Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2015, 11:51   #181
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Welke leraars met levensstijl ken jij?
flamboyant is er misschien net over.
Maar ze doen het beter als de gemiddelde arbeider in mijn naaste omgeving.
Enkele namen zoals u gevraagd heeft.
Jan L.
Theo J.
Rik D.
Herman K.
Louis S.
Jozef H.
Miet W.
Sonja K.
Cindy S.
Rik W.
..................

Eigenlijk teveel om op te noemen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2015, 11:51   #182
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Akkoord, maar dan beginnen de directe en indirecte onkosten ook maar pas.
Het resultaat is wat het is. België is eigenlijk falliet en enkel het enorme bedrag privé kapitaal op de Belgische rekeningen doet Europa geloven dat we het wel zullen rooien...
Het gevolg van een wetgeving kost inderdaad soms heel veel geld.
Oud 8 maart 2015, 11:52   #183
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat dit ligt aan een Limburgse eigenaardigheid.
Limburger hebben door hun minderwaardigheidscomplex dikwijls de drang om veel uiterlijke schijn (chique auto, mooi kleren) tentoon te spreiden.
Wie op een zaterdag de moeite doet om eens door Hasselt, Sint-Truiden of Tongeren te wandelen zal daar mooie illustraties daar van zien...
Minderwaardigheidscomplex?
Dat valt wel mee hoor.
Oud 8 maart 2015, 11:53   #184
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies niet zo eenvoudig...
Natuurlijk is dat niet eenvoudig.
Oud 8 maart 2015, 11:56   #185
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Jan L.
Theo J.
Rik D.
Herman K.
Louis S.
Jozef H.
Miet W.
Sonja K.
Cindy S.
Rik W.
..................

De gemiddelde handelsverkoper of boekhouder heeft het meestal ook iets breder dan de kleine arbeider.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2015, 12:14   #186
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan L.
Theo J.
Rik D.
Herman K.
Louis S.
Jozef H.
Miet W.
Sonja K.
Cindy S.
Rik W.
..................

U verzint wat namen net als u maar iets verzint over pensioenen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 maart 2015 om 12:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2015, 13:05   #187
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn er nog.
Zoals ondergetekende. BTW, duikt Raf nog op?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2015, 15:19   #188
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Wat is er mis met inspanningen te doen terwijl mensen van dezelfde leeftijd nog elke dag uit hun bed moeten om te gaan werken? Wat maakt SWT'ers beter dan zij die nog elke dag moeten gaan werken?
Niks mis mee,maar op dokters advies ben ik in het swt stelsel gestapt,na 40 jaar vol continue dienst,diabetes en hart patient geworden.(niet in de genen,meegekregen,ik zit in een familie van oud worden).
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2015, 15:37   #189
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat klopt van geen kanten ...U geeft totaal verkeerde informatie
Als de man arbeider heeft gewerkt en de vrouw ook dan trekken arbeiders allebei hun pensioen (dat schijntje voor de vrouw is pertinent niet waar)
Is het gezinspensioen hoger dan de twee aparte pensioenen (bv als de vrouw maar enkele jaartjes zou hebben gewerkt)dan wordt automatisch het meest voordelige bedrag zijnde hetgezinspensioen uitbetaald.....

Gezinspensioen arbeider
Man heeft gewerkt vrouw niet.....het koppel trekt een gezinspensioen (75 % regel tgv 60 % regel)

Geval Arbeider ambtenaar
De man heeft gewerkt ...de vrouw niet
Het pensioen is enkel dat van de man zijnde (60 % regel) de man krijgt in dit geval niet meer pensioen.
Gezinspensioen voor ambtenaren is onbestaande
Dat is de demonentactiek:
Sla uw opponent zoveel halve waarheden en hele leugens om de oren in de hoop dat er iets van blijft hangen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2015, 22:01   #190
9100_GroteMarkt_1
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
ELKE werkloze met een goed cv vindt werk in Vlaanderen zegt Dewever.
Dewever heeft nooit gewerkt in de privé.
De man is eeuwige uierhanger, net als zijn zus die reeds 28 jaar onafgebroken werkloos is.
Ik wens niet door dit soort mensen geregeerd te worden noch door de Jan Becausen, Siegfried Brackes etc.
Deze partij kwam uit het niets en zal terug verdwijnen in het donkere gat.
Mijn "centrale verwarming" die ik niet heb werkt uitstekend. Dank U. Ik heb mijn eigen staat waar enkel beesten zijn toegestaan!
Oud 9 maart 2015, 17:52   #191
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat afdanken valt na je 60 meestal heel goed mee.....thuisblijven met je volle wedde .....tot aan je pensioen.
Dat is niet waar. Je houdt veel minder over dan je had.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 17:59   #192
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Mensen die op leraars zeiken zouden het geen 2 dagen volhouden voor de klas.

En zelf ben ik geen leraar.

Hoe weet je het dan dat zij het geen twee dagen zouden volhouden?
Oud 9 maart 2015, 18:05   #193
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Hoe weet u dat dan?
Natte vinger?
Van horen zeggen?
Een helder moment?
Vermoedelijk krijg je geen antwoord ter zake. In het beste geval zijn klassieke geleuter.
Oud 9 maart 2015, 22:42   #194
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wil dat van die volgorde (en niet de rest van je 'verhaaltje over die sociale toestanden') nog aannemen als ge gewoon diep in de schulden zit.

Maar de oude machtspartijen hebben ons echt heeeeeel diep in de schulden gestoken.

Mochten we een gezin zijn, we vreesden voor de deurwaarder.

.
Of het nu de oude machtspartijen zijn of iemand anders die ons diep in de schulden hebben gestoken of niet, dat doet er in wezen niet meer toe.
We zitten diep in de schulden en de schulden nemen nog toe: 107% van het BNP en een toename van meer dan 3% per jaar. Dit is slechts iets minder erg dan Griekenland.
Vergelijk Belgie met een gezin waarvan beide ouders om een of andere reden werkloos vallen en die, uit luiheid of gewoonte, elke dag op restaurant gaan eten, hun huis laten kuisen door een kuisvrouw en die niet meer solliciteren om opnieuw aan de slag te geraken omdat er geen geld meer is om de kosten verbonden aan een sollicitatie te betalen. Men geeft het laatste geld uit aan consumptie en verkijkt daardoor de kans om structureel nieuwe inkomsten te genereren. In een democratie is koopkracht een heel belangrijke fetish, want een bevolking die kan consumeren is content en stemt voor zij die daarvoor gezorgd hebben. We importeren zowat alle goederen uit het buitenland en betalen tegelijkertijd een miljoen werklozen. We importeren electrische energie, laten de wind overwaaien en betalen nog steeds werklozen, zodat ze zeker geen windmolen zouden bouwen voor de staat. In 2011 importeerden we voor 313 miljard en exporteerden we voor 300 miljard. De klassieke analyse zegt dan dat het handelsdeficit 'slechts' 13 miljard was. Dat klopt, maar houdt er geen rekening mee, dat indien die 313 miljard in Belgie geproduceerd was ze misschien 900 miljard had gekost en dat er voor de productie van die goederen misschien meer uren aan werk ingekropen waren dan dat er uren van werklozen beschikbaar zouden zijn.
In fysische termen importeren we een veelvoud van onze export (en de export is bovendien grotendeels samengebouwd door enkele geimporteerde componenten samen te voegen) en het overgrote gedeelte van de werkloosheid wordt veroorzaakt door dit ogenschijnlijk kleine, maar dus in feite enorm grote handelsdeficit. 13 miljard handelsdeficit stemt trouwens toevallig of niet quasi overeen met een 3% van het BNP, het deficit op het budget.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 22:47   #195
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Of het nu de oude machtspartijen zijn of iemand anders die ons diep in de schulden hebben gestoken of niet, dat doet er in wezen niet meer toe.
We zitten diep in de schulden en de schulden nemen nog toe: 107% van het BNP en een toename van meer dan 3% per jaar. Dit is slechts iets minder erg dan Griekenland.
Vergelijk Belgie met een gezin waarvan beide ouders om een of andere reden werkloos vallen en die, uit luiheid of gewoonte, elke dag op restaurant gaan eten, hun huis laten kuisen door een kuisvrouw en die niet meer solliciteren om opnieuw aan de slag te geraken omdat er geen geld meer is om de kosten verbonden aan een sollicitatie te betalen. Men geeft het laatste geld uit aan consumptie en verkijkt daardoor de kans om structureel nieuwe inkomsten te genereren. In een democratie is koopkracht een heel belangrijke fetish, want een bevolking die kan consumeren is content en stemt voor zij die daarvoor gezorgd hebben. We importeren zowat alle goederen uit het buitenland en betalen tegelijkertijd een miljoen werklozen. We importeren electrische energie, laten de wind overwaaien en betalen nog steeds werklozen, zodat ze zeker geen windmolen zouden bouwen voor de staat. In 2011 importeerden we voor 313 miljard en exporteerden we voor 300 miljard. De klassieke analyse zegt dan dat het handelsdeficit 'slechts' 13 miljard was. Dat klopt, maar houdt er geen rekening mee, dat indien die 313 miljard in Belgie geproduceerd was ze misschien 900 miljard had gekost en dat er voor de productie van die goederen misschien meer uren aan werk ingekropen waren dan dat er uren van werklozen beschikbaar zouden zijn.
In fysische termen importeren we een veelvoud van onze export (en de export is bovendien grotendeels samengebouwd door enkele geimporteerde componenten samen te voegen) en het overgrote gedeelte van de werkloosheid wordt veroorzaakt door dit ogenschijnlijk kleine, maar dus in feite enorm grote handelsdeficit. 13 miljard handelsdeficit stemt trouwens toevallig of niet quasi overeen met een 3% van het BNP, het deficit op het budget.
In Griekenland kan je met pensioen gaan vanaf het ogenblik dat het derde kind geboren wordt. Daar zijn dus gepensioneerden van 35 jaar. Je kan in Griekenland ook tot 10 pensioenen cumuleren omdat de ambtenaren niet met mekaar spreken.Je komt in Griekenland aan de macht als je de ambtenaren meer wedde belooft en dat doen ze al 30 jaar. Er zijn1,3 miljoen ambtenaren op 10 miljoen Grieken. Je kan ik Griekenland EU steun krijgen voor 10,000 olijfbomen op een oppervlakte van je garage.
Griekenland heeft een ambtenarenprobleem!
En wij?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2015, 22:49   #196
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
In Griekenland kan je met pensioen gaan vanaf het ogenblik dat het derde kind geboren wordt. Daar zijn dus gepensioneerden van 35 jaar. Je kan in Griekenland ook tot 10 pensioenen cumuleren omdat de ambtenaren niet met mekaar spreken.Je komt in Griekenland aan de macht als je de ambtenaren meer wedde belooft en dat doen ze al 30 jaar. Er zijn1,3 miljoen ambtenaren op 10 miljoen Grieken. Je kan ik Griekenland EU steun krijgen voor 10,000 olijfbomen op een oppervlakte van je garage.
En wij?
Vandaag heb ik hem eerst gevonden, Schoof!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 21:50   #197
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En wij?
Wij hebben ook een ambtenarenprobleem.
Wij hebben 1 economische factor ter beschikking: arbeid. Energie, kapitaal en grondstoffen zijn niet of heel schaars aanwezig in Belgie. We moeten het dus hebben van de zo goed mogelijke benutting van de factor arbeid. Als een hoop mensen onderhoud, zoals werklozen en onnuttig 'werk' verrichtende ambtenaren, dan ben je de enige factor die voor welvaart kan zorgen aan het verspillen: iedereen moet nuttig werk doen. Aangezien de privesector daar niet in slaagt en daar ook niet in geinteresseerd is om daar in te slagen, schiet er niets anders over dan dat de staat iedereen nuttig gebruikt. Spijtig genoeg is er nu het dogma ontstaat dat als de staat iemand tewerkstelt, dat dat is om ambtenaar te zijn, ttz iemand die aanwezig is op kantoor, af en toe wat papier beklad, papieren verlegd, in klasseurs steekt en archiveert, zonder dat dat enig nut heeft. In die zin is de werkoosheid in Belgie wellicht meer dan 50%. Een dergelijke ambtenaar kost meer dan een werkloze. Daar het land bestuurd wordt door dergelijke ambtenaren en ook de EU, vrees ik echter dat we hier nog heel moeilijk gaan uit raken.
Oud 10 maart 2015, 23:00   #198
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
...
Bij mij doet er dat wel toe.
Ik wil die oude machtspartijen de politieke rekening presenteren.

Ander en beter ... gvd ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 23:05   #199
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag heb ik hem eerst gevonden, Schoof!
Proficiat !

En ook een vermelding voor Demonen: deze is meesterlijk.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2015, 23:08   #200
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bij mij doet er dat wel toe.
Ik wil die oude machtspartijen de politieke rekening presenteren.

Ander en beter ... gvd ...

.
Buiten wat verschillen in stijl zie ik geen verschil tussen de NVA en de partijen die jij oude machtspartijen noemt. Ik zie ook meer technische onkunde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be