![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heeft ze ook een plan om gezonde mensen aan werk te helpen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er zo een zestal buiten gegooid in 2013 voor dat het eenheidsstatuut begon begin 2014.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft hetzelfde statuut als de andere teamleden, hij krijgt echter bijbetaald tot het niveau van zijn vroegere job. Ook zijn pensioenrechten en dergelijke zijn gelijkgesteld. Het is zelfs zo dat de overige teamleden er geen probleem mee hebben als ie iets frequenter wil wisselen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Het geld is op zoveel is duidelijk.
Hoe verklaar je anders de jacht op schoolverlaters, invaliden en oudere werklozen met zeer lange loopbanen? Deze mensen zijn niet (meer) gesyndiceerd dwz dit is de weg vd minste weerstand. Dit wordt duidelijk wanneer men naar de bruggepensioneerden kijkt : bijna alle bruggepensioneerden uit de privé sector werden terug geactiveerd voor de arbeidsmarkt terwijl er geen enkele vroeg gepensioneerde ambtenaar hetzelfde lot onderging. Vele 10.000de onderwijzers zitten in het tbs (het ambtenaren brugpensioen). Zij kregen de verzekering van Peeters dat zij reeds op 50 jarige leeftijd onbeperkt in het buitenland mogen verblijven en nooit geheractiveerd zullen worden. De n-va-top bestaat dan ook voor 90% uit (ex) ambtenaren of beroepspolitici en andere uierzuigers! Laatst gewijzigd door demonen : 15 februari 2015 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is hij magazijnier? Werkt hij in een beschutte werkplaats of is hij (statutair) ambtenaar? U moogt mij dit ook per pm melden aangezien er tot heden geen enkele werkgever een invalide verklaard persoon in dienst heeft genomen. Dit moet een unicum zijn! Heeft die man nu een lagere invaliditeitsgraad dan ervoor? Is er ondertussen een verbetering in zijn toestand gekomen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man was thuis met een verzekeringsuitkering (arbeidsongeval). Wat ze juist maken in dat bedrijf weet ik niet. Ze monteren er dingen in teamverband, het zijn teams van 6 tot 10 personen. Hij zit in een team van 6. Het is ook Nederland hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Wij moeten 100.000den nutteloze ambtenaren omscholen naar de privésektor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om Dezever zijn woorden te gebruiken "Wij moeten vd uier af". btw ; Dewever heeft nooit 1 dag in de privé gewerkt en hij is zijn leven lang, net als zijn zus die professioneel dopster is, netto-ontvanger (uierhanger). Luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Mee eens. En dan stel ik ook nog voor om invalide mensen die in het buitenland verblijven "minstens" om de 4 maand naar de controlearts te sturen voor een herkeuring, waarbij deze beslissen of de persoon weldegelijk arbeidsongeschikt is.
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die nu door de RIZIV-artsen werkbekwaam worden verklaard, zullen door arbeidsgeneesheren wel op invaliditeit gezet worden. Gewoon omdat die artsen dichter bij de werkgevers staan en beter weten welke invalide er door de verzekeringen nog gedekt worden in het uitvoeren van jobs. Het voorstel werkt dus in twee richtingen. Vandaag moet men +66% ongeschikt zijn voor alle mogelijke jobs die men zou kunnen uitvoeren om op medische invaliditeit te kunnen worden gezet. En het zijn de wereldvreemde RIZIV-artsen die bepalen welke jobs je nog kan uitvoeren. Om je een voorbeeld te geven. Na een zwaar arbeidsgeluk, werd in door de RIZIV-arts ongeschikt verklaard om nog gevaarlijke machines te bedienen. Maar diezelfde RIZIV-arts verklaarde mij wel geschikt om met bulldozers en heftrucks te rijden. Hij verklaarde dat ik geen groepsgesprekken meer kan volgen en houden. Maar hij verklaarde mij wel geschikt om als bediende en telefonist te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |