Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 9 maart 2015, 08:52   #21
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Pardon? Die salafisten werden onderdrukt en wij vonden het genoodzaakt ze te bevrijden.
Enfin, dat was de propaganda die iedereen volgde: Saddam is ne klootzak, die heeft mensen vermoord! En oei misschien WMD's! Ze hebben hem LIVE voor de ogen van minderjarigen opgehangen.
Daarna Khadaffi: De TV toonde hier borden van betogers die op een democratie jeunde.
Ik verzin het niet. Khadaffi onderging eenzelfde lot.

Zijn wij echt te laks geweest? Of te loemp?
Ik spreek dan over Amerika en Europa, niet BE.
De haat is echt terecht in die landen daar. En het Westen mag eens transparant uit de kast komen, in plaats van telkens haar eigen fouten te begraven en die van een ander maximaal uit te vergroten.
De poetin kwestie mag voor hun een mooie afleiding zijn, dat neemt het radicalisme niet meer weg.
De ideologie is zoveel meer dan islam, haat ontstaat niet spontaan he...

Moet je eens trachten, voor één keer maar, de hele situatie om te draaien.
Dat moslims hier je parlement en koningshuis komen uitmoorden omdat ze het niet eens met je banksysteem zijn, en sharia willen. En dat jullie kinderen niet meer naar school kunnen maar verplicht worden moslim te zijn of onthoofd worden als ze teveel vragen stellen.
Probeer het je eens in te beelden en vraag je af welke mogelijke conflicten daar de afgelopen 15 jaar gemanifesteerd kunnen hebben.

En wij maar wijzen naar die moslims.... de grootste terroristen lopen hier op Westers grondgebied rijk te worden op onze zak!
Het Westen is decadent. Mijn broer wenst dat ik hem in Syrië vervoeg met mijn kind. Ik doe dit en ga naar die helden (lees: schoften) van IS. Maar ik ben of wordt zwanger daar in Syrië en er dreigen complicaties. Ik herinner me het 'onreine' België waar ik vandaan kom. Plots is België niet meer حَرَامْ, niet meer zo haram, want ik wil in België bevallen. Ik kom terug naar het decadente België om van zijn 'decadente' geneeskunde te kunnen profiteren.

Moraal van het verhaal
Die vrouw is vertrokken. Dat ze maar in Syrië blijft en daar bevalt! Uiteindelijk krijgen we later alleen maar last met dat soort mensen. En dan moet Hans Bonte alweer naar Amerika reizen en deemoedig en onderdanig uitleggen (1) aan zijn meesters , de Amerikanen, hoe het toch maar komt dat er in België zoveel Jihadi's zijn.

(1) En fier dat de kleine Bonte toch maar was dat hij even mocht vertoeven onder de Amerikaanse 'groten'. Het had geen naam!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 maart 2015 om 08:58.
Het Oosten is offline  
Oud 9 maart 2015, 10:25   #22
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

IS is al 1/2 van ISIS
jogo is offline  
Oud 9 maart 2015, 15:12   #23
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
IS is al 1/2 van ISIS
Klopt, nu ze hun eigen mensen doden.

[quote]Islamitische Staat doodt eigen strijders

BAGDAD -
Islamitische Staat heeft volgens ooggetuigen dertig eigen strijders geëxecuteerd, omdat ze gevlucht waren voor het Iraakse leger. De lijken zouden noordelijk van de Iraakse stad Tikrit zijn verbrand. IS heeft tegenwoordig een speciale eenheid die gevluchte strijders moet achterhalen.
Strijders van Islamitische Staat op archiefbeeld
Strijders van Islamitische Staat op archiefbeeld
Foto: AFP
De soennitische terreurbeweging heeft bovendien twintig jonge mannen gedood die voor sjiitische milities zouden hebben gevochten.
Het Iraakse leger en sjiitische milities zijn vorige week een groot offensief tegen IS begonnen om Tikrit te bevrijden. De stad ligt op een belangrijk knooppunt tussen de hoofdstad Bagdad en het IS-bolwerk Mosul in het noorden van Irak.[/http://www.telegraaf.nl/buitenland/23778837/__IS_doodt_nu_ook_eigen_strijders__.htmlQUOTE]
Oud 9 maart 2015, 15:55   #24
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pardon? Die salafisten werden onderdrukt en wij vonden het genoodzaakt ze te bevrijden.
Enfin, dat was de propaganda die iedereen volgde: Saddam is ne klootzak, die heeft mensen vermoord! En oei misschien WMD's! Ze hebben hem LIVE voor de ogen van minderjarigen opgehangen.
Daarna Khadaffi: De TV toonde hier borden van betogers die op een democratie jeunde.
Ik verzin het niet. Khadaffi onderging eenzelfde lot.

Zijn wij echt te laks geweest? Of te loemp?
Ik spreek dan over Amerika en Europa, niet BE.
De haat is echt terecht in die landen daar. En het Westen mag eens transparant uit de kast komen, in plaats van telkens haar eigen fouten te begraven en die van een ander maximaal uit te vergroten.
De poetin kwestie mag voor hun een mooie afleiding zijn, dat neemt het radicalisme niet meer weg.
De ideologie is zoveel meer dan islam, haat ontstaat niet spontaan he...

Moet je eens trachten, voor één keer maar, de hele situatie om te draaien.
Dat moslims hier je parlement en koningshuis komen uitmoorden omdat ze het niet eens met je banksysteem zijn, en sharia willen. En dat jullie kinderen niet meer naar school kunnen maar verplicht worden moslim te zijn of onthoofd worden als ze teveel vragen stellen.
Probeer het je eens in te beelden en vraag je af welke mogelijke conflicten daar de afgelopen 15 jaar gemanifesteerd kunnen hebben.

En wij maar wijzen naar die moslims.... de grootste terroristen lopen hier op Westers grondgebied rijk te worden op onze zak!
Hebben de Amerikanen moslims verplicht christen te worden op straffe van onthoofding?
Jeetje, dat heb ik dus écht gemist.
Zo zie je maar dat je zelfs uit een ogenschijnlijk infantiel omgekeerde situatiespelletje nog iets kunt opsteken, of hoe schijn kan bedriegen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 9 maart 2015, 16:11   #25
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Na IS zal er zich een nog groter vacuum gevormd hebben in de region en zal Iran deze volledig invullen: ik vrees dat we van de regen in de drop zullen terecht komen en dat de ellende voor een groot deel in de EU zal binnengedrongen zijn. Ik schat de tijd tot het duurt tot de Islam het volledige programma bepaalt in West-Europa minder dan 10 jaar. Zij die door hun lakse tolerantie en gebrek aan visie dit alles gecreeerd hebben zullen tegen dan op oudere leeftijd zijn....
Die "creaturen "gaan nog de landingsstranden opniewe gebruiken .....!!
pegasus6869 is offline  
Oud 9 maart 2015, 16:30   #26
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
En daar zijn niet eens westerse grondtroepen voor nodig.
De extreme wreedheid, het vernielen van onvervangbare kunstschatten gaat zich tegen hen keren!
Vraag is echter ? Wat na IS ?
http://www.trouw.nl/tr/nl/6844/Rob-d...rstretch.dhtml
Gooi der een paar atoombommen op zoals toen in den djapan....in 40/45....Maar al dienen vurten boel zou tot bij ons waaien zekers.....Tzoe hier nogal stinken.....Weete gunder dat ze daare hun gat nie afkuisen als ze gescheten hebben ...wc papier kennen ze daar nie !!
pegasus6869 is offline  
Oud 9 maart 2015, 19:26   #27
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Gooi der een paar atoombommen op zoals toen in den djapan....in 40/45....Maar al dienen vurten boel zou tot bij ons waaien zekers.....Tzoe hier nogal stinken.....Weete gunder dat ze daare hun gat nie afkuisen als ze gescheten hebben ...wc papier kennen ze daar nie !!
Zo werkt het niet!
Oud 9 maart 2015, 19:53   #28
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zo werkt het niet!
Weet het jongen,weet het.......toch spijtig .....heel spijtig mijn gedacht ......T'is pertan een nutteloos volk dat "stinkt"
pegasus6869 is offline  
Oud 10 maart 2015, 06:16   #29
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het Westen is decadent. Mijn broer wenst dat ik hem in Syrië vervoeg met mijn kind. Ik doe dit en ga naar die helden (lees: schoften) van IS. Maar ik ben of wordt zwanger daar in Syrië en er dreigen complicaties. Ik herinner me het 'onreine' België waar ik vandaan kom. Plots is België niet meer حَرَامْ, niet meer zo haram, want ik wil in België bevallen. Ik kom terug naar het decadente België om van zijn 'decadente' geneeskunde te kunnen profiteren.

Moraal van het verhaal
Die vrouw is vertrokken. Dat ze maar in Syrië blijft en daar bevalt! Uiteindelijk krijgen we later alleen maar last met dat soort mensen. En dan moet Hans Bonte alweer naar Amerika reizen en deemoedig en onderdanig uitleggen (1) aan zijn meesters , de Amerikanen, hoe het toch maar komt dat er in België zoveel Jihadi's zijn.

(1) En fier dat de kleine Bonte toch maar was dat hij even mocht vertoeven onder de Amerikaanse 'groten'. Het had geen naam!
Maar ik ben geen moslim en zie de fouten in het Westen.
IEDEREEN met hart en geweten ziet waar het fout gelopen is....
Maar het zijn er maar weinig die de verantwoordelijken nog bij naam noemen vandaag, en enkel naar het gevolg ervan wijzen.
En het gevolg dan op dezelfde manier willen bestrijden als de manier waarop het veroorzaakt is.
Over een katalysator gesproken die onze kleinkinderen niet verdienen!
Snapt U toch ook?????

Ik kan maar pas terug in politici geloven wanneer politici eindelijk eens veroordelen wat veroordeelt dient te worden in plaats van via afleidingen ons tegen elkaar op te zetten om politiek uit te buiten.
Peche is offline  
Oud 10 maart 2015, 06:24   #30
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hebben de Amerikanen moslims verplicht christen te worden op straffe van onthoofding?
Jeetje, dat heb ik dus écht gemist.
Zo zie je maar dat je zelfs uit een ogenschijnlijk infantiel omgekeerde situatiespelletje nog iets kunt opsteken, of hoe schijn kan bedriegen...
In feite wel ja!

Amerika:
"You're either with us or against us!"
En al wie in Irak in opstand kwam gelabeld als "insurgents" en afgeknald.
Terwijl death metal "let the bodies hit the floor" in hun helm afspeelde ging men van huis tot huis om "insurgents" te zoeken.

Frankrijk:
TV stations, internet van Libië en alle buitencommunicatie als eerste platbombarderen.
Het geld van Libië (niet Khadaffi, maar Libië) saneren en daarmee dus hun hele economie (school/ziekenhuizen/politielonen/....) lamleggen.
Kom je in opstand? "Khadaffi aanhanger, neermaaien".

Afgelopen tientallen jaren zijn er miljoenen slachtoffers van oorlog.
Waaronder miljoenen wezen die wat op het netvlies hebben.

Denkt gij nu echt dat die het Westen als hun bevrijder willen na al deze zooi?

En is die oorlog gestart omdat er hier een tank met zwarte jihadvlag kwam aangereden, of the stars and stripes?
En waarom mag de star and stripes alle wetten van geneve aan haar laars lappen zonder één vingertik te krijgen?

Verplicht Christen te worden of "with or against us" is niet zoveel anders....
Iemand doden is iemand doden he. De pot moet de ketel hier niet verwijten, maar tot de orde van de dag komen.
Peche is offline  
Oud 10 maart 2015, 07:28   #31
MultiMAN
Banneling

Standaard

Citaat:
In feite wel ja!

Amerika:
"You're either with us or against us!"
En al wie in Irak in opstand kwam gelabeld als "insurgents" en afgeknald.
Terwijl death metal "let the bodies hit the floor" in hun helm afspeelde ging men van huis tot huis om "insurgents" te zoeken.

Frankrijk:
TV stations, internet van Libië en alle buitencommunicatie als eerste platbombarderen.
Het geld van Libië (niet Khadaffi, maar Libië) saneren en daarmee dus hun hele economie (school/ziekenhuizen/politielonen/....) lamleggen.
Kom je in opstand? "Khadaffi aanhanger, neermaaien".

Afgelopen tientallen jaren zijn er miljoenen slachtoffers van oorlog.
Waaronder miljoenen wezen die wat op het netvlies hebben.

Denkt gij nu echt dat die het Westen als hun bevrijder willen na al deze zooi?

En is die oorlog gestart omdat er hier een tank met zwarte jihadvlag kwam aangereden, of the stars and stripes?
En waarom mag de star and stripes alle wetten van geneve aan haar laars lappen zonder één vingertik te krijgen?

Verplicht Christen te worden of "with or against us" is niet zoveel anders....
Iemand doden is iemand doden he. De pot moet de ketel hier niet verwijten, maar tot de orde van de dag komen.
Nagel op de kop.
MultiMAN is offline  
Oud 10 maart 2015, 07:40   #32
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

De VS doden niet opzettelijk ongewapende mensen en verkrachten geen vrouwen, op een paar uitzonderingen na en ze doen dat zeker niet systematisch. De VS is in ieder geval 'the lesser of two evils'.

Laatst gewijzigd door Snerror : 10 maart 2015 om 07:41.
Snerror is offline  
Oud 10 maart 2015, 07:45   #33
Peche
Banneling

Standaard

Ze verbergen hun fouten en liegen erover ja!

Zou Frankrijk die Afrikaanse strijders ingehuurd hebben?
Ze hebben wel "the leader of the revolution" afgemaakt he.

https://www.youtube.com/watch?v=qVHzAinRH4g

Bekijk alle speechen van Obama, Clinton, Sarkozy, de beelden van toen en zoek wie de IS steuner was, en wie daadwerkelijk "terrorisme" bestreed en niet financierde!

We fucked up, don't go in denial now!
Peche is offline  
Oud 10 maart 2015, 07:48   #34
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Ik wil u wel geloven, maar ik zie hier geen harde bewijzen.
Snerror is offline  
Oud 10 maart 2015, 07:48   #35
Peche
Banneling

Standaard

Dat is omdat gij nooit op paar minuten tijd een film van anderhalf uur kunt uitzien.
Peche is offline  
Oud 10 maart 2015, 07:54   #36
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Ik ken dat soort filmpjes, ze kunnen gelijk wat geloofwaardig maken. Van de ineenstorting van het fincanieel-economisch systeem tot het einde van de wereld.
Snerror is offline  
Oud 10 maart 2015, 08:03   #37
Peche
Banneling

Standaard

Dus gij vindt dat Khadaffi en Saddam de noodzaak was?
En dat die minderheid bevrijden die zij zo fel onder de knoet hielden een slimme beslissing was?

Dankzij Khadaffi kon de bevolking in de woestijn aan landbouw doen.
Hij investeerde massaal in de Afrikaanse economie en Libië.

Waarom moest hij er zo nodig uit?

Waarom volgt U wel de fragmenten vanuit het VRT of VTM journaal, maar is een chronologische opvolging van de feiten met de opnames ervan U teveel?
Peche is offline  
Oud 10 maart 2015, 08:13   #38
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Neenee, zeker niet. Assad, Saddam en Khadaffi zijn geen lievertjes maar het ware beter geweest als we ons er niet mee hadden gemoeit.

Laatst gewijzigd door Snerror : 10 maart 2015 om 08:13.
Snerror is offline  
Oud 10 maart 2015, 08:19   #39
Peche
Banneling

Standaard

So.... we fucked up!
No need to deny.
Maar de feiten blijven ontkennen maakt ons minstens even schuldig.
Terrorist is een relatief woord.
Peche is offline  
Oud 10 maart 2015, 08:21   #40
MultiMAN
Banneling

Standaard

Citaat:

Zou Frankrijk die Afrikaanse strijders ingehuurd hebben?
Nee, de barbaarse dictator kwam niet toe met zen handjevol loyalisten en was genoodzaakt om beroep te doen op huurlingen.
MultiMAN is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be