Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2015, 12:15   #81
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Israel behoort duidelijk toe aan het Joodse Volk, met Jeruzalem als eeuwige hoofdstad. Alle boeken beamen dat, inclusief de Koran. Tot spijt van wie het benijdt.
Waar in de Bijbel staat dat?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2015, 12:16   #82
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het grote Engelse Mandaatgebied PALESTINA werd voor 75% aan de arabieren gegeven ...
Waar haal je die cijfers ?
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2015, 13:19   #83
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

honderdduizenden doden op zijn geweten, een echte massamoord op zijn eigen bevolking die in opstand is gekomen.

Hij schrikt er niet voor terug volle brandbommen en vaatbommen gevuld met spijkers te gooien op dorpjes en steden, moordt ganse bevolkingen uit inclusief oudjes, vrouwen, kinderen en baby's. Onlangs is zelfs duidelijk geworden dat hij er niet voor terugschrikt om massaal burgers te vergassen via gifgasbommen, als er ook maar enig vermoeden is van de aanwezigheid van een rebel in de buurt. En dan heb ik het nog niet eens over de hermetische afsluiting/uithongering van vluchtelingenkampen en dergelijke.

Assad en ISIS zijn van dezelfde slag. Dat de ene de andere bekampt is alleen maar goed, met de ISIS heeft hij zijn handen vol, en de ISIS krijgt ook zware klappen. Bovendien worden andere meevechtende terreurgroepen serieus verzwakt, zoals bijvoorbeeld Hezbollah. Dat is dus geen slecht nieuws.
Maar de meer dan 200.000 doden, een meervoud hiervan aan gewonden en miljoenen vluchtelingen voor een overgroot deel gewone burgers, zijn een onmenselijke drama waarvoor Assad zich moet verantwoorden in Den Haag, tenminste als hij het zelf levend van afbrengt.
Wat hem onderscheidt van IS is dat zijn ambities binenlands en regionaal zijn, niet internationaal.

Dat men hem liever kwijt was, tot daar aan toe. Maar niet dmv steun aan Al Qaeda-tak Nusra. Al Qaeda viseert regelrecht de hele wereld. 9/11, remember? IS is een overtreffende trap erger.

De 'realpolitik' die Israel hier bedrijf is een cynische vorm van dat inderdaad gruwelijke conflict welbewust te laten aanslepen, en de vrije baan te laten aan de koppensnellers.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2015, 14:47   #84
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegenstelling tot de Torah (Oud-Testament), waarin Israel, de Joden en Jeruzalem schering en inslag zijn.

Israel behoort duidelijk toe aan het Joodse Volk, met Jeruzalem als eeuwige hoofdstad. Alle boeken beamen dat, inclusief de Koran. Tot spijt van wie het benijdt.

I rest my case.
Ik wist niet dat de Torah "alle boeken" waren, en ook niet dat dat een erkende bron is van internationaal recht.
Nu ja, ik weet zo weinig, misschien kan jij mij dat eens grondig uitleggen?
Oud 18 maart 2015, 16:53   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
zwaanst na nie.

http://wordfromjerusalem.com/wp-cont...-appendix2.pdf

http://www.unitedjerusalem.org/Graphics/Maps/PartitionforTransJordan.asp

Citaat:
THE DIVISION OF THE MANDATE FOR PALESTINE

In 1923 the British "chopped off" 75% of the proposed Jewish Palestinian homeland to form an Arab Palestinian Nation of "Trans-Jordan," meaning "across the Jordan River." The Palestinian Arabs now had THEIR homeland... the remaining 25% of the original Palestinian territory (west of the Jordan River) was to be the Jewish Palestinian homeland. However, sharing was not part of the Arab psychological makeup then or now and they were determined to get ALL of that remaining 25%. Encouraged and incited by growing Arab nationalism throughout the Middle East, the Arabs of that small remaining Palestinian territory launched never-ending murderous attacks upon the Jewish Palestinians in an effort to drive them out. Most terrifying were the Hebron slaughters of 1929 and later the 1936-39 "Arab Revolt." The British, at first tried to maintain order but soon (due to the large oil deposits being discovered throughout the Arab Middle East) turned a blind eye. It became obvious to the Palestinian Jews that they must fight the Arabs AND drive out the British.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2015, 16:53   #86
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zwaanst na nie.

http://wordfromjerusalem.com/wp-cont...-appendix2.pdf

http://www.unitedjerusalem.org/Graphics/Maps/PartitionforTransJordan.asp

Citaat:
THE DIVISION OF THE MANDATE FOR PALESTINE

In 1923 the British "chopped off" 75% of the proposed Jewish Palestinian homeland to form an Arab Palestinian Nation of "Trans-Jordan," meaning "across the Jordan River." The Palestinian Arabs now had THEIR homeland... the remaining 25% of the original Palestinian territory (west of the Jordan River) was to be the Jewish Palestinian homeland. However, sharing was not part of the Arab psychological makeup then or now and they were determined to get ALL of that remaining 25%. Encouraged and incited by growing Arab nationalism throughout the Middle East, the Arabs of that small remaining Palestinian territory launched never-ending murderous attacks upon the Jewish Palestinians in an effort to drive them out. Most terrifying were the Hebron slaughters of 1929 and later the 1936-39 "Arab Revolt." The British, at first tried to maintain order but soon (due to the large oil deposits being discovered throughout the Arab Middle East) turned a blind eye. It became obvious to the Palestinian Jews that they must fight the Arabs AND drive out the British.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 18 maart 2015, 17:14   #87
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Het schijnt niet erg door te dringen, maar de meerderheid in Jordanië is palestijn.
Ik waarschuw je bij dezen mij correct te citeren. Bij een volgende keer druk ik op het rode driehoekje. Je haalt namelijk het zeer relevante deel waar ik inga op jouw demografische argument weg. Desalniettemin: jouw argument gaat niet op. In Monaco heeft 45% van de bevolking een Frans paspoort en in Andorra is 55% van de bevolking Spanjaard/Catalaan. Monaco is ook geen stukje Frankrijk en Andorra geen stukje Spanje.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2015, 17:19   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik waarschuw je bij dezen mij correct te citeren. Bij een volgende keer druk ik op het rode driehoekje. Je haalt namelijk het zeer relevante deel waar ik inga op jouw demografische argument weg. Desalniettemin: jouw argument gaat niet op. In Monaco heeft 45% van de bevolking een Frans paspoort en in Andorra is 55% van de bevolking Spanjaard/Catalaan. Monaco is ook geen stukje Frankrijk en Andorra geen stukje Spanje.
ik heb de indruk dat je geen kaart kan lezen. We hebben het hier over het GRONDGEBIED. Je weetwel: stukjes aarde. Daarop wonen mensen en die worden dan vernoemd naar de streek waar ze op wonen (origineel, niet als het ingeweken Fransen zijn in Monaco, maar de originele Monegasken).

Als Frankrijk nu wordt samengevoegd met Monaco (grondgebied), dan wonen de Monegasken (die zelfs niet verhuisd zijn) in Frankrijk!

Palestijnen (Palestijns mandaatgebied) die niet verhuisd zijn wonen op het huidige grondgebied van Jordanië.

Als Monaco wordt samengevoegd met Frankrijk, dan gaan volgens jou de originele Monegasken eisen dat Zwitserland Monaco wordt?

Oud 18 maart 2015, 17:24   #89
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
misschien toch beter eerst een geschiedenisboekje opendoen hoor.

Zelfs ooit Antwerps Stadsdichter Ramsey Nasr was "Palestijnse Jordanier".... later afgekort tot "palestijn" want dat klinkt beter, maar toch woonden zijn grootouders gewoon in hun vroeger dorp.....in wat nu Jordanië heet.

Het stuk Palestina in Jordanië is namelijk niet van plaats veranderd hoor.

Voeg de helft van Frankrijk bij België, noem het allemaal Vlaanderen en dan wonen er geen Fransen meer zeker?
Jordanië is slechts 3 jaar onderdeel geweest van het Britse Mandaatgebied Palestina: veel te kort voor zelfs de minste natievorming. Sinds 1922 hebben de Jordanen zich tot een zelfstandige natie ontwikkeld. Ik snap serieus niet dat er op dit forum mensen rondlopen die het bestaan van de Joodse natie en de Palestijnse natie ontkennen. Lees dan een standaardwerk over staten en naties denk ik dan.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 18 maart 2015 om 17:26.
Oud 18 maart 2015, 17:36   #90
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik heb de indruk dat je geen kaart kan lezen. We hebben het hier over het GRONDGEBIED. Je weetwel: stukjes aarde. Daarop wonen mensen en die worden dan vernoemd naar de streek waar ze op wonen (origineel, niet als het ingeweken Fransen zijn in Monaco, maar de originele Monegasken).

Als Frankrijk nu wordt samengevoegd met Monaco (grondgebied), dan wonen de Monegasken (die zelfs niet verhuisd zijn) in Frankrijk!

Palestijnen (Palestijns mandaatgebied) die niet verhuisd zijn wonen op het huidige grondgebied van Jordanië.

Als Monaco wordt samengevoegd met Frankrijk, dan gaan volgens jou de originele Monegasken eisen dat Zwitserland Monaco wordt?
Jouw redenatie bevat 2 denkfouten:
1) Jij hecht enorme waarde aan het gegeven dat Jordanië slechts 3 jaar onderdeel was van het Britse Mandaatgebied Palestina, een grens die ook nog eens lukraak werd getrokken door de Fransen en de Britten. Er is in die 3 jaar geen sprake geweest van een staat-en natievorming van dat gehele mandaat.
2) Jij stelt ten onrechte dat Palestijnen en Jordaniërs één natie zijn wat niet klopt. Palestijnen beschouwen zich niet als Jordaniërs en vice versa. Oostenrijkers zijn ook geen Duitsers en andersom.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 18 maart 2015 om 17:38.
Oud 18 maart 2015, 18:35   #91
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Je zou eens in een geschiedenisboekje kunnen kijken....
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2015, 18:37   #92
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De 'realpolitik' die Israel hier bedrijf is een cynische vorm van dat inderdaad gruwelijke conflict welbewust te laten aanslepen, en de vrije baan te laten aan de koppensnellers.
Bs'd

Ja hoor, we zijn er weer!

Moslims snijden moslims en niet-moslims in grote getale de kop af, en het is de schuld van de joden....
Oud 18 maart 2015, 18:39   #93
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik wist niet dat de Torah "alle boeken" waren, en ook niet dat dat een erkende bron is van internationaal recht.
Nu ja, ik weet zo weinig, misschien kan jij mij dat eens grondig uitleggen?
Bs'd

Geen probleem.

"De Torah", in de ruimere zin, bevat het geheel van alle joods religeuze wetboeken. In engere zin alleen de eerste vijf boeken van de bijbel.

In de Torah staan ook wetten voor niet-joden, de zogenaamde "Noachitische geboden".

En op die Noachitische geboden is het internationaal recht gebaseerd.
Oud 18 maart 2015, 18:47   #94
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Jordanië is slechts 3 jaar onderdeel geweest van het Britse Mandaatgebied Palestina: veel te kort voor zelfs de minste natievorming. Sinds 1922 hebben de Jordanen zich tot een zelfstandige natie ontwikkeld.
Bs'd

De natie Jordanië is gevormd door de engelsen, in hun mandaatgebied PALESTINA.

Jordanië zit dus op het overgrote gedeelte van Palestina.

Citaat:
Ik snap serieus niet dat er op dit forum mensen rondlopen die het bestaan van de Joodse natie en de Palestijnse natie ontkennen. Lees dan een standaardwerk over staten en naties denk ik dan.
Ga dat gauw eens lezen, dan weet je wat beter waar je het over hebt.
Oud 18 maart 2015, 18:57   #95
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik snap serieus niet dat er op dit forum mensen rondlopen die het bestaan van de Joodse natie en de Palestijnse natie ontkennen. Lees dan een standaardwerk over staten en naties denk ik dan.
2

... meer energie wil ik er niet insteken ...
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2015, 19:03   #96
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

Geen probleem.

"De Torah", in de ruimere zin, bevat het geheel van alle joods religeuze wetboeken. In engere zin alleen de eerste vijf boeken van de bijbel.

In de Torah staan ook wetten voor niet-joden, de zogenaamde "Noachitische geboden".

En op die Noachitische geboden is het internationaal recht gebaseerd.
Allé dat is dan nieuw.
Misschien is er dan toch een Joods wereldcomplot.
Oud 18 maart 2015, 19:08   #97
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Allé dat is dan nieuw.
Misschien is er dan toch een Joods wereldcomplot.
Bs'd

Valt wel mee hoor, het was een nederlandse niet-jood die de Noachitische geboden nam als basis voor het internationaal recht.
Oud 18 maart 2015, 19:09   #98
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

Valt wel mee hoor, het was een nederlandse niet-jood die de Noachitische geboden nam als basis voor het internationaal recht.
En hoe noemde die meneer?

O ja, wat zijn die geboden dan?

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 18 maart 2015 om 19:14.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2015, 19:21   #99
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe noemde die meneer?
Bs'd

Je bedoelt: "Hoe heette hij?"?

Zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hugo_de...htsgeleerde%29

Citaat:
O ja, wat zijn die geboden dan?
Zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Noachitische_geboden

Let vooral op de laatste regel van dit artikel.

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 18 maart 2015 om 19:22.
Oud 18 maart 2015, 19:32   #100
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bs'd

De natie Jordanië is gevormd door de engelsen, in hun mandaatgebied PALESTINA.

Jordanië zit dus op het overgrote gedeelte van Palestina.
Correctie: van het oorspronkelijke Britse mandaatgebied Palestina van 1919 tot 1922, toen de Palestijnse en Jordaanse natie nog moesten worden geboren. Jouw hele redenatie klopt voor geen kant. Straks ga je nog beweren dat Walen Nederlanders zijn.

Citaat:
Ga dat gauw eens lezen, dan weet je wat beter waar je het over hebt.
Geen slimme opmerking: niet alleen heb ik het bijbehorende papierwerk,ook ben ik mede afgestudeerd op een artikel over het Israëlisch-Palestijns conflict.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be