Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2015, 10:54   #901
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nu zit je stilaan argumenten te geven rond de vraag of prostitutie legaal moet zijn. Op basis van de veronderstelling dat zoiets dermate vernederend is dat het niet moet kunnen, ook niet uit vrije wil. Interessante discussie, maar Marijke is daar dan een minder duidelijke casus voor dan andere vrouwen.
en vooral, ... tot nader order IS prostitutie legaal in dit land.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 11:04   #902
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nu tracht je weer mijn "autonome beslissing van twee volwassenen" gelijk te stellen met het behoorlijk filosofische begrip "vrije wil" om het dan op postmodernistische wijze heel fatalistisch te benaderen en onderuit te halen ...

ik moet op den duur nog gaan denken dat je geen echte argumenten hebt tegen wat ik schreef !
Het valt allemaal te bezien welke moraalfilosoof je als norm neemt.
Maar volgens Kant is het beschijten van iemands gezicht in ruil voor geld zeker geen ethische handeling en dat zou ik eventueel kunnen staven, doch dat vraagt veel tikwerk en het zal bovendien het gros hier vervelen.
Kort samengevat komt het er op neer dat je niemand mag beschijten als je zelf niet bescheten wil worden of bij uitbreiding als je niet van oordeel bent dat het recht op het beschijten van prostituees in ruil voor geld een universele wet zou moeten zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 11:13   #903
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het valt allemaal te bezien welke moraalfilosoof je als norm neemt.
Maar volgens Kant is het beschijten van iemands gezicht in ruil voor geld zeker geen ethische handeling en dat zou ik eventueel kunnen staven, doch dat vraagt veel tikwerk en het zal bovendien het gros hier vervelen.
Kort samengevat komt het er op neer dat je niemand mag beschijten als je zelf niet bescheten wil worden of bij uitbreiding als je niet van oordeel bent dat het recht op het beschijten van prostituees in ruil voor geld een universele wet zou moeten zijn.
je bevestigt dus dat ik iets met juridische betekenis schreef, maar dat jij het liever filosofisch benadert.

ik niet. allemaal kwatsj.

op geen consequent idee te betrappen die prut filosofen. eikels met een groot ego en een nog grotere mond die te lui zijn om eerlijk te werken zijn het! met identiek dezelfde non-redenering doe je aan de band staan bij Ford Valencia immers af als onethisch, immers die arbeider heeft dezelfde financiële afhankelijkheid als de prostitué.
Oud 27 februari 2015, 11:16   #904
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je bevestigt dus dat ik iets met juridische betekenis schreef, maar dat jij het liever filosofisch benadert.

ik niet. allemaal kwatsj.

op geen consequent idee te betrappen die prut filosofen. eikels met een groot ego en een nog grotere mond die te lui zijn om eerlijk te werken zijn het! met identiek dezelfde non-redenering doe je aan de band staan bij Ford Valencia immers af als onethisch, immers die arbeider heeft dezelfde financiële afhankelijkheid als de prostitué.
Elke wet is gebaseerd op een zeker ethisch besef.
Als je rechten doet krijg je in het eerste jaar in Leuven 4 uur fundamentele wijsbegeerte en 4 uur ethiek.
Oud 27 februari 2015, 11:18   #905
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Elke wet is gebaseerd op een zeker ethisch besef.
Als je rechten doet krijg je in het eerste jaar in Leuven 4 uur fundamentele wijsbegeerte en 4 uur ethiek.
dat is dan super nuttig voor zij die t tot parlementair schoppen hé, daar schrijven ze immers de wetten...

voor al de rest, is het esotherischen truut die hen helpt zich verhevener te voelen dan jan met zijn klak, niets meer, niets minder.

beetje als godsdienst ... zoiets wat mensen die zelf t verschil niet kennen tussen goed en slecht plegen nodig te hebben

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 februari 2015 om 11:21.
Oud 27 februari 2015, 11:25   #906
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is dan super nuttig voor zij die t tot parlementair schoppen hé, daar schrijven ze immers de wetten...

voor al de rest, is het esotherischen truut die hen helpt zich verhevener te voelen dan jan met zijn klak, niets meer, niets minder.

beetje als godsdienst ... zoiets wat mensen die zelf t verschil niet kennen tussen goed en slecht plegen nodig te hebben
Enkel diegene met een Leuvens diploma zullen uiteraard een ethisch correcte wet kunnen schrijven...
Het zijn dan ook de enige die als extraatje wat godsdienst meekregen om zeker te zijn dat ze het Goede van het Kwade zullen kunnen onderscheiden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 11:25   #907
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wees gerust Anna.
Met moraalfilosofen kan je alle kanten uit.
Volgens Kant zou het beschijten van mensen al dan niet voor geld onethisch zijn maar volgens een andere grote moraalfilsofoof in casu Bentham, zou dit perfect kunnen.
En dat kan ik ook uitleggen.
Oud 27 februari 2015, 11:33   #908
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Enkel diegene met een Leuvens diploma zullen uiteraard een ethisch correcte wet kunnen schrijven...
Het zijn dan ook de enige die als extraatje wat godsdienst meekregen om zeker te zijn dat ze het Goede van het Kwade zullen kunnen onderscheiden.
Ach jongen toch.
Ik begin medelijden met u te krijgen.
Jij met je geheim werk en je geheim diploma.
Laat je internetpersonnage maar vlug inspecteur worden , dan moet ik het niet meer hebben over je tijdschema dat van geen kanten kan kloppen.
Oud 27 februari 2015, 11:36   #909
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach jongen toch.
Ik begin medelijden met u te krijgen.
Jij met je geheim werk en je geheim diploma.
Laat je internetpersonnage maar vlug inspecteur worden , dan moet ik het niet meer hebben over je tijdschema dat van geen kanten kan kloppen.
Wat klopt er niet aan mijn tijdschema, Pericles?
Oud 27 februari 2015, 11:40   #910
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat klopt er niet aan mijn tijdschema, Pericles?
Volgens uw schema zou je dra moeten les gaan geven .
Trek het dus niet te lang want anders krijg je nog op je vingers getikt.
En je boterhammen moeten nog op , nietwaar ?
Oud 27 februari 2015, 11:47   #911
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wees gerust Anna.
Met moraalfilosofen kan je alle kanten uit.
Volgens Kant zou het beschijten van mensen al dan niet voor geld onethisch zijn maar volgens een andere grote moraalfilsofoof in casu Bentham, zou dit perfect kunnen.
En dat kan ik ook uitleggen.
vandaar ook dat ik die filosofische piste zo snel afblokte!

volgens mij had gij een grote carrière in de CVP kunnen waarmaken ook!

edit, bij t herlezen sprong me in t oog dat dit wel heel beledigend was, zo was t ni bedoeld ! excuus!

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 februari 2015 om 11:49.
Oud 27 februari 2015, 11:55   #912
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vandaar ook dat ik die filosofische piste zo snel afblokte!

volgens mij had gij een grote carrière in de CVP kunnen waarmaken ook!

edit, bij t herlezen sprong me in t oog dat dit wel heel beledigend was, zo was t ni bedoeld ! excuus!
Ik heb ooit eens een 10 op 20 gekregen voor een mondeling examen waar ik geen klop van kende, maar waarvan de prof vond dat ik hem interessante vragen had gesteld .
Oud 27 februari 2015, 11:58   #913
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Mis! Mijn kunde gaat zeer ver want ik bied mensen die daar behoefte aan hebben de warmte en seks die ze missen. Die personen hebben daar verschillende redenen voor en ze komen uit alle klassen en standen en zijn zeer tevreden met mijn diensten. Als jij je boven mensen als ik of de anderen die je opsomt verheven voelt en er op neerkijkt ben je, en ik zeg het niet graag, gewoon een arrogante lul die denkt dat hij hoger staat als hij op anderen trapt. Zielig.
Citaat:
Doe nu niet hypocriet of is het uw ambitie misschien bekend te zijn omdat je je voor geld laat "dekken" .
Ik denk het niet.
Ik denk evenmin dat je jaloers op zo iemand zou zijn of toch ?
Of bewondering ? Bewonder je ze misschien ?
U hebt op die post van HM niet te antwoorden dat u spreekt voor iedereen alsof u weet wat iedereen denkt.
Ik geloof heel zeker dat er mensen zijn die thuis hun behoefte aan bepaalde warmte en/of seks niet kunnen voldoen. En dat zij klanten heeft uit verschillende klassen en standen die tevreden zijn over haar is heel wel mogelijk. En als u zich verheven voelt boven mensen die naar prostituees gaan, dan voelt u zich verheven boven een heel groot deel van de bevolking en bent u inderdaad arrogant.
Dat heeft van mijn kant niets met hypocrisie, ambitie (op mijn leeftijd, asjeblieft, moet er geen zand zijn? ), jaloezie of bewondering te maken.
Doe toch normaal!
Oud 27 februari 2015, 12:10   #914
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U hebt op die post van HM niet te antwoorden dat u spreekt voor iedereen alsof u weet wat iedereen denkt.
Ik geloof heel zeker dat er mensen zijn die thuis hun behoefte aan bepaalde warmte en/of seks niet kunnen voldoen. En dat zij klanten heeft uit verschillende klassen en standen die tevreden zijn over haar is heel wel mogelijk. En als u zich verheven voelt boven mensen die naar prostituees gaan, dan voelt u zich verheven boven een heel groot deel van de bevolking en bent u inderdaad arrogant.
Dat heeft van mijn kant niets met hypocrisie, ambitie (op mijn leeftijd, asjeblieft, moet er geen zand zijn? ), jaloezie of bewondering te maken.
Doe toch normaal!
Je haalt er dingen bij die ik niet gezegd heb.
Ik heb geen probleem met mensen die naar prostituees gaan , hoe u daarbij komt is me een raadsel.
De vraag was : zou u laten schijten of zeiken op uwe kop is ruil voor geld , bewondert u dat of bent u jaloers op mensen die dat laten doen ?
En bijkomend : vindt u dat mensen die laten schijten en zeiken op hun kop en zich bijkomend laten vuistneuken mensen met een bijzonder talent , juist omwille van dit talent BV zijn en niet omwille van het hoge strot en pis gehalte van hun activiteiten ?
Oud 27 februari 2015, 12:14   #915
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb ooit eens een 10 op 20 gekregen voor een mondeling examen waar ik geen klop van kende, maar waarvan de prof vond dat ik hem interessante vragen had gesteld .
lol, tamelijk herkenbaar

heb ooit een half uur staan kletsen over haar auto en vakantie met een assistente die me exaam moest afnemen, tot haar frank viel dat ze geen tijd meer had ... heb daar een 14 voor gekregen toch

ik genoot altijd van mondelinge! tenzij de prof er zo'n soort voorlezen van een schriftelijk voorbereidde vraag van maakte natuurlijk ...
Oud 27 februari 2015, 13:03   #916
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens uw schema zou je dra moeten les gaan geven .
Trek het dus niet te lang want anders krijg je nog op je vingers getikt.
En je boterhammen moeten nog op , nietwaar ?
Weet je ook om hoe laat het 6de uur begint?
Oud 27 februari 2015, 13:05   #917
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
allez Jacques, het is intussen eind februari, je zou zo stilletjes aan de uren van je eigen school wel mogen kennen nu.
Oud 27 februari 2015, 14:22   #918
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je nu nog een maand of 6 wacht en je maakt dan van je internetpersonnage een inspecteur ?
Misschien gaan sommigen hier dat dan gaan geloven?
De verstandigen onder ons uiteraard niet.
Oud 27 februari 2015, 15:05   #919
Mamamarjo
Vreemdeling

Mamamarjo's schermafbeelding

Standaard

Welkom, ik kan uw humor wel smaken en ik hou van vrouwen die, zoals ik, rechtuit en vrank zijn.
Oud 27 februari 2015, 15:13   #920
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Wel, je kunt er dus alvast niet verder naast zitten. Sommige vrouwen zijn dat, andere dan weer niet. Jij bent degene die veralgemeent, ik niet.

Wat vrouwen hier in België nog altijd niet begrepen hebben, is kennelijk dat kritiek aan het adres van één of meerdere "vrouwen" meteen ook geen waardeoordeel zou zijn naar het hele geslacht toe.

Er zijn heus wel vrouwen daarbuiten, ook prostituees, die meer dan de moeite waard zijn. Alleen ga je mij er nooit van overtuigen dat Zot Marijke daarbij zou moeten horen ... en je gaat er mij al zeker niet van overtuigen dat halvegaren zoals Bembem, die het dan nog opnemen voor zulke schaamteloze gedrochten bij, iets of wat met vrouwelijkheid te maken hebben.

Je respecteert een vrouw omdat ze zichzelf respecteert of omdat ze eigenschappen heeft die bewonderenswaardig zijn. Niet omdat ze ovuleert. Dat zou pas veralgemenen zijn.
vrouwen hier in België : is dat dan geen veralgemening?
En u moest u schamen om mensen die u niet kent te bestempelen als halvegaren of schaamteloze gedrochten.
En u spreekt over respect? Foei!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be