Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2015, 14:31   #6241
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
LOL, maar ik heb echt geskypt met vrienden uit Sverdlovsk, nabij Donetsk. Ze bevonden zich echter in Rostov-Na-Donu in Rusland, want in Oekraïne is geen werk. Ze zeggen regelmatig terug te keren, waar zij wonen is er geen gevaar nu, maar Donetsk zelf wordt regelmatig beschoten. Wel stierven er lokale inwoners bij het Kiev-offensief in augustus. Ze zeggen dat iedereen de opstand steunt en dat veel lokale mannen zich hebben aangesloten bij de rebellen.
Klinkt zeer aannemelijk, maar de reactie daarop van onze vriend leek me echter niet zo geloofwaardig.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 14:38   #6242
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Klinkt zeer aannemelijk, maar de reactie daarop van onze vriend leek me echter niet zo geloofwaardig.
Ik wist ook niet dat parcival vloeiend Russisch spreekt? Want je gaat mij niet vertellen dat er ook maar iemand in Slaviansk een woord Engels spreekt. Behalve in Kiev ben ik nog nooit iemand tegengekomen in Oekraïne die Engels spreekt. In Rusland spreken jongeren tegenwoordig een mondje Engels, het niveau van onderwijs ligt er dan ook hoger dan in Oekraïne, net als de lonen van de leraars.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 14:44   #6243
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enorme explosie in Donetsk bevestigd, volgens Kiev het gevolg van een sigarettenpeuk...

http://rt.com/news/230459-donetsk-ex...aine-shelling/
“The center of the blast was near DKZHI,” co-chairman of the anti-Kiev People’s Front Konstantin Dolgov said on his Facebook page. The factory is known for producing chemical products used for industrial explosives, ammunition and equipment artillery bombs. This is not the first time the plant has been the target of a Kiev attack. It was also hit with artillery rockets in September and November.

The militia forces would not immediately confirm if there were casualties, either among militiamen or civilians. But they said the fire, which started after the explosion, poses no threat of a chemical spill, which is a cause of great concern at the plant, as it handles toxic compounds in producing explosives.

“The fire has been contained. There is not threat of chemical spill… Most likely it was a high-caliber artillery shell,” said an official from the Donetsk People's Republic.

The spokesman for Kiev's Anti-Terrorist Operation said that rebels were at fault for the accident.

"This was caused by a dropped cigarette butt," Andrey Lysenko told the media on Monday.

"Accidents often happen in factories where no one is responsible for fire safety. Well, it's chaos, and they are barbarians."

Not all pro-Kiev officials agreed.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 9 februari 2015 om 14:49.
Oud 9 februari 2015, 15:01   #6244
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Geeft je een idee hoe de bevolking er over denkt.

https://www.youtube.com/watch?v=PQjmwVC_Dts
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 15:10   #6245
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht

Daar sta je dan als militair die oproept tot geweld en een volk dat zoiets niet wenst, met de mond vol tanden...
HIER
Oud 9 februari 2015, 16:30   #6246
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enorme explosie in Donetsk bevestigd, volgens Kiev het gevolg van een sigarettenpeuk...

http://rt.com/news/230459-donetsk-ex...aine-shelling/
“The center of the blast was near DKZHI,” co-chairman of the anti-Kiev People’s Front Konstantin Dolgov said on his Facebook page. The factory is known for producing chemical products used for industrial explosives, ammunition and equipment artillery bombs. This is not the first time the plant has been the target of a Kiev attack. It was also hit with artillery rockets in September and November.

The militia forces would not immediately confirm if there were casualties, either among militiamen or civilians. But they said the fire, which started after the explosion, poses no threat of a chemical spill, which is a cause of great concern at the plant, as it handles toxic compounds in producing explosives.

“The fire has been contained. There is not threat of chemical spill… Most likely it was a high-caliber artillery shell,” said an official from the Donetsk People's Republic.

The spokesman for Kiev's Anti-Terrorist Operation said that rebels were at fault for the accident.

"This was caused by a dropped cigarette butt," Andrey Lysenko told the media on Monday.

"Accidents often happen in factories where no one is responsible for fire safety. Well, it's chaos, and they are barbarians."

Not all pro-Kiev officials agreed.

De krater ten gevolge van wat men als een explosie van 1 ton TNT inschat, het projectiel zou de militaire chemische fabriek wel 1000 meter gemist hebben:

HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 9 februari 2015 om 16:36.
Oud 9 februari 2015, 16:54   #6247
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er bestaan daar zelfs Amerikaanse opiniepeilingen over.

Oud 9 februari 2015, 16:58   #6248
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist ook niet dat parcival vloeiend Russisch spreekt? Want je gaat mij niet vertellen dat er ook maar iemand in Slaviansk een woord Engels spreekt. Behalve in Kiev ben ik nog nooit iemand tegengekomen in Oekraïne die Engels spreekt. In Rusland spreken jongeren tegenwoordig een mondje Engels, het niveau van onderwijs ligt er dan ook hoger dan in Oekraïne, net als de lonen van de leraars.
Mijn russisch is niet denderend, zeker, maar het is de moedertaal van mijn vrouw die een nicht, oom en petekind heeft in Slaviansk.
Zij skypen geregeld met elkaar en we steunen hen ook financieel in de mate van het mogelijke.

De nicht in Slaviansk is nog meer pro-oekraiens en pro-kiev dan mijn vrouw (en dat wil wat zeggen) en het zijn haar woorden dat de mensen in Slaviansk nu (veel) meer pro-kiev zijn dan tijdens de bezetting door de terroristen.
Omdat ze nu de leugens van Moskou gewoon kunnen zien uiteraard en ook omdat het nu mogelijk is om pro-kiev te zijn zonder te worden ineengemept door een vodka-gorilla.

Ik zal haar zeggen dat ene Tomm op een internetforumpje in belgie twijfelt aan haar evaluatie van de situatie ter plekke, hoewel hij er nooit geweest is en dat ze eerst een steekproef moet uitvoeren die voldoet aan de regels van de kunst, waarna hij de resultaten waarschijnlijk zal negeren.
Beter zo? Over creaturen als Zonbron zal ik maar niet beginnen of er gebeuren ongelukken vrees ik.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 17:03   #6249
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen is de hryvna verder in vrije val.
Feb 9 (Reuters) - Ukraine cut the hryvnia's official rate on Monday to an all-time low of 24.96 to the dollar, the central bank said, bringing it broadly into line with the market rate following a steep slump in the currency's value last week.

On Thursday the hryvnia lost 30 percent against the dollar after the bank moved towards a free float, stopping currency auctions that had served as a peg for the exchange rate and ramping up base interest rates.

The move all but paralysed the country's foreign exchange market, with buyers of hard currency putting off purchases and sellers holding out for higher levels.

According to Reuters data, the bid/ask spread for the hryvnia was in a range of 24.50-25.50 to the dollar on Monday.

http://www.reuters.com/article/2015/...0VJ2S320150209
Sinds begin vorig jaar is de hryvna 2 en een half keer minder waard geworden.
http://www.reuters.com/article/2015/...0VJ2S320150209
Het leven in Oekraïne wordt met de dag slechter. Dit jaar economische achteruitgang van 8%, volgend jaar wordt een achteruitgang van 6% voorspeld volgens de nationale bank. Het IMF is erg sceptisch over de aangekondigde economische hervormingen, en ook het Westen steunt Oekraïne maar met mondjesmaat, ondanks alle rethoriek.

Oekraïne gaat nu recht op het failliet af, wat betekent dat het land geen internationale leningen meer zal kunnen aangaan.
Oud 9 februari 2015, 17:19   #6250
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

parcifal

Citaat:
Mijn russisch is niet denderend, zeker, maar het is de moedertaal van mijn vrouw die een nicht, oom en petekind heeft in Slaviansk.
Zij skypen geregeld met elkaar en we steunen hen ook financieel in de mate van het mogelijke.

De nicht in Slaviansk is nog meer pro-oekraiens en pro-kiev dan mijn vrouw (en dat wil wat zeggen) en het zijn haar woorden dat de mensen in Slaviansk nu (veel) meer pro-kiev zijn dan tijdens de bezetting door de terroristen.
Volgens mij bent U altijd al pro-Kiev geweest. Misschien zullen er wel pro-Oekraïense meningen zijn, ik denk dat je toch hard zal moeten zoeken.
Er is zeker een minderheid in Donbas die pro-Maidan en pro-Kiev is, maar dat is nog steeds een kleine minderheid. Overigens bestaan er ook in West-Oekraïne mensen die pro-Russisch zijn, maar ook dat is een minderheid.

Citaat:
Omdat ze nu de leugens van Moskou gewoon kunnen zien uiteraard en ook omdat het nu mogelijk is om pro-kiev te zijn zonder te worden ineengemept door een vodka-gorilla.
Maar pro-Russisch zijn daarentegen is levensgevaarlijk.
De meeste westerse en zelfs Oekraïense (heb hierboven het artikel van kyivpost gepost) journalisten geven aan dat de lokale inwoners helemaal niets geloven van wat op de Oekraïense zenders verteld wordt, de overgrote meerderheid kijkt naar Russische zenders.

Citaat:
Ik zal haar zeggen dat ene Tomm op een internetforumpje in belgie twijfelt aan haar evaluatie van de situatie ter plekke, hoewel hij er nooit geweest is en dat ze eerst een steekproef moet uitvoeren die voldoet aan de regels van de kunst, waarna hij de resultaten waarschijnlijk zal negeren.
Beter zo? Over creaturen als Zonbron zal ik maar niet beginnen of er gebeuren ongelukken vrees ik.
Uw vrouw mag dan pro-Kiev zijn, ze behoort tot een kleine minderheid in Oost-Oekraïne. Die regio was al pro-Russisch lang voor Maidan, toen ik er was, bijna iedereen stemde op Yanukovich. Mijn kenissen ter plaatse zeggen dat bijna iedereen voor de separatisten is, en dat wordt ook bevestigd door journalisten ter plaatse en door westerse opiniepeilingen(Oekraïense "opiniepeilingen" geven een ander resultaat, rara... door wie werden ze uitgevoerd, door Azov of Aydar commando's?) . Of bekijk bvb. eens het filmpje van Dade.
Oud 9 februari 2015, 17:31   #6251
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Het regime treedt steeds harder op tegen opposanten. Anti-regime opposanten worden opgepakt en vervolgd in heel het land.
Steeds meer Oekraïeners ontvluchten het land, dikwijls naar Rusland, om te vermijden als kanonnenvlees te dienen voor het regime in Kiev.

On Feb. 8, Ruslan Kotsaba, a vocal campaigner against the military draft, was arrested in a courtroom in him home town in western Ukraine. In his recent video address to President Petro Poroshenko, Kotsaba claimed he would rather spend up to five years in jail for refusal of being drafted to the army than start killing his “fellow citizens who live in the east.”

Now Kotsaba actually faces up to 15 years in jail, because the security service has accused him of state treason and spying activities, Security Service of Ukraine senior adviser Markian Lubkivskyi wrote on his Facebook page. Lubkivsky said that the SBU found evidence of his crimes among his belongings.

But the number of volunteers to fight in the war has been steadily diminishing, while the number of people who have tried to evade draft is on the rise, according to the government's data.

Many residents of Ivano-Frankivsk, Ternopil, Poltava and Zakarpattia oblasts ignored the calls to mobilization centers or even left for seasonal works in Hungary, Romania or Russia.

In Zakarpattia Oblast, only 410 out of 1,110 people who received draft notices came to mobilization centers, Oleg Lysenko, a representative of General Staff said recently.

Russia hailed the trend, and even lifted the term of maximum legal stay for Ukrainians on its territory.

“Many people are avoiding mobilization (in Ukraine), trying to come to us and stay out for some time,” Russian president Vladimir Putin said on Jan. 26. “They are doing the right thing.”

The arrest caused an outcry among the public, and highlighted the differing opinions of the war that Ukraine has had to contend with since mobilization of young men began more than nine months ago.

As of Jan. 31, the military prosecution launched some 1,300 criminal cases to investigate draft evasion, and 160 people have already received court verdicts, said Ivan Rusnak, deputy defense minister. He added that in most cases the courts ordered fines or suspended sentences.

“There are more than 4,000 people who are currently being searched. More than 3,000 reservists do not reside at their registration address, and finding them is impossible. More than 1,000 people who were served notices, simply did not show up at the draft offices,” Halkin said.

Amid general war fatigue the rumors about government plans to limit foreign travel for people who fall in the age range for mobilization, as well as plans to call on some women for military service, calls to invent legal ways to avoid drafts have been on the rise.

http://www.kyivpost.com/content/kyiv...ar-380055.html

Mooi hé, Maidan? Democratie, mensenrechten, Westerse waarden, economische vooruitgang, etc. werden hen beloofd.
De realiteit is dat mensen vluchten voor hun leven.
Oud 9 februari 2015, 17:48   #6252
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit nog meer : geen woorden, maar daden :

Bij de evacuatie van de burgerbevolking van Debaltseve kozen 600 burgers naar Oekraine geevacueerd te worden, 30 naar (pro-)russisch grondgebied.

Ze haten Kiev blijkbaar zodanig dat ze massaal in de richting van Kiev willen geevacueerd worden.

http://euromaidanpress.com/2015/02/0...ine-30-russia/

Citaat:
Debaltseve. Today units of the Ministry of Interior and the State Emergency Service continued to evacuate people to a safe zone. Over all, we were able to evacuate almost 600 people. Everything was organized quite clearly and efficiently. Together with (Ukrainian National Guard officer) Ilya Kiva we talked with people, trying to convince them. It is worth noting that those who even several days ago did not trust anyone or were cautious asked for help today. Some of those who still were not ready in the morning spontaneously decided to leave Debaltseve. We found room for everyone. All our vehicles that left for Artemivsk, Sloviansk, Kramatorsk were overflowing. However, the buses provided by the Armed Forces of the Russian Federation and the militants stood empty,
Citaat:
“Thirty people expressed a desire to go to the territory controlled by the Russian horde. It should be noted that the Russian generals, together with the terrorists, sent almost 25 large buses here. They probably were counting on crowds of the willing. However, that didn’t happen. They were not able to fill even a single bus. I think no comments are needed,” he concluded.

Laatst gewijzigd door parcifal : 9 februari 2015 om 17:50.
Oud 9 februari 2015, 17:49   #6253
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaan daar zelfs Amerikaanse opiniepeilingen over.

Nooit van Pew research center gehoord. Weeral zo een anti "mainstream" organisatie die van zichzelf beweert onafhankelijk en neutraal te zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 18:01   #6254
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nooit van Pew research center gehoord. Weeral zo een anti "mainstream" organisatie die van zichzelf beweert onafhankelijk en neutraal te zijn.
Tomm blijft die ene Poll maar herhalen, blijkbaar moet het een impressionante poll zijn.

Maar in die poll staan nog wel meer interessante plaatjes :

Oud 9 februari 2015, 18:45   #6255
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

1° Indien de "zo gehate" Sovjet-Unie nog bestond, dan had dit conflict nooit plaats gevonden. Het uiteenvallen van de USSR en het einde van het machtsevenwicht van Yalta blijken een ramp te zijn.

2° Men moet wel echt naïef zijn om te geloven dat dit om democratie gaat. De vorige verkozen president is na een putsch omvergeworpen om vervangen te worden door een clubje neonazi's en oligarchen.

3° Sedert 1990 breidt de NAVO ongebreideld uit naar het oosten:

Dit getuigt niet alleen van een imperialisme en triomfalisme zonder weerga, maar ook voor een totaal onbegrip van de Russische zienswijze.

4° Het westen gedraagt zich steeds arroganter. Beschuldigingen aan het adres van Rusland zijn erger dan die tijdens de Koude Oorlog.

5° Het westen hanteert dubbele maatstaven.

- Moet Israel zich nu ook onmiddellijk terugtrekken uit Palestina?
- In Oekraine steunt het westen zogezegd een regime dat vecht voor de eenheid van de staat. Welnu, Joegoslavie vocht ook voor de eenheid van de staat en als beloning daarvoor volgden bombardementen op Belgrado.

6° Niemand heeft het recht tot unilateraal ergens in te grijpen, buiten de VS :
http://en.wikipedia.org/wiki/Timelin...ary_operations

7° Als Russische troepen écht zouden participeren zou Oekraine na max. 14 dagen capituleren.

8° Als morgen de VS tot een gewapend ingrijpen ovegaat in een aantal Mexiaanse deelstaten, mag Rusland dan ook sancties uitvaardigen?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 18:46   #6256
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben fan van Brzezinski, maar die man wil Rusland vernietigen, hij is een extreme Russofoob. Van veel wat we gezien hebben in Oekraïne is hij het geesteskind. Kissinger, zowel als Gorbi, steunen de huidige agressie tegen Rusland niet, dat klopt.
De massamoordenaar Kissinger noemt de sancties tegen Rusland ronduit contraproductief. Niet vanuit humaan standpunt, die illusie zal wel niemand hebben. Mensen als Kissinger redeneren enkel op basis van belangen. Hij is van oordeel dat de sancties een sterk blok doen ontstaan tussen China en Rusland, wat niet wenselijk geacht wordt door Kissinger.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 9 februari 2015 om 18:47.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 19:23   #6257
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Uw vrouw mag dan pro-Kiev zijn, ze behoort tot een kleine minderheid in Oost-Oekraïne. Die regio was al pro-Russisch lang voor Maidan, toen ik er was, bijna iedereen stemde op Yanukovich. Mijn kenissen ter plaatse zeggen dat bijna iedereen voor de separatisten is, en dat wordt ook bevestigd door journalisten ter plaatse en door westerse opiniepeilingen
Ah ja?

Support for separatism in southern and eastern Ukraine is lower than you think
Citaat:
Therefore, our analysis of these survey data provides insubstantial evidence of support for separatism. Interestingly, these patterns are replicated in those parts of Donetsk and Luhansk that are currently not controlled by the rebels and are the target of fighting. In both regions, respondents were more likely to choose greater autonomy over separation, and this preference was particularly strong in Luhansk. Hence any attempt to extend the conflict beyond the occupied zones will carry significant risks for the rebels. Despite the deep and serious problems facing the Ukrainian government, there appears to be little support for the separatist option.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 19:28   #6258
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

http://www.liveleak.com/view?i=866_1423500034

Debaltsevo, laatste Oekrains checkpoint op de weg uit de pocket gevallen.
Geschat 8000 militair personeel volledig omsingeld.

Citaat:
The "Debaltsevo cauldron" was intended as a "Debaltsevo springboard" to start a victorious attack on DPR and LPR. In this regard, huge quantities of weapons, ammunition and food was brought to this area. This was confirmed by the militia after the capture of Uglegorsk. They got arsenals overflowing with weapons and warehouses with American food.
http://www.liveleak.com/view?i=329_1423494242
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 19:35   #6259
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Vredesonderhandelingen over Oekraïne zijn heel moeilijk om dat wat Rusland enderzijds, en Oekraïne anderzijds wil, lijnrecht tegenover elkaar staat.

Indien er een oplossing komt via overleg dan gaan beide partijen zaken moeten toegeven die ze echt niet willen.

Anders komt er een oorlog van, sterven er (tien)duizenden mensen en zal uiteindelijk degene die wint alles binnenhalen.
Zo'n oorlog recht in Europa zou de leiders van de EU in hun hemd zetten en tonen dat ze eigenlijk niets te zeggen hebben over wat er gebeurt in het continent.

Dit huidige conflict gaat de grens tussen Rusland en zijn periferie en de rest van Europa vastleggen. Daarom dat het zo'n netelige kwestie is. Al de landen die tot nog toe bij de EU en de NAVO zijn gegaan zijn landen die vanaf na WO II in de Russische invloedssfeer zijn terechtgekomen, en soms al eerder onder die invloed zaten. Maar in feite waren het gewone Centraal- Noord- en Zuid-Oost Europese landen die vanaf de val van het gordijn terug hun gewone plaats op het continent innamen. Oekraïne daarentegen is een heel ander verhaal. Nu komt de grens tussen EU en de rest van het continent veel dichter bij Moskou en wat de Russen als 'hun' grondgebied zien.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 19:47   #6260
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Een evenwichtig vredesakkoord bevat mijns inziens de volgende punten.

° Acceptatie van het schiereiland De Krim als deel van de Russische federatie.
° Het huidige door de rebellen gecontroleerde gebied wordt de onafhankelijke staat Donbass. De niet gecontroleerde raions/districten van de oblasten Donetsk en Loegansk mogen in een referendum stemmen of ze bij Oekraïne willen horen of bij Donbass.
° Donbass moet een onafhankelijke staat blijven en niet opgaan in Rusland.
° De rest van Oekraïne gaat op korte termijn bij de NAVO.
° Oekraïne treedt op middellange tot lange termijn toe tot de Europese Unie.
° Rusland moeit zich niet met Russischtaligen en etnische Russen in EU- landen en landen die aan het proces tot toetreding bezig zijn.
° Amerika zijn militaire aanwezigheid in Europa dient te worden verminderd. Als de Europese NAVO leden een grotere troepenmacht willen dan moeten ze zelf hun legers uitbreiden en in medelidstaten stationeren.
Het is te begrijpen dat Europese landen (vooral die achter het gordijn zaten) zich willen beschermen tegen Rusland. Maar Europa is groot, rijk en bevolkingsrijk genoeg om dat grotendeels zelf te doen zonder de grote hulp van Amerika. Dit is alleen maar provocerend voor de Russen.

Laatst gewijzigd door poekieJ : 9 februari 2015 om 19:55.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be