Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2004, 16:19   #121
carlos
Banneling

Standaard

Tiens, zijn de Blokkers zoals de irakeese rebellen, eens uitgeroeid en ... herleven ! Ik dacht dat het Vlaams Blok niets moest hebben van moslims ! Zoals die rebbelen, zal het Vlaams Blok eens sterven ....
carlos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 16:28   #122
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Is den Blok al dood?
neen... den bok die is dood, die had maar ene kloot

gij hebt er hier juist één geschoten
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 16:30   #123
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlos
Tiens, zijn de Blokkers zoals de irakeese rebellen, eens uitgeroeid en ... herleven ! Ik dacht dat het Vlaams Blok niets moest hebben van moslims ! Zoals die rebbelen, zal het Vlaams Blok eens sterven ....
wat bedoel je hier slaap eerst uw roes uit en stel die zin dan terug eens samen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 7 november 2004, 16:30   #124
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
neen... den bok die is dood, die had maar ene kloot

gij hebt er hier juist één geschoten
Oud 7 november 2004, 16:36   #125
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De volgende pekzwarte zondag is alleszins al zo goed als zeker.

Dank u wel, 'democraten'.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 16:40   #126
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Antwerpen heeft gisteren de partijraad van het Vlaams Blok een nieuwe beginselverklaring goedgekeurd. Dat is de basistekst voor het partijprogramma.
Het Vlaams Blok bereidde zich grondig voor op een mogelijke uitspraak van Cassatie.

De vorige beginselverklaring van het Blok dateerde al van bij de oprichting in 1977.
De nieuwe beginselverklaring komt er dan ook niet toevallig dit weekend. Indien Cassatie volgende dinsdag het arrest bevestigt moet ze zelfs van naam veranderen en daar is ze niet erg blij mee. Vlaams Blok is een begrip !

In het geval van een bevestiging van de veroordeling ontbindt de partijraad zondag op een congres het Vlaams Blok en wordt een nieuwe partij in het leven geroepen.
"Vlaams Belang" is volgens mij de grootste kanshebber, omdat deze naam al bestaat, het vlaams belang echt verwoordt en onderstreept en partij dan haar initialen kan behouden... VB

Trouwens de vorige beginselverklaring van het Vlaams Blok van 1977 bevatte zelfs nog een steunbetuiging aan het apartheidsregime in Zuid-Afrika en een pleidooi voor verplichte legerdienst. Het was dus wel degelijk tijd dat ze eens onder handen werd genomen.

Breekpunt van het programma blijft het vreemdelingenstandpunt, met veiligheid, vrijheid, vrijemeningsuiting voorop. Van een verplichte terugkeer van alle vreemdelingen is geen sprake meer, alleen wie weigert zich aan te passen aan onze wetten en normen, moet het land uit.
Oud 7 november 2004, 16:41   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Doet me onmiddellijk denken aan het wanhopig gekronkel van pater Leman in de uitzending op Kanaal Z toen hij de vraag kreeg voorgeschoteld of zijn aanpak ten opzichte van het Vlaams Blok nu een maat voor niets was geweest...

Merkwaardig hoe mensen dezelfde paden blijven bewandelen alhoewel de reeds uitgeprobeerde strategie volledig heeft gefaald. Blijkbaar moeten die mensen gevangen zitten in hun eigen gedachtegang en staan ze mijlenver af van de politieke realiteit zoals ze door de mensen wordt aangevoeld.

Maar goed, laat ze maar verder doen. Onze partij gaat er op vooruit! Met nogmaals mijn dank aan de "democraten".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 16:42   #128
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jeps, maar niemand die jou belet om te collaboreren. Ik kom nadien je wel invetten met pek, eieren en pluimen.

[size=1](stoemme opmerking van die pelgroem, die heeft misschien last van zijn aambeien?)[/size]
Oud 7 november 2004, 16:42   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Breekpunt van het programma blijft het vreemdelingenstandpunt, met veiligheid, vrijheid, vrijemeningsuiting voorop. Van een verplichte terugkeer van alle vreemdelingen is geen sprake meer, alleen wie weigert zich aan te passen aan onze wetten en normen, moet het land uit.
Dit element dateerde dan ook uit een tijd dat we het nog over "gastarbeiders" hadden. Ondertussen zijn er nieuwe situatie gegroeid (of beter: scheef gegroeid) en moeten er dus andere oplossingen gezocht worden.
Oud 7 november 2004, 16:45   #130
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Jeps, maar niemand die jou belet om te collaboreren. Ik kom nadien je wel invetten met pek, eieren en pluimen.

[size=1](stoemme opmerking van die pelgroem, die heeft misschien last van zijn aambeien?)[/size]
Voor het geval je dat nog niet wist: ik ben geen Vlaams Blokker, verre van zelfs. Maar ik zie wel in dat de strategie die de zelfverklaarde 'democraten' niet alleen haar doel volledig voorbijschiet maar zelf niet veel verschilt van het 'fascisme' dat zij beweren te bestrijden.
Oud 7 november 2004, 16:46   #131
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Cassatie kan dinsdag twee uitspraken doen :

1. het Vlaams Blok definitief mee veroordelen en daarmee samen de vrijemeningsuiting !
Dan is het niet beter dan met wat er in Nederland gebeurde... maar enkel op een subtielere manier... en is heel de regering medeplichtig na de doorvoering van liefst 7 wetswijzigingen.

2. Of het Vlaams Blok niet veroordelen én de vrije meiningsuiting én de democratie redden !

De keuze is volgens mij niet zo moeilijk en de keuze 2 de enige en beste keuze.
Oud 7 november 2004, 16:48   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor het geval je dat nog niet wist: ik ben geen Vlaams Blokker, verre van zelfs. Maar ik zie wel in dat de strategie die de zelfverklaarde 'democraten' niet alleen haar doel volledig voorbijschiet maar zelf niet veel verschilt van het 'fascisme' dat zij beweren te bestrijden.
Bij dat laatste gaat u toch wel scherp door de bocht. Het Vlaams Blok stemt niet in met het bestrijden van politieke tegenstanders via de rechtbank. Daar stemmen (of stemden) wel de traditionele machtspartijen mee in die hun machtsbasis door de opgang van het Vlaams Blok zagen afkalven. Uit pure schrik en angst grepen ze naar een oud wapen van de dictator: maak wetten die op je tegenstanders passen en voer vervolgens een groots (schijn)proces. Het eerste gebeurde en ook een rechter met een passend profiel moest worden gezocht.
Oud 7 november 2004, 16:52   #133
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Bij dat laatste gaat u toch wel scherp door de bocht.
Helemaal niet hoor: van het 'fascisme' dat zij beweren te bestrijden.

fascisme tussen aanhalingstekens
zij 'beweren' te bestrijden.

Ik heb het dus vooral over het feit dat zij beweren te strijden tegen wat zij fascisme noemen maar zelf fascistische technieken gebruiken.
Oud 7 november 2004, 16:53   #134
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
u bent niet de enigste niet-Blokker die die mening gediend is hoor...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 16:59   #135
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het dus vooral over het feit dat zij beweren te strijden tegen wat zij fascisme noemen maar zelf fascistische technieken gebruiken.
Ik zou zelfs meer durven stellen: de machtspartijen lenen zich niet alleen tot het goedkeuren en zelfs gebruiken van "fascistische technieken", maar huldigen ook een fascistoïde ideologie: de politieke klasse bepaalt wat goed is voor de burger. Wie anders denkt, wordt aan de kant geschoven of politiek vervolgd. In België hebben we slechts een schijndemocratie. Daarom heeft men zo'n schrik voor het Vlaams Blok die juist de stem van het volk vertegenwoordigt.
Oud 7 november 2004, 17:03   #136
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Bij dat laatste gaat u toch wel scherp door de bocht. Het Vlaams Blok stemt niet in met het bestrijden van politieke tegenstanders via de rechtbank. Daar stemmen (of stemden) wel de traditionele machtspartijen mee in die hun machtsbasis door de opgang van het Vlaams Blok zagen afkalven. Uit pure schrik en angst grepen ze naar een oud wapen van de dictator: maak wetten die op je tegenstanders passen en voer vervolgens een groots (schijn)proces. Het eerste gebeurde en ook een rechter met een passend profiel moest worden gezocht.
vooral de Parti �* Scandales, een voorbeeld van hoe alles wat verkeerd kan lopen ook verkeerd loopt (wet van Murphy), en dan vooral Verhofstadt die het succes van zijn politiek ging afmeten aan het electoraal verlies van het Vlaams Blok... de Eerste Minister die het CGKR oprichtte en liet "functioneren" met de gekende gevolgen.
Het parlement keurde zes wetswijzigingen goed en wijzigde één keer zelfs de grondwet.

De winnaar ? Op korte termijn het profitariaat... op langere temijn het Vlaams Blok of het Vlaams Belang of het Vlaams Front !
Oud 7 november 2004, 17:05   #137
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet hoor: van het 'fascisme' dat zij beweren te bestrijden.

fascisme tussen aanhalingstekens zij 'beweren' te bestrijden.

zij noemen dat "democratie" terwijl democratie de stem van het volk is :

[size=5]demos cratos ![/size]
Oud 7 november 2004, 17:09   #138
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) Nog zes dagen , en we kennen HET VERDICT 8)
8) Eerlijk gezegd, kan het mij niet schelen.8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 17:09   #139
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Bij jou, hebben ze precies toch niet veel geholpen 8)
Vooruit, onze "vrijzinnige" geeft even een losse pavloviaanse repliek.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 17:56   #140
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Jeps, oude wijn in nieuwe zakken.
Geen nood, dan pakken we ze nog eens een keer, we kennen de weg al.
En die van het Vlaams Blok kennen de weg ook al.
En winnen of verliezen, de champieter staat ook klaar!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be