![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Want 30 jaar terug tellen vanaf 1993 brengt ons naar 1963, het jaar dat de productie in Genk startte. Antwerpen heeft dus arbeidsplaatsen moeten afgeven om Limburg werkgelegenheid te verschaffen. Gek dat we de Limburgers nooit horen zeggen dat ze die werkgelegenheid van Antwerpen hebben ontnomen. Beweren dat er in België geen jobs in de privé zijn bijgekomen zonder subsidies, is een grove leugen. want ondanks de grote verliezen van arbeidsplaatsen in Antwerpen, Brabant, Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen, is de werkgelegenheid in die gebieden naast de gesubsidieerde jobs ook in de privé gegroeid. In veel gemeentes zijn er zelfs grote industrieterreinen bij gekomen en is het aantal jobs die de kmo's bieden niet enkele verdubbeld, maar vertienvoudigd. Laten we daarvoor even kijken naar de terreinen van verdwenen bedrijven. Op de terreinen van Beckers in Essen werkte 150 mensen, vandaag werken er daar voor de kmo's die er zijn gekomen meer dan 300 mensen. Op de terreinen van Piccolo in Stabroek werkte er 30 mensen tijdens het seizoen, vandaag werken er meer dan 100 mensen het hele jaar door. Dit is een normaal verschijnsel. België is het meest geïndustrialiseerde land van de wereld, bij een afbouw van industrie in Europa, is het dus normaal dat België de zwaarste klappen krijgt. Iets dat niet aanwezig is kan immers niet afgebouwd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
|
![]() Citaat:
42% vd aktieve bevolking in België krijgt een staatsinkomen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.434
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Allemaal gemeentes waar de werkgelegenheid gegroeid is en die niet beschikken over waterwegen of deftige uitvalswegen voor wegtransport. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
|
![]() Citaat:
Vanhool is zijn bedrijf in Lier aan het opdoeken gvd! Van elke 100 busbestellingen worden er 93 in Moldavië gemaakt! Daf in Westerlo heeft de produktie teruggeschroefd en 100den mensen de dop opgejaagd. Heeft U de laatste 15 jaar geslapen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
|
![]() Citaat:
Maar da's niks, op einde van het jaar gaan we naar Geert Hoste zien en maken we ons op voor de volgende ronde gat omhoog liggen en afgeven op onze medemens en de problemen zonder er een meter te veranderen.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.434
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.434
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 februari 2015 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
![]() Dat onafhankelijk Vlaanderen is een illusie, zoals een fata morgana een illusie is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Trouwens Vanhool laat enkel de eenvoudige bussen in Moldavië bouwen, terwijl deze voertuigenconstructeur niet enkel bussen bouwt, maar ook aanhangers voor vrachtwagens van het type ADR en koelwagens. En daarvan gaat er geen enkel contract naar Moldavië. De bestellingen die naar Moldavië gaan, zijn trouwens allemaal nieuwe klanten die vroeger met niet Europese bussen reden. Lier word dus helemaal niet opgedoekt, Vanhool is enkele aan het groeien naar een wereldspeler. Zo heeft Vanhool in samenwerken met Mercedes het contract voor schoolbussen in de VS afgesnoept van GMC. Maar hebben ze ook een contract voor VIP-bussen vanuit China binnen gehaald. Daf schroeft zijn productie terug omdat ze klanten verliezen aan andere Europese vrachtwagenbouwers. Terwijl deze hun vrachtwagens wel duurder zijn in aankoop. Daf is nu eenmaal geen goede vrachtwagen en had enkel succes omdat hij goedkoop was in aankoop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
|
![]() Kan dat stom volk dat in armoe leeft met hun kindjes dan niet meegaan naar Moldavië? om daar te gaan werken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
En dat is nu net wat ontbreekt in Limburg. Citaat:
Als je Mechelen vergelijkt met Hasselt en Genk, dan zie je direct dat Hasselt en Genk eigenlijk veel meer mogelijkheden hebben, maar ze onbenut laten. Vaak heb ik de indruk, dat men in Limburg wel bereid is om te werken, maar niet om zelf te ondernemen. En dat ze nog steeds heimwee hebben naar de periode van de steenkoolmijnen. Terwijl Limburg de grootste leverancier van bio-energie kan zijn van Vlaanderen, is het juist de kleinste producent van die energie. Limburg zou de grootste producent van kunstmest moeten zijn, maar produceert er geen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.868
|
![]() Citaat:
Om die reden heeft de politiek in Limburg zo veel moeite gedaan om de universiteit in Hasselt uit te breiden. Maar wie probeert dat met alle middelen tegen te houden? Wie de moeite genomen heeft om de studie te bekijken waarnaar ik verwees om te bewijzen dat DPG maar wat provoceert in plaats van met concrete cijfers zijn beweringen te staven. Deze studie toont aan dat Limburgers bv veel minder in eigen provincie werken dan bv West-Vlamingen (de andere provincie die langs 3 zijden omgeven is door buitenland. DIe toont ook aan dat het aantal West-Vlamingen die in het buitenland werken maar een fractie is van het aantal Limburgers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Citaat:
Haal de personen die bij de NMBS, Politie en Openbare diensten zitten eruit en er blijft niks meer over van al uw opschepperij. Net zoals deze verouderde studie aangeeft dat het meestal om hogeropgeleiden gaat, terwijl de overgrote meerderheid van werklozen geen hogeropgeleiden zijn. Want het is immers goed vertoeven in het dorpscafeetje naast de kerktoren. Laatst gewijzigd door dpg : 16 februari 2015 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Laatst moest ik voor het werk in de haven van Luik zijn. Daar ging men een nieuwe kaaide aanleggen voor binnenvaartcontainerschepen. Ik werd er door de nieuwe eigenaars in het Limburgs ontvangen. Toen ik aan de heren vroeg waarom zij de nieuwe kaaide niet in Limburg zelf aanlegde, daar het ging over containers die voor Duitsland, Frankrijk en Nederlands Limburg bestemd zijn, antwoordde de heren eenvoudig dat er in Limburg geen mogelijkheden zijn om een dergelijke activiteit uit te bouwen. Toen ik de heren er op wees, dat het Albertkanaal ook door de gemeenten; Genk, Hasselt, Kwaadmechelen en Diepenbeek loopt en dat de kleinere binnenschepen via de kanalen daar sneller naar Duitsland en Nederland geraken en dat de spoorverbindingen voor vrachtvervoer er beter zijn dan vanuit Luik, keken ze mij verbaast aan. Hun uitleg was dat ze dan nog een volledige nieuwe binnenhaven moeten aanleggen en dat het voor de werkgelegenheid in Limburg geen verschil maakt, want een deel van hun werknemers komen uit Limburg. Andere zijn werknemers die vanuit Limburg naar Luik zijn verhuist om dichter bij hun werk te gaan wonen. Dit terwijl ze in Luik ook een nieuwe binnenhaven moeten aanleggen en hun werknemers dan niet zouden moeten verhuizen om dicht bij hun werk te wonen. Een andere Limburgse klant was bezig met een nieuwe werkplaats te zoeken en uit te bouwen in de Antwerpse Voorkempen om een houtzagerij uit te breiden, terwijl zijn hout via de binnenvaart door Limburg moet om langst het Albertkanaal vanuit de Frankrijk en Duitsland naar Antwerpen te geraken. Zijn personeel bestaat vooral uit Limburgers, die via de Boudewijnsnelweg naar de Voorkempen rijden en dagelijks in de file staan om te kunnen gaan werken. En zo kan ik je nog 1001 voorbeelden geven van kapitaalkrachtige Limburgers, die hun bedrijven niet in Limburg bouwen, maar in de buurprovincies en daar voor werkgelegenheid zorgen, in plaats van in Limburg. Dit terwijl voor de mensen uit de andere provincies, de provinciegrens vaak juist de reden is om hun bedrijf niet in een buurgemeente vestigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.868
|
![]() Citaat:
Hier ik geef u recentere cijfers: http://www.steunpuntwse.be/system/fi..._2012_4_10.pdf Genk en Grensgebied (mijn woonstreek) met Nederland: gemiddelde afstand woon-werkverkeer: 28 en 29km. Dat wordt enkel overtroffen door Ieper(31), Brugge(35) en Oostende(37). En dan moet ge weten dat zowel Ieper, Brugge en Oostende een treinstation hebben. Waar je in het slechtste geval (Ieper) op 2uur in Brussel staat met één keer overstappen. Wie vanuit Maaseik vertrekt doet 3 uren tot Brussel, en moet 2 bussen nemen en dan overstappen op de trein. Hoe dikwijls zal die op 3 uren tijd ter plaatse geraken denkt gij??? Wat je in dat kaartje niet ziet zijn de Limburgers die naar elders dicht bij hun werkplek verhuisd zijn. Waarom denkt ge dat de huizen in Leuven en omgeving zo duur zijn? Tel het aantal Leuvenaars, Brusselaars en Antwerpenaars van Limburgse origine eens op. Ge gaat grote ogen optrekken. @jantje: waarom denkt gij dat ik dat eerder in dit topic een kaartje met spoorlijnen geplaatst heb? In Luik kan je met de trein alle kanten op. In Genk stopt het. En kan je niet meer verder naar het oosten, meer bepaald Duitsland (Ruhrgebied). |
|
![]() |
![]() |