Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2015, 08:48   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Voetbalsupporters gebruiken vakbondstaktieken met geweld

Je kan zo raden waar ze het geleerd hebben:

wegblokkade oprichten,
voertuigen en mensen controleren,
en zie je iemand van een ander gedacht: breng schade toe of klop er op.

Goed van die Turken dat ze zich niet lieten doen.

En welke commentaar van de flikken ? Dat die nalieten om die Club-supporters aan te houden wegens hun acties als private militie ??

titel: Turkse supporters rijden in op 'controlepost' Bruggefans
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150313_01577386

Citaat:
Na de wedstrijd Club Brugge-Besiktas van donderdagavond is het tot rellen gekomen tussen supporters. Verschillende gewonden moesten naar het ziekenhuis.

Na de match, die gewonnen werd door Club Brugge, had de harde kern van de Club-fans postgevat op een invalsweg. Daar controleerden ze of er supporters van hun Turkse tegenstander in de wagens zaten. ‘Als dat zo was, beschadigden ze de wagens. Tot plots een wagen met vier Turkse inzittenden op het gaspedaal ging staan en drie van de belagers aanreed’, zegt korpschef Dirk Van Nuffel.

‘Het leek wel oorlog’, zegt een ooggetuige. ‘Die Club Brugge-fans sloegen op de wagen, verbrijzelden de voorruit en gaven de passagiers klappen. Er waren rookbommen en her en der lagen slachtoffers.’

Bij de incidenten werden in totaal acht personen bestuurlijk aangehouden. De gewonde Club Brugge-supporters werden overgebracht naar het ziekenhuis. Eén van hen had een open beenbreuk, een andere een gescheurde achillespees.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 12:29   #2
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Verkeerde draad......moet staan in Demper's anti-West-Vlamingen-draad
P.S. er waren pertanks wreed veel flikken, maar niet genoeg blijkbaar.....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 13 maart 2015 om 12:29.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 14:14   #3
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Bewust inrijden op mensen is moord met voorbedachte rade en hoe rechtvaardig het u ook mag over komen een crimineel feit waarin je enkel bewijst geen moer in te zitten met mensenlevens.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 13 maart 2015 om 14:15.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 14:17   #4
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Bewust inrijden op mensen is moord met voorbedachte rade en hoe rechtvaardig het u ook mag over komen een crimineel feit waarin je enkel bewijst geen moer in te zitten met mensenlevens.
Als ze mijn auto aan frut aan het meppen zijn dan geef ik ook gas hoor, en daar is niks doodslag of moord aan. Dat is zelfverdediging met toevallig uw wagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 14:26   #5
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ze mijn auto aan frut aan het meppen zijn dan geef ik ook gas hoor, en daar is niks doodslag of moord aan. Dat is zelfverdediging met toevallig uw wagen.
Als u dat wil geloven.. de rechter zal daar eens groen om lachen.
Uw wagen is een materieel bezit en heeft niks met uw leven te maken (met uw wezen). Het is dan ook enkel op dat moment een wapen.
Maar ik begrijp het hoor; mensen hebben al vaker eens moeite met juiste verbanden, definities of morele waarden.
- Albert Einstein
Oud 13 maart 2015, 14:38   #6
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u dat wil geloven.. de rechter zal daar eens groen om lachen.
Uw wagen is een materieel bezit en heeft niks met uw leven te maken (met uw wezen). Het is dan ook enkel op dat moment een wapen.
Maar ik begrijp het hoor; mensen hebben al vaker eens moeite met juiste verbanden, definities of morele waarden.
en gij vreest niet voor uw leven als gij in een auto zit en ze slaan hem aan frut waar ge er bij in zit ?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik op dat moment zo snel mogelijk weg wil zijn, en de logische reactie is dan gaspedaal.

En wat voor kromme redeneringen trekt gij trouwens. De agressor is hier wel degelijk de brugge fan die checkpost charlie meent te spelen.
Oud 13 maart 2015, 15:17   #7
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
en gij vreest niet voor uw leven als gij in een auto zit en ze slaan hem aan frut waar ge er bij in zit ?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik op dat moment zo snel mogelijk weg wil zijn, en de logische reactie is dan gaspedaal.

En wat voor kromme redeneringen trekt gij trouwens. De agressor is hier wel degelijk de brugge fan die checkpost charlie meent te spelen.
jajaja, 't is goed menneke ik trek de kromme redeneringen... hier is een stuk chocolade en ga maar in het riet spelen.
- Albert Einstein
Oud 13 maart 2015, 15:42   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen de agressor is de overheid.Als in een jeugdclub een jongere een te luide scheet laat wordt deze stande pede gesloten wegens overlast en de zogenaamde veiligheid die niet meer kan worden gegarandeerd.
Echter een debiel spelletje waar systematisch iedere week altijd en overal overlast agressie vechtpartijen gewonden tot zelfs doden bij vallen kan leuk verdergaan...Ik hoor nooit geen enkele burgemeester verkondigen dat hij de veiligheid bij deze niet zal kunnen garanderen.Integendeel deze laffe mensen gooien nog liever wat olie op het vuur ...raar toch terwijl op zowat alle sociale media op voorhand wordt aangekondigd dat er gaat geknokt worden tot bloedens toe ?? ....Maar wat wil je ..voor de regering is een vredelievende oude hippie die een joint rookt een groter gevaar voor de samenleving dan een dronken hooligan die de boel kort en klein slaagt.
Wat een stel laffe hypocrieten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 maart 2015 om 15:53.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 15:52   #9
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
jajaja, 't is goed menneke ik trek de kromme redeneringen... hier is een stuk chocolade en ga maar in het riet spelen.
Ok genoteerd. Jij vindt racistische checkpoints organiseren op de openbare weg door voetbalfans duidelijk OK. Jij vindt ook dat de geviseerden rustig in hun wagen moeten blijven zitten en de trouwe supporters maar de hele auto moeten laten afbreken, onwetend of de volgende klop op jouw hoofd kan zijn.

Ben jij het type dat als je gsm gepikt wordt, je gaat redeneren dat je beter maar niet met dat ding moet rondlopen want het kan de ogen uitsteken van die arme jongens ?

Als ge checkpoints organiseert en autos in frut trapt, kan het voorkomen dat ge platgereden wordt. Einde van het verhaal.
Oud 13 maart 2015, 15:55   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok genoteerd. Jij vindt racistische checkpoints organiseren op de openbare weg door voetbalfans duidelijk OK. Jij vindt ook dat de geviseerden rustig in hun wagen moeten blijven zitten en de trouwe supporters maar de hele auto moeten laten afbreken, onwetend of de volgende klop op jouw hoofd kan zijn.

Ben jij het type dat als je gsm gepikt wordt, je gaat redeneren dat je beter maar niet met dat ding moet rondlopen want het kan de ogen uitsteken van die arme jongens ?

Als ge checkpoints organiseert en autos in frut trapt, kan het voorkomen dat ge platgereden wordt. Einde van het verhaal.
Iedere verantwoordelijke minister zie burgemeester zou zo'n evenement moeten verbieden punt aan de lijn.
Oud 13 maart 2015, 15:56   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lang geleden, op de braderij in de abdijstraat. Maya Detiege komt er wat show verkopen, plots een Noord-Afrikaan die trekt haar handtas van haar arm en gaat lopen.

Dat is goed zei Maya, dan moet ik er niet meer mee sleuren.

Als je zoiets hoort dan denk je, dat kan niet waar zijn, maar het is bittere ernst, je moet toch al wel serieus een fanatieke zot zijn om zo te reageren.

Heel die hun leven, elke gedachte dat door dat hoofd gaat, één grote leugen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 13 maart 2015 om 15:57.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 16:47   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze keer moet ik die Turken dus gelijk geven.

Daarbij "ze reden niet in op die criminelen met hun wegblokkades die auto's aan het molesteren waren".
O neen.
De chauffeur zag wat er ging gebeuren, en verkrampte van de schrik. En zijn rechterbeen verkrampte toch wel 't meeste zeker .... heel per ongeluk.

Criminelen zijn criminelen. Criminele hooligans of criminele Turken, maakt niet uit.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 13 maart 2015, 17:00   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Daarbij "ze reden niet in op die criminelen met hun wegblokkades die auto's aan het molesteren waren".
O neen.
De chauffeur zag wat er ging gebeuren, en verkrampte van de schrik. En zijn rechterbeen verkrampte toch wel 't meeste zeker .... heel per ongeluk.

Criminelen zijn criminelen. Criminele hooligans of criminele Turken, maakt niet uit.

.
Als op voorhand is geweten dat er criminelen gaan opduiken ....moet een burgemeester dan geen maatregelen nemen ?
Oud 13 maart 2015, 17:14   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als op voorhand is geweten dat er criminelen gaan opduiken ....moet een burgemeester dan geen maatregelen nemen ?
Niet als het een sos is.
Dus niet in Brugge en niet in Brussel ...

.

Oud 13 maart 2015, 17:21   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet als het een sos is.
Dus niet in Brugge en niet in Brussel ...

.
Gelukkig hebben we nog een minister van BZ die geen sos is.
Oud 13 maart 2015, 17:43   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gelukkig hebben we nog een minister van BZ die geen sos is.
De verhouding tussen de minister van binnenlandse zakken en de burgemeesters, gezien de gemeentelijke autonomie en dergelijke meer, is een heikel punt waar veel en hard over gezeverd kan worden.

.

Oud 13 maart 2015, 18:14   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De verhouding tussen de minister van binnenlandse zakken en de burgemeesters, gezien de gemeentelijke autonomie en dergelijke meer, is een heikel punt waar veel en hard over gezeverd kan worden.

.
Er kan inderdaad veel meer over gezeverd worden dan of het al dan niet verantwoord is om een spel waar op voorhand van is geweten dat het voor agressieve overlast en gevaar gaat zorgen te laten doorgaan.....daarover zijn zowat alle politiekers het blijkbaar volledig eens
Oud 13 maart 2015, 22:56   #18
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, idd. Ik zou ook uitstappen en met een vermanend vingerken melden dat ik het niet leuk vind. En blijven zitten en wachten op de politie, en terwijl nog wat puzzle Bobbie op de GSM spelen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2015, 02:07   #19
hogesaII
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent dus voor het bekogelen van onze politie? Goed om weten.
hogesaII is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2015, 06:04   #20
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik moet je hierin gelijk geven. Geen enkele rechter die goed bij zijn verstand is en geen club supporter is zal dat club-crapuul hierin gelijk geven. Ze hebben hun verdiende loon gekregen met die open beenbreuk en kapotte achillespees. Welke sukkels zijn dat eigenlijk? Als ik mij niet vergis hadden ze gewonnen en dan gaan ze nog zo'n dingen uitvreten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be