Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2012, 23:19   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Ja, we moeten dringend beginnen innoveren... of juist het tegenovergestelde doen.

Laatst was ik nog in Brugge en helemaal verschoten van het aantal buitenlandse toeristen dat die "authentieke" middeleeuwse stad aantrekt: chinezen, libanezen, Duitsers,.... Ik was in shock: hoe kan een stad zó ouderwets blijven?!
Gans Brugge is beschermd Unesco erfgoed.
De (meeste) Bruggelingen willen hun stad zo houden. Omwille van de opbrengsten van de 4.000.000 toeristen die er jaarlijks hun centen verdoen.
Toen in 2001-2002 het ultra-moderne concertgebouw uit de grond gestampt werd, was het daar één gejank en geweeklaag...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 06:19   #22
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

Brussel en omstreken heeft geen enorm, enorm, enorm tekort aan betaalbare woningen. De mensen klagen daar allemaal dat er te weinig winkels zijn. Er staat geen miljoen vierkantemeter kantoorgebouw leeg. Er is geen mogelijkheid om zaken te doen en te investeren anders dan grote winkelcomplexen zetten.
Nar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 09:34   #23
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ben eens benieuwd of de 200 Chinese bedrijven in Willebroek ook zoveel tegenwind zullen krijgen . ik denk dat daarvoor wel alles zal geregeld worden binnesnskamers .
? Vertel
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 21:22   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben eens benieuwd of de 200 Chinese bedrijven in Willebroek ook zoveel tegenwind zullen krijgen . ik denk dat daarvoor wel alles zal geregeld worden binnesnskamers .
Zijn er nu al 200 ?
Die eerste honderd baren jongen als de beste konijnen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 21:50   #25
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In België weet men nog niet wat een mega chopping center is .

Manila "mall of Azia " is 106 Hectare of 10 500.000 m² en vier verdiepingen , met indoor sky en ijspiste , tuinen en honderden Restaurants met zicht op zee .

Shoppen in Hong Kong . dat is een ander paar mouwen dan de innovation .
Zulke megalomane projecten kunnen we hier inderdaad missen als kiespijn.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2013, 16:03   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard Uplace werkt verder,maar Raad van State ziet problemen....

http://www.express.be/sectors/nl/log...uld/198360.htm

We zijn het ondertussen al gewend in ons Vlaandrenland dat zodra iemand ,nochtans voorzien van "goedkeuring" iets wil doen er een administratieve/juridische mallemolen start....

Inderdaad,We kunnen absoluut zeker zijn dat,gelijk wat men nog doet,een succesvol shoppingproject een extra verkeersbeweging zal op gang brengen in een reeds zwaar verzadigde omgeving.....

Alleen jammer dat Uplace inmiddels al voor tientallen procenten van de voorziene te verhuren winkelruimtes intekeningen heeft (mogelijk zelfs al contracten?),en aangezien er niks ,(ondanks al het procedureel/juridisch gekrakeel in de achtergrond)is dat er wijst dat Uplace verkeerd bezig is............dreigt de overheid,wij allemaal dus,serieuze,en terecht aangerekende planschade aangerekend te krijgen als Uplace niet vooruit kan....

Men moet VOORAF zeggen dat een project op een "brown site" niet mag ontwikkeld worden,niet ACHTERAF...En zeker niet ACHTERAF komen zagen over zaken die de overheid dan maar moet regelen volgens haar eigen wetjes en regeltjes...

Dit begint op een mini-Antwerpse brug.tunnel-project te gaan lijken...
STraks staan die Brusselse shoppingscentra eerder open dan Uplace,ondanks dat ze later begonnen zijn..(en wees gerust,het zal ook een verkeershel worden als de gezamelijke babyboom zich daar komt te vervelen rondlopen de zaterdagnamiddag.. )

Persoonlijk zie ik ook geen noodzaak of toekomst in shoppingprojecten,maar het gaat hier om RECHT.....Iemand zeggen dat hij mag beginnen aan iets,grond doen kopen,en dan achteraf met allerlei kwatsch afkomen...nee dat is een rechtsstaat onwaardig!

Laatst gewijzigd door kelt : 30 november 2013 om 16:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2013, 17:35   #27
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Ik vraag mij af in welke bochten de vlaamse regering zich nu zal kronkelen om Uplace toch maar een vergunning te geven.
- Het milieu advies is negatief
- Er is een ronduit slecht, maar realistisch, beeld geschetst van dit project op Panorama enige tijd geleden.
- De publieke opninie is ronduit tegen.
- De aanpalende gemeenten en steden moeten er niet van weten
- Er staan nog 2 soortgelijke projecten op stapel in Brussel.
-...
Met andere woorden, moesten Peeters en Co hun zakken niet vol steekpenningen zitten zou dit een gemakkelijke case zijn,....
Nu niet
Ik hou mijn hart al vast....file en verkeersmiserie tot in het 3e knoopsgat gerarandeerd..wanneer dit erdoor komt.

Uplace op Parking C ?
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2013, 17:41   #28
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is algemeen geweten dat die van Willebroek goed kunnen eten .

Maar dan nog ,200 Friet- Chinezen voor Willebroek alleen.

Is dat niet een beetje van het goede teveel?
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2013, 19:53   #29
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Die Uplace draait erom Brussel te kloten en afhankelijk te maken van Vlaanderen. Niet meer. Niet minder. Heel subtiel aangepakt, maar hier en daar hoor je iemand de mond voorbij praten, zoals ook dat belachelijke mens daarstraks op de Zevende Dag.
Maar het wordt een eigen doelpunt: de file dat er ontstaat/groter wordt (op de Vilvoordse viaduct) zal vooral vlaanderen verstrikken (van oost tot west - van Gent tot Leuven).
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2013, 20:03   #30
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Uplace is een draak van een project.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 17:35   #31
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Gesprek met de ambtenaar die het Uplace dossier goedkeurde.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 17:51   #32
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Uplace is een draak van een project.
Inderdaad, aborteren die handel, nu het nog kan...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 19:23   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Inderdaad, aborteren die handel, nu het nog kan...
Ik vrees ervoor... Bourgeois staat erachter, hoorde deze NM dat er zelfs al een studie is die aantoont dat er géén extra investeringen nodig zijn inzake mobiliteit. Tienduizenden bezoekers, maar dat gaat geen last verkopen.

Consultancy bureaus : de moderne hoeren. Wat moet de conclusie van het onderzoek zijn mijnheer bourgeois ?

De politici kunnen zich daar dan leuk achter wegsteken en doodserieus in het parlement komen zeggen dat dit een héél goed project voor vlaanderen is.

N-VA en immobiliën, het is en blijft een speciaal huwelijk. Ik dacht dat het enkel in het antwerpse schepencollege was dat die kanker zat maar blijkbaar zit het veel dieper.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 19:40   #34
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Machelen heeft blijkbaar grote pretenties met uplace.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 21:25   #35
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vrees ervoor... Bourgeois staat erachter, hoorde deze NM dat er zelfs al een studie is die aantoont dat er géén extra investeringen nodig zijn inzake mobiliteit. Tienduizenden bezoekers, maar dat gaat geen last verkopen.

Consultancy bureaus : de moderne hoeren. Wat moet de conclusie van het onderzoek zijn mijnheer bourgeois ?

De politici kunnen zich daar dan leuk achter wegsteken en doodserieus in het parlement komen zeggen dat dit een héél goed project voor vlaanderen is.

N-VA en immobiliën, het is en blijft een speciaal huwelijk. Ik dacht dat het enkel in het antwerpse schepencollege was dat die kanker zat maar blijkbaar zit het veel dieper.
Studie past niet in mijn politieke kraam, studie is niks waard? Zoiets?
Wedden dat je ze niet Geleen hebt, maar ze toch met het rode hakmes guillotineert?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 12:10   #36
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Wedden dat je ze niet Geleen hebt, maar ze toch met het rode hakmes guillotineert?
Citaat:
"We moeten ons helemaal geen zorgen maken over extra verkeer door Uplace", zo klonk het in de mobiliteitsstudie die de Vlaamse regering bestelde en die gisteren werd bekendgemaakt. "Hallucinant", reageert Dirk Lauwers, docent mobiliteit aan de UGent, op Radio 1.

Lauwers heeft om te beginnen al bedenkingen bij de geloofwaardheid van de studie die de Vlaamse regering, die voorstander is van het winkelcentrum, bestelde. De resultaten van de studie werden gisteren bekendgemaakt. "Het is de zoveelste studie, dus de geloofwaardigheid van de cijfers die geproduceerd worden gaat nog verder de dieperik in", stelt Lauwers.

De studie van adviesbureau Antea Group dateert al van januari, maar waarom is ze dan niet besproken in de parlementaire commissie die rond het Uplace-dossier is gehouden, vraagt Lauwers zich af. Het is ook niet duidelijk wie juist de kwaliteit van de studie gecontroleerd heeft, en ook de auteur van de studie wordt niet vermeld.

Puur inhoudelijk zijn er ook vragen te stellen bij de studie. In woorden staat er wel dat er geen extra verkeer komt, maar de cijfers van de studie vertellen een ander verhaal, zegt Lauwers."Het verkeer op de ring zou met een derde toenemen, en de helft van die toename is te wijten aan Uplace zelf. Er komt dus wel degelijk verkeer bij. Men cijfert ook duidelijk uit dat de verzadigingsgraad op het viaduct van Vilvoorde tot 150 procent zal stijgen en tot bijna het dubbele op de Woluwelaan. Er staan dus wel degelijk cijfers in die zeer onrustwekkend zijn", zegt Lauwers.

Lauwers noemt het moment waarop deze nieuwe studie bekend wordt gemaakt "merkwaardig". "Men wil blijkbaar rapporten zoals de onze, die aangeven dat de problematiek zelfs nog erger is dan beschreven in het milieueffectenrapport, onderuit halen door weer nieuwe cijfers op tafel te leggen."
bron : http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...lucinant.dhtml

Het fenomeen van de door externe consultants geschreven studies die enkel dienen om één visie mordicus er te kunnen doordrukken is niet nieuw hoor.
Conclusies die haaks staan op de eigen cijfers...
Geen naam van de auteur van de studie...

Dat zijn de truken van het métier.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 13:05   #37
Tavek
Banneling

Standaard

Antea group heeft een track record van dienstbaar te zijn tov overheden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 13:28   #38
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Ik hoorde het vanmorgen al op de radio: nieuwe shopping zou géén extra verkeer veroorzaken

Dan moet je toch serieuze blauwe oogkleppen op hebben om dat te geloven
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 13:30   #39
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik hoorde het vanmorgen al op de radio: nieuwe shopping zou géén extra verkeer veroorzaken

Dan moet je toch serieuze blauwe oogkleppen op hebben om dat te geloven
geen is sterk, maar ik denk toch dat de meeste verkeersproblemen in zo'n centra in het weekend voorkomen ... en als ze dan vlak aan de snelweg zitten, zou t minder verkeer dan in de week wel eens voldoende marge kunnen geven...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 14:41   #40
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Ah Uplace gaat enkel in het weekend open zijn? Dat is het eerste dat ik er van hoor

De 'studie' zegt zelf:

15% extra verkeer op de ring door Uplace
verzadigingsgraad viaduct zal stijgen door Uplace
verzadigingsgraad Woluwelaan zal stijgen door Uplace

Om dan te concluderen:

Géén extra verkeer door Uplace
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be