![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zo zal meer uren open zijn bvb iedere zelfstandige uitbater waar en in wat dan ook er toe dwingen te volgen met de anderen. Er is er altijd wel enen die denkt dat het warm water nog moet uitgevonden worden. Ondertussen is alle sociale leven een puinhoop met de gevolgen van dien, ook voor hun kinderen. Het te besteden bedrag of de consumptie wordt er niet door aangezwengeld enkel het tijdstip wanneer je het geld uitgeeft kan je dan vrij kiezen. Dat vind ik niet opwegen tegen de nadelen. Kijk in de transport bvb. Alles rijdt vaart en vliegt ondertussen dag en nacht. Niet de transport wordt er beter van hoor, het is zelfs een puinhoop waar outsourcing om te overleven schering en inslag is. De mensen die er in zitten, werkgevers of werknemers zijn er de dupe van.
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de praktijk, vooral in de KMO's: 80 % v.d. reglementen worden omzeild. (We zullen nog niet spreken over studentenjobs !) |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De enigste oplossing is in het zwart, maar bedrijven in de industrie doen daar bijna niet meer aan: B2B is nauwelijks nog iets zwart. Je doelt blijkbaar op de horeca, zwartgeldparadijs bij uitstek. |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
de eerste die meer dan 2overuren per week klopt moet ik nog vinden
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En ja, ééntje in mijn buurt heeft gedacht de ander te slim af te zijn, tot mijn grote vreugde. Die is open als alle andere dicht zijn (Zondag, Feestdag, Kerst, Nieuw, alle vakantieperiodes en tot 21 uur....). Hij werkt daarom niet méér, maar anders (dicht tussen 9 en 11.30 en van 14.00 tot 16.00) en het legt hem, zeker weten, geen windeieren!!! |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We gaan er nog van horen voordat het jaar ten einde loopt. |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
mijn vrouw is verpleegster: Nacht en ploegenpremie correct. Weekendwerk, geen euro meer, eindejaarspremie nul de botten, etc. Feestdagen, nul de botten extra etc. Laatst gewijzigd door non-conformist : 9 februari 2015 om 15:11. |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mijn echtgenote is een A1 verpleegkundige met 4/5de en zij heeft € 1700 netto. Intensieve zorgen btw |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toen kwam in het stadje vlak bij een "grand bazar" (voorloper van de Carrefour). Dat is nu eenmaal het leven. Melkboeren bestaan omzeggens niet meer. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#70 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heb maar 'n A2
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De volgende keer als je na een accident in een ziekenbed ligt en je je bedpan volgescheten hebt, vraag je dat maar eens. Maar het is hier altijd al de mode geweest om denigrerend te doen over iemands job en vooral om te stellen dat ze niet hard genoeg werken. Laatst gewijzigd door non-conformist : 9 februari 2015 om 15:18. |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ploegenwerk levert vaak stevig hogere salarissen op. Een agent kan bijvoorbeeld door premies (weekend/nacht/lange shiften) gemakkelijk 500-1000 euro netto per maand meer binnentrekken. In de chemische industrie met ploegenstelsels liggen de lonen van arbeiders gemakkelijk boven de 3000-3500 bruto (gemiddeld). Maargoed, je moet er wel onregelmatig voor willen werken op de momenten dat anderen thuis zitten. |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Die 1700 € zijn inclusief premies he vent (en 22 jaren dienst) Lullen en zeveren kan iedereen. Die lonen die jij aanhaalt zijn dan ook bruto. Laatst gewijzigd door non-conformist : 9 februari 2015 om 15:28. |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
recup: als ze de zondag werkte, mocht ze een dag in de week recup nemen weekend vergoeding: jawel (laag nogal, maar soit) vroeger op pensioen: neen, maar wel vanaf bepaalde leeftijden minder uren per week, hetgeen het werk draaglijker maakte. Ik het zo'n vermoeden dat uw echtgenote ook elders dan op haar werk en bij jouw thuis verzorgingen gaat plegen. .
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Soms moet ge de zaken eens radicaal omgekeerd durven beschouwen, om te zien of je door de bomen het bos nog wel ziet.
De kritiek van de groensels op het vld-voorstel is: Citaat:
In andere landen, waar winkels de volledige vrijheid hebben qua openingsuren, zouden zij daar met "onze beperkingen" plots gelukkiger worden ? Of zouden zij dat maar zever vinden, zo'n pestmaatregeltjes van in den tijd toen Jezuske nog een kort broekske droeg ? .
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als ze dat willen, fine, maar inderdaad premies betalen en recup. |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Banneling
|
Citaat:
laat ons het maar blijven verbieden! allemaal sociale afbraak en rotte jobs voor de mensen, en t is niet t management dat in shiften gaat moeten komen werken en op zondag zal moeten komen draaien ! trouwens wie iets zo dringend nodig heeft, bol.com levert morgen ! |
|
|
|
|