![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1101 |
Banneling
|
![]() Weaselling out things is important to learn. It’s what separates us from the animals. Except the weasel.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In feite stammen wij af van een cel met een parasiet aan boord. In ons geval een cel waarin een bacterie leeft, het mitochondrion, dat tot vandaag de energieregeling binnen elke van onze cellen beheert. Die combinatie bleek zo effectief dat de cellen van alle dierlijke wezens ermee uitgerust zijn. Hetzelfde ongeveer bij planten die afstammen van een cel met een andere parasiet erin. In dat geval ook een bacterie, de chloroplast, die in staat is energie van de zon om te zetten in voedings- en bouwstoffen. Vandaag spreekt men over symbiose, maar in de kern gaat het in beide gevallen om een parasiet. Wellicht zijn er in de loop van de tijd veel van die combinaties geweest die onvoldoende succesvol waren en dus zijn uitgestorven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik moet inderdaad nog toegeven dat de laatste updates meer bewijzen in pacht hebben dan ik een jaar geleden toegaf. Die updates zijn mij dan ook maar zeer recent getoond he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar Parasite Rex komt zeker bij in de collectie. Maar kan de parasiet ons denken beïnvloed hebben, en ons van primitief naar al deze lekkere snackbars geleid hebben? Doet je wel anders kijken naar de "serpent god" he? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij mensen sturen hedendaags zelfs onze evolutie.... We kozen het geïndustrialiseerde pad en we merken de longproblemen bij onze kinderen vandaag op. Een mot likt nectar uit bloemen dus die tong is essentiëel in de mot haar overleving. Doordat die tong zo belangrijk is en veel gebruikt wordt, zal de mot onbewust de evolutie van die tong duwen. Omdat het enigszins zo voorspelbaar is, had Darwin motten voorspelt met langere tongen in de toekomst. De man had gelijk. Dus zeggen dat niets of niemand het stuurt is relatief... U weet duidelijk weinig van parasieten.... zonder parasieten had onze weerstand flut geweest ... Uw lichaam vecht iedere dag parasieten af.... terwijl U dit las heeft U er misschien wel eentje ingeademd.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb deze een kleine week geleden volledig doorgenomen. De theorie klopt er inderdaad steeds meer en meer mee. En ik kan tegen zulke finds weinig opbrengen, ik snap wel hoe men vissen uit het water haalt en linkt aan amfibieën.... ik ga stappen verder wellicht nog in vraag trekken, maar ik zal geen koppige ezel spelen. Ik kan aanvaarden waarom jullie er in geloven en leg me erbij neer. Niet omdat ik er uit weazel, omdat ik andere thema's de voorkeur wil geven. Na een dik jaar discussiëren over vissen zou het wel eens een andere kant op mogen gaan.... AI, parasieten, whatever.... ik moet ff geen vis meer hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Beperkte zaken kunnen we sturen maar dit stuurt de evolutie nog niet. In feite zijn onze pogingen om bepaalde zaken te sturen op zich een factor het process, net zoals alle andere factoren. Opnieuw Peche, het is heel belangrijk oorzaak en gevolg goed uit elkaar te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1108 |
Banneling
|
![]() Wel Jimmy, je hebt gelijk.
Maar is het zo'n bizarre gedachte dat parasieten ons doen kunnen beïnvloeden? En denkt U werkelijk dat de keuze voor een industrialisering onze evolutierichting niet gewijzigd heeft? Wij maken toch keuzes en hebben toch een grote impact op de evolutie van de aarde, hoeveel stierf al uit door toedoen van ons? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowel wat het modejasje onderling betreft,als het feit waar ze zich ontwikkelen in hun gedeelte van het meer ten opzichte van hun soortgenoten op andere plaatsen in datzelfde meer... En de keuze van de vrouwtjes die bij heldere wateromgeving kieskeuriger blijken te zijn voor het modejasje dat de toekomstige partner draagt.... Een gedrag dat overigens totaal veranderd als de wateromgeving qua helderheid ook veranderd.... ![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Svennies : 11 februari 2015 om 00:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1110 |
Banneling
|
![]() dbbl
Laatst gewijzigd door Peche : 11 februari 2015 om 06:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1111 |
Banneling
|
![]() En wat maakt de prehistorische mens anders dan de moderne mens?
Technologie? Maar hoe kon een primitieve indiaan stenen repliceren v.c? Waarom staat er in Irak kunst die praat over goden, en wiens migranten piramides nabouwen die wij vandaag niet bouwen kunnen. Men heeft zo eens amper 1 steen met de moderne technologie proberen verhuizen van A naar B men was meer dan een maand bezig. En dan was die steen nog niet op maat gebeiteld, maar enkel in ruwe vorm getransporteerd. We kunnen uit een steen of fossiel een ton aan informatie verzamelen, maar niemand kan uitleggen wat die mensen in Irak heeft aangeraakt zulke kunstwerken na te laten en door te migreren naar Egypte om nog zotter te doen. En wat blijkt als we later de wereld in kaart brengen. Over geheel de wereld staan piramides verspreid. De grootste in Amerika, waar die vetzakken hun kerk over bouwen. In Egypte, Indonesië en Zuid Amerika staan de belangrijkste, allemaal rond wat toen de evenaar zou geweest zijn... Kinda odd? Is onze echte cultuur van tienduizenden jaren kennis/evolutie (misschien wel honderdduizenden jaren) die we omzette naar kunst dan niet gegijzeld door iets dat daar helemaal van weg geëvolueerd is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoeveel wegen die stenen van de pyramides? 20 ton? Enter modern technology Hier nog wat voorbeelden die de Egyptenaren belachelijk maken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms verhuisde men stukken tot 350 ton. Men vermoed dat het meeste gesleurd werd over nat zand om de verplaatsing te verklaren. Mag ik U vragen, waarom de mentaliteit een Egyptenaar belachelijk te maken? Denkt U daarmee mij te kunnen raken? Echt niet... ![]() Voor mij is het meer in centraal Amerika te doen ![]() Maar waarom staat die van Amerika, Egypte en Indonesia op wat toen de evenaar was? Hadden de continenten contact met elkaar, of contact van dezelfde force? Wat jij post verplaatst de steen aan een snelheid van 6 km/h. Men doet een rit van nog geen 200 km en zie hoeveel voorbereidingen men neemt en wat men nodig heeft aan materiaal en handen... En daar hebben ze kranen, opleggers, gps positionisering, .... Zou men aan die snelheid even snel een piramide bouwen en schilderen? Dat heb je daarmee zeker niet getoond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1114 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1115 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weet je wat ik altijd mooi vind aan dit soort discussies? Dat vaak juist mensen die vinden dat oude beschavingen zo slim waren ervan uitgaan dat ze juist compleet stom waren. Dit waren hun prestigeprojecten, hun megacontructions. De Discovery Channels van de klassieke wereld stonden in de rij. Wat dat betekent is dat mensen nadachten over wat ze deden, net zoals er over de Eiffeltoren of de Hoover Dam is nagedacht. De graafmachine was nog niet uitgevonden, maar het verstand al wel. Wat die mensen allemaal voor slims bedacht hadden? Geen idee. Nat zand is inderdaad een optie, wegen van steen en modder zijn een betere. Als wij een replica piramide zouden aanleggen zouden we ook een weg aanleggen, of een kanaal, of een lopende band. Zo'n investering wordt het waard als je hem genoeg gebruikt. Er zijn zelfs aanwijzingen dat de piramides niet compleet uit blokken natuursteen zijn opgetrokken, maar uit ter plekke gegoten beton.
In die context vind ik vooral de volgende beelden leuk om te delen. Een man geeft een verklaring over hoe Stonehenge gebouwd kan zijn, door het te doen, in zijn eentje, zonder moderne hulpmiddelen. Nee, echt. Wat ik maar wil zeggen: juist door mensen te overschatten kan je ze onderschatten. Wie geen magnetische zweefkranen heeft moet slim zijn. EDIT: Dat filmpje stampt overigens al uit 2003. Om te laten zien hoe ver hij nu is heeft deze man ook de manier waarop bewoners van het oude internet websites maakten heruitgevonden. Op www.theforgottentechnology.com kan je zijn hele verhaal lezen.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 12 februari 2015 om 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aliens heb ik er niet bij gehaald... Maar het paradigma/geloof van vroeger leidde mensen ertoe iets te bouwen dat bleef staan en kosmisch geörienteerd was. Neem de piramide van Mexico, Gizeh en Indonesië.... Informatie reisde toen toch al de wereld rond, en het lijkt me dat ze zonder wifi en gps schoner dingen bouwde en betere kunst nalieten dan mensen vandaag. Piramide vs plastiekberg in de oceaan... zijt ge mee? ![]() Laatst gewijzigd door Peche : 13 februari 2015 om 05:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men maakt het zand nat met nijlwater en ze krijgen hun stenen waar ze moeten zijn.... Hoe hebben ze de bovenste stenen boven gekregen? Waar haalde men het licht vandaan om bepaalde gangen te kleuren? Wat doen restanten van chemische stoffen in de "luchtgangenkamers" van de piramides??? Wat gebruikte men vroeger om de positie op aarde te berekenen zodat ze "recht" onder orion's riem stonden? Laatst gewijzigd door Peche : 13 februari 2015 om 05:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1118 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar voor zover ik weet zijn de Egyptenaren nog niet eens zover gekomen. Als ze al expres Orion hebben nagebouwd hebben ze het bij een basale kaart gehouden, waarbij de locaties van de drie piramides op een sterrenkaart overgetekend kunnen worden en dan op drie sterren uitkomen. En dan hebben ze die piramides ook nog eens verkeerd om gezet, omdat ze in de goede richting van de geschikte bouwgrond af zouden lopen. Niet bepaald indrukwekkend voor een volk dat zulke grote monumenten kan bouwen. We hebben het hier over mensen die de organisatorische kwaliteiten konden opbrengen om een bouwploeg van honderden mensen te organiseren, te verzamelen, te voeden en onderdak te bieden. Dat is ook niet iets dat je iedere moderne mens zomaar te doen kan geven. Als je zo'n taak als bijvoorbeeld bouwbedrijf moest uitbesteden, wat zou je dan voor baas aanstellen? Een HBO'er met 20 jaar ervaring? Zoiets? Hoger? Ik denk dat het alleen maar eerlijk is om hun probleemoplossend vermogen dan ook op een vergelijkbaar niveau in te schatten.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 13 februari 2015 om 15:05. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1119 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @bovenbuur,
Ja, die piramides zijn nog steeds een mysterie, hoe ze gebouwd werden en welke technieken ze hanteerden en op basis van wat hebben ze de locaties waar de piramides op gebouwd zijn gebaseerd ? Maar omdat er regelmatig toch piramides ontdekt zijn en dat wereldwijd moet toch 1 of andere aanwijzing zijn dat uitwijst waarvoor ze echt gebruikt zijn geweest ? Ik heb zo een vermoeden van een soort centrales die op water werken en dat in combinatie met steensoorten die een soort nucleaire effect veroorzaken ? Ik weet het niet, maar wat voor mij zeker vaststaat is het feit dat ze niet zomaar zijn gebouwd "voor de versiering van de omgeving" !! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 13 februari 2015 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |