Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2015, 14:37   #21
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vreemd draadje...
Alsof er iemand tegen zou zijn dat een bedrijf gaat uitbreiding nemen en er jobs bijkomen...
Onze rechtse broeders vertellen op café aan mekaar dat links tegen elke vorm van economische activiteit zijn, en het niks te maken kan hebben met het ontwijken van belastingen of het onrechtmatig opstrijken van subsidies. Ik denk dan ook dat het uit die hoek van het café komt
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 16:21   #22
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Onze rechtse broeders vertellen op café aan mekaar dat links tegen elke vorm van economische activiteit zijn, en het niks te maken kan hebben met het ontwijken van belastingen of het onrechtmatig opstrijken van subsidies. Ik denk dan ook dat het uit die hoek van het café komt
Ik vind het inderdaad vreemd dat sossen tegen subsidie reageren .
Alléz , in verband met bedrijven dan .
Want voor kunst en cultuur , vrije-tijd en verenigingen kan er niet genoeg subsidie zijn .
Het is alleen als de subsidie werkgelegenheid oplevert dat ze ertegen zijn .
Rare jongens .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 16:26   #23
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Want voor kunst en cultuur , vrije-tijd en verenigingen kan er niet genoeg subsidie zijn .
Rare jongens .
Ik ben niet tegen subsidie. Ook niet in het economisch beleid. Ik peil naar de zienswijze op dat fenomeen van rechtsen, die steeds stellen dat de overheidsbegroting moet ontvet worden.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 16:44   #24
FuckAllah
Vreemdeling

FuckAllah's schermafbeelding

Standaard

Dat ultralinks geteisem van de PVDA zal weer beginnen janken dat geneesmiddelen zo veel mogelijk generisch moeten gemaakt worden. Dat er intussen geen cent meer is voor research zal de commies worst wezen.
FuckAllah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 16:45   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik ben niet tegen subsidie. Ook niet in het economisch beleid. Ik peil naar de zienswijze op dat fenomeen van rechtsen, die steeds stellen dat de overheidsbegroting moet ontvet worden.
Wel ik ben tegen belastingen en tegen subsidies, ik ben tegen de twee.
Ik vind dat mensen maximaal 30% mogen belast worden, dat arbeid en consumptie even hoog moet belast worden, en dat niets meer dan 30% moet gesubsidieerd worden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 16:46   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Rare jongens .
Wie pleit hier tegen die subsidie dan ?
Trouwens daar gaat het draadje niet over. Het gaat over een investering die jobs oplevert en een topicstarter die na zijn apéro meent dat er stoute linkiewinkies zijn die iets tegen jobs hebben en daar naar wil peilen. Tot hiertoe zonder succes overigens.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 16:55   #27
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De loonlast met 10 percent laten dalen zou de nood voor subsidie doen verdwijnen . Gelijk verdwijnt dan een heel pak regels en regeltjes , en werkdruk van het overheidspersoneel . Win/win .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 17:00   #28
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FuckAllah Bekijk bericht
Dat ultralinks geteisem van de PVDA zal weer beginnen janken dat geneesmiddelen zo veel mogelijk generisch moeten gemaakt worden. Dat er intussen geen cent meer is voor research zal de commies worst wezen.
Pfizer geeft elk jaar 15% van haar uitgaven aan research
Pfizer geeft elk jaar 35% van haar uitgaven aan marketing

Ik denk dat er dus nog wel een beetje rek zit alvorens er 'geen cent meer is' en we de looptijd van hun patenten tot oneindig moeten verlengen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 19:39   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
400 extra arbeidsplaatsen leveren de staatskas inderdaad bakken vol geld op. 400 uitkeringen minder, werkgeversbijdrage op de lonen, werknemersbijdragen, RSZ. Hoger inkomsten voor die 400 wat resulteert in meer consumptie.

Dus ja, dat bedrijft zorgt voor belastingsinkomsten bij de staat.
Dat levert de staat inderdaad bakken vol geld op, maar die zijn wellicht of in zeer geringe mate afkomstig van de patroons.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 22:26   #30
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
pfizer opent een productiesite. Ik vraag me af wat daar innoverend aan is om de tussenkomst van het IWT te rechtvaardigen
Niks. Daar zijn andere steunkanalen voor.

Het IWT heeft met het openen van de site niks te doen. Met eventuele technologische ontwikkeling die toelaat een geneesmiddel te produceren daarintegen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 22:27   #31
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik denk dat er dus nog wel een beetje rek zit alvorens er 'geen cent meer is' en we de looptijd van hun patenten tot oneindig moeten verlengen
Zulke bedrijven moet je geen cent O&O steun geven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 22:33   #32
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Pfizer is zo'n "vuile" internationale geldhongerige machine.
Het is alleen omdat ze net zo groot zijn, dat ze er in lukken om innovatieve nieuwe geneesmiddelen te ontwikkelen .. bla bla ...

Zo ongeveer gelijke autobouwer Ford.

Pfizer vindt nu dat ze best hier in Vlaanderen een nieuwe afdeling kwamen oprichten.

Zouden we die kapitalistische varkens niet beter wegjagen nu direct ?
Of gaan we ze beginnen uitschelden zodra die nieuwe afdeling ooit (hopelijk nooit, maar ja ...) overbodig, versleten, afgedankt moet worden ... ?

Titel: Pfizer opent nieuwe afdeling in Puurs
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150210_01521525
Als de rechtsiewechsie's van Pfizer ook zo vriendelijk willen zijn hun belastingen te betalen in plaats van ze via de gulden hand van de Belgische staat te ontduiken, dan zijn die jongentjes welkom.

Als ze hier alleen komen om onze breinen leeg te roven tegen een hongerloon, dan mogen ze wegblijven.

Het is eigenlijk niet zo moeilijk hoor.

Wij houden gewoon niet van hangkapitalisten.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 22:35   #33
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

En ze moeten ook stoppen allerlei onbestaande ziekten uit te vinden om er dan van de pot gerukte medicamentjes voor te ontwerpen.

Dat was ik nog vergeten. Maar dat geldt voor alle zogezegd "farmaceutische" bedrijfjes (eigenlijk een contradictie in terminis, maar goed, daar gaan we niet teveel op in, want daar moeten we boeken voor opendoen, en dat is zo gruwelijk).
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 22:53   #34
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
En ze moeten ook stoppen allerlei onbestaande ziekten uit te vinden om er dan van de pot gerukte medicamentjes voor te ontwerpen.

Dat was ik nog vergeten. Maar dat geldt voor alle zogezegd "farmaceutische" bedrijfjes (eigenlijk een contradictie in terminis, maar goed, daar gaan we niet teveel op in, want daar moeten we boeken voor opendoen, en dat is zo gruwelijk).
geld > elitaire verwaande academische praatjes.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 23:09   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Interessante piste.

Even toepassen op Ford Genk.

Had Ford Internationaal minder geld gespendeerd aan publiciteit allerhande, dan hadden ze wellicht hun auto's goedkoper kunnen verkopen, en dan had Genk niet moeten sluiten.

Wel, in een vrije markteconomie zit publiciteit nu eenmaal ingebakken.
Nieuwe producten moeten op de markt gezet worden.

Of ze daar nu teveel aan uitgeven ... dat weten we niet. Feit is dat ze er zelf voor verantwoordelijk zijn. Feit is dat één partij het altijd het slechtst zou doen in hun plaats; en die partij is de overheid.
Check dat maar eens af bij Trabant, Volga en co ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 23:11   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de rechtsiewechsie's van Pfizer ook zo vriendelijk willen zijn hun belastingen te betalen in plaats van ze via de gulden hand van de Belgische staat te ontduiken, dan zijn die jongentjes welkom.

Als ze hier alleen komen om onze breinen leeg te roven tegen een hongerloon, dan mogen ze wegblijven.

Betaalt de farmaceutische sector tegenwoordig hongerlonen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 23:54   #37
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:

Ok, ze zijn dus niet welkom maar ze mogen wel blijven. Een duidelijk standpunt.

Ik zal verder de kapitalisten op de hoogte brengen dat ze dienen recht te zitten op hun stoel, al staat die in een meetingruimte, chique restaurant of aan een bureel.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 23:55   #38
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Betaalt de farmaceutische sector tegenwoordig hongerlonen ?

.
Ge moest eens weten. Het is nog erger als bij den nmbs.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 23:58   #39
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Er wordt heelveel over jobs en groei gepalaverd, zowel links als rechts.

Lees de krant, op één punt hebben ze nog wel gelijk, weinig jobs en veel woorden.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 11 februari 2015 om 23:59.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 06:51   #40
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

K&k
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be