Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2015, 10:38   #101
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Mijn vraag was EERST. Dus EERST mijn vraag beantwoorden.
Bs'd

Jou vraag was eerst? Welke vraag is dat, en in welke post kan ik die vinden?
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 10:46   #102
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Pfffffffffh...........Religioten, ze zijn zo dom, meneer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 10:47   #103
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom is dat logisch? waarom heeft uw ingebeelde god een uitverkoren volk?
Bs'd

Waarom zou Hij geen volk mogen uitverkiezen?

Citaat:
Waarom heeft hij favorietjes?
God verkiest hen die Hem verkiezen.

God heeft Abraham en zijn nageslacht uitverkozen. Waarom?

"En J-H-W-H verscheen hem en zeide: Trek niet af naar Egypte; woon in het land, dat Ik u aanzeggen zal;
3 Woon als vreemdeling in dat land, en Ik zal met u zijn, en zal u zegenen; want aan u en uw zaad zal Ik al deze landen geven, en Ik zal den eed bevestigen, dien Ik Abraham uw vader gezworen heb.
4 En Ik zal uw zaad vermenigvuldigen, als de sterren des hemels, en zal aan uw zaad al deze landen geven; en in uw zaad zullen gezegend worden alle volken der aarde,
5 Daarom dat Abraham Mijn stem gehoorzaam geweest is, en heeft onderhouden Mijn bevel, Mijn geboden, Mijn inzettingen en Mijn wetten."
Gen 26

Abraham heeft God verkozen, en heeft het op zich genomen om zijn geboden na te leven.

Daarom heeft God op Zijn beurt Abraham uitverkozen.

Citaat:
Is dat een rechtvaardige God?
Dat is een hele rechtvaardige God.

Citaat:
waarom zijn niet alle volkeren gelijkwaardig?
Omdat niet alle volken zich gelijkwaardig gedragen.

De meeste bedanken er voor om Gods wetten na te leven, en daarmee plaatsen ze zichzelf op een lager nivo.

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 20 maart 2015 om 10:49.
Oud 20 maart 2015, 10:47   #104
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Pfffffffffh...........Religioten, ze zijn zo dom, meneer
Bs'd

Met uitzondering dan van de joden, die zijn het intelligentste volk van de wereld.
Oud 20 maart 2015, 10:55   #105
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Met uitzondering dan van de joden, die zijn het intelligentste volk van de wereld.
geloven in opperwezens en sprookjesboeken is niet echt een toonbeeld van grote intelligentie

Citaat:
Oud 20 maart 2015, 11:37   #106
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Geert toch. Uitverkoren betekent helemaal niet dat Joden meerderwaardig zijn!
Wat betekent het dan wel?

Blijkbaar hebt ge ook niet veel zin om op de vragen te antwoorden.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 11:50   #107
geertvdb

Standaard

Citaat:
Bs'd

Waarom zou Hij geen volk mogen uitverkiezen?
Ge antwoordt op mijn vraag met een andere vraag. Daar heb ik niets aan.

Ik zou denken dat als een god allemaal volkeren schaapt, dat hij ze allemaal even graag zou zien.

Ik snap ook niet waarom uw God zijn geboden en zijn voorkeur niet aan alle volkeren heeft geopenbaard? Ook bvb aan de stammen in de amazone. Kwestie van veel ruzie te vermijden. Want al die ambras in Israel is toch omdat God nooit de moeite heeft gedaan om de andere volkeren te vertellen dat de Joden (eigenlijk de Palestijnen) het uitverkoren volk zijn. Uwe God is ofwel dom, ofwel lui.

Citaat:
God verkiest hen die Hem verkiezen.

God heeft Abraham en zijn nageslacht uitverkozen. Waarom?

"En J-H-W-H verscheen hem en zeide: Trek niet af naar Egypte; woon in het land, dat Ik u aanzeggen zal;
3 Woon als vreemdeling in dat land, en Ik zal met u zijn, en zal u zegenen; want aan u en uw zaad zal Ik al deze landen geven, en Ik zal den eed bevestigen, dien Ik Abraham uw vader gezworen heb.
4 En Ik zal uw zaad vermenigvuldigen, als de sterren des hemels, en zal aan uw zaad al deze landen geven; en in uw zaad zullen gezegend worden alle volken der aarde,
5 Daarom dat Abraham Mijn stem gehoorzaam geweest is, en heeft onderhouden Mijn bevel, Mijn geboden, Mijn inzettingen en Mijn wetten."
Gen 26

Abraham heeft God verkozen, en heeft het op zich genomen om zijn geboden na te leven.

Daarom heeft God op Zijn beurt Abraham uitverkozen.

De meeste bedanken er voor om Gods wetten na te leven, en daarmee plaatsen ze zichzelf op een lager nivo.
Abraham heeft nooit bestaan. Dat is een mytisch figuur zoals Mohammed, koning Arthur, Koning David, de gele Keizer, elfen, eenhoorns en marsmannetjes.

Ik lees uw copy past nooit, en ik denk niet dat anderen dat hier ook doen. Ik copy past ook niet uit de boeken Grimm. Ik vind dat getuigen van gemakzucht.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 12:12   #108
schaakspeler
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
En dan verrijst dezelfde vraag weer: Waarom focust de wereld zich zo abnormaal op een handjevol joden die huizen bouwen in plaats van anderhalf miljard moslims die de niet-moslims als minderwaardige onreine honden beschouwen en die met honderduizenden andersdenkenden uitmoorden?
Zo 'n belachelijk antwoord! De wereld focust zich zeker niet "abnormaal" veel op dat soort van kolonisten. Maar zelfs terecht afkeurende opmerkingen daarover vind je al ongepast. Als ik eens door een rood licht rijd zal ik aan de politierechter vragen waarom hij geen jacht maakt op terroristen i.p.v. mij lastig te vallen met futiliteiten.

Verder heb je blijkbaar nog nooit gehoord van de internationale aanvallen tegen IS of andere oorlogen tegen moordende moslims. Misschien kan je daarentegen wel een lijstje voorleggen van alle bombardementen op Israel die vreemde mogendheden hebben uitgevoerd?
schaakspeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 12:27   #109
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Wonderbaarlijk, In Syrie zijn al 200.000 man uitgemoord, slachtpartijen door ISIS, genocides in Afrika, en waar de wereld zich druk over maakt is dat Israel huizen bouwt.

Wat is de reden voor die obsessieve focus op de joden?
Daar zijn 4 redenen voor.
1) Het beeld/frame van Israël als bezetter door de nederzettingenpolitiek, dat jij goedkeurt. Dat beeld is dodelijk voor het imago van Israël.
2) Het feit dat Israël een parlementaire democratie is, misstanden openbaar komen, en er aan democratieën hogere eisen worden gesteld dan hele en halve dictaturen in de Arabische wereld.
3) Israël is een westers land en staat dichter in onze invloedssfeer. Nieuws over het land komt eerder bij ons in de media dan nieuws uit bijvoorbeeld Afrika.
4) Het gegeven dat dit conflict al decennia duurt.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 12:31   #110
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
geloven in opperwezens en sprookjesboeken is niet echt een toonbeeld van grote intelligentie
Bs'd

Dat is dan volgens de logica die voortspruit uit jouw beperkte IQ.
Oud 20 maart 2015, 12:33   #111
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de joden of aan de Khazaren?
Ook deze onzin is allang weerlegd. Telkens wordt iedere draad over Israël/Palestina volgeramd met extreme meningen. De een komt met godsdienstig gebral, de ander met de overtuiging dat de Joden geen Joden zijn. Met beide standpunten bereik je niks.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 12:45   #112
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge antwoordt op mijn vraag met een andere vraag. Daar heb ik niets aan.
Bs'd

Daar heb je heel veel aan. Het laat zien dat jouw vraag een irrelevante vraag is.

Citaat:
Ik zou denken dat als een god allemaal volkeren schaapt, dat hij ze allemaal even graag zou zien.
God geeft die volkeren vrije wil om voor of tegen Hem te kiezen.

En daarin zijn vele gradaties mogelijk.

God geeft natuurlijk de voorkeur aan diegenen die geheel uit vrije wil voor Hem kiezen, en daar veel tijd en energie in stoppen.

Citaat:
Ik snap ook niet waarom uw God zijn geboden en zijn voorkeur niet aan alle volkeren heeft geopenbaard?
De joodse traditie zegt dat voordat God de Torah aan Israel gaf, Hij die aangeboden had aan vele andere volken. En die bedankten er allemaal voor.

Israel accepteerde Zijn wetten onvoorwaardelijk, en daarom is Israel uitverkoren.

Dat wil niet zeggen dat anderen nu helemaal buiten de boot vallen, iedereen die dat wil kan zich bij het uitverkoren volk voegen door de 613 ge- en verboden uit de Torah op zich te nemen.

Citaat:
Ook bvb aan de stammen in de amazone. Kwestie van veel ruzie te vermijden. Want al die ambras in Israel is toch omdat God nooit de moeite heeft gedaan om de andere volkeren te vertellen dat de Joden (eigenlijk de Palestijnen) het uitverkoren volk zijn. Uwe God is ofwel dom, ofwel lui.
De halve wereldbevolking, dat is 2 miljard christenen en 1,5 miljard moslims, die geloven dat de Tanach, de joodse Bijbel, voor christenen het "Oude Testament", door God geïnspireerd zijn, en daar staat helder en duidelijk in dat de joden het uitverkoren volk is, en dat God het land Israel aan de joden gegeven heeft.

Citaat:
Abraham heeft nooit bestaan. Dat is een mytisch figuur zoals Mohammed, koning Arthur, Koning David, de gele Keizer, elfen, eenhoorns en marsmannetjes.
Welke bewijzen kan je daar voor aandragen? Waarschijnlijk even veel als voor je aanname dat opperwezens niet bestaan, namelijk helemaal niks.

Dus woeste kreten zonder enige onderbouwing die zal ik maar niet al te serieus nemen.

Citaat:
Ik lees uw copy past nooit, en ik denk niet dat anderen dat hier ook doen. Ik copy past ook niet uit de boeken Grimm. Ik vind dat getuigen van gemakzucht.
Dan kan ik stoppen met veel moeite doen voor deze discussie, want het is een heel gedoe. Als ik de berichten wil lezen van iemand die in m'n negeerlijst zit, dan moet ik eerst mezelf uitloggen, dan weer terug naar de page, en dan als ik wil reageren weer inloggen, en dan voor het volgende bericht weer uitloggen, enz.

Ik zou je natuurlijk ook uit m'n kill file kunnen halen, maar dat is weer een beetje te veel van het goede.
Oud 20 maart 2015, 12:46   #113
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ook deze onzin is allang weerlegd. Telkens wordt iedere draad over Israël/Palestina volgeramd met extreme meningen. De een komt met godsdienstig gebral, de ander met de overtuiging dat de Joden geen Joden zijn. Met beide standpunten bereik je niks.
Als onze geertvdb intellectueel eerlijk zou zijn, zou hij tenminste gewag maken van het feit dat die Khazaren-theorie op zijn minst zwaar omstreden is. Maar aangezien die theorie het best in zijn kraam past, bazuint hij ze rond als onbetwiste waarheid. Saai. Heel erg saai, zelfs...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 12:48   #114
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
Misschien kan je daarentegen wel een lijstje voorleggen van alle bombardementen op Israel die vreemde mogendheden hebben uitgevoerd?
Bs'd

http://en.wikipedia.org/wiki/Palesti...acks_on_Israel
Oud 20 maart 2015, 12:50   #115
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Als onze geertvdb intellectueel eerlijk zou zijn, zou hij tenminste gewag maken van het feit dat die Khazaren-theorie op zijn minst zwaar omstreden is. Maar aangezien die theorie het best in zijn kraam past, bazuint hij ze rond als onbetwiste waarheid. Saai. Heel erg saai, zelfs...
Bs'd

En dan heb je nog kreten als "Opperwezens bestaan niet!" en "Abraham heeft nooit bestaan", ook kreten waar niet de geringste onderbouwing, laat staan enig bewijs voor is.

En dat wordt dan als de hoogste waarheid hier op het bord geplempt.
Oud 20 maart 2015, 13:17   #116
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

En dan heb je nog kreten als "Opperwezens bestaan niet!" en "Abraham heeft nooit bestaan", ook kreten waar niet de geringste onderbouwing, laat staan enig bewijs voor is.

En dat wordt dan als de hoogste waarheid hier op het bord geplempt.
... u komt met het bestaan van opperwezens en dergelijke , u moet hun bestaan bewijzen , niet omgekeerd ...
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 13:20   #117
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee nee, de vraag die rijst is: waarom ontwijkt ge mijn vragen?
... omdat Eliyahu een irritante trolaccount is ...

Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 20 maart 2015 om 13:21.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 13:25   #118
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
... u komt met het bestaan van opperwezens en dergelijke , u moet hun bestaan bewijzen , niet omgekeerd ...
Bs'd

Als iemand kreten slaakt als "God bestaat niet!" dan moet die persoon dat kunnen bewijzen.

Of denk je dat iemand onbewezen kreten als de hoogste waarheid kan verkondigen?
Oud 20 maart 2015, 13:49   #119
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

Als iemand kreten slaakt als "God bestaat niet!" dan moet die persoon dat kunnen bewijzen.

Of denk je dat iemand onbewezen kreten als de hoogste waarheid kan verkondigen?
gij doet dat hier constant.

Citaat:
Oud 20 maart 2015, 13:55   #120
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Daar zijn 4 redenen voor.
1) Het beeld/frame van Israël als bezetter door de nederzettingenpolitiek, dat jij goedkeurt. Dat beeld is dodelijk voor het imago van Israël.
2) Het feit dat Israël een parlementaire democratie is, misstanden openbaar komen, en er aan democratieën hogere eisen worden gesteld dan hele en halve dictaturen in de Arabische wereld.
3) Israël is een westers land en staat dichter in onze invloedssfeer. Nieuws over het land komt eerder bij ons in de media dan nieuws uit bijvoorbeeld Afrika.
4) Het gegeven dat dit conflict al decennia duurt.
Ik voeg nog toe
De joodse lobby in het westen is een goed gefinancierde, goed georganiseerde beweging die heel veel invloed heeft op de media. Zij genereren enom veel aandacht voor het Israelisch Palestijns conflict.

Het Aipac theater

atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be