Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2015, 12:50   #6721
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1/2, dit is hoe pestslachtoffers ook redeneren, maar het pesten ging wel constant door.

Maar och, wat waren ze "beschaafd"..

3: Je kletst vooral uit je nek.
Om de man spelen, dat is hetzelfde als pesten.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 13:19   #6722
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Om de man spelen, dat is hetzelfde als pesten.
Nope, de definitie van pesten kan maar een iemand bepalen, en ik denk dat jij wel weet wie dat is.

Voelde jij je gepest na mijn opmerking?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 13:31   #6723
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is raar, hé: Poetin wordt hier een dictator genoemd omdat hij uitvoert wat de meerderheid van de Russen willen. Ik dacht dat het "democratisch" was van naar "de wil van het volk" te luisteren
Hitler voerde ook uit wat de meerderheid van de Duitsers wilden, je kan dat afdoen als democratisch en dus boven kritiek verheven natuurlijk.

Maar er is zoiets als internationaal recht dat door Putin wordt gebruikt als het hem uitkomt en genegeerd als het niet past. Dat moet gezegd worden : Putin zijn woorden op TV en in Minsk stroken op geen enkele manier met de feiten in het veld. Hij is dus een hypocriet en een pertinente leugenaar.

De enige manier waarop zoiets mogelijk is, is omdat hij in rusland boven de wet en de democratie staat : hij plooit die naargelang het uitkomt en de staatsmedia verkopen het verhaal dat de spindoctors verzinnen.

Het is ridicuul om nog maar te suggereren dat het vrije westen gelijkaardig en gelijkwaardig handelt. Er is een onoverbrugbare culturele en morele kloof tussen beide.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 14:14   #6724
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hitler voerde ook uit wat de meerderheid van de Duitsers wilden, je kan dat afdoen als democratisch en dus boven kritiek verheven natuurlijk.

Maar er is zoiets als internationaal recht dat door Putin wordt gebruikt als het hem uitkomt en genegeerd als het niet past. Dat moet gezegd worden : Putin zijn woorden op TV en in Minsk stroken op geen enkele manier met de feiten in het veld. Hij is dus een hypocriet en een pertinente leugenaar.

De enige manier waarop zoiets mogelijk is, is omdat hij in rusland boven de wet en de democratie staat : hij plooit die naargelang het uitkomt en de staatsmedia verkopen het verhaal dat de spindoctors verzinnen.

Het is ridicuul om nog maar te suggereren dat het vrije westen gelijkaardig en gelijkwaardig handelt. Er is een onoverbrugbare culturele en morele kloof tussen beide.
Inderdaad. Je hebt aan de ene kant vrijheidslievende, beschaafde en economisch welvarende, tot de hemel voorbestemde saints, verenigd rond de manifest destiny van de lichtende stad op de heuvel, en aan de andere kant heb je voor eeuwig verdoemde, van nature maffieuze, Oosters-despotische Untermenschen. En nu mag je verder braaf afwachten op de Second Coming waarin een leger van engelen en saints de US Army zal bijstaan in haar eindstrijd tegen die verdoemde Russen en moslims.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 14:29   #6725
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Je hebt aan de ene kant vrijheidslievende, beschaafde en economisch welvarende, tot de hemel voorbestemde saints, verenigd rond de manifest destiny van de lichtende stad op de heuvel, en aan de andere kant heb je voor eeuwig verdoemde, van nature maffieuze, Oosters-despotische Untermenschen. En nu mag je verder braaf afwachten op de Second Coming waarin een leger van engelen en saints de US Army zal bijstaan in haar eindstrijd tegen die verdoemde Russen en moslims.
Wel, als ik kijk naar de EU zie ik een geopolitiek succesverhaal, alle problemen inclusief, en landen in midden en oost-europa die staan te springen om erbij te horen.

Aan de andere kant zie ik rusland dat geen enkele aantrekkingskracht heeft maar door brute machtspolitiek en militaire interventies de hele rotzooi bij elkaar probeert te houden terwijl vele landen en volkeren niets liever willen dan zo snel mogelijk zo ver mogelijk weg van rusland.

Dat zijn geen evenwaardige posities. Punt/
Oud 27 februari 2015, 14:36   #6726
parcifal
Banneling

Standaard

Oud 27 februari 2015, 14:39   #6727
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://news.yahoo.com/time-around-ru...--finance.html

This time around, Russia-Ukraine gas feud is mostly hot air

http://www.bbc.com/news/world-europe-31556157

Is Nato looking the right way?
Oud 27 februari 2015, 14:42   #6728
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Duitsland is zijn leger aan het versterken.
Oud 27 februari 2015, 14:54   #6729
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Wees maar zeker.

Citaat:

"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 27 februari 2015 om 15:07.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 15:26   #6730
parcifal
Banneling

Standaard

Lading 200, een film van Margreet Strijbos en Masha Novikova over hoe rusland met zijn soldaten die sneuvelen in Oekraiene omgaat.

U kan de makers van deze film steunen via Cinecrowd : http://www.cinecrowd.nl/lading-200

Een korte clip : https://vimeo.com/119123301

Citaat:
Lading 200, deze term kent elk Rus. Het is de term voor gesneuvelde soldaten. Er vallen dagelijks doden aan de frontlinie van de niet-verklaarde oorlog in het Zuid-Oosten van Oekraïne. Het aantal slachtoffers onder burgers, en onder Russische en Oekraïense soldaten loopt in de duizenden. Wie zijn die dienstplichtige jongens, huursoldaten en officieren, die voor Rusland in Oekraïne vechten en omkomen? Waarom worden zij in het geheim begraven? Waarom worden journalisten die erover berichten in elkaar geslagen? En waarom is de situatie in het door de oorlog geteisterde Oekraïne totaal anders, en krijgen geïdentificeerde Oekraïense soldaten daar wel een eervolle begrafenis?

Voor Russen is deze oorlog heel dichtbij: velen hebben (familie)banden in Oekraïne. Maar officieel praten ze er niet over. De Oekraïeners proberen ondertussen om te overleven. Mannen én vrouwen uit alle lagen van de bevolking vechten in het Zuid-Oosten. In de steden grenzend aan het oorlogsgebied organiseren vrijwilligers zich op indrukwekkende wijze om de gevolgen van de oorlog het hoofd te bieden.

In Europa kijkt men het liefst weg van dit conflict, dat nog vaak een 'burgeroorlog' wordt genoemd. Toch is ook voor Europa de oorlog niet ver weg.
Citaat:
Rusland ontkent officieel dat zijn soldaten in Oekraïne vechten en doet zijn uiterste best om gesneuvelde soldaten te verdonkeremanen. Pas als het regime valt zal blijken hoe groot de verliezen zijn.

Lev Schlossberg

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 februari 2015 om 15:34.
Oud 27 februari 2015, 15:29   #6731
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is raar, hé: Poetin wordt hier een dictator genoemd omdat hij uitvoert wat de meerderheid van de Russen willen. Ik dacht dat het "democratisch" was van naar "de wil van het volk" te luisteren?

Wat er ook van zij: natuurlijk denkt Poetin aan zijn populariteit. Maar elke Kremlinbewoner moet ook denken aan zijn geopolitieke assets. En het verlies van de marinebasis op de Krim zou een geopolitieke catastrofe zonder weerga zijn in de Russische geschiedenis. De politieke leider die die basis opgeeft, riskeert Jeltsin zware concurrentie aan te doen in de wedstrijd zwakste Russische leider ooit.
De Zwarte Zeevloot is de Russische Vloot in de Zwarte Zee. Het maakt deel uit van de Russische marine en is gestationeerd rond de Krim. De Zwarte Zeevloot werd opgericht door Grigori Potjomkin op 13 mei 1783. BRON
Oud 27 februari 2015, 15:33   #6732
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is raar, hé: Poetin wordt hier een dictator genoemd omdat hij uitvoert wat de meerderheid van de Russen willen. Ik dacht dat het "democratisch" was van naar "de wil van het volk" te luisteren?

Wat er ook van zij: natuurlijk denkt Poetin aan zijn populariteit. Maar elke Kremlinbewoner moet ook denken aan zijn geopolitieke assets. En het verlies van de marinebasis op de Krim zou een geopolitieke catastrofe zonder weerga zijn in de Russische geschiedenis. De politieke leider die die basis opgeeft, riskeert Jeltsin zware concurrentie aan te doen in de wedstrijd zwakste Russische leider ooit.
²
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 19:38   #6733
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De grote held van Parcival en Geert heeft trouwens vooral Polen en Joden afgeslacht, meer dan Russen. Tenslotte bevinden er zich ook Russen onder de rechtse sector aanhangers en aanhangers van Bandera. (net als sommige Vlamingenhaters in Brussel in feite zelf Vlamingen waren, of omgekeerd, sommige Vlaamse nationalisten zelf franstalig)
Noem je mij nu een aanhanger van Bandera?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 27 februari 2015 om 19:42.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 19:53   #6734
Geert C

Standaard

Citaat:
Zit Navalny in de gevangenis?
Neen, da's waar. Het regime heeft zijn broer naar de gevangenis gestuurd.

Citaat:
Ik heb hierboven voorbeelden gegeven van mensen die tot 15 jaar gevangenisstraf werden veroordeeld gewoon omdat ze zich kritisch hebben uitgelaten over het regime in Oekraïne. Ook vele anderen zitten in de gevagenis, enkel voor het uiten van hun mening. Ook kritische media worden steevast gesloten.
Bij mijn weten is er in geen van de zaken die je hebt vernoemd al een veroordeling uitgesproken. Ik kan me vergissen natuurlijk.

Citaat:
Zie het een beetje omgekeerd: wat als hij niets had gedaan en de Krimbasis verloren was gegaan voor Rusland? Ik denk dat zijn approval rating dan wel diep was gekelderd, hoor...
Ik heb hier een jaar geleden al om bewijzen gevraagd voor de stelling dat de nieuwe Oekraïense regering van plan was om de Russische basissen in de Krim te sluiten. Ik wacht nog altijd, dat zegt genoeg zeker.

Ik wist trouwens niet dat jij een voorstander was van 'preventive war'.

Citaat:
De meerderheid van etnische Russen op de Krim had ook nooit dat nieuwe regime in Kiev aanvaard dus dat zou ook voor nogal wat bloedvergieten hebben gezorgd... Exact wat we nu in Oost-Oekraiene zien.
Integendeel, er werd vreedzaam geprotesteerd. Tot Rusland zich ging moeien.

Citaat:
Ik denk dat we eerlijk moeten toegeven dat de Russische interventie aldaar het enige alternatief was voor de totale chaos. Ze hebben dat zeer professioneel en gedisciplineerd gedaan.
Het is Rusland dat de chaos heeft gecreëerd door de Helsinki-principes en het Boedapest-memorandum te schenden. Het huidige Russische regime is de destabiliserende factor in Europa doordat het zich niets aantrekt van de pan-Europese rechtsorde die de laatste decennia stapje-voor-stapje werd opgebouwd (dat proces begon zelfs nog voor de Sovjet-Unie uiteenviel).
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 27 februari 2015 om 19:55.
Oud 27 februari 2015, 23:22   #6735
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, je onderscheidt je daar inderdaad in van anderen. Spijtig genoeg is het niveau van de Russenhaters zodanig laag dat de discussie gereduceerd wordt tot een "Poetin is de duivel"-"Neen, Poetin is cool" hanengevecht. Maar je bent daar niet verantwoordelijk voor. It takes two to tango. Als de anderen je alleen maar debiele vragen stellen is het moeilijk om het niveau hoog te houden.
Helaas is het niveau van de 'Russenhaters' hier op het forum zeker niet lager dan wat je in 99% van de 'vrije westerse' pers kan lezen, waaronder helaas ook de zogenaamde 'kwaliteitspers'.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 23:32   #6736
Geert C

Standaard

Russische oppositieleider doodgeschoten in Moskou
Oud 27 februari 2015, 23:36   #6737
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie het een beetje omgekeerd: wat als hij niets had gedaan en de Krimbasis verloren was gegaan voor Rusland? Ik denk dat zijn approval rating dan wel diep was gekelderd, hoor...

De meerderheid van etnische Russen op de Krim had ook nooit dat nieuwe regime in Kiev aanvaard dus dat zou ook voor nogal wat bloedvergieten hebben gezorgd... Exact wat we nu in Oost-Oekraiene zien.

Ik denk dat we eerlijk moeten toegeven dat de Russische interventie aldaar het enige alternatief was voor de totale chaos. Ze hebben dat zeer professioneel en gedisciplineerd gedaan.
Ik blijf bij mijn eerdere bewering dat wanneer Rusland in het voorjaar 2014 toen er nog grote verwarring en geen echte autoriteit in Oekraine was, beter ineens met zijn legermateriaal tot aan de Dnepr was opgerukt (in 1 of 2 dagen zou die klus geklaard zijn) en tegelijk de helft of meer van de Dnepr bruggen had opgeblazen, dat er dan slechts een heel kleine fractie van het aantal slachtoffers was gevallen tegenover nu.

De situatie zou ook veel duidelijker geweest zijn. De grens van Rusland zou aan de Dnepr liggen en de NATO-VS-EU Juggernaut zou het westelijk stuk ingepalmd hebben. Wat volksverhuizingen naar weerszijden voor diegenen die zouden willen en iedereen was vervolgens vergeten dat er een land als Oekraine bestond - net als voor Maidan.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 23:41   #6738
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Tja, Poetin-boys----------->>>-------->>>> License to Kill.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2015, 00:21   #6739
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Tja, Poetin-boys----------->>>-------->>>> License to Kill.

Denk eerder dat hij zijn schulden bij zijn maffia vriendjes niet kon inlossen, zijn gestolen miljoenen heeft hij er in een vlug tempo doorgejaagd.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2015, 01:55   #6740
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht

De slang roert zijn staart.
Er moet iets gaande zijn achter de schermen, zo'n publieke executie is niet meer of minder dan een tectonische schok van verschuivende machten in het kremlin.
Nemtsov was high profile en dus veilig voor het meeste addergebroed, dit komt dus uiteraard van de top zelf, de slang zelf dus of de periferie. de vraag is enkel: waarom was dit nodig?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be