![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kan jij één voorbeeld geven waar effectief een tax shift werd doorgevoerd die niet effectief een tax lift was ?
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Win for life ?
Die mensen van de PS-NMBS, die hebben een win for life: 500 gasten aan 200.000 euro per jaar, plus een ambtenarenpensioen. http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...e-genoeg.dhtml Vergelijk dat nu eens met een succesvol ondernemer, ceo... whatever met hun bonussen of gouden handdrukken, of met een succesvol wetenschapper die er in lukt om prof aan de unif te worden. Bereken eens wat die laatste op zijn hele loopbaan binnen rijft. Dat is om te bleiten. Afijn er zijn in de privé sectoren die het beter hebben, en er zijn bij de ambtenaren blijkbaar ook diensten waar men uit goedgevulde ruiven kan fretten ... Ik ben niet blind voor dergelijke excessen. Transparantie is de boodschap. Ook en zelfs voor zaken zoals mijn vroeg pensioen als ambtenaar. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het pensioen van babytobback als hij geen voorzitter wordt, hoe zit het daar mee, Peterkneus?
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Banneling
|
Ik lees hier veel afgunst. Niemand is ervan weerhouden om ook ooit ambtenaar te worden of te zijn. Niemand werd verplicht om zich een leven als zelfstandige te ontzeggen. Niemand moest persé als arbeider aan het werk. Niemand werd gedwongen om een job in de privé te ambiëren. Maar iedereen wist wel wat de keuze voor hem of haar inhield, toen, nu en later. Daarover kankeren is idioot. Kunnen leven met de keuzes die men maakt of maakte en niet jaloers over de haag naar de welvaart en het welzijn van de andere kijken, is de eerste voorwaarde om zelf gelukkig te zijn. Vind je dat je tekort gedaan wordt, tracht er dan iets aan te doen door zelf uw grenzen te verleggen , niet door anderen wat in uw eigen voordeel te ontnemen.
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Nog even geduld. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Europees Commissaris
|
Interessante lectuur. Maar sorry. Ik moet er wel mee glimlachen.
Er zal niks veranderen met op dit forum uw gal te spuwen. Wat ik ben of geweest ben in mijn vorig beroepsleven speelt niet de minste rol meer. Ik heb wel spijt dat ik vroeger niet gekozen heb om zelfstandige te worden. Maar dat zijn dus vijgen na Pasen. De verkeerde keuze heb ik immers zelf gemaakt. Van mijn klasgenoten zijn deze die schijnbaar het hoogste IQ bezaten niet degenen die financieel het best geslaagd zijn in het leven. Maar wat is IQ? Wordt het bepaald door de inhoud van de schedel of wordt het bepaald door de universiteitsprofessor die zijn duim ofwel naar boven richt ofwel naar beneden? Praat er eens over met gediplomeerden. Niet verwonderd staan als vanzelfsprekend het diploma terecht werd toegekend. En de overschot? Als je die kan doen geloven dat hun schedel te klein was is de operatie geslaagd en dan spreken we er niet meer over. Het leven kan toch simpel zijn. Voor sommigen toch. En dan krijgen we vervolgens nog ministers die niet eens de leeftijd van dertig jaar bereikt hebben. Waarom? Weeral simpel hoor. Wegens decennialange verdiensten binnen hun partij. En ook de anderen deden misschien aan politiek maar.........het werd niet opgemerkt. Zou het niet kunnen dat IQ gebonden is aan afkomst? Van mensen met een dikke kop kweek je natuurlijk afstammelingen met een dikke kop. Zo eenvoudig is dat. De wetten van Darwin zorgen daarvoor. Daarom is de evolutie ook zo langzaam. Ze spreid zich over opeenvolgende generaties. Tot ze plotsklaps een nefast einde kent. Maar dat is dan weer te wijten aan inteelt met lagere specimen met kleiner hoofd. Dat is het plezante op sommige topics van dit forum. Het is soms de plaats waar dikke koppen debat voeren met pygmeën uit het oerwoud. En af en toe kom je hier zelfs een waterhoofd tegen. En dat alles maakt dit forum tot een multiculturele samenleving. Laatst gewijzigd door werkman : 7 februari 2015 om 17:40. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Burgemeester
|
Ik schep liever stront dan als een nutteloze ambtenaar door het leven te moeten gaan, niks kwaads over die paar ambtenaren die nodig zijn, als ze hun werk tenminste naar behoren uitvoeren.
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
een tax shift van 1000euro minder lasten op uw arbeid en 1000euro meer netto inkomsten compenseren door een verhoging van 1000euro op uw lasten op arbeid is toch voor u een inkomensneutrale operatie ? |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
britisch colombia en canada voeren een tax shift door die begrotingsneutraal is inderdaad, bij wet geregeld trouwens
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nog iets dat je niet begrepen had ? |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben maar half zot , en niet heeltegans tuut .
En gij ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 februari 2015 om 21:45. |
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oude machtspartijen deden dat niet. Iets soortgelijks soms wel. De successierechten zijn eens verlaagd toen Vlaanderen er juist voor bevoegd werd. En je herinnert je wat dan bleek ... Vlaanderen heeft ook ooit het kijk- en fluistergeld afgeschaft, en dat bleek amper een aderlating voor het budget, wegens geen administratie en controle meer nodig. .
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu gaat het om beleid. Meer bepaald om verandering in dat beleid. |