Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2015, 10:29   #1021
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Laat de wereld maar iets weten als je daar wat gevonden hebt. Je zal je vinders-premie dan wel met VvB moeten delen. En vergeet vooral niet de academische wereld hiervan op de hoogte te brengen.
Wie nooit zoekt, zal nooit iets vinden natuurlijk.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 10:32   #1022
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wie nooit zoekt, zal nooit iets vinden natuurlijk.
Je hebt gelijk. Daar is nog nooit naar gezocht.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 10:48   #1023
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk. Daar is nog nooit naar gezocht.

Dus u gaat ervan uit dat al die bronnen op deze site vals zijn. Lees: onwaar. En u zult dit zeker kunnen aantonen, neem ik aan. Of is dit weer te veel gevraagd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 februari 2015 om 10:49.
Oud 15 februari 2015, 11:07   #1024
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus u gaat ervan uit dat al die bronnen op deze site vals zijn. Lees: onwaar. En u zult dit zeker kunnen aantonen, neem ik aan. Of is dit weer te veel gevraagd.
Maar vent toch, dat is reeds in 't lang en in 't breed aangetoond door deskundigen die daar dagelijks mee bezig zijn. Denkt ge nu echt dat ik zo idioot ben dit voor jou nog eens uit te benen ? Die site promoot WC eend en WC eend is het beste WC-product. Ben jij toch supernaïef zeg. En weet ge waarom er zo weinig pre-Islamitische teksten in omloop zijn ? Omdat de olie-sjeiken alles opkopen tegen waanzinnig hoge prijzen en in hun brandkoffers steken.
Spaar je de moeite en lees dit boek eens:
http://atheistischverbond.nl/index.p...eisme&Itemid=1
In elke bib. in België aanwezig ( of je zou in een dorpje wonen, maar dan nog kan je dit boek aanvragen ).

Laatst gewijzigd door Aton : 15 februari 2015 om 11:08.
Oud 15 februari 2015, 11:18   #1025
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn inderdaad heel wat bronnen. Nu nog uitvissen wat die 'bronnen' waard zijn.

Ik zal eens proberen uit te zoeken welke auteurs een paper hebben gemaakt over het ontstaan van de islam en wat zij vertellen over de vroege vermeldingen van Mohammed.

In ieder geval, wat Sebeos betreft, de kans zit er dik in dat die deze geschiedenis nooit heeft geschreven . Maar goed, of de andere bronnen die vermeld worden in het artikel, als geloofwaardig moeten worden beschouwd, zou ik meer informatie moeten hebben.

Let wel, ik heb nooit beweerd dat Mohammed nooit zou hebben bestaan. Wel dat men niet zoveel weet over Mohammed in de vroege periode uit niet-islamitische bronnen, zodat men zijn bestaan als 'voorlopig' moet of kan beschouwen. Moesten deze bronnen geloofwaardig blijken, ja dan is het duidelijk dat Mohammed wel degelijk heeft bestaan. Ik heb daar ook geen moeite mee.
@ Van den Berghe.

Nog iets over Sebeos. In de geschiedenis die hij (of iemand anders) schreef zegt hij (volgens Wikipedia):

"Rond deze tijd kwam een zekere man die behoorde tot deze zelfde zonen van Ismaël, wiens naam Mohammed was, een handelaar, die hen leerde de God van Abraham te erkennen, vooral omdat hij geleerd was in de verhalen van Mozes. Omdat het bevel door God geven was, beval hij hen allemaal samen te komen en zich in geloof te verenigen. Ze stopten hierop ijdele zaken te aanbidden en wendde zich tot de levende God die zich aan hun vader Abraham had getoond. Mohammed bepaalde hierop dat zij geen aas meer mochten eten, geen wijn meer mochten drinken, geen leugens meer mochten vertellen en geen overspel meer mochten plegen.[7]"

Hij schrijft dit wel in een tijd waarin de kaliefen al grote veroveringen hebben verwezenlijkt. En de Mohammed die hij hier neerzet is wel een andere dan die we doorgaans kennen. Het is precies of Mohammed de joodse godsdienst omarmt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 februari 2015 om 11:40.
Oud 15 februari 2015, 11:25   #1026
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nog iets over Sebeos. In de geschiedenis die hij (of iemand anders) schreef zegt hij (volgens Wikipedia):

Rond deze tijd kwam een zekere man die behoorde tot deze zelfde zonen van Ismaël, wiens naam Mohammed was, een handelaar, die hen leerde de God van Abraham te erkennen, vooral omdat hij geleerd was in de verhalen van Mozes. Omdat het bevel door God geven was, beval hij hen allemaal samen te komen en zich in geloof te verenigen. Ze stopten hierop ijdele zaken te aanbidden en wendde zich tot de levende God die zich aan hun vader Abraham had getoond. Mohammed bepaalde hierop dat zij geen aas meer mochten eten, geen wijn meer mochten drinken, geen leugens meer mochten vertellen en geen overspel meer mochten plegen.[7]"

Hij schrijft dit wel in een tijd waarin de kaliefen al grote veroveringen hebben verwezenlijkt. En de Mohammed die hij hier neerzet is wel een andere dan die we doorgaans kennen. Het is precies of Mohammed de joodse godsdienst omarmt.
En wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen ?
Wat nieuwswaarde heeft dat ? Zegt de naam Bahira je iets ? Moet je anders ' Het leven van Mo " ( Ibn Hisham ) er eens op naslaan. Jij staat echt nog nergens hoor.
Oud 15 februari 2015, 11:29   #1027
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen ?
Wat nieuwswaarde heeft dat ? Zegt de naam Bahira je iets ? Moet je anders ' Het leven van Mo " ( Ibn Hisham ) er eens op naslaan. Jij staat echt nog nergens hoor.
Misschien toch wat meer inhoudelijk leren lezen. En ook wat nadenken.In plaats van holder de bolder tegen iedereen uit te vallen.
Oud 15 februari 2015, 11:32   #1028
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar vent toch, dat is reeds in 't lang en in 't breed aangetoond door deskundigen die daar dagelijks mee bezig zijn. Denkt ge nu echt dat ik zo idioot ben dit voor jou nog eens uit te benen ? Die site promoot WC eend en WC eend is het beste WC-product. Ben jij toch supernaïef zeg. En weet ge waarom er zo weinig pre-Islamitische teksten in omloop zijn ? Omdat de olie-sjeiken alles opkopen tegen waanzinnig hoge prijzen en in hun brandkoffers steken.
Spaar je de moeite en lees dit boek eens:
http://atheistischverbond.nl/index.p...eisme&Itemid=1
In elke bib. in België aanwezig ( of je zou in een dorpje wonen, maar dan nog kan je dit boek aanvragen ).
Een atheïstische site geeft me niet meer garanties dan een islamitische site. Toch maar checken en dubbelchecken.
Oud 15 februari 2015, 12:16   #1029
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien toch wat meer inhoudelijk leren lezen. En ook wat nadenken.In plaats van holder de bolder tegen iedereen uit te vallen.
Dat kan ik zeker; inhoudelijk lezen. Daarom vernoem ik ook Bahira. Wie was dat nu weer ?
Oud 15 februari 2015, 12:24   #1030
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een atheïstische site geeft me niet meer garanties dan een islamitische site. Toch maar checken en dubbelchecken.
Er stond wat tekst bij voor personen zoals jij die dit boek nog niet gelezen hebben. Hier een andere site dan als je dat kan plezieren:
http://www.academia.edu/3823703/De_o...as_Milo_-_2009
http://ovv.be/page.php?ID=3467
Oud 15 februari 2015, 12:30   #1031
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er stond wat tekst bij voor personen zoals jij die dit boek nog niet gelezen hebben. Hier een andere site dan als je dat kan plezieren:
http://www.academia.edu/3823703/De_o...as_Milo_-_2009
http://ovv.be/page.php?ID=3467
Dit boek niet gelezen? De kans zit er dik in dat ik het eerder heb gelezen dan u. Alleen, ik beschouw dit boek niet als een koran zoals u dit doet als onvoorwaardelijke gelovige in dat boek.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 februari 2015 om 12:33.
Oud 15 februari 2015, 12:32   #1032
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De meeste die zich opblazen doen dat niet vanuit een religieuze doelstelling, maar vanuit politieke redens of voor land.
Ge moest dat toch gezien hebben in die video waar Dawkins met een moslim in gesprek ging. Dawkins had ene email (die hij niet geprint mee had) als voorbeeld, terwijl de moslim namen en cijfers bovenhaalde. Did you forget?
Op 30.01.2015 in Shikarpur, Pakistan blaast een soenni Jundullah-sektelid zich op en vermoordt er 61 sjiïeten en verwondt er een 100-tal.
Op 9.02.2015 in Kadhimiyah, Irak slaagt een soennitische zelfmoordenaar erin 18 sjiïeten te doden en er 42 te verwonden.
Op 12.02.2015 in Biu, Nigeria vallen op de markt 11 doden en 20 gewonden te betreuren bij een zelfmoordaanval van Boko Haram.
op 13.02.2015 in Peshawar, Pakistan is het weer van dattum, 22 doden en 65 gewonden bij een aanval door een Jundullah soennist op een sjiïetische moskee.
Al deze aanslagen hadden dus volgens u niets van doen met religie maar betroffen vaderlandsliefde of hadden politiek als onderwerp.
Oud 15 februari 2015, 12:39   #1033
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit boek niet gelezen? De kans zit er dik in dat ik het eerder heb gelezen dan u. Alleen, ik beschouw dit boek niet als een koran zoals u dit doet als onvoorwaardelijke gelovige in dat boek.
Ik ook niet hoor. Maar het is aan u om er de fouten uit te halen. Op sommige commentaren lees ik al eens: ' ja maar niet alles is correct wat ze schrijven ', maar nergens lees ik wat er niet correct aan is. Bellen blazen is een mooi tijdverdrijf.
Oud 15 februari 2015, 12:48   #1034
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ook niet hoor. Maar het is aan u om er de fouten uit te halen. Op sommige commentaren lees ik al eens: ' ja maar niet alles is correct wat ze schrijven ', maar nergens lees ik wat er niet correct aan is. Bellen blazen is een mooi tijdverdrijf.
En u kunt dit zeker weten. Want u blaast me wat af in al uw posten. Gebakken lucht dan.
Oud 15 februari 2015, 13:20   #1035
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Op 30.01.2015 in Shikarpur, Pakistan blaast een soenni Jundullah-sektelid zich op en vermoordt er 61 sjiïeten en verwondt er een 100-tal.
Op 9.02.2015 in Kadhimiyah, Irak slaagt een soennitische zelfmoordenaar erin 18 sjiïeten te doden en er 42 te verwonden.
Op 12.02.2015 in Biu, Nigeria vallen op de markt 11 doden en 20 gewonden te betreuren bij een zelfmoordaanval van Boko Haram.
op 13.02.2015 in Peshawar, Pakistan is het weer van dattum, 22 doden en 65 gewonden bij een aanval door een Jundullah soennist op een sjiïetische moskee.
Al deze aanslagen hadden dus volgens u niets van doen met religie maar betroffen vaderlandsliefde of hadden politiek als onderwerp.
Dat zijn niet de meeste.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 13:49   #1036
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wil je nog een lijstje?
http://www.thereligionofpeace.com/index.html#Attacks

Sorry, het is enkel de laatste maand. Voor de vorige aanslagen zie de andere spreadsheets sinds 2001:

zoals vb. het totaal voor 2014 : http://www.thereligionofpeace.com/attacks-2014.htm

Citaat:
This list of terrorist attacks committed by Muslims since 9/11/01 (a rate of about five a day) is incomplete because not all such attacks are picked up by international news sources, even those resulting in multiple loss of life.

These are not incidents of ordinary crime involving nominal Muslims killing for money or vendetta. We only include incidents of deadly violence that are reasonably determined to have been committed out of religious duty - as interpreted by the perpetrator. Islam needs to be a motive, but it need not be the only factor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 februari 2015 om 13:52.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 13:57   #1037
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En u kunt dit zeker weten. Want u blaast me wat af in al uw posten. Gebakken lucht dan.
Vertel eens iets zinnigs voor de verandering.
Oud 15 februari 2015, 14:14   #1038
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat zijn niet de meeste.
Het zijn wel de grootste zelfmoordaanslagen van de laatste twee weken. Uiteraard zijn er nog vele andere aanslagen gebeurd, die geen zelfmoord inhielden. Gemiddeld bedroeg de dodentol van het islamitisch geweld verleden maand zoiets van 110 slachtoffers per dag of circa 3.300 per maand. In februari 2015 wordt het minder, de maand is korter. Maar men weet nooit met Boko Haram of de Islamitische Staat.
Oud 15 februari 2015, 19:04   #1039
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Tja, als je met rare en irrationele stellingen komt, waar 'we' al antwoorden op hebben (lees: tot op heden de beste verklaring voor hebben) zoals opperwezens en overige sprookjesfiguren of overige pseudo ellende, dan vraag je er om.

Dus sprookjesgelovers die in naam van hun virtuele vriendje mensen opblazen mag ik niet idioot noemen?
Of mensen die niet buiten hun sprookjesvriendje kunnen?
Of welk ander maf idee zonder (goede) onderbouwing. (zoals in het voorbeeld van de theepot van Russell)
Waar heb ik voorbeelden van opperwezens of sprookjesfiguren gegeven?

En ja, wat was ik aan het denken?
Respect voor andere mensen prediken.
Hoe durf ik!
boeha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 22:26   #1040
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Ik heb de Koran gekocht : een vertaling van Kramers uit WOII.

Maar helaas : een vertaling is nooit de juist tov. het Arabisch...
Nog een gelukkig dat Allah een Arabier dan als profeet heeft gekozen, anders was zijn boodschap helemaal om zeep...

Nu goed, ik ga hem helemaal lezen en heb nu al de tweede soera (hoofdstuk) uit en bijna één fluostift...
Met die fluostift duidt ik alle dingen aan die niet thuishoren in onze Westerse maatschappij.
En Allah lijkt er bijna om gedaan te hebben, want het is werkelijk zo dat het bijna afwisselend een neutrale vers is, met een onWesterse vers...

Ik ben van plan hier af en toe eens enkele opvallende verzen te dicteren die ik zoals lees, maar tegelijk wil ik graag uiteraard ook een discussie loswekken...

Allereerst benadrukt zowel de inleiding op de Koran , die geschreven is door onder meer een imam(!) , dat de Koran wel degelijk de letterlijke woorden van Allah zijn... Meer nog : als men de Koran citeert en men zegt "Mohammed heeft gezegd : ..." , zouden de moslims zich beledigd voelen omdat het "Allah heeft gezegd : ..." moet zijn!

Dat betekent dus dat een argument als 'maar de verzen zijn aan de tijd en ruimte gebonden van Mohammed' NIET geldig is voor moslims omdat het wel degelijk Allah is die dit gezegd heeft, en niet Mohammed.

Bovendien komen ze meestal ook nog eens af met het argument dat "alles te interpreteren is" , of "dat men naar de context moet kijken".

Ik heb de tweede soera nu uit, en van al wat ik gefluoriceerd heb, deed de context NIETS uit... De tweede soera bevat 286 verzen...

En dat "het te interpreten " zou zijn, is eveneens onzin!
Want doordat de woorden van Allah (god) zijn, kunnen die maar één doel hebben : de mensen de juiste weg wijzen!
Een god heeft NIET het doel om zijn mensheid te testen op 'hoe goed kunnen ze mijn dubbelzinnige teksten interpreteren?" , een god heeft WEL de bedoeling om zijn mensheid de waarheid te laten inzien die voor iedereen duidelijk zou moeten zijn!

Ik vergelijk het met mijn moeder : ze heeft mij geschapen, ze leek mij tot mijn 11 jaar almachtig uit, ik bemin mijn moeder boven alles, mijn moeder bemint mij, en ze wil dat ik haar huisregels naleef.
Dus besloot ze die regels maar te noteren.
Hoe denkt u dat ze dat zou doen?
Ze zo dubbelzinnig mogelijk maken opdat ik maar het gissen heb hoe ik mij nu net moet gedragen in haar huis?
Of ze duidelijk maken, dat ik weet wat ik moet doen, en hoe ik mij in haar huis moet gedragen?

Ik denk dat het juiste antwoord wel duidelijk is...

DUS :
-----> de Koran MOET fundamentalistisch gelezen worden
-----> Tijd en Ruimte hebben GEEN invloed op de Koran
-----> Context heeft AMPER invloed op de verzen
Gij zijt over u toeren geraakt door die koran te lezen .

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be