Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2015, 23:59   #21
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De afbouw vd ambtenarij is niet in centen en heeft geen positieve gevolgen voor de begroting!
Maar jij strijdt toch constant voor de afbouw van het ambtenarenapparaat, niet?je weet wel, degenen die niks bijdragen.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 23:59   #22
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Je beseft toch dat je puur veronderstellingen maakt. Misschien vindt demonen als hij wil binnen de week een job. Misschien ook niet. Maar wie geen moeite doet en niet wil, zal ze zeker niet vinden. Een groot deel van de Ford-arbeiders hebben trouwens al een job gevonden. Er waren er al die een nieuwe job hadden voor Ford gesloten werd. Dat zijn mensen die niet bij de pakken zijn blijven zitten.
Mijn arbeidsleven zit er op, ik heb het statuut van arbeidsongeschikte swt-er.
Los van mijn beroepsziekte vecht ik momenteel tegen kanker. Ik ben nl een halj jaar geleden hervallen.
Zelfs indien U mij zou dwingen ben ik niet in staat om te gaan werken. Ik ben 1m93 en weeg momenteel 51 kg.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 00:00   #23
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Je beseft toch dat je puur veronderstellingen maakt. Misschien vindt demonen als hij wil binnen de week een job. Misschien ook niet. Maar wie geen moeite doet en niet wil, zal ze zeker niet vinden. Een groot deel van de Ford-arbeiders hebben trouwens al een job gevonden. Er waren er al die een nieuwe job hadden voor Ford gesloten werd. Dat zijn mensen die niet bij de pakken zijn blijven zitten.
Ik ben van Limburg, en van een van de meest getroffen regios van Limburg door de sluiting van Ford. Er is geen werk. Vacatures voor arbeiders en onderhoudspersoneel, daar wordt met de grote massa op gesolliciteerd. 30-40 tot zelf 100 CV's voor een functie. Bij openbare besturen en dergelijke moeten ze vaak meerdere examensessies inlassen om alle kandidaten aan bod te laten komen. Voor een werfreserve, nota bene.

Er zijn wel vacatures, maar kompleet niet op maat van ford arbeiders. En hoe school je een 57 jarige metaalarbeider om ? Realistisch gesproken gaat dat niet meer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 00:03   #24
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben van Limburg, en van een van de meest getroffen regios van Limburg door de sluiting van Ford. Er is geen werk. Vacatures voor arbeiders en onderhoudspersoneel, daar wordt met de grote massa op gesolliciteerd. 30-40 tot zelf 100 CV's voor een functie. Bij openbare besturen en dergelijke moeten ze vaak meerdere examensessies inlassen om alle kandidaten aan bod te laten komen. Voor een werfreserve, nota bene.

Er zijn wel vacatures, maar kompleet niet op maat van ford arbeiders. En hoe school je een 57 jarige metaalarbeider om ? Realistisch gesproken gaat dat niet meer.
Essers bv. Heeft nochtans een pak moeite gedaan. Daar zijn er een pak aan de slag kunnen gaan. Natuurlijk, wie niet gesolliciteerd had...

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 12 maart 2015 om 00:04.
Oud 12 maart 2015, 00:06   #25
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Essers bv. Heeft nochtans een pak moeite gedaan. Daar zijn er een pak aan de slag kunnen gaan. Natuurlijk, wie niet gesolliciteerd had...
Essers heeft vooral afroepbanen in deeltijds regime.
Ga naar de vdab-site!

OPROEPBASIS : 5u-9u Heftruckchauffeur
Vorkliftchauffeur / rolbrugbestuurder (m/v)
Bedrijfsprofiel
H. Essers werd opgericht in 1928 en is sindsdien uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende bedrijven in Europa op het vlak van transport en logistiek voor sectoren als chemie, farmaceutica en kwalitatief hoogstaande goederen. 3000 enthousiaste medewerkers werken, verdeeld over 28 filialen in 10 landen, aan de verschillende aspecten van de logistieke keten: warehousing, transport, distributie en het volledige beheer van goederenstroom. Ondanks zijn grootte, wordt Essers toch sterk gekenmerkt door een familiaal karakter.

Jobomschrijving
Je takenpakket bestaat uit het laden en lossen van goederen met behulp van een heftruck en een scanner. Je werkt in een crossdock magazijn met farmaceutische, chemische en andere goederen. Je doet dit op een correcte manier en denkt hierbij steeds aan de veiligheid van je collega¿s en de goederen.

Je werkt in de shift van 05u00-09u00. We laten je elke morgen weten of je op de planning staat de volgende ochtend. Het aantal werkdagen per week kan wisselen naargelang de noden op de planning.

Jouw profiel
Je hebt minimum 1 jaar ervaring met het rijden met een heftruck.

Je hebt een duidelijke reden, waarom je op oproepbasis wilt werken. Doorschuiven naar een voltijdse job is immers NIET mogelijk.

- See more at: http://www.vdab.be/mijnvdab/jobs/wz/....JiWNqgyI.dpuf

Laatst gewijzigd door demonen : 12 maart 2015 om 00:07.
Oud 12 maart 2015, 00:06   #26
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Esters bv. Heeft nochtans een pak moeite gedaan.
Essers bedoel je ?

Die gaan proberen ford arbeiders in dienst te nemen, maar er zitten daar ook niet-ouderen tussen he, bij die ontslagen arbeiders

En logistiek is maar een half verhaal. Zonder industriele activiteit heb je geen logistiek nodig.
Oud 12 maart 2015, 00:08   #27
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:

Nochtans zijn er wel metaalbedrijven in het Genkse die zulke mensen zouden kunnen gebruiken. Het gaat er mij om dat ze hungoede wil laten zien. Dat niet iedereen een job kan vinden op dit moment is nogal wiedes in Limburg. Maar gewoon wachten tot een ander wel de open gekomen plaats invult ... daar heb ik mijn bedenkingen bij. Zo zit ik niet in elkaar en zo heb ik nooit niet in elkaar gezeten.
Oud 12 maart 2015, 00:09   #28
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Essers bedoel je ?

Die gaan proberen ford arbeiders in dienst te nemen, maar er zitten daar ook niet-ouderen tussen he, bij die ontslagen arbeiders

En logistiek is maar een half verhaal. Zonder industriele activiteit heb je geen logistiek nodig.
Jaja, gecorrigeerd weer. Stomme corrector. Ik moet die eens uitzetten.
Oud 12 maart 2015, 00:11   #29
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans zijn er wel metaalbedrijven in het Genkse die zulke mensen zouden kunnen gebruiken. Het gaat er mij om dat ze hungoede wil laten zien. Dat niet iedereen een job kan vinden op dit moment is nogal wiedes in Limburg. Maar gewoon wachten tot een ander wel de open gekomen plaats invult ... daar heb ik mijn bedenkingen bij. Zo zit ik niet in elkaar en zo heb ik nooit niet in elkaar gezeten.
Aperam Genk is de volgende grote sluiting in Limburg!
Oud 12 maart 2015, 00:14   #30
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Essers heeft vooral afroepbanen in deeltijds regime.
Ga naar de vdab-site!

OPROEPBASIS : 5u-9u Heftruckchauffeur
Vorkliftchauffeur / rolbrugbestuurder (m/v)
Bedrijfsprofiel
H. Essers werd opgericht in 1928 en is sindsdien uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende bedrijven in Europa op het vlak van transport en logistiek voor sectoren als chemie, farmaceutica en kwalitatief hoogstaande goederen. 3000 enthousiaste medewerkers werken, verdeeld over 28 filialen in 10 landen, aan de verschillende aspecten van de logistieke keten: warehousing, transport, distributie en het volledige beheer van goederenstroom. Ondanks zijn grootte, wordt Essers toch sterk gekenmerkt door een familiaal karakter.

Jobomschrijving
Je takenpakket bestaat uit het laden en lossen van goederen met behulp van een heftruck en een scanner. Je werkt in een crossdock magazijn met farmaceutische, chemische en andere goederen. Je doet dit op een correcte manier en denkt hierbij steeds aan de veiligheid van je collega¿s en de goederen.

Je werkt in de shift van 05u00-09u00. We laten je elke morgen weten of je op de planning staat de volgende ochtend. Het aantal werkdagen per week kan wisselen naargelang de noden op de planning.

Jouw profiel
Je hebt minimum 1 jaar ervaring met het rijden met een heftruck.

Je hebt een duidelijke reden, waarom je op oproepbasis wilt werken. Doorschuiven naar een voltijdse job is immers NIET mogelijk.

- See more at: http://www.vdab.be/mijnvdab/jobs/wz/....JiWNqgyI.dpuf
Zoek je nog naar een vaste job, demonen? Hoeveel jaren moet je nog tot je pensioen?
Oud 12 maart 2015, 00:15   #31
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn er nog, maar de namen ontsnappen me nu.
Oud 12 maart 2015, 00:15   #32
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze doen het weer beter nochtans. De lage schrootprijzen spelen hier ook een rol (ze gebruiken enkel schrook als grondstof voor hun inox) en investeren in nieuwe fabrieken die eventueel genk zouden kunnen laten sluiten zijn niet aan de orde: er is te weinig vraag. En in Duitsland zijn enkele concurrenten dicht gegaan niet ver van Genk.

Goede omstandigheden. Maar voor hoelang.
Oud 12 maart 2015, 00:17   #33
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze doen het weer beter nochtans. De lage schrootprijzen spelen hier ook een rol (ze gebruiken enkel schrook als grondstof voor hun inox) en investeren in nieuwe fabrieken die eventueel genk zouden kunnen laten sluiten zijn niet aan de orde: er is te weinig vraag. En in Duitsland zijn enkele concurrenten dicht gegaan niet ver van Genk.

Goede omstandigheden. Maar voor hoelang.
Als je zo redeneert, blijf je stilstaan, TAVEK. Zo geraak je nooit vooruit. Een ondernemer die zo denkt, is al failliet eer hij begint.
Oud 12 maart 2015, 00:25   #34
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je zo redeneert, blijf je stilstaan, TAVEK. Zo geraak je nooit vooruit. Een ondernemer die zo denkt, is al failliet eer hij begint.
De fabriek is ook uniek in haar capaciteiten binnen het aperam gamma, dus ik vermoed niet dat ze snel dicht gaat. Als je op bezoek gaat in de kantoren is het bij momenten wel een spookbedrijf: donker, weinig tot geen personeel...
Oud 20 maart 2015, 07:40   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

1)Door een of andere "rekenfout" binnen de administratie schijnt een gigantisch tekort (men spreekt van 800 miljoen euro) in de sociale zekerheid aan het oog (zijnde de ministerraad tijdens de begrotingscontroles) onttrokken te zijn geweest.

2)Dergelijke fouten zullen waarschijnlijk gevolgen hebben voor de verantwoordelijke ambtenaren.......of zouden dat moeten hebben.

3)Dergelijke fouten hebben beslist politieke gevolgen.De MOMENTEEL verantwoordelijke regerende politicii MOETEN dergelijk tekort in de boeken opnemen en dichtrijden.Vooruitschuiven naar de toekomst,zoals een vorige generatie politici deden,(waarvan verschillenden nog leven en zich zelfs "staatsman" durvcen noemen...) kan niet meer.

4)Het zou interessant zijn eens te vernemen hoe lang dit probleem al "onzichtbaar" gebleven is.Ik kan me niet voorstellen dat zulke tekorten "plotsklaps" ontstaan.Ook "Europa" zal vragen gaan stellen in hoeverre Belgische boekhoudingen eigenlijk betrouwbaar zijn.

5)Het gekweel van oppositiepartijen en belangengroepen omtrent "harteloze" besparingen klinkt steeds ........smeriger.....Ze willen de toekomstige generatie maar blijven bezwaren met de problemen van NU.We zijn NU de boter aan het opeten van de jaren zeventig van de vorige eeuw.Ze smaakt inderdaad niet lekker.....
We zien nu hoe moeilijk het is om zelfs maar een begroting te bereiken die naar evenwicht moet streven..(een "huismoederbudget" zeg maar)

Laatst gewijzigd door kelt : 20 maart 2015 om 07:45.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 07:41   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn arbeidsleven zit er op, ik heb het statuut van arbeidsongeschikte swt-er.
Los van mijn beroepsziekte vecht ik momenteel tegen kanker. Ik ben nl een halj jaar geleden hervallen.
Zelfs indien U mij zou dwingen ben ik niet in staat om te gaan werken. Ik ben 1m93 en weeg momenteel 51 kg.
Oeps,
Demonen, bij deze veel sterkte bij u zware ziekte.

RS
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 07:45   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Demonen en zijn collega SWT'ers moeten met rust gelaten worden. De politici in Brussel hebben het moreel gezag niet om die mensen hun leven zuur te maken. Daar hebben ze zelf te weinig levenservaring voor, en te weinig democratische legitimiteit (particratie ahoi....kijk maar hoe de indexsprong die door de overgrote meerderheid van de bevolking is verworpen er nu wel komt).
wat is je bron van de bewering dat de overgrote meerderheid van de bevolking de indexsprong verwerpt? ik ken er zeer weinig in mijn omgeving, allemaal middenklassers.
Oud 20 maart 2015, 07:48   #38
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die mensen die wel nog een job hebben en normaal op pensioen kunnen gaan zijn vaak de gelukszakken.
Ja, absoluut, de stress van een ganse week werken en pendelen voor netto misschien een paar honderd euro meer of misschien minder dan een geprepensioneerde, dat zijn de gelukzakken.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 20 maart 2015 om 07:48.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 13:11   #39
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Veel sterkte Demonen. Ik hoop jou hier toch terug te verwelkomen.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 13:23   #40
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De regering-Michel ging er bij de opmaak van de begroting van uit dat het tekort in de sociale zekerheid zou beperkt zijn tot zo'n 500 miljoen euro. Maar uit een nota van het Beheerscomité van de Sociale Zekerheid blijkt dat het tekort intussen is opgelopen tot 1,3 miljard euro. En dat is een ontsporing van zo'n 800 miljoen euro.
http://www.tijd.be/politiek_economie...10103-3136.art

Max 5 jaar en dan is het max pensioen 1.000 Euro/maand en worden (Vlaamse) werklozen massaal geschorst.
De N-VA gaat België redden al moet ze over Vlaamse lijken gaan!
Volledig ontspoort ? ? ?
Ik geloof er niets van.
Onjuist !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be