![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Is dat dan geen machtsmisbruik of diefstal? Voor mij wel.
|
|
|
|
#342 |
|
Banneling
|
Van de 429.000 arbeidsplaatsen die er in ons land bijkwamen sinds 2000, is 80 procent ten minste voor een stuk door de overheid gefinancierd.
In 2014 kwamen er 15.000 arbeidsplaatsen bij MAAR VERDWENEN ER 2.000 IN DE PRIVESECTOR! Ruim een op de drie werknemers in ons land werkt bij een overheidsdienst, in het onderwijs, de gezondheidssector of de maatschappelijke dienstverlening. Dat is een probleem. De meeste van die mensen verrichten nuttig werk. Maar om ze te betalen is belastinggeld nodig. Dat vindt de overheid... door belastingen te heffen op arbeid. Hoge belastingen. Die vormen een rem op de banengroei in de privésector. De jobcreatie bij de overheid leidt tot jobvernietiging in de privésector. 42% krijgt een uitkering/loon van de Staat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://www.tijd.be/opinie/commentaar...599439-620.art Deze regering heeft nieuwe wetten gemaakt die vele 10.000 bruggepensioneerden uit de privésektor retro-actief aktiveerden. Toch durft zij niet ingrijpen bij de ambtenarij. Niemand vd 178.000 ambtenaren die met tbs of een andere vorm met brugpensioen vertrokken werden geheraktiveerd. Er wordt niet geraakt aan het ambtenarenstatuut, de vele betaalde verlofdagen (in het onderwijs 4 maanden/jaar), het dubbele pensioen, ... Iedereen weet waar zich de problemen situeren nl een veel te grote en dure overheid met statuten en beschermregelingen uit de tijd van Napoleon, maar ingrijpen ... pas possible. Op deze grote veranderingen zitten de mensen die zorgen voor de welvaart te wachten. Laatst gewijzigd door demonen : 12 februari 2015 om 09:45. |
|
|
|
|
|
#343 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Schrijf eens een bericht zonder dt-fout in de titel en ik zal het misschien lezen.
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#345 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
nog een onderwijzer, vent toch probeer eens inhoud te produceren
|
|
|
|
|
|
#346 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
op een inhoudloze post mag zoiets, vind ik.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#347 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Verkeerde titel.
Het is niet de ambtenarij die de jobs (indirect) vernietigt, maar de politiek die de ambtenarij organiseert zoals ze dat nu doet. Vergelijk: het is niet suiker die ons te dik maakt. Het zijn wijzelf die ons dik maken, als we suiker eten. Suiker doodt niet; ons eetgedrag doodt ons. Wat ik dus veel liever zou horen, is een reeks van concrete maatregelen die het aantal ambtenaren zou kunnen decimeren. Onderwijs: ik zie geen enkele praktische mogelijkheid om kleuter- en basis-onderwijzenden meer te doen werken; of minder te doen verdienen. ik zie wel mogelijkheden in het middelbaar en in andere onderwijstakken. Eenderwaar, eender wie ... maar een klasje van drie man (bijvoorbeeld omdat de betrokken school wil blijven voorzien in een Grieks-Latijnse, en/of een Grieks-Wiskundige richting ): dat kan niet. Durven we nadenken over wie/waarom/wat/kostprijs van muziek- en teken-academies ? Is het doenbaar om vb. leraren lichamelijke opvoeding niet meer aan te werven zoals nu, maar te laten aanwerven door de sportdiensten van de gemeenten; en die aangeworvenen van daaruit "uit te lenen" aan de scholen; zodat die mensen ook sport kunnen blijven promoten/geven/.... tijdens delen van de kerst, paas en grote vakantie ? Zodat ze nog wel vakantie hebben als elke andere ambtenaar, maar ook niet meer ? Cultuur: durven we nadenken over de eliminatie van sommige onderdelen: ik ben voorstander om - spijtig genoeg alleen wegens financiële noodzaak - de opera af te schaffen in Vlaanderen. Wilt ge graag opera zien en horen ? Ga maar naar de buurlanden. Militairen ? Schaf de artillerie af. Wij doen daar niets meer mee. Niet in Afganistan, niet in Joegoslavië, niet in de Congo als er eens gerepatrieerd moet worden ... Flikken ? Schaf de paarden af. Onlangs nog iets over gelezen op facebook. Is heel duur, staat sjiek voor de roi, maar brengt geen kloten op. Om een uurke ergens "preventief" rond te lopen, zijn ze meer dan een halve dag bezig met de verplaatsing in hun camionnekes. Allez, wie heeft er veel betere voorstellen dan de mijne? Dat kan toch niet moeilijk zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#348 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Over muziekscholen etc...ben ik wel akkoord met u. Dat is iets wat ik vind dat de gemeenschap niet moet sponsoren. |
|
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat plan werd door Smet op de regeringstafel gelegd, afgetoetst en aanvaard op interkabinettenniveau (door CD&V én N-VA, in hoofde van Van Dijck die onderwijs opvolgde in de fractie). En toen liet de veurzitter zijn Latijnse onderbuik spreken en het vervolg kennen we. |
|
|
|
|
|
|
#350 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#352 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U weet waar het probleem gebonden ligt nl het statuut vd ambtenaar, hun aantal, hun verloning, hun dubbel pensioen, vele voordelen, ... Wij zijn niet in staat om dat feest te onderhouden!! |
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#354 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#355 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is ondertussen veranderd dan , dat kan ik niet weten hé.
Maar iedereen maakt wel eens in een onbewaakt moment een dt fout, ook al kent men de regels perfect. Laatst gewijzigd door Pericles : 12 februari 2015 om 11:22. |
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als er vijf lesuren Latijn voorzien zijn per week, en ge hebt daar één leraar die voor dat klasje van drie leerlingen staat, dan is dat een klasje van drie man. Dan zijn dat begod dure lessen Latijn. Drie leerlinkskes in het college, drie leerlinkskes in het atheneum ... twee leraren Latijn. Om van Grieks nog niet te spreken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het ging over nog heel wat andere zaken. Die blijkbaar nu, in een regering zonder sossen, niet meer op tafel liggen. .
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weet ik verder veel van die militaire statuten ... bestaat er nog zoiets als een tijdelijk kader, waarmee de militair na tien jaar mocht vertrekken ? Was er geen sprake om zelfs te voorzien in outplacement ? .
|
|
|
|