets te vrezen. Voor ons geeft dat enkel administratieve problemen, voor wie een sociale woning nodig heeft daarentegen....

De gemiddelde wachttijd voor een sociale woning is trouwens méér dan 4 jaar. Ge gaat me toch niet vertellen dat de oorzaak daarvan ligt bij het feit dat de huisvestingsmaatschappij moet wachten op de gegevens van het kadaster?

Als Homans echt goed werk wil leveren, dat ze dan iets doet aan die lange wachttijden. Dat behoort tot haar bevoegdheid. Dat is beter dan in de gazet te komen met initiatieven waar ze niks over te beslissen heeft.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2015, 10:15   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
U vergist zich danig. Het gaat over sociale huisvestingmaatschappijen.

Ik denk niet dat bij een handelsvennootschap ook maar één ambtenaar werkt.

Er is nu een controlesysteem. En alle gegevens zijn beschikbaar na simpele vraag bij de bevoegde diensten, zijnde de administratie van het kadaster.

Maar Homans wil rechtstreeks toegang geven tot de databank. Waarschijnlijk omdat ze niet bekwaam is om de huisvestingsmaatschappijen, die onder haar bevoegdheid vallen, naar behoren te doen werken. Daarom kiest ze voor een gemakkleijkheidsoplossing. Dat de provacy van de Vlaming daardoor in het gedrang komt kan haar blijkbaar geen reet schelen.

Ik herhaal trouwens: ik merk dat de gegevens van ons gezin in die databank niet correct zijn. Iemand van het kadaster zal dus beter geplaatst zijn om de juiste gegevens door te spelen dan de eerste de beste bediende van een handelsvennootschap die rechtstreeks toegang heeft tot die databank. Indien de belastingdiensten ons op basis van deze databank gaan belasten (grondbelasting is op basis van toestand op 1 jan van het jaar) gaan wij weer een hoop miserie hebben om te bewijzen dat zij fout zijn. Ook wie niks te verbergen heeft heeft dus wél iets te vrezen. Voor ons geeft dat enkel administratieve problemen, voor wie een sociale woning nodig heeft daarentegen....

De gemiddelde wachttijd voor een sociale woning is trouwens méér dan 4 jaar. Ge gaat me toch niet vertellen dat de oorzaak daarvan ligt bij het feit dat de huisvestingsmaatschappij moet wachten op de gegevens van het kadaster?

Als Homans echt goed werk wil leveren, dat ze dan iets doet aan die lange wachttijden. Dat behoort tot haar bevoegdheid. Dat is beter dan in de gazet te komen met initiatieven waar ze niks over te beslissen heeft.
wat is de responstijd van t kadaster op vragen van huisvestingsmaatschappijen ?

maar idd, indien die huisvestingsmaatschappijen privé zijn, dan heb je uiteraard gelijk. het volstaat dan immers bij het kadaster een korte en werkbare responstijd te implementeren.

zie, soms is t niet moeilijk hé, gelijk krijgen.

je blijft wel met t probleem van een grote ambtenarij zitten zo ... terwijl in die databank elk gebruik 100% traceerbaar is ... en die huisvestingsmaatschappijen, zijn dat geen intercommunales trouwens ? ... er zijn dus technische mogelijkheden om werk van ambtenarij te verschuiven naar die HVmaatschappijen, zonder de privacy aan te tasten ook ... dat is dan weer een politieke beleidskeuze ...
dus wat is je prioriteit ? een kleiner aantal ambtenaren ? of vasthouden aan t idee dat de ambtenaren van t kadaster je privacy nooit schenden en die anderen wel ...
Oud 4 februari 2015, 10:31   #53
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus wat is je prioriteit ? een kleiner aantal ambtenaren ? of vasthouden aan t idee dat de ambtenaren van t kadaster je privacy nooit schenden en die anderen wel ...
Hoe kleiner het aantal mensen is dat zo maar zonder veel controle gegevens kan opvragen, des te kleiner de kans op misbruiken.

Het misbruik door de politiemensen bij het overlijden van Yasmine is maar aan het licht gekomen omdat er duizenden waren die het dossier ingekeken hadden. De kans dat andere misbruiken aan het licht komen is vele malen kleiner. Beter gezegd is onbestaande.

Herinnert ge u dat bij de invoering van de ID nummer op uw identiteitskaart er veel beveiligingen waren? Dat men zelfs kon vragen dat dit nummer niet op de identiteitskaart vermeld werd.

Probeer nu eens met een bank of verzekeringmaatschappij, of uw ziekenkas te werken zonder een nummer op uw kaart....

Ik wil maar zeggen: beter voorkomen dan genezen. Het lijkt mij niet nodig dat bediendes (mogelijks uw buurvrouw bv) van een private maatschappij zo maar van iedereen het onroerend vermogen kunnen inzien.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2015, 10:37   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
hoezo? je hebt toch niets te verbergen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zijn er dan nog N-wegen waar je 90 mag? ik kan er in feite geen meer in onze buurt. Zelf op sommige N-wegen met een fysieke scheiding zie je meer en meer beperkingen tot 70 km/u, dat is dan nog meestal optimistisch, op de meeste uren van de dag haal je dat nooit.
De N60 Ronse - Gent is nog niet volledig naar de kloten geholpen. Maar geen paniek : ze werken er hard aan.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2015, 10:45   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Moet de rant als tegenkanting dienen voor uw blunder?

Er zijn meer borden 70 NU dan dat er zouden komen wanneer de algemene regel 70 zou zijn.
Op die plaatsen waar 90 kan op een gewone steenweg hoeft dan inderdaad een bord te komen. Op de 2x2 wegen zelfs helemaal niet.
Het grootste deel van 70 beperkingen zijn nutteloos en dienen alleen maar om wat lokale burgemeesters te plezieren waar een N weg het grondgebied van hun dorp aandoet.
Het is volkomen mongoloïde om de wirwar van 70km/u platen te willen bestrijden door het tot algemene regel uit te vaardigen. Dan castreer je gewoon het verkeer.
En dat is hetgene men nu wil : de 90 km die de regel is schrappen en vervangen door een nieuwe regel : 70/u.
Kilometerslange stukken op N wegen aan 70 tuffen is te onnozel voor woorden. Dan krijg je een algemene regel die door +90% van de mensen niet zal worden toegepast tenzij er om de kilometer een flitspaal komt.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2015, 10:57   #56
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Ach, dat privacy probleem is poepsimpel op te lossen via grants op de database die ervoor zorgen dat je niet zelf kan gaan zoeken in de effectieve database, enkel via de applicatie die erop draait. Daar leg je dan ook rechten op. Dossier opvragen maak je enkel mogelijk indien je identiteitskaart via een lezer is aangesloten via de PC.

Tada. Probleem opgelost.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2015, 11:01   #57
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe kleiner het aantal mensen is dat zo maar zonder veel controle gegevens kan opvragen, des te kleiner de kans op misbruiken.

Het misbruik door de politiemensen bij het overlijden van Yasmine is maar aan het licht gekomen omdat er duizenden waren die het dossier ingekeken hadden. De kans dat andere misbruiken aan het licht komen is vele malen kleiner. Beter gezegd is onbestaande.

Herinnert ge u dat bij de invoering van de ID nummer op uw identiteitskaart er veel beveiligingen waren? Dat men zelfs kon vragen dat dit nummer niet op de identiteitskaart vermeld werd.

Probeer nu eens met een bank of verzekeringmaatschappij, of uw ziekenkas te werken zonder een nummer op uw kaart....

Ik wil maar zeggen: beter voorkomen dan genezen. Het lijkt mij niet nodig dat bediendes (mogelijks uw buurvrouw bv) van een private maatschappij zo maar van iedereen het onroerend vermogen kunnen inzien.
Wat houdt die persoon nu tegen om een spookaanvraag in te dienen voor een achtergrond check mbt het kadaster?
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2015, 11:01   #58
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Bij sociale fraude ligt er hier en daar een rotte appel in de mand. Bij fiscale fraude is de halve mand rot. Bij sociale fraude blijkt dan nog eens dat er veel appels naast de mand liggen wat bij fiscale fraude niet het geval is ttz 40% van de mensen de recht hebben op hulp beseffen het zelf niet en vragen en krijgen dus niet waar ze wettelijk recht op hebben. De fiscale fraude slaagt dus veel grotere gaten in de staatskas dan de sociale fraude. De eerste wordt echter voor de zoveelste keer gepardonneerd, tegen de tweede eist men een heksenjacht, een inquisitie.

http://docs.vlaamsparlement.be/docs/..._voorlopig.pdf
Dat wil maar een ding zeggen , dat ze brood nodig meer controle moeten doen op sociale en fiscale fraude.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2015, 11:04   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het systeem wordt niet fors strenger, het gaat gewoon correcter opgevolgd worden. toch een belangrijke nuance.
Het controlesysteem zal men bedoelen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2015, 11:10   #60
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grootste deel van 70 beperkingen zijn nutteloos en dienen alleen maar om wat lokale burgemeesters te plezieren waar een N weg het grondgebied van hun dorp aandoet.
Het is volkomen mongoloïde om de wirwar van 70km/u platen te willen bestrijden door het tot algemene regel uit te vaardigen. Dan castreer je gewoon het verkeer.
En dat is hetgene men nu wil : de 90 km die de regel is schrappen en vervangen door een nieuwe regel : 70/u.
Kilometerslange stukken op N wegen aan 70 tuffen is te onnozel voor woorden. Dan krijg je een algemene regel die door +90% van de mensen niet zal worden toegepast tenzij er om de kilometer een flitspaal komt.
Nu willen ze eens een sossen-wens uitvoeren en nu is het weer niet goed.

Op de meeste gewestwegen geldt een beperking van 70 die na elke straat moet herhaald worden.
Het omdraaien zou het een pak eenvoudiger maken.
Overal 70 km/u invoeren zou dan weer geen goed idee zijn. Dat moet dan gewoon geval per geval bekeken worden adhv objectieve data.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be