![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...overheid.dhtml het cliëntelisme viert hoogtij in Zuid België. |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Minister-President
|
Ik snap het niet. Werkt 1/5e nu voor de Waalse overheid, of voor "een overheidsadministratie"? De twee worden in het artikel door elkaar gebruikt.
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb al gezocht naar vergelijkbare cijfers voor Vlaanderen. Maar die zijn precies veel moeilijker te vinden. Hoe komen ze aan die cijfers van 30% van de tewerkstelling? Franstalige Gemeenschap(onderwijs) en Waals gewest valt toch niet samen. |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De cijfers liggen dus nog een pak hoger als alles wordt meegerekend. Hoog tijd dat ze daar vanuit de federale regering iets aan doen. Dat ze in Wallonië zelf hun personeel betalen als ze er zoveel willen, het zal snel gedaan zijn met overheidspostjes bijmaken.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zoek ze zelf, ik heb geen goesting. Vandaar de "denk". Vorig jaar heb ik ergens gelezen dat het ambtenarenbestand er in Vlaanderen op verhoogd was en ik vond het toen vrij hoog. Hoeveel het exact was weet ik niet, maar ik denk dat we niet veel zullen moeten onderdoen voor Wallonie. Dat is ook logisch met deze brik a brak staatshervormingen. Weigeren van homogene paketten over te dragen is hiervan de oorzaak.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het lijkt me dus niet dat het in Vlaanderen even hoog zal liggen. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
jawel, er werken in totaal meer mensen in Vlaanderen, maw dat percentage zal logischerwijze lager liggen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Banneling
|
Citaat:
altijd zo negatief en verzuurd ... ipv blij te zijn met dit succesverhaal ! één-op-de-vijf-Walen werkt... !!! ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 18 maart 2015 om 13:00. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
|
Citaat:
Ik vind moeilijk cijfers voor Vlaanderen. Enkel voor België op pag. 209 http://www.iweps.be/sites/default/fi...es_2013deg.pdf Wallonië: 21,2% België: 18,5% Zo groot is dat verschil dus niet. Zoals aangehaald door vlijmscherp liggen die cijfers merkelijk hoger als er een kleiner werkende bevolking is. Voor een werkende bevolking van 1.000.000 mensen is 215.000 in overheid 21,5% Voor een bevolking van 1.100.000 mensen is dat zelfde aantal: 19,55% Men zou dat moeten vergelijken als percentage van de (beroeps-?)bevolking. Verder weet ik niet wat men beschouwt als in dienst van de overheid. Mensen die bij dochterondernemingen van "delijn" werken zijn m.i. niet in overheidsdienst. Het blijft dus moeilijk om correct te vergelijken. Kranten hebben daar ook geen boodschap aan. Die willen alleen zo veel mogelijk verkopen met ronkende titels. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat zijn de nettobelastingbetalers . 840 000 op een bevolking van 4 000 000 . Dat lijkt me gene vette . |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...overheid.dhtml |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
|
Citaat:
Ik kan u voorlopig de Belgische gegevens hier neerzetten. Voor het gemak zal ik ze afronden. Het is maar om een idee te geven. 2014: bevolking 11.132.000 op beroepsleeftijd: 7.260.650 Waarvan 62% werkt, 32% inactief is en 6% werkloos. Een snelle berekening leert dat 4.501.603 Belgen werken. bron: http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...id_leven/werk/ Elders vond ik een "evolutie van het aantal tewerkgestelde werknemers naar sector en statuut" Van de 3.419.000 werknemers werkten er 694.000 voor de overheidssector+onderwijs.* Die 3.419.000 zijn een pak minder dan de 4.501.603 waarvan eerder sprake. Ik denk dat het verschil de zelfstandigen zijn. Maar dat zou betekenen dat ongeveer 3,8 miljoen inwoners van dit land de kosten moeten dragen van meer dan 11 miljoen inwoners. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Maakt niet uit, het is in ieder geval op ons kosten en met dubbel pensioen.
|