Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2015, 13:42   #101
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ook één keer beleefd. Bij mij was de reden : te oud ...
Dit is wel al bijna 10 jaar geleden maar toch : hoe zit dat dan met de mensen die tot hun 65 beschikbaar moeten blijven?
Ik heb vorig jaar gesolliciteerd om deeltijds als vastgoedmakelaar aan de slag te gaan. De gemiddelde leeftijd op dat kantoor was ergens begin dertig. Ik zou op mijn 42e de oudste zijn. Of dat dat geen probleem zou zijn, met jongere mensen werken! Uiteindelijk is mijn kandidatuur niet weerhouden wegens "mismatch" met de rest van de groep. Versta: te oud want ik zie niet in waarin ik niet overeen zou komen met de rest van de groep.
Nu ja, er zijn onlangs enkele koppels van eind twintig, begin dertig bij ons in de buurt komen wonen en het is blijkbaar teveel om gewoon "goedendag" te zeggen, dus het zou wel kunnen dat er een hemelsbreed mentaliteitsverschil is tussen mij en dertigers.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2015, 14:08   #102
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De ouderen hebben de dag van vandaag een veel mooier verleden en toekomst dan de jongeren.
Dat wij ouderen een mooi verleden hebben klopt, maar wat de toekomst brengt is nog afwachten.
Dat verleden hebben wij echter te danken aan de koude oorlog en het vallen van de MUUR.
Door de val van de MUUR kregen wij een hele nieuwe markt tot onze beschikking om producten af te zetten.
Maar niemand heeft er ooit rekening mee gehouden dat die markt zelfbedruipend zou worden en zijn producten hier goedkoper dan onze eigen producten zou gaan verkopen.

Wat de toekomst gaat brengen, zou dus wel eens flink kunnen tegenslagen, want als er geen werk is voor de jongeren, kan de overheid bij hen geen geld gaan halen om de pensioenen van de ouderen te betalen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2015, 14:12   #103
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik heb vorig jaar gesolliciteerd om deeltijds als vastgoedmakelaar aan de slag te gaan. De gemiddelde leeftijd op dat kantoor was ergens begin dertig. Ik zou op mijn 42e de oudste zijn. Of dat dat geen probleem zou zijn, met jongere mensen werken! Uiteindelijk is mijn kandidatuur niet weerhouden wegens "mismatch" met de rest van de groep. Versta: te oud want ik zie niet in waarin ik niet overeen zou komen met de rest van de groep.
Nu ja, er zijn onlangs enkele koppels van eind twintig, begin dertig bij ons in de buurt komen wonen en het is blijkbaar teveel om gewoon "goedendag" te zeggen, dus het zou wel kunnen dat er een hemelsbreed mentaliteitsverschil is tussen mij en dertigers.
Dat heb ik de laatste jaren op 't werk ook opgemerkt. De (meeste van de) nieuwste lichting school(unief)verlaters die bij ons binnengesmeten worden hebben het nogal hoog in hun bol. Ikzelf loop er bij als de freak van de onderwereld (bij bepaalde werkomstandigheden kan je nu eenmaal beter geen pak en das dragen) en ben daarom blijkbaar geen wedergroet waardig...... Jammer genoeg voor hen, maar gelukkig voor mijn werkplezier, zijn er nogal veel daarvan die bij mij moeten passeren voor inlichtingen over 't één en 't ander.......of om de boel weer in orde te brengen als ze dat naar de knoppen hebben geholpen
Oud 7 maart 2015, 15:39   #104
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat wij ouderen een mooi verleden hebben klopt, maar wat de toekomst brengt is nog afwachten.
Dat verleden hebben wij echter te danken aan de koude oorlog en het vallen van de MUUR.
Door de val van de MUUR kregen wij een hele nieuwe markt tot onze beschikking om producten af te zetten.
Maar niemand heeft er ooit rekening mee gehouden dat die markt zelfbedruipend zou worden en zijn producten hier goedkoper dan onze eigen producten zou gaan verkopen.

Wat de toekomst gaat brengen, zou dus wel eens flink kunnen tegenslagen, want als er geen werk is voor de jongeren, kan de overheid bij hen geen geld gaan halen om de pensioenen van de ouderen te betalen.
Men zou vandaag moeten beslissen dat iedereen sowieso tot zijn 70ste moet werken zonder enige overgangsmaatregel. De ouderen van vandaag hebben veelal nog de gouden tijden meegemaakt en zijn dikwijls rijk genoeg om zelfs niet langer te moeten werken. Het zijn de jongeren die de volle laag krijgen: minder werk, langer werken, meer betalen, meer druk op hun schouders.

En veel van die ouwe lullen maar klagen en zagen dat hun generatie zoveel beter was. Rot op ouwe lul zeg ik dan in hun gezicht.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2015, 15:43   #105
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men zou vandaag moeten beslissen dat iedereen sowieso tot zijn 70ste moet werken zonder enige overgangsmaatregel. De ouderen van vandaag hebben veelal nog de gouden tijden meegemaakt en zijn dikwijls rijk genoeg om zelfs niet langer te moeten werken. Het zijn de jongeren die de volle laag krijgen: minder werk, langer werken, meer betalen, meer druk op hun schouders.

En veel van die ouwe lullen maar klagen en zagen dat hun generatie zoveel beter was. Rot op ouwe lul zeg ik dan in hun gezicht.
Voor je het goed zal beseffen ben jezelf een ouwe lul....kwestie van kleine 200 maanden ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 maart 2015 om 15:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2015, 16:27   #106
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Het is discriminatie om mensen uit te sluiten owv hun ouderdom.
Vind ik ook. Vooral omdat ik 10 keer beter ben dan al die jonge kleuterkes
Oud 7 maart 2015, 16:28   #107
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ouderen hebben de dag van vandaag een veel mooier verleden en toekomst dan de jongeren.
Voor de mensen van mijn leeftijd is dat een waarheid als een koe.
Tot hiertoe, want we weten natuurlijk niet wat ons nog te wachten kan staan.
Oud 7 maart 2015, 16:32   #108
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jamaar, we mogen niet liegen en onze generatie was/is echt waar veel beter.
Da's onze schuld toch niet
Oud 7 maart 2015, 17:03   #109
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jaja, de gouden tijden. In mijn geval : beginnen met niks, sparen tot en met, een soortement krot kopen en jaren bezig zijn met het te renoveren.....en dan hebben wij het toch zo goed gehad (de laatste jaren), zijn nu rijk (door te sparen en te werken), en hebben toch nog schuld aan alles....
(Als de ene mag 'stereotieperen', dan ik ook, hé )

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 7 maart 2015 om 17:03.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2015, 20:40   #110
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zeg jij dat in het gezicht van je ouders ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2015, 06:16   #111
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Jamaar, we mogen niet liegen en onze generatie was/is echt waar veel beter.
Da's onze schuld toch niet
Dat ligt ook aan de tijd.

En tot wat ze de steden en randgemeentes gevormd hebben overheen de tijd.

In uw tijd heerste nog een naïeve vaderlandliefde...
En geen wij/zij verhaal.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be