![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron? Als je naar het dierenrijk kijkt, blijkt duidelijk dat vleeseters intelligenter zijn dan planteneters (hoewel dat natuurlijk niet impliceert dat vlees eten per definitie verstandiger maakt).
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 14 februari 2015 om 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb dat ooit eens ergens gelezen, en het leek wel een serieus onderzoek. Maar om de exacte bron terug te vinden, moet u mij wat tijd geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een melkkoe kan voor eenzelfde hoeveelheid water + uitstoot van broeikasgassen meer kcal opleveren aan melk dan aan vlees. Hoe lang die koe leeft doet er in dat opzicht niet echt toe. Natuurlijk leeft een melkkoe veel langer, maar per jaar dat ze leeft levert ze meer kcal op aan melk dan wat ze aan vlees had kunnen opleveren.
Dit is het laatste wat ik er over zeg. U kan altijd meer info op zoeken. Maar wat ik nu net heb gezegd kon u ook al afleiden uit mijn vorige posts. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 14 februari 2015 om 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal ik je het antwoord anders geven?
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
CO2 uitstoot per kg vlees is ongeveer 13-14kg. (dit zijn de cijfers die ik op twee sites terugvond, als u denkt dat ze niet kloppen kan u altijd andere bronnen geven) 1 liter volle melk: 620 kcal, 37 gram eiwitten 1 liter vlees: 1270 kcal, 238 gram eiwitten CO2 uitstoot per 1000 kcal: - Melk: 1.6 kg - Vlees: 10,2 kg (uitgaande van 13kg CO2 per kg biefstuk) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ze zwanger is.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is toch iemand bij de pinken.
![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pardon? Sinds wanneer geven zwangere vrouwen melk?
Een koe geeft melk omdat ze een kalf heeft gehad. Men geeft het kalf ofwel ook koemelk, ofwel een mengsel van melkpoeder en andere producten. De koe kan dan langdurig worden gemolken. Als de melkproductie stopt dan wordt ze opnieuw bevrucht en kan de melk NA de bevalling terug worden gebruikt. http://www.kelstein.nl/melkkoeien-kelstein/
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "ecologische winst" van melk is onbestaande. http://www.fao.org/docrep/012/k7930e/k7930e00.pdf
Laatst gewijzigd door lombas : 15 februari 2015 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe dat wel degelijk om ecologische en diervriendelijke overwegingen. In dierenrechten op zich heb ik wel nooit "geloofd" (daarmee dat lidmaatschap van EVA nogal mager uitviel).
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer de wereld echt naar de klote is leven wij allang niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De dieren leven wel nu, en dat is in mijn ogen belangrijk.
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat maakt in mijn ogen niets uit. Ik bekijk dieren vanuit menselijk oogpunt en de psychologie erachter gaat me niet aan. Net zomin als ik geloof dat dieren "rechten" hebben (mensen hebben er eigenlijk ook maar een aantal, maar kom), heb ik geen dierenfilosofische zekerheid nodig om hen als waardige wezens behandeld te willen zien.
Dat geldt - en hierin volg ik een bepaalde redenering van dierenrechtenactivisten zonder de "filosofisch-wetenschappelijke" visie te delen - eveneens voor mentaal gehandicapten.
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Mycocepurus_smithii Zij kweken schimmels en eten daarbij dus geen vlees. Olifanten eten ook geen vlees. Wat maakt een vleeseter slimmer? Op welke eigenschap selecteert u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gras staat er, en blijft er gewoon staan als zo'n stomme kudde er komt grazen Voor de leeuw is het veel moeilijker om uit die kudde zijn maaltijd te pikken: daarvoor moet hij/zij dus zijn hersenen gebruiken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |