Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2015, 22:45   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/binnenland/n-...ling-a2251088/

Comments.

Vind het zelf moeilijk in te schatten. De regeringspartijen die buiten het gekibbel blijven (MR en Open VLD) houden stand. Kiezer kan de ruzies tussen N-VA en CDenV maar matig waarderen.

Winst voor sp-a verrast me eerlijk gezegd, maar het is niet meer dan een stijging tegenover een zwaar dieptepunt.

Idem voor Vlaams Belang, dat enige hoop kan putten uit deze peiling.
7,4% voor die drekhonden...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 22:47   #42
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Normaal gezien zijn de volgende verkiezingen nog heel veraf en is 't nog heel lang wachten tot we nog eens mogen/moeten gaan stemmen. 'n Mens moet geduld hebben. Ik verwacht niet dat de regering gauw zal vallen. Tegenwoordig verandert er veel, dus wie weet wat dat dat hier gaat zijn binnen vier jaar?
.. u heeft wel een punt .. wat dat hier gaat zijn binnen vier jaar .. geen mens die het weet .. wat dit daar gaat zijn ook niet .. overigens ben ik het niet met u eens dat een mens geduld hebben moet ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 13 maart 2015 om 22:47.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 22:49   #43
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
7,4% voor die drekhonden...
Je spelt 9,6 verkeerd.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 22:52   #44
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Camel V. Herstraeten Bekijk bericht
Men moet al knettergek zijn te verwachten dat men uit een bijna hopeloze situatie (veroorzaakt door de sossen-staat) gaat geraken met maaatregelen die op gejuich onthaald zouden worden. Dat de N-VA amper 10% zou moeten inleveren vormt het bewijs dat de kiezers van die partij mensen met verantwoordelijkheid zijn.
.. dat moet u mij toch eens uitleggen .. waarom zou een vlaems-nazionale kiezer iemand met verantwoordelijkheid zijn indien het nv-a amper tien procent achteruit boert .. bedoelt u dat een derde van de vlaems-nazionale kiezers hun verantwoordelijkheid opnemen door niet langer op het nv-a te stemmen ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 23:02   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik zie er ook geen : ze hebben een weg ingeslagen, daar is geen enkele manier om daarvan af te wijken zonder de onmiddellijke consequentie dat ze dan aan de kant gaan staan in 2019. (puur persoonlijk : ik geloof er zelfs geen bal meer van dat het uberhaupt de bedoeling nog is om daarvan af te wijken)
Er bestaat geen krachtiger afrodisiacum voor sterke politici dan rode pluche en voor de sterkste onder hen een ministeriële wedde.
We zullen zien.

Het hangt allemaal af van BDW zijn theaterkunsten, zijn 'Vlaamse vrienden, we zijn bedrogen,' zal overtuigend moeten zijn.

En de kans zit er in, hij wacht al heel zijn leven op deze kans, om zijn versie van 'De Volkstribuun' neer te zetten. Hij gaat de schuld op zich pakken en het volk gaat hem op handen dragen.
Oud 13 maart 2015, 23:24   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Je spelt 9,6 verkeerd.
nee, 7,4% is al erg genoeg. grrr...
Oud 13 maart 2015, 23:29   #47
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat klopt. Het is eerder aan NVA te wijten. Ttz mensen die in de sprookjes van NVA geloofden, en dachten dat NVA aan de macht in hun voordeel zou zijn, komen tot het besef dat de realiteit anders is.
Dus volgens die stelling hebben veel sp.a stemmers bij de laatste verkiezingen N-VA gestemd?

Laatst gewijzigd door plakker : 13 maart 2015 om 23:29.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 23:33   #48
Tavek
Banneling

Standaard

NVA en VB zijn communicerende vaten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 23:33   #49
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We zullen zien.

Het hangt allemaal af van BDW zijn theaterkunsten, zijn 'Vlaamse vrienden, we zijn bedrogen,' zal overtuigend moeten zijn.

En de kans zit er in, hij wacht al heel zijn leven op deze kans, om zijn versie van 'De Volkstribuun' neer te zetten. Hij gaat de schuld op zich pakken en het volk gaat hem op handen dragen.
Mooie beeldspraak, je zou wel eens gelijk kunnen krijgen. Die dramatiek van de romeinse senaat, dat ligt hem wel.

Op vlak van theaterkunsten : sinds ik zag dat hij zijn eigen partijraad, zogezegd de ervaren partijmannen die de partij op rechte lijn moeten houden zich als onnozelaars hebben laten inpakken bij de keuze van de europese fractie ben ik ervan overtuigd dat hij bij die fanboys echt alles verkocht krijgt. Alles.
1 goeie speech van den Leider en ze starten de polonaise, al heeft hij hen juist iets laten goedkeuren wat tegen de essentie van hun eigen partij ingaat.

Je ziet dat ook goed aan de reacties van de ergste partijslaafjes hier op het forum. Moest BDW met hun vrouw gaan slapen zouden ze nog 's morgens een ontbijtje op bed gaan aanbieden en dan terug gauw folders gaan bussen voor de goede zaak.
Oud 13 maart 2015, 23:57   #50
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Camel V. Herstraeten Bekijk bericht
Een kleine 30% van de Vlamingen denkt aan de toekomst van zijn kinderen. Linksche menschen daarentegen denken steeds enkel aan hun eigen profijtjes.
Iedereen zal wel vinden van zichzelf dat hij aan de toekomst van zijn kinderen denkt zeker?

Enfin, wij als VB'ers toch ook in ieder geval.

Laatst gewijzigd door Drukazz : 13 maart 2015 om 23:58.
Oud 13 maart 2015, 23:58   #51
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Je spelt 9,6 verkeerd.
Die 3% foutenmarge mag ook afgetrokken worden...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2015, 23:59   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We zullen zien.

Ken je deze toespraak ?
In 2019 krijgen we zeker drama van hetzelfde niveau te zien.
https://www.youtube.com/watch?v=7X9C55TkUP8
Oud 14 maart 2015, 01:02   #53
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Mannen (of zijn het gesluierde vrouwen?) : "Zet die ploat es af!!!!"
Mijn pronostiek? Hopelijk duurt het nog wat met die regering. Tegen dat ze een paar maand rollend over de vloer hebben overlegd besparen ze wel op de "Weight Whatchers". Voorlopig voelt Dewever zich dus nog goed in zijn rol.
Hij moet minder vrezen voor suiker-diabetes.
Nog een beetje er af en ze hebben de N-VA niet meer nodig voor die staats-hervorming.
Ik stel nogmaals dat ik het politieke dobbelspel lui aanschouw vanuit mijn zetel.
Maar desondanks blijft er iets op mijn maag liggen.
De vrede werd getekend door onze Vlaamse ridders, te paard en met het vaandel.
Maar dat paard vertrappelde de soldaten op het slagveld en liet dezen voor dood achter. En in de euforie werd weer eens een goede pint "Vlaamse Leffe" gedronken.
Ik zal het anders verwoorden voor de slechte verstaanders.
Busje kwam zo. Met de bijna slimste achter het stuur.
En op de "charette" sprongen een aantal gegadigden. Nieuwe Vlamingen dus.
Op sommige plaatsen sprongen er zelfs te veel op die charette en vielen er reeds een aantal van het overladen vehikel. Allemaal vaten vol ambitie want zij waren universitair gediplomeerden. En er zullen er nog afvallen.
Ze moeten alleen rijpen en tot het besef komen dat in sommige gemeenten er niet genoeg schepenen kunnen zijn om te voldoen aan de vraag van de overtallige kandidaten. De pruimen moeten dus eerst rijpen voor het steeltje breekt.
Volgende verkiezingen? Wat zal het worden? Nog een paar partijtjes bij misschien? Want wat zal er gebeuren met dezen die in de gracht sukkelden?
Ambitie is een gevaarlijke splijtstof. Dus sommige vaten kunnen ontploffen.
En wat zal er gebeuren als......de beloften niet worden waargemaakt?
Als deze regering vroegtijdig valt? Zal er weeral opnieuw het gejammer zijn dat het njet een gevolg is van politiek pragmatisme?
Of zullen de Ridders weeral content verder rijden te paard; niet omkijken en zeer tevreden dus nog een aantal jaartjes ministers van staat mogen spelen?
Komt er misschien een nieuw "Graaf van Hoornpact?"
Wordt Dewever de tweede Schiltz?
Laat maar waaien. Ik ben geen betrokken partij meer.
Ik kijk toe vanuit mijn luie zetel. Ben al even lui geworden als dat meubelstuk zelf. Maar ik moet mezelf niet meer op mijn hersenpan kloppen.
Zelfverwijten zijn een zware kastijding en lastig om dragen.
Bon. Dat ze het dus maar oplossen. Maar zonder mij dus.
Niet de eerste keer dat ik dit gezegd heb.
Ze moeten zelf dus maar hun geschapen beerput uitkuisen.
En ik hoop zelfs dat ze ontdekken dat deze boordevol met drek zit.
Ze kunnen die gevallen vaten ambitie leegmaken en vullen met die drek om de groenten in de tuin te bemesten.
Wie gebruikte ook weer dat gevleugeld woord "mestkevers"?
Vind dat woord nog steeds mooi. Origineel zelfs.

Laatst gewijzigd door werkman : 14 maart 2015 om 01:06.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2015, 01:09   #54
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eerst slaan, dan strelen,
zo temt men de wildste paarden.
Inderdaad, maar niet de koppigste ezels.

On topic : zoals hier reeds zo dikwijls gezegd zijn peilingen – en zeker als er niet eens verkiezingen in zicht zijn – relatief onbelangrijk, maar ze geven in het beste geval wel een trend aan.

In die optiek vind ik het resultaat van de partijen der federale bestuurscoalitie nog verbazingwekkend goed ; meer zelfs, mocht de houding van Kris Peeters binnen de coalitie wat loyaler (geweest) zijn, dan zouden de resultaten van zijn eigen partij en deze van de N-VA wellicht nog dichter bij het status quo liggen.

Maar de meest belangwekkende resultaten zijn zonder twijfel deze van enerzijds de MR en anderzijds de PS. Het lijkt er sterk op dat de door de PS (zeg maar door Onkelinx) voorgebrachte kinderachtige oppositiestijl niet echt het gewenste effect heeft…

Laatst gewijzigd door Gwylan : 14 maart 2015 om 01:27.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2015, 01:11   #55
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Net zoals EU een ontgoocheling is, is België en Vlaanderen ook een ontgoochelen. De NVA heeft de boel alleen nog erger gemaakt.
Oud 14 maart 2015, 01:36   #56
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Die 3% foutenmarge mag ook afgetrokken worden...
Ik bedoel uiteraard gewoon dat onze groene vrienden de drekhonden zijn en niet de verzetstrijders van het Blok
Oud 14 maart 2015, 06:46   #57
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Inderdaad, maar niet de koppigste ezels.

On topic : zoals hier reeds zo dikwijls gezegd zijn peilingen – en zeker als er niet eens verkiezingen in zicht zijn – relatief onbelangrijk, maar ze geven in het beste geval wel een trend aan.

In die optiek vind ik het resultaat van de partijen der federale bestuurscoalitie nog verbazingwekkend goed ; meer zelfs, mocht de houding van Kris Peeters binnen de coalitie wat loyaler (geweest) zijn, dan zouden de resultaten van zijn eigen partij en deze van de N-VA wellicht nog dichter bij het status quo liggen.

Maar de meest belangwekkende resultaten zijn zonder twijfel deze van enerzijds de MR en anderzijds de PS. Het lijkt er sterk op dat de door de PS (zeg maar door Onkelinx) voorgebrachte kinderachtige oppositiestijl niet echt het gewenste effect heeft…
Juist. PS pakt het in haar oppositierol heel slecht aan. En de hysterie van Laurette haalt niets uit. Dat is goed om één dag de gazet mee te halen. Maar wie kan ze daarmee overtuigen ? En vooral : van wat ?
Oud 14 maart 2015, 06:57   #58
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

De PS speelt het tot mijn grote vreugde inderdaad zeer slecht. Wat wil je ook, die partij heeft totaal geen ervaring met oppositie voeren, ze zijn het vooral gewend om vanuit hun machtspositie neer te kijken op anderen. Voer oppositie vanuit die optiek en het loopt slecht af. Met NVA in de regering lijkt het me ook niet onwaarschijnlijk dat ze vanuit die positie de PS nog zwakker trachten te maken door op federaal niveau bepaalde maatregelen te nemen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2015, 07:02   #59
DeProf_eet
Banneling

Standaard

VB stijgt meer dan Groen en NVA daalt. De rest interesseert me niet echt.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2015, 07:04   #60
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Net zoals EU een ontgoocheling is, is België en Vlaanderen ook een ontgoochelen. De NVA heeft de boel alleen nog erger gemaakt.
Ik vind dat er zowel bij de tsjeven als bij de supertsjeven, al 3% het besef gekregen heeft, dat ze behoorlijk genaaid worden door alles wat niet belastingverhoging genoemd mag worden, maar wel uit hun portemonnee verdwijnt.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be