![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://actahistorica.nl/recensies/he...n-tom-holland/ ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#742 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#743 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De bronnen zijn schaars en veel mogelijke bronnen lijken ook vernietigd. Let wel dit is een praktijk, die ook in veel andere imperia is gebruikt. In China is dikwijls bij een dynastiewissel de vernietiging gevolgd van de meeste staatsdragende, ideologische of zelfs gewone cultuurproducten. Dat lijkt ook gebeurd te zijn in het moslim Midden-Oosten van de 10de eeuw. Het sluiten van de poorten tot interpretatie. Nu nog wordt in Saoedië-Arabië elk archeologisch onderzoek onmogelijk gemaakt.
![]() |
![]() |
#744 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#745 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#746 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#747 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is een logisch gegeven die we nog dagdagelijks kunnen meemaken.
Er bestaat zelfs een benaming voor, nml. urban legend of stadsage. Ik heb het zelf bvb ook meegemaakt. Ik had ooit gelezen dat Chinese aristocraten vroeger kinderen lieten opgroeien in vazen zodat ze de vorm van die vazen aannemen. Eenmaal ze voldoende groot waren werden de vazen stukgemaakt en had men een mens in de vorm van een vaas. Het was een soort vermaak. Ik nam dit voor waar aan, waarom zou iemand echter iets dergelijks schrijven indien er geen ware grond achter zat en helemaal onmogelijk is het ook niet. Tijdens mijn zoektocht naar de oorsprong kwam ik vele artikelen tegen die dit beschreven maar nergens een wetenschappelijke staving. Uiteindelijk bleek het uit een roman te komen van Victor Hugo die dit terloops vertelde, zonder daarvoor noodzakelijk de pretentie te hebben dat dit op waarheid gebaseerd was. Ik ben ervan overtuigd dat er veel zijn die ervan uitgaan dat dit inderdaad een waar verhaal is terwijl het helemaal niet zeker is dat dit ooit gebeurd is laat staan dat het een gewoonte was in China. |
![]() |
![]() |
![]() |
#748 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heb je deze al gelezen? http://www.bol.com/nl/p/de-omstreden...06/?country=BE en bijhorende docu.: https://www.youtube.com/watch?v=puSqBWYAJCc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mohammeds voetafdrukken staan zelfs nog gedrukt in de vloer van de Rotskoepelmoskee in Jeruzalem voordat hij naar de hemel voer. Ze lijken verdacht veel op Yeti-voetafdrukken, zo groot zijn ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#750 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#751 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#752 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() oh, die kans zal klein zijn denk ik...maar goed, de koran en islam en extreminisme of radicalisme..vreemde eend in de bijt !
Tevens weet ik nou niet waarom de koran an sich hoort bij de islam zoals wordt beweerd...als de koran toch indirect durft vewijzen naar jezus profeetschap... Mij is al duidelijk dat een profeet een boodschapper is, laten we stellen dat channelingen ook die orde kan vertegenwoordigen, dikwijls spreekt iets van een hogere vibratie door het fysieke lichaam van een persoonlijkheid heen, maar wat met valse profeten die vernoemd worden in heel wat religieboeken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#753 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vertaling is van ondergeschikt belang. Een Koran lees je niet zoals een Bijbel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#754 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#755 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#756 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#757 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zoiets: http://www.searchtruth.com/quran_recitation/recite.php beetje zoals een opera waar je het libretto niet van verstaat?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#758 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#759 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben echter wel geïntrigeerd door uw eerste zin. Wat bedoelt u nu daar eigenlijk mee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#760 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |