![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
#102 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zoals al is aangegeven, valt een pak economie in de lokale winkels weg. |
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oerdom zelfs. Eigenlijk nog dommer dan dat. Wereld kampioen domste
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 februari 2015 om 19:37. |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Europees Commissaris
|
Alles moet hier weg, maar eerst willen ze alles nog leegzuigen, zo simpel is dat
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Banneling
|
Winkelen tot 22u en misschien zelfs nog langer is enkel gericht op rijken:
* Snel nog een handtas van Delveaux gaan kopen voor het feest begint... * Nog snel even een maatpak bij Stijn Helsen... * Na 22u naar Het Hof van Kleve.... Puur een LUXE eis van de VLD... De gewone mens in de straat moet slavenarbeid verrichten,met non stop openingen, je eigen kinderen die je nooitmeer ziet overdag, het uiteenvallen van gezinnen omdat je dag en nacht moet gaan werken. De werkende mens kan niet onbeperkt ter beschikking staan voor de klant! |
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Omdat de post misschien net begonnen is met soortgelijke dienstverlening ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nog even dit:
winkels worden net aangeraden om sito presto ook met een internetwinkel te beginnen, als aanvulling op hun gewone winkel. Vandenborre, schoenen Torfs .... keuze genoeg. En als werknemer werken buiten 'kantooruren': ik lees hier dat er mensen durven zeggen dat de chauffeurs van de pakjesdiensten van bol en andere commen wel mogen werken in die omstandigheden, maar het verkoopstertje van de handtassenwinkel niet. . .
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De sorteerders werken wel snachts, maar alweer: ploegenpremies.... |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een stad zonder winkels dan maar? Vastgoed die crasht, geen leveranciers meer, geen herstel diensten, geen onderhoud, geen verkoopsters, geen etalagisten, geen parkeerterrein, geen parkeerwachters...en. Enfin enkel nog internet en een pakjesdienst en alle zorgen zijn van de baan. Enkel nu nog werk vinden voor al wie hierdoor zijn werk verloren heeft. Zowat iedereen dus. Nog steeds goedkoper?
|
|
|
|
#112 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hopelijk komt er niets van in huis. We zouden Kiekenborne moeten naar Syrië kunnen sturen om daar z'n theorie uit te testen. |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Banneling
|
Misschien was mijn opmerking wat overdreven maar de gevolgen van nog latere openingsuren zijn niet te onderschatten:
- Gezinsleven gaat zienderogen achteruit en veroorzaakt scheidingen... - Kinder-opvang tot 22u 's avonds voor (alleenstaande) moeders? - Een "beurtrol" om met 'posten' te gaan werken is meestal niet mogelijk wegens personeelstekort... -Stel dat iedere stad binnenkort ook nog eens iedere zondag alle winkels gaat openen? De enige vrije tijd die een verkoper / verkoopster nog gaat hebben is: van 22u00 tot 07u00. Hou dit maar eens 43 jaar vol? ... |
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Hier komt bij, dat mensen die liever 's avonds werken (die zijn er ook) en geen diploma hebben, nu ook ander werk kunnen doen buiten ploegenshift in een fabriek. Een winkel zal zijn openingsuren enkel verlengen en/of verleggen indien het rendabel is, in welk geval het voor iedereen een win-win is: Betere service naar klanten, meer winst voor de winkel, meer werkzekerheid voor het personeel. Laatst gewijzigd door Zoom : 10 februari 2015 om 00:00. |
|
|
|
|
|
|
#116 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zeg alleen maar dat ik niet snap waarom er voor bepaalde richtingen maar hoge diploma's moeten worden voorgelegd, zoals bvb administratief en boekhouding. Zo zal dat laatste nog héél lang een knelpuntberoep blijven. Ik heb trouwens een diep respect voor medisch personeel, dus rot toch op joh
|
|
|
|
|
#117 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Banneling
|
Citaat:
daar is trouwens al meer dan één staking geweest wanneer zo'n chemiebedrijf voorstelde om de volcontinu en de shiften af te schaffen ... hoe zou dat komen ? |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar tegenover staat idd oa het medisch personeel, die veel harder moeten werken, veel meer kennis moeten hebben, maar een pak minder verdienen. het zijn wel beide knelpuntberoepen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|