![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind dat schandalig.
Krijgen gemeentelijke ambtenaren een commissie op het afleveren van reispaspoorten ? Krijgen de flikken een commissie op het uitschrijven van boetes ? Ook gas-boetes ? Krijgen rechters een commissie op de boetes die zij uitspreken ? Leraren op diploma's die ze uitreiken? Of op herexamens ? titel: Treinconducteurs verliezen gemiddeld 100 euro per maand http://www.standaard.be/cnt/dmf20150312_01575444 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 maart 2015 om 08:39. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
schoof, het probleem is dat de NMBS geen privé bedrijf is, niet dat conducteurs loon naar werken kregen.
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Die ticketverkoop is een doodnormaal onderdeel van hun werk. Moest ik kaartjesknipper zijn van een lijn waar niet veel reizigers zijn, dan zou ik een klacht indienen wegens discriminatie......de kans op een premie voor ticketverkoop is namelijk ongelijk verdeeld....
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De politie krijgt een percentage van de geïnde boetes, dat is ook niet correct. En als ik mij niet vergis tellen de uitgeschreven boetes mee in het dossier van betrokken agent. Zo van hoe meer boetes hoe beter aangeschreven.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet niet waarom die conducteurs reclameren, die moeten toch ook beseffen dat het beetje dat er nog is om van te profiteren voor de vakbond dient te zijn.
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik kom op €76 (bruto?).
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En een conducteur is een treinbestuurder, zoals het woord het zelf zegt.
Je vliegtuig wordt ook bestuurd door een piloot, geen steward, en een schip normaal door een stuurman en geen marconist. Treinbestuurders lopen meestal niet rond als de trein aan het rijden is, en als je er toch één voorbij zou zien lopen dan zou ik me maar snel uit de voeten beginnen maken.
Laatst gewijzigd door lombas : 12 maart 2015 om 13:18. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Wellicht onder de noemer als een motivatiepremie om de tickets actief te controleren, zoals de miljoenen die de NMBS-bonden toegeschoven krijgen om de sociale vrede te bewaren.
|
|
|
#9 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#10 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Platvloerse demagogie van groen kamerlid Van Hecke.
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zucht.
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Bij mijn weten krijgen de betrokken politiemensen geen % van de geïnde boetes. De boetes worden federaal geint en daarvan krijgen de deelstaten een %.
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij de douane was het 20 jaar geleden in ieder geval we zo dat ze soms premies kregen, bijvoorbeeld als ze een illegale alcoholstokerij konden opdoeken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
de machinist, de trein bestuurt, en de conducteur, de kaartjesknipper is. http://www.vlaamswoordenboek.be/ is half duidelijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een conducteur is een treinbestuurder. En een treinbegeleider doet heel wat meer dan kaartjes knippen, wat zelfs maar de minste van zijn voornaamste taken is.
|
|
|
|
|
#17 | |
|
|
Citaat:
Conducteur is duidelijk overgenomen van het Frans, maar in die taal kan je er alle kanten mee uit qua betekenis conducteur /kɔ̃.dyk.tœʁ/ masculin Celui ou celle qui conduit, qui mène. Le duc de Guise suivit sa conductrice, qui n’était rien moins que la fille de Jacques de Matignon maréchal de France ; […]. — (Alexandre Dumas , La Reine Margot, C. Lévy, 1886) […] Blanchette […] fit un écart terrible, et, bondissant en avant, envoya son conducteur rouler les quatre fers en l’air, toutes paumes ouvertes, en plein milieu du taillis. — (Louis Pergaud, L’Argument décisif, dans Les Rustiques, nouvelles villageoises, 1921) Ammon-Ra, le grand Dieu conducteur du soleil ; […] — (José-Maria de Heredia, La lune sur le Nil in Les Trophées) Celui qui a les commandes d’un véhicule. En vertu de cette règle, le conducteur d'un véhicule qui approche d'un passage pour piétons doit s'assurer de ce qu'aucun piéton ne se trouve sur le point de traverser (Pol. Ypres, 16 novembre 1999, Dr. circ., 2000, p. 121). — (Bernard Dewit, Circulation routière: Chronique de jurisprudence 1997-2004, Bruxelles : De Boeck & Larcier, 2006, p.91) J’ai donc épousé Jeanrenaud, un brave homme, conducteur des bateaux de sel. — (Honoré de Balzac, L'Interdiction, 1836) Agent chargé de la conduite des travaux, sous les ordres d’un ingénieur. (Imprimerie) Ouvrier chargé de la conduite d’une presse mécanique ou d’une rotative. Uit Taaladvies.net, gezien de omschrijving van de activiteiten gaat het hier duidelijk niet om de treinbestuurder: (3a) De conducteur verzocht de reizigers alleen in het voorste treinstel plaats te nemen. (zin in de bedrijvende vorm: de beknopte bijzin (gecursiveerd) is lijdend voorwerp, de reizigers (=aan de reizigers) is meewerkend voorwerp) (3b) De reizigers werd (door de conducteur) verzocht alleen in het voorste treinstel plaats te nemen. (zin in de lijdende vorm: de beknopte bijzin is onderwerp, de reizigers (=aan de reizigers) is meewerkend voorwerp) (3c) De reizigers werden (door de conducteur) verzocht alleen in het voorste treinstel plaats te nemen. (zin in de lijdende vorm: de beknopte bijzin is lijdend voorwerp, de reizigers is onderwerp) |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Van Dale , de dikke :
Conducteur : controleur van plaatsbewijzen in het openbaar vervoer
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is allemaal erg fijn.
Laatst gewijzigd door lombas : 12 maart 2015 om 16:21. |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
|
Citaat:
En vermits zij de norm opleggen van wat goed Nederlands is, wordt het hier overgenomen, te vaak door journalisten die maar half weten waarover ze praten. Hier spreken we van treinbegeleider en treinbestuurder. In Olland is het conducteur en machinist. Laatst gewijzigd door DewareJakob : 12 maart 2015 om 16:26. |
|
|
|
|