![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, het Nederlands is gedoemd om te verdwijnen in Vlaams-Brabant.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 14 februari 2015 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gewoon helemaal niets tegen België en ik voel me evenwel in mijn land in Franstalig België als in Vlaanderen. Het feit dat de taal verschillend is, is van geen enkel belang voor mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spreek liever niet over wat u niet kent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De meesten die het in die context hebben over 'rijkdom' zeggen dat enkel om de armoede die er vaak mee gepaard gaat, te verhullen.
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar hebt u een punt. Ik heb mij dikwijls afgevraagd waarom een bepaalde categorie Vlamingen indertijd zo gretig overschakelden op het Frans (vooral wanneer ze er in geslaagd waren wat geld bijeen te harken). Ik denk dat velen eigenlijk geen behoorlijk Nederlands kenden, onder meer omdat ze door hun ouders naar francofone kostscholen gestuurd werden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ziet u betogingen in Vlaanderen zoals men ze in Catalonië ziet? Helemaal niet! Al die VVB, TAK, VNJ en compagnie vertegenwoordigen helemaal niets vergeleken met heel Vlaanderen. De meeste Vlamingen hebben al geen interesse voor politiek op zich, voor het communautair hebben ze nog minder interesse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denkt u echt dat een Vlaanderen zonder geen enkele Franstaligen en anderstaligen in het algemeen mogelijk is? Is dit uw gedroomde Vlaanderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar beweer ik dat?
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is misschien meer de problemen voor de Franstalige gemeenschap die zullen volgen en die hem zorgen baren? Wat Vlaanderen dan op één of andere manier meer zal hebben heeft de andere ex-landhelft minder!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben nu al een tijdje geen reden meer om het herrenvolk uit te hangen, economisch zijn ze een moeras enz Eens Vlaanderen onafhankelijk zullen ze zich waarschijnlijk ook veel meer richting Frankrijk wenden en zullen we met hen niet meer te doen hebben dan met de Duitsers of de Engelsen of whatever... Het zal veel Vlamingen nog altijd een zekere allure geven als hij zal tonen dat hij meerdere talen min of meer goed onder de knie heeft. Dat isniet "op het eigen volk kakken"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat VVB, TAK, en VNJ betreft zal ik uw eigen woorden gebruiken die u hierboven tegen een ander forumlid dacht te moeten gebruiken: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als hij wat verder kijk dan zijn neus lang is zou hij beseffen dat zelfs de Franstalige kant er voordeel bij zou doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar in een onafhankelijk Vlaanderen zullen de nieuwe Vlaamse documenten niet meer dezelfde inhoud hebben als de Waalse documenten
Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 14 februari 2015 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |