Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2015, 11:29   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

In het belang van iedereen, zou het best heel duidelijk moeten zijn wat het nu is: toegelaten of niet.

Ik ben van oordeel dat het toegelaten zou mogen zijn.

Maar wel strikt verboden om wat dan ook van opgenomen film of geluid, dat de examinator zou kunnen identificeren, op het net te zetten of op andere wijze publiek te maken.
Tenzij vb. (vb. ..!) de examinator de kandidaat bestuurster zou gepoogd hebben te verkrachten. Dan botsen twee rechten: het recht op privacy van de examinator, tegenover het recht van het slachtoffer van een zwaar misdrijf, om gebruik te maken van de vrije meningsuiting (namelijk: ik was slachtoffer op deze wijze ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 11:31   #22
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In het belang van iedereen, zou het best heel duidelijk moeten zijn wat het nu is: toegelaten of niet.

Ik ben van oordeel dat het toegelaten zou mogen zijn.

Maar wel strikt verboden om wat dan ook van opgenomen film of geluid, dat de examinator zou kunnen identificeren, op het net te zetten of op andere wijze publiek te maken.
Tenzij vb. (vb. ..!) de examinator de kandidaat bestuurster zou gepoogd hebben te verkrachten. Dan botsen twee rechten: het recht op privacy van de examinator, tegenover het recht van het slachtoffer van een zwaar misdrijf, om gebruik te maken van de vrije meningsuiting (namelijk: ik was slachtoffer op deze wijze ...)

.
we laten alles zoals het is dus.
ps uwen tenzij is nu niet toegelaten, en zal in de toekomst ook ni direct toegelaten worden...voor uwen tenzij is er justitie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 11:34   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gewoon omdat hij dat wou, meer reden moet daar niet voor zijn.

Een beetje zoals wanneer ik door het FOD wordt opgeroepen, dan neemt mijn gsm het gesprek met de FOD-dokter op.
Die begint ook zo, 'dat mag niet.'
Ik dan weer: dat mag wel.
FOD-dokter: neen, dat mag niet.
Ik: jawel, dat mag wel. En als ik niet met uw medische beslissing akkoord ben dan gaat deze opname mee naar de zaak op het beroepshof, dan kan het hof ook eens horen hoe je hier tegen mij tekeer gaat.

Dan moet je die hun smikkel zien, ze zijn dat niet gewoon, iemand die de dokter durft tegenspreken, dan zie je ze zo hun kak intrekken.
lol, ik heb vrijwel t zelfde voorgehad in een vergadering met een schooldirectie, die er ter versterking al een (dronken) LBC directeur had bijgehaald ...

assertiviteit in Vlaanderen, het blijft een moeilijk gegeven ... toch zeker in combinatie met 'autoriteit' die denkt zich niet aan de regels te moeten houden ...
Oud 11 maart 2015, 11:36   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Voila ik dacht het wel dat het niet verboden was;
En nee de wetgever moet dat niet verbieden. Ale zeg, net zoals in frankrijk de coyote verboden is.. dat is gewoon zever; Je ziet op die toestelletjes uw werkelijke snelheid ipv de optimistische snelheid van uw kilometriek. Dus ik vind dat je het recht hebt om klop 120km per uur te rijden ipv op een slecht geijkte snelheidsmeter te moeten constateren dat je permanent 110 rijdt
schreef jij niet eerder dat t systeem je verwittigd wanneer je te snel zou rijden ? ...

welnu, dan gaan we (voor zover ik niet fout interpreteer) op zijn surrealistisch ...

toegelaten indien ingebouwd, niet toegelaten indien nadien ingebouwd of aangeschaft ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 maart 2015 om 11:37.
Oud 11 maart 2015, 11:57   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
we laten alles zoals het is dus.
ps uwen tenzij is nu niet toegelaten, en zal in de toekomst ook ni direct toegelaten worden...voor uwen tenzij is er justitie.
eeuh we zijn al tot de consensus beland dat er geen wet bestaat die het verbiedt, en we zijn ook tegen wetten maken die niet nodig zijn
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 11:58   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
schreef jij niet eerder dat t systeem je verwittigd wanneer je te snel zou rijden ? ...

welnu, dan gaan we (voor zover ik niet fout interpreteer) op zijn surrealistisch ...

toegelaten indien ingebouwd, niet toegelaten indien nadien ingebouwd of aangeschaft ...
ja hij verwittigt bij flitspalen als je te snel rijdt, en ik vind dat heel gemakkelijk want ik weet dikwijls niet hoe snel ik mag rijden bij sommige flitspalen en heb dan de neiging om veel te traag te rijden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 12:09   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ja hij verwittigt bij flitspalen als je te snel rijdt, en ik vind dat heel gemakkelijk want ik weet dikwijls niet hoe snel ik mag rijden bij sommige flitspalen en heb dan de neiging om veel te traag te rijden.
en dat wordt op een examen nu net getest ... daar heeft die instructeur dan ook een logisch (zijn enige) punt mee, denk ik zo ... al botst het enigszins met de regel dat ingebouwde assistentiesystemen toegestaan zijn ...
Oud 11 maart 2015, 12:10   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
eeuh we zijn al tot de consensus beland dat er geen wet bestaat die het verbiedt, en we zijn ook tegen wetten maken die niet nodig zijn
Schoof hoort het altijd graag nog een keer extra van mij
Oud 13 maart 2015, 18:40   #29
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Als de Dashcam "geregistreerd bij de privacycommissie" is mag ze in je wagen hangen en opnemen .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 22:24   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kijk, zo een inspecteur is een ambtenaarke met een zekere vorm van macht: hij kan U uw rijbewijske geven of niet. Daaruit bestaat zijn macht. Hij gaat die macht aanwenden om zichzelf te plezieren, zoals het geval is met alle vormen van toegekende macht, en om, in dit geval, de dominateur uit te hangen.

In zijn kwartierke plezier mag hij dus, binnen zekere grenzen, zijn macht aanwenden om zich arbitrair te bevredigen. U frustreren door U te verplichten uw dashkammeke uit te doen behoort tot de mogelijke geneugten waartoe de macht van dat ventje kan leiden.

Gewoon aanvaarden. Ambtenaarkes met een zekere vorm van macht wenden dat aan voor hun eigen genoegen, en U eens kunnen frustreren maakt soms deel uit van dat genoegen.

Denken dat dat ambtenaarke zijn macht gekregen heeft voor "het algemeen belang", ttz, de goeie chauffeurs een papierke geven, en de gevaren op de weg hun papierke niet geven (wat de aangekondigde reden voor het toekennen van hun macht is), is bijzonder naief, en wil zeggen dat je niks begrijpt over het concept van "macht".

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 maart 2015 om 22:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2015, 16:38   #31
lohabra
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, zo een inspecteur is een ambtenaarke met een zekere vorm van macht: hij kan U uw rijbewijske geven of niet. Daaruit bestaat zijn macht. Hij gaat die macht aanwenden om zichzelf te plezieren, zoals het geval is met alle vormen van toegekende macht, en om, in dit geval, de dominateur uit te hangen.

In zijn kwartierke plezier mag hij dus, binnen zekere grenzen, zijn macht aanwenden om zich arbitrair te bevredigen. U frustreren door U te verplichten uw dashkammeke uit te doen behoort tot de mogelijke geneugten waartoe de macht van dat ventje kan leiden.

Gewoon aanvaarden. Ambtenaarkes met een zekere vorm van macht wenden dat aan voor hun eigen genoegen, en U eens kunnen frustreren maakt soms deel uit van dat genoegen.

Denken dat dat ambtenaarke zijn macht gekregen heeft voor "het algemeen belang", ttz, de goeie chauffeurs een papierke geven, en de gevaren op de weg hun papierke niet geven (wat de aangekondigde reden voor het toekennen van hun macht is), is bijzonder naief, en wil zeggen dat je niks begrijpt over het concept van "macht".
Is hier soms iemand een beetje gefrustreerd ?

Ten eerste, is een examinator géén ambtenaar, maar een werknemer bij GOCA. Kan zijn bij Autoveiligheid, BBTC-NV, ....

Ten tweede, gaat het niet om macht. Een examinator moet bij elk examen dat hij/zij afneemt, een gewetensvolle beslissing nemen. Ken ik deze kandidaat zijn rijbewijs toe, of niet ? Wordt het rijbewijs te lichtzinnig toegekend, dan heeft dat uiteraard bijzonder nefaste gevolgen naar de verkeersveiligheid. Wordt de kandidaat daarentegen overdreven streng beoordeeld, en onterecht gebuisd, dan heeft dat voor de kandidaat ook zéér nefaste gevolgen. Primo: opnieuw de kostprijs van 36 euro om het praktijkexamen te mogen afleggen. En bij twee opeenvolgende mislukkingen, komt daar nog de kostprijs van minimaal 6 u rijles in een erkende rijschool bovenop.

Ten derde, duurt een praktijkexamen wel iets langer dan een kwartierke. Vooreerst, dient de kandidaat het examenonderdeel "voorafgaandelijke controles" uit te voeren. Welke controles dat zijn, gebeurt dmv lot-trekking (kandidaat geeft een nr van 1 tot 10, hetgeen bepalend is voor de gevraagde controles). Slaagt de kandidaat in dit onderdeel, wordt de begeleider/instructeur erbij geroepen en wordt er ingestapt. In het voertuig, krijgt de kandidaat een bondige uitleg over de aanduidingen die de examinator geeft tijdens de examenrit. En vervolgens, start de examenrit van ongeveer een half uur. Bij terugkomst, krijgt de kandidaat nog een korte debriefing, waarna het resultaat wordt meegedeeld. Reken voor dit alles toch maar grosso modo op een klein uurtje.

Zo iemand het niet eens is met de genomen beslissing, is er nog altijd de geschillenprocedure. En before someone starts. Die staat beschreven in de folder die elke kandidaat meekrijgt wanneer hij geslaagd is in zijn theorie-examen. En bovendien, hangt die ook nog 's aan het prikbord op het examencentrum zelf. Dus iedereen die Nederlands kan lezen, weet perfect wat hij/zij kan doen, indien men niet akkoord gaat met de genomen beslissing. Bijzonder weinigen die gebuisd zijn, wijten de oorzaak aan zichzelf. Maar gek genoeg, is er vrijwel niemand die een geschillenprocedure opstart. Straf hé ?

En het is overigens niet GOCA, die bepaalt aan welke vereisten een praktijkexamen moet voldoen. Ja, ook GOCA moet zich houden aan wat de wetgever ervan gemaakt heeft.

Laatst gewijzigd door lohabra : 15 maart 2015 om 16:48.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be