Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2015, 11:10   #101
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Tsja
vandaag zeggen ouders niets meer tegen hun kinderen, willen ze de beste vriend van hun kind zijn en krijg je kinderen die nooit grenzen hebben leren kennen.
dat wordt rotverwend en onhandelbaar en dan plakt men er stempels op
adhd, autisme, asperger, hooggevoelig, hypersensitief,.... en duwt men ze vol pillen.
pedagogisch verantwoord zeker
Het is spijtig dat de maatschappij, de overheid in het bijzonder, een kind van 18 plotselings beschouwd als een volwassene. De ouder is er nog enkel om de factuur te betalen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 11:16   #102
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Kinderen zijn geëmancipeerder dan vroeger: soms te vervangen door onbeschofter, ongemanierder, meer onhandelbaar enz
De scholen weten er van mee te spreken van dat soort gastjes. Vroeger kreeg een kleine er nog een mep bij wanneer de ouders vernamen dat hij/zij zich misdragen had, nu gaan ze mee om de leerkracht uit te maken en uit te dagen. Op allerlei gebieden trouwens. Wat je vooral nog nodig hebt is niet de nodige inzet om te slagen maar een advocaat die de school/leerkracht onder druk gaat zetten.
Resultaat: één op vier die in een unief binnenwandelt kent niet eens meer de regel van drie! We gaan er zo op vooruit, "wetenschappelijk" bewezen!
Heel wat scholen kunnen niet omgaan met de nieuwe ontwikkelingen. Ze stipuleren in hun schoolreglement welke rechtbank bevoegd is voor discussies.
De ouder die dit ondertussen inziet trekt daar de nodige conclusies uit, houdt daar ook rekening mee.
De leerkracht die tijdens een onbewaakt moment een tikje uitdeelt is een vogel voor de kat.
Oud 9 februari 2015, 11:20   #103
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik heb hier de recties gelezen, en ik vraag mij af of degenen die hier reageren kinderen hebben? Ik veronderstel dat de meerderheid zelfs niet beseft wat het inhoudt om een kind (meerdere kinderen) op te voeden.
Zelf heb ik 3 kinderen "grootgebracht".

Mijn mening over de "pedagogische" tik: er is een hemelsbreed verschil tussen kindermishandeling - keur ik af, absoluut en altijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!- en idd een "tikje". Bij mijn eigen kinderen bestond een tikje uit het volgende: bij gevaarlijke situatie (kind kwam te dicht bij kachel/bij kookfornuis , kind prutste aan stopcontact)....dan aarzelde ik niet en zei: MAG NIET! EN ja: dan gaf ik een tik op het handje van mijn kind. Ben ik nu een "slechte, ontaarde" moeder????
NieuwNoors. Het huidig systeem maakt geen onderscheid tussen gevaarlijke situaties enerzijds, en situaties waar het kind gewoonweg niet wilt luisteren. Je krijgt ongelijk van de instanties.
Oud 9 februari 2015, 11:53   #104
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik beweer wél dat die grenzen geweldloos en zonder slaan kunnen aangeleerd worden.
In een 20j opvoedingscarrière zullen er 2-3 momenten zijn waar je kordaat moet ingrijpen zonder enige vorm van discussie
veiligheid, overschrijden grenzen, waarschuwen,...
Da's onvermijdelijk.

met een kleine kunt ge niet redeneren
ik kon mijn nichtje niet wijsmaken dat ze mijn kat gerust moest laten. ergens rond haar 2-4j heb ik het haar dikwijls genoeg moeten zeggen en ze luisterde niet (ook niet naar haar ouders).
de kat heeft het haar dan maar zelf geleerd, een open arm, veel gebleit maar toen kende ze de grens vd kat.
nadien was het probleem opgelost en het lesje geleerd

ge kunt bij ne puber met zoveel creatieve straffen dreigen als ge wilt, als die kleine weet dat ge ze toch niet zult toepassen dan loopt die zo over u heen.
of dat nu tikken, zakgeld afpakken, tv verbod, ... is doet er niet toe.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 13:56   #105
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ge kunt bij ne puber met zoveel creatieve straffen dreigen als ge wilt, als die kleine weet dat ge ze toch niet zult toepassen dan loopt die zo over u heen.
of dat nu tikken, zakgeld afpakken, tv verbod, ... is doet er niet toe.
Een tik geven aan een kind is nu eenmaal niet meer toegelaten in een beschaafde omgeving. Er zijn nochtans heel wat vrouwen die al eens een tik krijgen ..
Zakgeld afpakken heeft geen zin. Het resultaat is dat de ouder met de daver op het lijf zit omdat het kind misschien op iets minder legale wijze aan z'n of haar zakgeld geraakt. Minder toegeeflijk zijn in den beginne is de boodschap.
Het internet afsluiten, dat helpt ..
Oud 9 februari 2015, 14:03   #106
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Er is een levensgroot verschil tussen en pedagogische tik en een afranseling. Dat laatste is puur mishandeling. Het eerste is zonder meer zinvol.
Kinderen zijn nu eenmaal op jonge leeftijd niet rijp voor een volwassen conversatie.
"Dat mag je niet doen" heeft geen waarde als er geen gevolgen zijn aan het negeren van die boodschap. Zo simpel is dat.
Ik heb in mijn kindertijd afranselingen gehad. Later begreep ik dat dit pure frustratie van mijn vader was. Het is hem vergeven. Maar vergeten zal ik het jammer genoeg nooit.
Wij hebben drie kinderen die verstandige volwassenen zijn geworden. Ze hebben geen trauma opgelopen door de occasionele 'tik'. Integendeel.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 15:41   #107
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

rudi
stap nu eens een keer uit je zwart-wit logica en dat soort intellectuele oneerlijkheid.
het gaat er niet om je kleine halfdood te schoppen en van trappen te gooien.
niemand pleit daarvoor

ik hoop dat je beseft dat vrijheidsberoving, hij mag niet buiten (echt of virtueel) ook gewoon geweld en agressie is hé

Laatst gewijzigd door 1207 : 9 februari 2015 om 15:43.
Oud 9 februari 2015, 15:52   #108
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als hij voor de zoveelste keer richting het vuur gaat waar potten en pannen op staan, terwijl dat hij duidelijk weet dat dat niet mag, dan geef ik hem gewoon een lap. En dan huilt hij. En even later niet meer. Na een paar keer heeft die dat door en doet die dat niet meer. Het is zelfs zo dat hij richting vuur gaat, dan opeens "neeen" zegt, en zich omdraait. En nog wat later boegeert hij helemaal niet meer naar die potten....

Perfect toch ? Het zijn kleine kinderen, je kan daar nog niet echt mee redeneren, maar ze moeten wel hun grenzen kennen. Want ze tasten die af, en fanatiek.
Compleet onnodig om hen daarvoor een tik te geven. Ik heb 2 koters rondlopen en beiden hebben geleerd om niet in de buurt van potten en pannen te komen zonder de tik. Toen ze nieuwsgierig werden verkocht ik hen geen tik. Ik pakte hen op en zei warm, au, pijn. De eerste keer begrijpen ze dat natuurlijk niet, maar na een keer of 5 beginnen ze het concept warmte en pijn te begrijpen. Nu komt onze jongste naar mij toe als ik aan het koken ben en begint warm te roepen, maar blijft op veilige afstand. Het kost natuurlijk wel meer tijd en moeite. Petsen uitdelen is Pavloviaanser en gemakkelijker.

Tikken geven is altijd een zwaktebod. Het is pure luiheid vanuit opvoedkundig opzicht.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 9 februari 2015 om 15:53.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 16:01   #109
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Compleet onnodig om hen daarvoor een tik te geven. Ik heb 2 koters rondlopen en beiden hebben geleerd om niet in de buurt van potten en pannen te komen zonder de tik. Toen ze nieuwsgierig werden verkocht ik hen geen tik. Ik pakte hen op en zei warm, au, pijn. De eerste keer begrijpen ze dat natuurlijk niet, maar na een keer of 5 beginnen ze het concept warmte en pijn te begrijpen. Nu komt onze jongste naar mij toe als ik aan het koken ben en begint warm te roepen, maar blijft op veilige afstand. Het kost natuurlijk wel meer tijd en moeite. Petsen uitdelen is Pavloviaanser en gemakkelijker.

Tikken geven is altijd een zwaktebod. Het is pure luiheid vanuit opvoedkundig opzicht.
een kookvuur is één ding op één bepaalde plaats in huis; Stopcontacten staan overal en kan men niet allemaal tegelijk in het oog houden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 16:05   #110
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
een kookvuur is één ding op één bepaalde plaats in huis; Stopcontacten staan overal en kan men niet allemaal tegelijk in het oog houden.
Circe. Steek je wijsvingertje eens in een stopcontact.
Oud 9 februari 2015, 16:06   #111
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
rudi
stap nu eens een keer uit je zwart-wit logica en dat soort intellectuele oneerlijkheid.
het gaat er niet om je kleine halfdood te schoppen en van trappen te gooien.
niemand pleit daarvoor

ik hoop dat je beseft dat vrijheidsberoving, hij mag niet buiten (echt of virtueel) ook gewoon geweld en agressie is hé
alles lezen 1207
Oud 9 februari 2015, 22:13   #112
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Iedereen zijn manieren om op te voeden. Zolang er geen mishandeling of strafbare feiten aan te pas komen bent u vrij om het te doen zoals u wenst. Ik en heel veel andere ouders (getuige dit forum) geloven wel in een tik.

Ik ben er van overtuigd dat ik mijn kinderen een plezier doe door ze te disciplineren. Vrienden geloven niet in tikken of zelfs niet in het verbieden van dingen, en ze hebben een rotverwend nest dat ik niet kan uitstaan. Iets zegt me van zodra die naar de lagere school gaat gaan dat ze slaag gaat krijgen van haar klasgenootjes. Soms als ik haar bezig zie de lamp aanmaken ben ik echt kwaad op haar ouders. "Oh X ! Dat mag jij niet doen, wat ben je een stoute meid!" zeggen ze dan. Dat kind lacht dan ook nog. Man man, de mijne kreeg een lap als die dat deed (cola moedwillig over het tapijt smijten...nota: de mijne krijgt geen cola).

Kinderen moeten grenzen kennen. En sommige kinderen zijn fanatieker in het opzoeken van die grenzen als anderen. Mijn zoon is zeer fanatiek, net zoals ik was vroeger. Die lacht me gewoon uit als ik hem iets verbied. Net zoals ik deed vroeger. En hij krijgt een pets, net zoals ik kreeg vroeger. En ik ben zeer goed terecht gekomen, getuige het feit dat ik mijn ouders 2 a 3 keer per week zie en we op elkaar kunnen rekenen. Ik ben opgegroeid in een liefdevol gezin, net zoals hij. En al die zever die hier verkocht wordt kan me helaas niet van het tegenovergestelde overtuigen.

Dus die bullshit die hier verkocht wordt van "tikken is slecht" is new age hippie shit van de bovenste plank. Niet alle kinderen zijn gelijk, en sommige hebben nu eenmaal een tik nodig bij momenten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 22:16   #113
Tavek
Banneling

Standaard

En een tik, om definities goed te stellen, is voor mij een lap op de broek/poep.

Nooit in het gezicht, nooit op de armen, altijd een "lap voor zijn broek". En helemaal zelfs niet hard, vaak is het schokeffect voldoende.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 23:30   #114
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kinderen moeten grenzen kennen. En sommige kinderen zijn fanatieker in het opzoeken van die grenzen als anderen. Mijn zoon is zeer fanatiek, net zoals ik was vroeger. Die lacht me gewoon uit als ik hem iets verbied. Net zoals ik deed vroeger. En hij krijgt een pets, net zoals ik kreeg vroeger. En ik ben zeer goed terecht gekomen, getuige het feit dat ik mijn ouders 2 a 3 keer per week zie en we op elkaar kunnen rekenen. Ik ben opgegroeid in een liefdevol gezin, net zoals hij. En al die zever die hier verkocht wordt kan me helaas niet van het tegenovergestelde overtuigen.

Dus die bullshit die hier verkocht wordt van "tikken is slecht" is new age hippie shit van de bovenste plank. Niet alle kinderen zijn gelijk, en sommige hebben nu eenmaal een tik nodig bij momenten.
Tavek heeft overschot van gelijk, ik zou graag de man of vrouw ontmoeten die bvb. mijn zoontje zou willen corrigeren, 100 keer per dag, 24/7. dat maakt zowat
40 000 keer per jaar. En de seconde erna begint hij weer opnieuw uiteraard.
T'is simpel : niet luisteren is een tik door de mama en in de hoek voor 5 minuten.
als het dan nog fout gaat : een echte tik van papa en naar bed.

Good cop bad cop, maar het werkt. meestal is de suggestie al voldoende.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 00:30   #115
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Ik vind dat zolang er geen blijvende letsels zijn alles moet kunnen.
Dus ze een gebroken arm kloppen , geneest toch , of ....
hersenschudding geneest ook , is dan ook ok ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 00:30   #116
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben ik nu een "slechte, ontaarde" moeder????
Nee !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 08:34   #117
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb hier de recties gelezen, en ik vraag mij af of degenen die hier reageren kinderen hebben? Ik veronderstel dat de meerderheid zelfs niet beseft wat het inhoudt om een kind (meerdere kinderen) op te voeden.
Zelf heb ik 3 kinderen "grootgebracht".

Mijn mening over de "pedagogische" tik: er is een hemelsbreed verschil tussen kindermishandeling - keur ik af, absoluut en altijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!- en idd een "tikje". Bij mijn eigen kinderen bestond een tikje uit het volgende: bij gevaarlijke situatie (kind kwam te dicht bij kachel/bij kookfornuis , kind prutste aan stopcontact)....dan aarzelde ik niet en zei: MAG NIET! EN ja: dan gaf ik een tik op het handje van mijn kind. Ben ik nu een "slechte, ontaarde" moeder????
Maar neen gij, der gewoon op kloppen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 09:21   #118
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Dus ze een gebroken arm kloppen , geneest toch , of ....
hersenschudding geneest ook , is dan ook ok ??
het concept psyschische schade is je blijkbaar onbekend?
Oud 10 februari 2015, 13:12   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar neen gij, der gewoon op kloppen.
Niet zo maar op kloppen, je moet slim zijn, zoals ons moeder vroeger, gebruik een stok. Dat doet geen pijn aan de hand en je bereik is veel groter, plus, het schokeffect is veel groter bij het stoute kind.
Oud 10 februari 2015, 20:37   #120
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

warm-auw-pijn en ze voor TV, aan smartphone of andere multimedia zetten is nog grotere opvoedkundige luiheid.
Durf er me hand voor in het vuur steken dat de meeste van die warm-auw-pijn nonchalant opgevoede kinders net de grootste probleem-pubers worden.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be